axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

Κυριακή, 29 Ιουνίου 2014

Kυριακή Γ΄ Ματθαίου (Αποστόλων Πέτρου και Παύλου)



Η Εορτή των Αγίων Κορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στη Μητρόπολη Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.










Η Εορτή των Αγίων Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου τιμάται με ιδιαίτερη λαμπρότητα στην Ι. Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β., καθώς πανηγυρίζουν δύο Ενοριακοί Ναοί της Μητροπόλεως (ο Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου-Αγίου Παύλου Άνω Γλυφάδας και ο Ι. Ν. των Αγίων Αποστόλων Διλόφου Βάρης) και άγει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παύλος.  
         
Ο Σεβασμιώτατος, για τρίτη συνεχόμενη φορά, σωματικά δεν είναι κοντά μας, καθώς βρίσκεται στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους, όπου λειτούργησε στο Καθολικό της Μονής.

          Στους δύο Πανηγυρίζοντες Ιερούς Ναούς της Μητροπόλεώς μας τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός και ανήμερα της Εορτής η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.

          Κατά τον Εσπερινό στο Δίλοφο Βάρης, τον Θείον Λόγον κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Σαμαράς, Εφημέριος του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόσωπο του Αποστόλου Παύλου, στην ακεραιότητα της σκέψης του, τον ζήλο και την αποτελεσματικότητα της ιεραποστολικής δράσης του. Ο π. Χριστόδουλος αναφέρθηκε στην παρουσία του Αποστόλου Παύλου στην Αθήνα και τόνισε πως πρέπει όλοι να μιμηθούμε την ταπείνωσή του.




Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ Ματθαίου - Να αναπέμπουμε δόξα προς τον φιλάνθρωπο Θεό.


«Ὁ λύχνος τοῦ σώματος ἐστιν ὁ ὁφθαλμός, ἐάν οὖν ὁ ὁφθαλμός σου ἀπλοῦς ἦ ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινὸν ἔσται, ἐάν δὲ ὁ ὁφθαλμός σου πονηρὸς ἦ, ὅλον τὸ σῶμά σου σλοτεινὸν ἔσται».  (Ματθ. σ’,22)

