Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

Το Μακεδονικό από πνευματική άποψη…ή περί «βαπτίσεως» …

Η Σύνοδος του Νάτο στο Βουκουρέστι πέρασε! Το βέτο που έθεσε η χώρα μας για την ένταξη των Σκοπίων στο Νάτο ήταν μονόδρομος( όπως αποδείχτηκε)! Κερδίσαμε μια μάχη, αλλά όχι και τον πόλεμο…! Ήδη οι Αμερικάνοι, από την Κροατία 1-2 μέρες μετά ξεκίνησαν τα γνωστά ¨αμερικάνικα¨, οι Σκοπιανοί όχι μόνο δεν πήραν τίποτα πίσω, από την αδιάλλακτη στάση τους! Ίσα-ίσα έγιναν πιο επιθετικοί, θέτοντας φανερά πλέον θέμα «Μακεδονικής γλώσσας, Μακεδονικού έθνους που έχει υποστεί διωγμούς κτλ» και γενικά κάθε ελληνικό της ιστορίας της Μακεδονίας, το βαπτίζουν σκέτο Μακεδονία (με την Σκοπιανή έννοια) .
Αντιδράσαμε και αντιδρούμε όλη με εθνική ομοψυχία για το θέμα, γιατί ακριβώς δεν είναι ότι έχουμε άδικο στο θέμα και απλά από συμφέρον το υπερασπιζόμαστε! Η ιστορία, τα ευρήματα είναι με το μέρος μας και κάποιοι που έχουν συμφέροντα στην περιοχή πάνε να το βαπτίσουν κάτι άλλο! Δεν είναι απλά ένα όνομα, αλλά είναι κάτι παραπάνω που θέλουν να οικειοποιηθούν οι Σκοπιανοί, με μελλοντικές προσδοκίες…για επεκτατισμό κτλ! Οι αποσταθεροποίηση των Βαλκανίων στο Κόσοβο τους ευνοεί για κάτι τέτοιο! Εμείς και οι κυβέρνησή μας αντιδράσαμε σ’ αυτό …το τονίζω για άλλη μια φορά!
Καλά θα πει κανείς ωραία όλα αυτά, αλλά που κολλάνε τα πνευματικά και που είναι η πνευματική άποψη…; Αυτό θα προσπαθήσω ως άποψη να καταθέσω τώρα … :

