Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2014

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΒΙΒΛΙΟ Ι.Μ.ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ: ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ


σ. 24 Στην επιστήμη βρήκα τα όριά μου, ενώ στην Εκκλησία ζω την ελευθερία μου.
σ. 25 Ερ: Μας βάφτισαν με το ζόρι, χωρίς να μας ρωτήσουν...
Απ: Εσύ μεγάλωσες σε μιά πλούσια οικογένεια και έχεις κληρονομήσει πολλά. Σου δόθηκαν χωρίς να σε ρωτήσουν. Μήπως αμφισβητείς την κληρονομιά σου; 
Συνέχεια, Ερ: Με το ζόρι πρέπει να πιστέψω στον Χριστό;
Απ: Αυτό που σου δόθηκε είναι η κληρονομιά της θρησκείας, όχι η υποχρέωση της πίστης.
.. Είναι όπως η γλώσσα, που μία μόνο μιλάς ως μητρική. Και επί πλέον, χριστιανός δεν είναι κάτι που είσαι ή δεν είσαι, αλλά κάτι που γίνεσαι.
σ. 26 Ερ: Που ξέρουμε ότι η Ορθοδοξία είναι η καλύτερη;  
Απ: ..Πριν βρούμε την καλύτερη, να γνωρίσουμε τη δική μας, το χειρότερο είναι αμφισβητώντας το δικό σου θησαυρό να απορρίπτεις συνολικά το Θεό.
σ. 30 Ερ: Μας παραξενεύει η επιλογἠ σας (Επιστήμων και Επίσκοπος)
Απ: Από που φαίνεται πως η επιστήμη απορρίπτει το Θεό; Αυτό που θα μπορούσα να δεχτώ είναι ότι πολλοί επιστήμονες Τον απορρίπτουν. Ίσως αυτό να οφείλεται στο ότι αντικατέστησαν την ανάγκη της πίστης με την έπαρση της γνώσης τους...Η λατρεία του εγώ είναι χειρότερη από την ειδωλολατρία. 
σ. 33 Ερ: Για τη θεωρία της εξέλιξης;
Το βιβλίο της Γενέσεως δεν είναι βιβλίο Φυσικής ή Βιολογίας. Το σημαντικό δεν είναι πως και που βρήκε το χώμα, αλλά ότι ο άνθρωπος είναι πλασμένος <<κατ' εικόνα και καθ'ομοίωσιν>> Θεού. Αυτό πως να το ανατρέψει η επιστήμη; Απλά μπορούν να το αμφισβητούν αλαζονικά κάποιοι επιστήμονες. Αυτό που έχει σημασία είναι η συγγένεια με το Θεό, όχι το πως μας έπλασε. Ἀλλωστε ο κίνδυνος είναι ο άνθρωπος όχι να κατάγεται από τα ζώα, αλλά να καταντήσει σαν αυτά.
σ. 35 Δεν έχουμε σημαντικές ομοιότητες με τα ζώα;
Απ: Με εκπλήσσει το ενδιαφέρον για την ομοιότητα με τα ζώα. Αυτό που έχει σημασία είναι οι διαφορές μας από τα ζώα, καιρός να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας από την ομοιότητα με τα ζώα στην δυνατότητα ομοίωσης προς τον Θεό.
σ. 36 Ερ: Αποκλείετε την ύπαρξη άλλης λογικής ζωής στο σύμπαν;
Απ: Ασφαλώς όχι. Αν υπάρχει εξωγήινη λογική, οι αποστάσεις και η ταχύτητα επικοινωνίας λειτουργούν απαγορευτικά.. χρειάζεται να λάβουν το μήνυμά μας 300 έτη το λιγότερο και άλλα τόσα αν υπάρχει λογική ομοιότητα, και κατανόηση της γλώσσας να λάβουμε απάντηση...