            του π. Παναγιώτου Γκέζου


    Ο Ματθαίος, για λόγους ποιμαντικούς,
καλεί το λαό να μετακινηθεί
από την αρχαία νομοτέλεια
 και το νομικό πνεύμα του παλαιού Ισραήλ
στη νέα πραγματικότητα και την  πνευματική ζωὴ
                                                    των νέων πιστών,
που ακολουθούν τον Ιησού Χριστό.
Το ευαγγελικό Ανάγνωσμα (Β' Ματθαίου) προσπαθεί
να ασκήσει μια ουσιαστική κριτική,
 να φωτίσει το νου και διεγείρει
                                    τις συνειδήσεις των ανθρώπων.
    Η εικόνα του οφθαλμού
                               σε σχέση με το φως είναι ιδανική
                                                     αλλά και εντυπωσιακή.
    Γίναμε πονηροί και υποψιαζόμαστε πολλές φορές
τα πάντα και τους πάντες.
Οι σχέσεις μας, συζυγικές, οικογενειακές,
                       επαγγελματικές και κοινωνικές,
             κινούνται στο γκρίζο χρώμα των υποψιών.
    Μάλλον αρεσκόμαστε να κινούμαστε στο σκοτάδι
                                                                    παρὰ στο φως.
Ο ευαγγελιστής Ματθαίος αποφαίνεται:
                                    «ἐὰν ὁ ὁφθαλμός σου πονηρὸς
ἦ ( τότε ) ὅλον σου τὸ σῶμα ἔσται σκοτεινὸν» (Ματθ.6, 22-23).
    Η αληθινή πίστη καὶ η πνευματική στάση ζωής
 προϋποθέτουν, ασφαλώς, θυσίες και υπομονή.
    Εάν επιθυμούμε μια εσωτερική ειρήνη,
 μια συμφιλίωση με τη συνείδησή μας
και μια δικαίωση στις πνευματικές επιλογές μας
ο μόνος δρόμος είναι εκείνος της συνέπειας,
               της πίστεως και της ανατροφής μας.
    Αυτή είναι η ιστορική καύχησή μας
 και η εσχατολογική δικαίωσή μας.
    Η φύση του ανθρώπου δεν είναι καλή ή κακή.
Καλές ή κακές είναι οι δικές μας επιλογές.
Καλή είναι η συμπεριφορά του ανθρώπου,
                                                           όταν επιθυμεί
να έχει με τους άλλους μια συνδιαλλαγή,
να ειρηνεύσουν τα πράγματα του κόσμου τούτου,
και όποιος προσδοκά μια άξια «προσαγωγή»
 ενώπιον του Θεού, στη Βασιλεία Του να μπει.
Ἡ ζωὴ αποκτάει τη φωτεινότητα της
μόνο στη λειτουργία της αγάπης.
    Ζητείτε δε πρώτον τη βασιλεία του Θεού
και την δικαιοσύνη αυτού,
και ταύτα πάντα προστίθεται υμίν.
    Ο Θεός δε δημιούργησε την πλεονεξία,
 αλλά την εφεύρε η άμετρός σου απληστία.
    Ο πλεονέκτης προσκυνά κάτι,
το οποίο όχι μόνον δεν είναι απαλλαγμένο
                                                   από κατηγορία,
 αλλά είναι και γεμάτο από ασέβεια.
    Ο Κάιν φέρθηκε με πλεονεξία στο Θεό,
διότι αυτά, που έπρεπε να δοθούν σ’ εκείνον,
τα κράτησε για το δικό του εαυτό,
και αυτά, που έπρεπε να μείνουν σ’ αυτόν,
 τα πρόσφερε σ’ εκείνον και έτσι το κακό
άρχισε ως προσβολή προς το Θεό.
    Η σαρκική ορμή επίσης προς τις γυναίκες
                                              προήλθε από την πλεονεξία.
 «Είδον τας θυγατέρας των ανθρώπων
 και εξεκυλίσθησαν προς την επιθυμίαν».
Ι. Χρυσόστομος Ομιλία στο "Ουδείς δύναται δυσί κυρίους δουλεύειν".