Εμείς όμως ως πολίτες, που αντιδράσαμε στην εθνική αυτή συστηματική παραποίηση των Σκοπίων, είμαστε σίγουροι ότι αντιδρούμε σε κάθε «βαπτίση» που έχει γίνει, που γίνεται και πάει να γίνει στη ζωή μας; Μήπως με τι στάση μας αυτή τώρα, σώσαμε το δέντρο, αλλά έχουμε αφήσει να καεί το δάσος; Τι εννοώ; Αναρωτηθείτε : Πόσες φορές βαπτίσαμε την κάθε λογής αμαρτία, με μόδα; Πόσες φορές βαπτίσαμε την αμαρτία ως δικαίωμα και πραγματική ελευθερία; Είναι λίγες οι φορές, που την αρετή και το θέλημα του Θεού το βαπτίσαμε οπισθοδρόμηση και κάθε διαστροφή ως πρόοδο και εξέλιξη; Είμαστε σίγουροι ότι υπερασπίζουμε την αλήθεια, όταν αμφισβητούμε την ύπαρξη του Θεού με ελαφριά καρδιά ως μη ορατό, αλλά οτιδήποτε μας είναι ορατό το απολυτοποιούμε και του προσδίδουμε Θεϊκή λατρεία ειδωλοποιώντας το (Ιδεολογίες, Αθλητικές ομάδες, Μουσικά συγκροτήματα-τραγουδιστές, ηθοποιοί, άνθρωποι της tv ένα πρόσωπο σε σχέση που αγαπήσαμε πολύ κ.α) ; Είμαστε σίγουροι ότι αντιστεκόμαστε αυθεντικά, όταν βλέπουμε στη ζωή μας, ότι οτιδήποτε είναι ωφέλιμο είναι δύσκολο, θέλει θυσίες και δεν είναι τόσο αρεστό (π.χ. 1) Φαγητά με βιταμίνες, σε σχέση με τα έτοιμα σε fast-food, 2)Το διάβασμα στο Σχολείο και το Πανεπιστήμιο, για να μπούμε σε κάποια ή να πάρουμε πτυχίο από κάποια Σχολή, σε σχέση με τον άσκοπο σπατάλησμα του χρόνου μόνο σε βόλτες κτλ, 3) Το κάψιμο των θερμίδων και την άσκηση στο γυμναστήριο σε σχέση με την μάσα, το καθισιό και την καλοπέραση κτλ) ενώ στα πνευματικά και στην απόκτηση αρετών έχουμε την απαίτηση να συμβαίνει διαφορετικά και σαν την αλεπού στους μύθους του Αισώπου, βαπτίζουμε ¨αγγουρίδες¨ ότι δεν μπορούμε να φτάσουμε; Είμαστε σίγουροι, ότι καταδικάζουμε κάθε «βάπτιση», όταν αυθεντική πίστη στο Θεό θεωρούμε τον Εκκλησιασμό κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα και αυτούς που Εκκλησιάζονται κάθε Κυριακή προσαρμόζοντας την ζωή τους στην Εκκλησιαστική ζωή, τους λέμε «πρόβατα και ξενέρωτους»;
Δεν ενεργούμε σαν τους Σκοπιανούς, όταν «βαπτίζουμε» την εγκράτεια και την παρθενία μέχρι το γάμο, ως αδύνατα για να εφαρμοστούν στις μέρες μας και «ξενέρωτα» και θεωρούμε τις προγαμιαίες σχέσεις cool, και δεδομένα σαν το πιο φυσιολογικό πράγμα που συμβαίνει στη ζωή μας, μετά την αναπνοή μας; Δεν είμαστε «νονοί και παπάδες» όταν βαπτίζουμε το γάμο, ξεπερασμένη πρακτική, ενώ το Συμβόλαιο, αναγκαία λύση για να λύσει τα προβλήματα…! Ποια προβλήματα; Έζησε κανείς όπως πρέπει το γάμο του και τα απόκτησε αυτά;
«Βαπτίσαμε» την Εκκλησία, πλάνη και τσιφλίκι των παπάδων και ξεχάσαμε την ευθύνη μας για αυτό, κάνοντας τον ευατό μας «αλάθητο πάπα» που έχει την αυθεντία και το αλάθητο; «Βαπτίσαμε» επικοινωνία, τα σύγχρονα κινητά, που βγάζουν video και φωτογραφίες και αφήσαμε «στην απ’ έξω» τις παρεκτροπές μας στην χρήση και τις συνέπειές τους, όπως η βλάβη στην υγεία μας, η καταστρατήγηση των πνευματικών και ιδιωτικών μας δικαιωμάτων! Ξεχάσαμε επίσης, πως είναι να αφιερώνεις από κοντά χρόνο σε έναν άνθρωπο! «Βαπτίσαμε» επίσης πρόοδο το pc και το internet που με ένα κουμπί φέρνει όλο τον κόσμο στην οθόνη μας! Ξεχάσαμε όμως να συστηθούμε με τους ανθρώπους που μένουν στη διπλανή πόρτα μας, να καταλάβουμε και να επισκεφθούμε τον παππού και την γιαγιά μας που είναι ξεχασμένοι και μόνοι στο πατρικό μας στο χωριό ή το χειρότερο ακόμα, να τους ¨έχουμε παρκάρει¨ σε ένα γηροκομείο, έχοντας ήσυχη την συνείδησή μας, ότι επιλέξαμε να τους έχουμε στο καλύτερο Γηροκομείο της περιοχής….! Ξεχάσαμε επίσης να μιλήσουμε πραγματικά ,σαν παιδιά με γονείς, με τους γονείς μας, σαν άντρας με γυναίκα ή πατέρας με παιδιά για τους παντρεμένους, αλλά κατά τα άλλα είμαστε in γιατί τρέχουμε και χρησιμοποιούμε από τα καλύτερα μοντέλα pc της αγοράς και γιατί έχουμε 1000 προωθημένα την ημέρα emails από τους εικονικούς φίλους μας…!
Μας πειράζει όταν μας πουλάνε κάτι «μαϊμού» για «original» , αλλά δεν μας πειράζει όταν κάθε τι αγαθό που είχαμε ως όνειρο προς υλοποίηση μικροί, το ξεχάσαμε και συμβιβαστήκαμε στην καθημερινότητα του βολεμένου…! Ξεχάσαμε ότι αυτά που ζούμε τώρα, ήταν αυτά που κατακρίναμε έφηβοι… Αλλά ο άνθρωπός αλλάζει και ωριμάζει…! Άλλη μια «βάπτιση» αλλαγής και ωριμότητας….γιατί απλά έτσι κάνουν όλοι…!