σ. 39: Υπάρχει κάτι που να αποδεικνύει την Ύπαρξή Του;
Απ: Θεός που αποδεικνύεται πως υπάρχει ή πως δεν υπάρχει, δεν υπάρχει.
Στην Ορθόδοξη παράδοση αντί να ψάχνουμε αποδείξεις για την ύπαρξη,αγωνιζόμεθα για την απο-κάλυψή της παρουσίας Του στη ζωή μας.
σ. 41 Το εγώ είναι όπως ο καταρράκτης στο μάτι. Όσο μεγαλύτερος είναι, τόσο περιορίζει την όραση.
σ.43 Ερ: Γιατί να μην αποδεικνύεται ο Θεός; 
Απ: Αν συνέβαινε αυτό, θα ήταν υποχρεωτικός κι' εμείς σκλάβοι της θεότητός Του. Δεν θα ήταν ούτε ο Ίδιος ελεύθερος ούτε εμείς.
Δεν μας δίνει τη κατανόησή Του, γιατί μας προσφέρει το μυστήριό Του.
Γιατί χρειάζεται η Εκκλησία; Τι την θέλουμε;Γνώση και πίστη. Η εικόνα που έχετε για την εκκλησία είναι ένα μεγάλο λάθος που πρέπει να καταστρέψετε μέσα σας. Ούτε εγω είμαι της εκκλησίας, όπως την αντιλαβάνεστε.
σ. 104 Τι σημαίνει προσεύχομαι; σ. 114 Γιατί ο Θεός έκανε το κακό και μάλιστα τόσο δυνατό στο κόσμο;  σ. 136 Η καλύτερη θέση στο Παράδεισο είναι η τελευταία. Δεν υπάρχει καθαρότερη χαρά από το να απολαμβάνεις τη δόξα του αδελφού σου ως δική σου δόξα. Να ζεις ως τιμή σου την πρόοδο των αδελφών σου, να τους βλέπεις μπροστά σου και καλύτερους και να χαίρεσαι.
σ. 139 Η αναζήτηση του Θεού δεν είναι σκοπός. Σκοπός είναι η συνάντηση του Θεού. Η αναζήτησή Του αποτελεί την διαδρομή. Από την άλλη πλευρά, διαδρομή κάνει κυρίως ο Θεός, όχι τόσο εμείς.  (!!!! καταπληκτικό)
σ. 151 Το πρόβλημα είναι ότι βλέπεις γύρω σου και όχι μέσα σου.
σ. 153 Ασχολήθηκα με τη θεωρητική περισσότερο Φυσική και Αστροφυσική. Ανήκα στους επιστήμονες της σκέψης και όχι των αισθήσεων. Το Νοέμβριο του 1980 με κάλεσαν στον αστρονομικό σταθμό Hay-stack σε ένα ραδιοτηλεσκόπιο 41 μέτρων, με το οποίο κάναμε μία παρατήρηση ενός ραδιογαλαξία, σε απόσταση 5,5 δισεκατομμυρίων ετών φωτός.
Τότε κατάλαβα τι δυνατό πράγμα είναι οι αισθήσεις και η αμεσότητά τους. ...εκείνο το βράδυ γέμισα απο τη χαρά της θεϊκής παρουσίας. Το ίδιο ερέθισμα αυτούς (φίλους επιστήμονες) τους βούλιαξε κι εμένα με απελευθέρωσε, με γέμισε. Η διαφορά βρισκόταν μέσα μας. Δεν ήμουν καλύτερος από αυτούς. Είχα όμως πίστη. Δόξασα τον Θεό που υπήρχε μέσα μου.
Χωρίς αυτήν δεν θα μπορούσα κι εγώ ούτε να εξηγήσω ούτε να κατανοήσω ούτε να αντέξω αυτόν τον κόσμο. Αυτή η βραδιά δίνει μέχρι σήμερα ζωή στη ζωή μου
Μητροπ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής π. Νικόλαος.