 Έτσι πάλι προήλθε, και προς τα χρήματα, η επιθυμία.
 Διότι το να θέλει κάποιος να έχει
περισσότερα από τον πλησίον του στα βιοτικά,
 από τίποτε άλλο δεν προκαλείται
παρά από το ότι σταμάτησε πλέον να αγαπά.
    Το να θέλει κανείς να έχει περισσότερα,
 δεν προέρχεται από τίποτε άλλο παρά από απελπισία
                                              και μισανθρωπία και υπεροψία.
    Δεν βλέπεις πόσο μεγάλη είναι η γη,
πόσο πολύ μεγαλύτερος από όσο χρειάζεσαι
                                                                      είναι ο ουρανός;
 Γι’ αυτόν τον λόγο ο Θεός
έδωσε τόσο μεγάλο μέγεθος στα κτίσματα,
                                 για να σβήσει την δική σου πλεονεξία.
Εσύ δε, παρ’ όλα αυτά, αρπάζεις
 και μάλιστα ακούγοντας
                                   ότι η πλεονεξία είναι ειδωλολατρία,
ούτε έτσι φρίττεις;
Τη γη θέλεις να κληρονομήσεις;
Μ’ αυτόν τον τρόπο όμως θα στερήσεις
 τον εαυτό σου από την ουράνια κληρονομία,
                                           αφού ήδη την έχεις  αγνοήσει .
    Αν και μερικοί λέγουν ότι με πολύ πόνο
μεταβιβάζουν σε άλλους την περιουσία τους,
και θα προτιμούσαν να την είχαν καταφάει οι ίδιοι
παρά να βλέπουν να γίνεται κύριος αυτής ο πλησίον τους.
    Ούτε εγώ σε απαλλάσσω από αυτή την ασθένεια,
                                                                             διότι και αυτό
είναι γνώρισμα ασθενούς ψυχής.
    Πλην όμως, και αν ακόμη γίνει αυτό,
                        στην διαθήκη σου άσε κληρονόμο τον Χριστό.
    Διότι ο Θεός γι’ αυτόν τον λόγο πρόσταξε
 να δίδουμε στους πτωχούς,
για να μας καταστήσει από τη ζωή αυτή σοφούς,
 για να μας πείσει να καταφρονούμε τα χρήματα,
 για να μας διδάξει να περιφρονούμε τα γήινα.
    ‘Ενθυμήσου πόσα έχεις αρπάξει,
πόση πλεονεξία έχεις δείξει και απόδωσε τα τετραπλάσια.
 Με αυτόν τον τρόπο απολογήσου στο Θεό
                                                  κάνοντας τις εντολές Του πράξη.
    Μόνο τα άλογα όντα δεν φροντίζουν για τον πλησίον,
 ούτε είναι σε θέση να ειπούν κάποιο λόγο για τον άλλο.
    Συ όμως που αποκαλείς το Θεό πατέρα σου
 και βλέπεις τον πλησίον σου, τον αδελφό σου,
να κάμει αμέτρητα κακά,
 την ευμένειά του από την ωφέλειά του προτιμάς ;
Μη, σε παρακαλώ, δεν υπάρχει μεγαλύτερο τεκμήριο φιλίας
 από το να μην εγκαταλείπουμε τους αδελφούς μας
                                                                                στην αμαρτία.
    Διότι, εάν είναι πολλοί εκείνοι που εκπέμπουν το φως,
και γι’ αυτούς θα είναι εύκολος της αρετής η οδός
και οι ευρισκόμενοι στο σκότος
          ευκολότερα θα αποκαλύπτονται,
             αφού όσο εντονότερο γίνεται το φως,
                                                     τόσο το σκότος θα εξαφανίζεται.
    Ας αντιληφθούμε, λοιπόν,
 ότι τους εαυτούς μας ωφελούμε με τον τρόπο αυτό,
 ώστε με όλη μας τη βιωτή
να αναπέμπουμε δόξα προς τον φιλάνθρωπο Θεό.