Θα μπορούσαν να αναφέρω πολλά ακόμα, αλλά νομίζω ότι ο κάθε ένας αν ψάξει πραγματικά τον ευατό του και εξετάσει προσεκτικά τα πράγματα γύρω του, θα δει ένα σωρό βαπτίσεις…! (π.χ. Αναγκαίες μεταρρυθμίσεις δηλαδή…σφίξε κόσμε το ζωνάρι …, ζώδια, εναλλακτική ιατρική, αιρέσεις κτλ) . Κλείνω όμως αναφέροντας στο τέλος τη μεγαλύτερη βάπτιση… : «Βαπτίσαμε» ως ζωή, μόνο την βιολογική μας, αυτό που ζούμε τώρα στη γη, ξεχνώντας και αγνοώντας συστηματικά, την πνευματική μας ζωή χωρίς θάνατο…! Βαπτίσαμε δηλαδή τον πνευματικό μας θάνατο ως ζωή…λησμονώντας ότι η αλήθεια και η ζωή είναι ο Χριστός…και όσοι πιστεύουν σε αυτόν «και αν πεθάνουν θα ζήσουν». Τι; Δεν το πιστεύουμε αυτό; Τότε τι Πάσχα και τι ανάσταση πάμε να γιορτάσουμε;

Υ.Γ. Πότε θα βάλουμε "βέτο" κατά της αμαρτίας και κατά των "βαπτίσεων" στη ζωή μας;

5 σχόλια:

Μανιτάρι του Βουνού είπε...

Π. Αντώνιε μεγάλη υπόθεση να κοιταγόμαστε στον καθρέπτη και να ονομάζουμε τα σύκα "σύκα" και τη σκάφη "σκάφη".

Ας ελπίσoυμε τα γεγονότα των τελευαίων ημερών να μας ξυπνήσουν.

zarAthustra είπε...

Καλημέρα...
Όσον αφορά το πρώτο μέρος του άρθρου σου, έχω τοποθετηθεί στο παρελθόν [και υπάρχει και το "Σ'Ελλάδα, Τουρκία, Μακεδονία ο Εχθρός είναι στις Τράπεζες και στα Υπουργέια" άρθρο μου για όποιον/α ενδιαφέρεται για μια ταξική - χριστιανική και όχι εθνική προσέγγιση].
Για το δεύτερο, σύντομα πάλι... είναι πολύ ενδιαφέρον το εγχείρημα σου για την εν λόγω παραλληλία αλλά νομίζω πως σε κάποια σημεία ακροβατείς. Σίγουρα οποιαδήποτε ακρότητα δηλώνει αστοχία αλλά θεωρώ πως μέσα από κάποια σημεία, ασυνείδητα πιστεύω, την υποθάλπτεις. Παράδειγμα, θα συμφωνήσω πως κάποιος που επιλέγει την παρθενία πριν το γάμο ούτε ανώμαλος, ούτε αφύσικος, ούτε ανέραστος μπορεί να χαρακτηριστεί αδιάκριτα. Αλλά και εκείνος που επιλέγει την ολοκλήρωση των σχέσεων του πριν από τον (οποιοδήποτε) γάμο δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται συλλήβδην πόρνος, έκφυλος, κολασμένος, αμαρτωλός και ούτε εγώ ξέρω τι άλλο (προφανώς δεν λέω πως εκφράζεις κάτι τέτοιο αλλά ο λόγος σου διακρίνεται από μια άρρητη υπεράσπιση της Συνόδου που εξέφρασε καθαρά μια τέτοια άποψη)... Επαναλαμβάνω πως την καλλίτερη απάντηση τη δίνει ο π.Φιλόθεος Φάρος στη συνέντευξή του στην Καθημερινή (το link έχω δώσει σε προηγούμενο post σου)απαντώντας έτσι και σε πολλά από αυτά για τα οποία απορείς και εξίστασαι...

π. Αντώνιος Χρήστου είπε...

Για το πρώτο σκέλος δεν σχολιάζω τά έχουμε πει! Για το δεύτερο εγώ δεν το πήγα μόνο στο Συμβόλαιο...είπα ένα σωρό θέματα! Εσύ το επικέντρωσες στο Συμβόλαιο πάλι! Αλλά ας το πάω και εγώ εκεί : Η αλήθεια είναι ότι όταν έδωσες το link για την συνέντευξη του π. Φάρου, εμένα δεν μου το άνοιξε και έτσι δεν είχα υπόψη μου τι είχε πει! Χθες μπήκα σε ένα εκκλησιαστικό blog που την είχε και έτσι μπόρεσα να δω τι είχε πει! Ο π. Φάρος γενικά είνα γνωστός για τις ριζοσπαστικές απόψεις του και για την κριτική (μην πω επιθετικότητα) του έναντι των Επισκόπων! Ουσιαστικά αυτό κάνει και πάλι! Στην ουσία δεν τοποθετείται στο θέμα όσο κοντράρεται στους Επισκόπους και προσπάθεια συμψιφισμού...! Πάει κόντρα για την κόντρα θα λέγαμε! Εγώ θα θέσω το εξής από ερώτημα : Είναι γνωστό ότι οι πρώτοι Χριστιανοί διώκονταν από τις Ρωμαϊκές δυνάμεις για ένα απλό λόγο...: Δεν θυσίαζαν στον Αυτοκράτορα, που του είχαν αποδόσει θεϊκές δυνάμεις, ως ένδειξη νομοτέλειας στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία! Καθαρά δηλαδή θέμα της πολιτείας! Εκεί δηλαδή...τι έχουμε να πούμε με βάση τα σημερινά δεδομένα; Το αποφάσισε ο Καίσαρας και τέρμα...εμείς θα περιοριστούμε στα της Εκκλησίας; Αντιστάθηκαν με την ζωή τους μάλιστα ναι η όχι; Γι αυτό λοιπόν η παράδοση της Εκκλησίας είναι ο ασφαλής οδηγός...σε όλα τα θέματα! Όλα τα άλλα για εμένα είναι σοφιστίες! Οι νόμοι της πολιτείας έχουν ισχύει για όλους τους πολίτες! Οι νόμοι του Θεού έχουν επίσης ισχύει σε όλους τους ανθρώπους, αλλά ας πούμε ότι έχουν ισχύει μόνο για τους πιστούς του κάθε κράτους! Ένας που προσδιορίζεται χριστιανός είναι και πολίτης σωστά; Άρα τι λέγανε οι άγιοι όταν οι νόμοι της πολιτείας έρχονταν σε αντίθεση με τους νόμου του Θεού; "Πειθαρχείν δει Θεόν μάλλον παρά ανθρώποις..."
Και μόνο το γεγονός ότι οι κοσμικοί άνθρωποι πείραν το Συμβόλαιο με ανακούφιση...αυτό είναι ένα κριτήριο ακόμα ότι κάτι δεν πάει καλά...! Η Εκκλησία δεν είναι να ανακουφίζει με την κοσμική έννοια, ανακουφίζει με την πνευματική...δηλαδή από αμαρτίες! Αλοίμονο αν προσθέτει...όπως κάνει πολλοί νόμοι του Κράτους!

zarAthustra είπε...