Απολογισμός της Ενοριακής Τράπεζας Αγάπης του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας, για το Εκκλησιαστικό Έτος 2013-2014.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
________
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ  ΒΟΥΛΑΣ
ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ
Ενοριακη τραπεζα αγαπης



ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013-2014



     Η «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης», του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου, του Ιερού Ναού Αγίου Νεκταρίου Βούλας, ολοκλήρωσε το έργο της για το Εκκλησιαστικό έτος 2013-2014. Λόγω του καλοκαιριού η «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης» αναστέλλει τη λειτουργία της (αφού χορήγησε αυξημένη ποσότητα τροφίμων τον Ιούνιο) για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και θα επαναλειτουργήσει στις 13η Σεπτεμβρίου του 2014.
    Κατά τους δέκα ολοκληρωμένους μήνες λειτουργίας της Τράπεζας (από τον Σεπτέμβριο του 2013 ως τον Ιούνιο  του 2014), η συγκεντρωτική βοήθεια που έχει προσφερθεί στους δικαιούχους Ενορίτες της, έφτασε  τους έξι  τόνους τροφίμων (6009 κιλά για την ακρίβεια) και  περίπου ένα τόνο  ποσότητα ρούχων (και των δύο φύλων και όλων των ηλικιών), τα οποία λόγω έλλειψης ζήτησης, τα προσφέραμε στη «ΦΩΛΙΑ ΕΛΠΙΔΑΣ», την Κοινωνική Υπηρεσία της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
Αναλυτικότερα η βοήθεια σε κάθε μήνα, είχε ως εξής :
Σεπτέμβριος  2013487,50 κιλά, Οκτώβριος 2013416 κιλά, Νοέμβριος 2013 : 848,50 κιλά, Δεκέμβριος 2013 : 555,50 κιλά, Ιανουάριος 2014: 527 κιλά, Φεβρουάριος 2014: 372,50  κιλά, Μάρτιος 2014: 851,50 κιλά, Απρίλιος 2014 : 577 κιλά, Μάιος 2014 : 682,50 κιλά και Ιούνιος 2014: 691 κιλά.
   Αν υπολογίσουμε την συνολική προσφορά της Τράπεζας Αγάπης της Ενορίας μας, από το Δεκέμβριο του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2014 είναι περίπου 8,5 τόνοι (8,407,90 για την ακρίβεια) και δύο τόνους ρούχα.
   Οι δικαιούχες οικογένειες που βοηθήθηκαν από την «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης» από την αρχή σε εβδομαδιαία βάση (Δεκέμβριο 2012) ήταν 8 και τώρα τον Ιούνιο του 2014 έχουν αυξηθεί κατά 60% και έχουν φτάσει τις 18. Περιστασιακά έκτακτα και  μεμονωμένα βοηθήθηκαν ακόμα 6 οικογένειες.  
   Τρόφιμα μακριάς διαρκείας (ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, κονσέρβες, κ.α.) κρέατα και ψαρικά (κοτόπουλο ρολό, κοτόπουλο σουβλάκι, χοιρινό και ψάρι)  είδη πρώτης ανάγκης (γάλατα, ζάχαρη, αλεύρι, καφέ, ντοματοχυμούς, καθαριστικά) και γλυκίσματα (σοκολάτες, γκοφρέτες, μαρμελάδες, μερέντα κ.α.) δόθηκαν σε εβδομαδιαία βάση σε οικογένειες οι οποίες πραγματικά το έχουν ανάγκη και τα οποία είναι καταγεγραμμένα μέχρι το τελευταίο γραμμάριο για το που και πότε έχουν διατεθεί, με απόλυτη διαφάνεια αλλά και διακριτικότητα.
    Τα μέλη του Φιλοπτώχου Ταμείου και οι εθελοντές της Τράπεζας Αγάπης, κατέβαλαν  κάθε δυνατή προσπάθεια για την άριστη και εύρυθμή λειτουργία της, στις καθιερωμένες ώρες λειτουργίας (Κάθε Σάββατο 9.30-10.30 παράδοση και κάθε Τετάρτη 7.00-7.30 το βράδυ και Κυριακή 10.30-11.00 το πρωί παραλαβή) και τους αξίζει κάθε ευγνωμοσύνη. 
   Μεγάλη ευγνωμοσύνη και θερμό ευχαριστώ, φυσικά ανήκει δικαιωματικά στους  εμφανείς και αφανείς δωρητές μας Ενορίτες μας και μη, πρόσωπα και επιχειρήσεις, που ευαισθητοποιήθηκαν και συνέβαλλαν στα μέγιστα στη συγκέντρωση αυτών των σεβαστών σε ποσότητα και ποικιλία τροφίμων.    Από τις Αρχές Ιουλίου ξεκινάνε νέα έργα ευτρεπισμού του χώρου αναμονής της Τράπεζας Αγάπης, για να είναι καλύτερες και ομορφότερες οι συνθήκες αναμονής στο χώρο των δικαιούχων.    
   Παρακαλούμε πολύ, από τις 20 Αυγούστου 2014 που θα ξεκινήσουμε τις ενέργειες για την λειτουργία της Ενοριακής Τράπεζα Αγάπης για το νέο Εκκλησιαστικό Έτος 2014-2015 να συνεχίσουμε να προσφέρουμε όλοι, έχοντας την πεποίθηση ότι υλοποιούμε τους λόγους του Κυρίου μας :  Ματθ. 25, 35-36 «ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με,  Διότι επείνασα και μου εδώσατε να φάγω…..»

      Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και ερώτησή σας , είμαστε στη διάθεσή σας.

Ο Υπεύθυνος της Ενοριακής Τράπεζας Αγάπης


Πρεσβύτερος   Αντώνιος Χρήστου

Ὑπεύθυνος Νεότητος & Φιλοπτώχου Ταμείου

Ομιλία το Σάββατο 28 Ιουνίου 2014



Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Υπάρχει Ζωή μετά τη Γέννηση; (ΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΕΞΥΠΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ..).



Στην κοιλιά της εγκύου δύο έμβρυα συνομιλούν. Το ένα είναι σκεπτικιστής, το άλλο, γεμάτο εμπιστοσύνη και πίστη.

Tο γεμάτο αμφιβολίες έμβρυο ρωτάει: "Και πιστεύεις πραγματικά σε μια ζωή μετά τη γέννηση;"Το έμβρυο που πιστεύει, απαντά: "Ασφαλώς, ναι. Για μένα είναι απόλυτα βέβαιο ότι υπάρχει ζωή μετά τη γέννησή μου. Η ζωή εδώ, είναι μόνο για να μας μεγαλώνει, ώστε να μπορούμε να προετοιμάζουμε τους εαυτούς μας για τη ζωή μετά τη γέννησή μας, έτσι ώστε να είμαστε αρκετά δυνατά για ό,τι μας περιμένει μετά."Ο μικρός σκεπτικιστής έχει εκνευριστεί: "Αυτό είναι αρκετά ανόητο. Δεν υπάρχει ζωή μετά τη γέννηση. Πώς θα έμοιαζε μια τέτοια ζωή, ούτως ή άλλως;"
Ο μικρός πιστός όμως, υποστηρίζει: "Δε γνωρίζω. Αλλά σίγουρα θα έχει πολύ περισσότερο φως από εδώ. Και ίσως να στεκόμαστε στα πόδια μας και να τρώμε με το στόμα μας!"Το γεμάτο αμφιβολίες έμβρυο ξεσπάει: "Ένα μάτσο ανοησίες! Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως το περπάτημα. Και φαγητό με το στόμα είναι πραγματικά μια εντελώς γελοία ιδέα – έχουμε τον ομφάλιο λώρο, που μας τροφοδοτεί αρκετά καλά, ήδη! Αυτό από μόνο του μας δείχνει ότι η ζωή μετά τη γέννηση είναι αδύνατη: ο ομφάλιος λώρος είναι πολύ κοντός!"Ο μικρός πιστός παραμένει ακλόνητος: "Είναι όντως δυνατή. Απλά μπορεί να είναι λίγο διαφορετική από ό,τι είμαστε εδώ."
Ο μικρός σκεπτικιστής σιγά-σιγά χάνει την υπομονή του μπροστά σε τόση χαζομάρα: 
"Κανείς, και εννοώ ποτέ κανείς, δεν ήρθε πίσω μετά τη γέννηση! Ρίξε μια ματιά σε αυτό: η γέννηση είναι απλά το Τέλος της Ζωής. Τελεία και παύλα. Και κάτι ακόμα για σένα και τα τρελά όνειρά σου: Η ζωή είναι μία μεγάλη σκοτούρα μέσα στο σκοτάδι, αυτό είναι!"
Ο μικρός πιστός δεν το αφήνει έτσι: "Το παραδέχομαι ότι δεν γνωρίζω πώς ακριβώς είναι η ζωή μετά τη γέννηση… αλλά σε κάθε περίπτωση εμείς θα δούμε τελικά τη μητέρα μας και αυτή θα μας φροντίσει.
" Ο σκεπτικιστής γούρλωσε τα μάτια του: "Μητέρα! Πιστεύεις στη μητέρα; Είναι γελοίο! Με συγχωρείς, αλλά… πού είναι αυτή, θα ήθελα να σε ρωτήσω;"Ο μικρός πιστός κάνει μια χειρονομία με το χέρι: 
"Αυτή είναι εδώ! Παντού γύρω μας. Ζούμε μέσα σ' αυτήν, καθώς και μέσω αυτής. Χωρίς αυτήν εμείς δεν θα ήταν δυνατόν να υπάρχουμε!"Ο μικρός σκεπτικιστής δεν είναι δυνατόν τώρα να συγκρατηθεί: "Αυτό φτάνει πραγματικά το αποκορύφωμα της ανοησίας. Και για κανένα λόγο δεν μπορώ να δω πουθενά τη μητέρα σου. Ούτε ένα κομμάτι της – είναι αρκετά προφανές – διότι απλά-δεν-υπάρχει!"Το μικρό, που πιστεύει, κουνάει το κεφάλι του και κλείνει τα μάτια: "Μερικές φορές, όταν είμαστε πολύ ήσυχα, την ακούω να τραγουδά. Ή να χαϊδεύει τον κόσμο μας. Νιώθω και έχω την αίσθηση και πιστεύω σταθερά, ότι η γέννηση είναι ένα μεγάλο νέο ξεκίνημα!"
Καλή συνέχεια...

Τρίτη, 24 Ιουνίου 2014

Ομιλία στην Εορτή του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου.



Βἰντεο της Εορτής του παιδιού 2014 της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας

ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 2014 ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕ Ο ΦΑΚΟΣ ΤΟΥ www.intv.gr


http://intv.gr/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=663&Itemid=82&category_id=4

Κοντά στους νέους βλαστούς της κοινωνίας μας και την εθνική μας χορευτική παράδοση.