Μα όπως σου έγραψα αδελφέ "οποιαδήποτε ακρότητα δηλώνει αστοχία αλλά θεωρώ πως μέσα από κάποια σημεία, ασυνείδητα πιστεύω, την υποθάλπτεις"... 'Αρα αυτά τα σημεία μόνο σου παραθέτω και γί' αυτό "επικεντρώνομαι" στο Συμβόλαιο και πάλι...
Προφανώς διαφωνούμε για τον π.Φάρο. Μέσα σε όλα τα άλλα πιστέυω πως όχο μόνο τεκμηριώνει τα όσα λέει αλλά το κάνει χριστολογικά..και όχι ως αυθεντία, βλ.τους επισκόπους στους οποίους ανφέρεται..
Όσο για το παραδειγμά σου...άστοχο αδελφέ μου: Η ρωμαϊκή πολιτεία προσπαθούσε να επιβληθεί στους ανθρώπους και πολύ καλώς οι χριστιανοί (και όποιοι άλλοι)αντιστάθηκαν. Σήμερα, σε αυτό το θέμα τουλάχιστον, η πολιτεία αφήνει το ελεύθερο της επιλογής. Αντίθετα, όταν κάποιοι επίσκοποι "απαιτούν" από την πολιτεία να αποσύρει το σύμφωνο (όπως, για να μην ξεχνάμε, έκαναν κάποτε για τον πολιτικό γάμο)τότε είναι αυτοί που παίρνουν τη θέση του Ρωμαίου Αυτοκράτορα προσπαθώντας να επιβάλλουν την άποψή τους...και δεν καταλαβαίνεις πως ισχύ μπορεί να έχει κάτι για κάποιον όταν αυτός το ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ και όχι όταν του το επιβάλλουν στο όνομα οποιουδήποτε κράτους ή οποιουδήποτε θεού... και δεν βλέπεις πως αυτός που χιλιετίες τώρα,από την εποχή του Βυζαντίου, πειθαρχεί μάλλον τοις ανθρώποις παρά τω Θεώ (υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις)είναι η επίσημη εξουσιάζουσα Εκκλησία με τους περισσότερους από τους επισκόπους της να καισαρίζουν..

Άθεος είπε...

Αν εξαιρέσουμε το μεταφυσικό στοιχείο για το οποίο ιδεολογικά είμαι αρνητικά τοποθετημένος συμφωνώ απόλυτα στις λίγες σου αναφορές για την «ποιότητα» της ζωής μας ή για το θέμα των Σκοπίων για το οποίο δεν αναφέρθηκες σχεδόν καθόλου.
Το χρησιμοποίησες σαν πρόσχημα για να καταλήξεις εκεί που ήθελες!
Καλά έκανες…… κι εγώ στη θέση σου το ίδιο θα έκανα, (συγκεκριμένα ρίξε μια ματιά εδώ http://www.tetrafarmakos.blogspot.com/ ) όμως δυο λόγια και για το Σκοπιανό δεν θα έβλαπταν. Κάποιος περαστικός κάτι μπορεί να έπιανε, ιδιαίτερα στο χώρο των νέων όπου κινείσαι, όπου χαζολογούν με ανούσια σχόλια (mycorner).
Εύγε όμως για τον αγώνα που κάνεις από το μετερίζι σου και για τις καινοτομίες σου.

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου
Πατήστε πάνω στην Εικόνα






Δημοφιλή