Την Κυριακή 22 Ιουνίου 2014 και ώρα 6.00 το απόγευμα, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παύλος, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της Καλοκαιρινής Εκδηλώσεως, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των παιδικών Σταθμών της πόλης και παρευρέθηκε στη γιορτή τους, που πραγματοποιήθηκε στο γήπεδο Μπάσκετ του Α.Ο. Τερψιθέας.

  Εκατοντάδες παιδάκια μαζί με τους γονείς και τους νηπιαγωγούς τους, έλαβαν την ευχή του Σεβασμιωτάτου και από μία εικονίτσα ως ευλογία.

  Στη συνέχεια ο Σεβαμιώτατος μετέβη στο προαύλιο του Ι.Ν. Αγίου Τρύφωνος Τερψιθέας Γλυφάδας και παρακολούθησε την Εκδήλωση της λήξεως των μαθημάτων των χορευτικών τμημάτων της Ενορίας. Πρέπει να σημειώσουμε ότι εδώ και 5 χρόνια η ως άνω Ενορία, διαθέτει 8 χορευτικά τμήματα με 400 μαθητές, οι οποίοι διδάσκονται τους παραδοσιακούς Ελληνικούς χορούς, με τη φροντίδα  του προϊσταμένου του Ιερού Ναού π. Μιχαήλ Κανέλου. Η Εκδήλωση περιελάμβανε παρουσίαση  των διδαχθέντων χορών με ζωντανή μουσική και η εκδήλωση εξελίχθηκε σαν ένα κανονικό  παραδοσιακό πανηγύρι, με τη συμμετοχή των παρευρισκομένων.

   Στο τέλος της Εκδηλώσεως ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, απέδωσε τα εύσημα στους χορευτές και τους διδασκάλους, ως και στους κληρικούς του Ναού, για αυτή τους την πρωτοβουλία με την οποία διασώζεται η εθνικής μας παράδοση.



                          Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως   

Κυριακή, 22 Ιουνίου 2014

O Mητροπολίτης Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. έδωσε το παρών στην Ημερίδα για την πρόληψη του καρκίνου του Ασκληπιείου Νοσοκομείου Βούλας.


  
   Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. κ. Παύλος, συνοδευόμενος από τον Υπεύθυνο Ιερέα του Νοσοκομείου π. Κωνσταντίνο Μαλτέζο, την Κυριακή 22 Ιουνίου 2014 και ώρα 11.00 π.μ., έδωσε το παρών και συμμετείχε στις εργασίες της Ημερίδας με θέμα : «Τρόπος ζωής και πρόληψη του καρκίνου».

  Η Ημερίδα ήταν μια πρωτοβουλία της Διοίκησης του Γ.Ν. «Ασκληπιείου» Βούλας  και του ΔΣ του Συλλόγου Φίλων του Νοσοκομείου «Ασκληπιείου» Βούλας  στα πλαίσια των ενημερωτικών ομιλιών σε θέματα πρόληψης που διοργανώνει το Νοσοκομείο και πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Νοσοκομειακού Ιδρύματος.  

Ο Διοικητής του Νοσοκομείου, κ. Ηρακλής Καραγεώργος, στην αρχή της Ημερίδας, μεταξύ άλλων που είπε, ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για την παρουσία του και στην συνέχεια   παρουσιάσε τους ομιλητές.

Ο Διευθυντής της Ουρολογικής Κλινικής και Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Δημήτρης Δελακάς είχε τον γενικό συντονισμό και την παρουσίαση των θεμάτων και τη συζήτησης που ακολούθησε.
Οι εισηγητές της Ημερίδας καθώς και θέματα που ανέπτυξαν ήταν :

1. «Καρκίνος του μαστού, η γνώση δεν τρομάζει», από την κ. Ελένη Λυκάκη, Ειδική Ακτινοδιαγνώστρια μαστού Γ.Ν Ασκληπιείου Βούλας.


2. «Υπάρχει πρόληψη στον καρκίνο του ανωτέρου και κατωτέρου πεπτικού;», από τον κ. Παναγιώτης Σκορδίλη, Γαστρεντερολόγο Διευθυντή του Γ.Ν Ασκληπιείου Βούλας.

3. «Υπάρχει πρόληψη στον καρκίνο του προστάτη;», από τον κ. Εφραίμ Σεραφετινίδη, Επιμελητή της Α΄ Ουρολογικής Κλινικής του Γ.Ν Ασκληπιείου Βούλας.

4. «Διατροφή, τρόπος ζωής και πρόληψη του καρκίνου» από τον κ. Νίκο Καφετζόπουλο, Κλινικό Διαιτολόγο του Γ.Ν Ασκληπιείου Βούλας και

5. «Ψυχο-κοινωνικοί παράγοντες και καρκίνος», από την Κατερίνα Φραγκιαδάκη, Ψυχολόγο Γ.Ν Ασκληπιείου Βούλας.

  Ακολούθησε συζήτηση , ερωτήσεις από το κοινό και απαντήσεις από τους εισηγητές.

  Ο Σεβασμιώτατος μετά την ολοκλήρωση της Ημερίδας,  συνεχάρηκε τον Διοικητή του Νοσοκομείου κ. Καραγιώργο για την ενδιαφέρουσα και χρήσιμη πρωτοβουλία του, καθώς και όλους τους εισηγητές για τις ενδιαφέρουσες και επιστημονικά άρτιες εισηγήσεις τους.



                      

                      Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως.

Σάββατο, 21 Ιουνίου 2014

Κυριακή Β΄ Ματθαίου -Την μαρτυρία των Αγίων Αποστόλων να δώσουμε και εμείς στην ζωή μας.



    Ὅπως λέγει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ ἀφοῦ πρῶτα ἑνωθῆ μὲ τὶς ψυχὲς τῶν Ἁγίων, κατόπιν σκηνώνει καὶ στὰ ἁγια σώματά τους, καὶ χαριτώνει κι αὐτά. Κι ὄχι μόνο στὰ σώματά τους, καὶ ἀλλὰ καὶ στοὺς τάφους τους, στὶς εἰκόνες τους καὶ στοὺς Ναοὺς τῶν Ἁγίων. Διότι ὅλα αὐτὰ ἔχουν κάτι ἀπὸ τὴν Χάρι τοῦ Θεοῦ ποὺ εἶχε ὁ Ἅγιος στὴν ψυχή του λόγω τῆς ἑνώσεώς του μὲ τὸν Θεό, λόγω τῆς θεώσεώς του.
Ἀρχιμ. Γεωργίου Καθηγουμένου Ἰερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου "Η ΘΕΩΣΙΣ ΩΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ" σελ. 56

  του π. Παναγιώτου Γκέζου



    Ο Θεάνθρωπος Κύριος, ενώ είχε την παντοδυναμία
μόνος Του να σώσει τον κόσμο
αλλά και να διαδώσει με το δικό του τρόπο το Ευαγγέλιο
απανταχού της γης, ζητά του ανθρώπου τη συνεργασία.
      Ο Χριστός μας δείχνει το παράδειγμα της συνάντησης,
                                                                  της αλληλοβοήθειας.
    Η πορεία της Εκκλησίας 
χρειάζεται πρόσωπα που συνεργάζονται
                                       με εμπιστοσύνη μεταξύ τους
                          και όχι με ανταγωνισμό ή πνεύμα εξουσίας.
    Οι μαθητές ένιωσαν ότι αυτά που μέχρι τότε τους ανήκαν
                                                           δεν είχαν καμία σημασία.
    Η πρόσκληση αυτή να ακολουθήσουν τον Κύριο
                                                                             οι Απόστολοι
σήμαινε την πιο μεγάλη περιπέτεια στην ιστορία
της πνευματικής ζωής των ανθρώπων.
Από την ησυχία και την αμεριμνησία
μιας γαλήνιας ζωής μεταπηδούσαν οι άνθρωποι αυτοί
                                            σε μια ζωή εντελώς διαφορετική.
Σκεφθείτε, για μια στιγμή,
                                         πώς ξεκίνησαν οι άνθρωποι αυτοί.
Ξεκίνησαν χωρίς καμιά βοήθεια υλική,
χωρίς χρήματα, χωρίς επιχορηγήσεις, χωρίς νομοσχέδια,
                χωρίς κοσμικά μέσα, χωρίς υποστήριξη κρατική.
Είναι μια διαδικασία, όπου η πίστη στο Χριστό προκαλεί
 την αποκάλυψη και η αποκάλυψη την πίστη ενισχύει.
Έτσι οι άγιοι Απόστολοι διέδωσαν αυτή την πίστη,
αυτή την αποκάλυψη του Θεού, σε όλο τον κόσμο.
Και στο τέλος, για την πίστη τους αυτή,
έδωσαν και το αίμα τους, μαρτύρησαν
                                                    με την ίδια τους τη ζωή.
Ο Υιός του Θεού έλαβε σάρκα, βρήκε τους συνεργούς
Του και αρχίζει το κοσμοσωτήριο έργο Του.
Ο Χριστός δεν ψάχνει σοφούς
για συνεργάτες Του, υπήρχαν αλλού. 
Δεν αναζητά  ισχυρούς για βοηθούς
Του, αυτοί θα τον πολεμήσουν. 
    Ο Χριστός, άρα, δεν κοιτά ποιοι είμαστε,
                                                         αλλά τι θα γίνουμε.
    Ο Ιησούς είδε στους ψαράδες την απλότητά τους, 
οι οποίοι γι’ Αυτόν αφήνουν τα πάντα και τη δουλειά τους. 
Τους κάλεσε σε μία άλλου είδους ψαριά,
αυτή των ανθρώπων, με δίχτυ τον λόγο Του,
στα πελάγη της κοινωνίας, σε πόλεις και βουνά. 
    Το έργο της χειραγωγήσεως και της σωτηρίας
                                                                   των ανθρώπων,
η άγια αυτή εργασία, Αποστολική και Ιεραποστολική,
γίνεται από τους εκλεκτούς του Θεού
                                               οι οποίοι αγωνίζονται ισόβια
τον καλόν αγώνα της πίστεως
                                              και καρποφορούν με υπομονή.
    Στο έργο του Σωτήρα Χριστού επάνω στη γη
                                             και στην ιστορία της Εκκλησίας,
η κλήση των Αποστόλων είναι από τα πρώτα γεγονότα
και ως προς τον χρόνο και ως προς τη σημασία.
Γι’ αυτό και σε όποια δυσκολία μάς παρουσιάζεται στη ζωή,
ας μην λησμονούμε ότι, αν βιώνουμε την αγάπη του Θεού
και δεν θέλουμε να χωριστούμε από αυτήν,
τότε είμαστε «ως μηδέν έχοντες,
αλλά και τα πάντα κατέχοντες» (Β’ Κορ. 6,10).  
    Ο Κύριος δεν ήλθε να καλέσει μονάχα
                                                  τους Αποστόλους.
Ήλθε να καλέσει κι εμάς.
Δεν μας προσκαλεί για μια ζωή,
που θα εξασφαλίσομε την απόλυτη ησυχία
                                                     και το χουζούρι μας.
Σε αγώνα και προσπάθεια μας προσκαλεί. 
        Να γίνομε φορείς του μηνύματός Του
        σε ψυχές χαμένες στο πέλαγος του κόσμου.
                 Ας αναλογισθούμε αυτήν τη μεγάλη τιμή
της προσκλήσεώς Του και ας τον ακολουθήσομε
και σήμερα και αύριο και πάντοτε
                                                    ως τη δική μας στερνή.
     Η πίστη είναι η βάση, το θεμέλιο, η αφετηρία,
η δύναμη της αγιότητας και της χριστιανικής ζωής.
Η πίστη ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού του ζώντος,
 ο μόνος Σωτήρας και Λυτρωτής.
Γι’ αυτό και ο Κύριος μας καλεί με το ότι
 «όποιος πιστέψει και βαπτισθεί, θα σωθεί»
                                                      (Μαρκ. Α΄, 15)
    Και εμείς σήμερα καλούμαστε να ζούμε το γεγονός
ότι ο Χριστός είναι του ζωντανού Θεού ο Υιός.
Και αυτό είναι το ερώτημα
που θα βάλει ο καθένας στον εαυτό του σήμερα:
«Θα απαντούσα εγώ, όπως ο Πέτρος,
                           για το τι είναι για μένα ο Χριστός;»
Και αυτό το αποδεικνύει η καθημερινή μου ζωή.
Ας γίνει ευκαιρία λοιπόν, η ημέρα η σημερινή ,
να δώσουμε και εμείς
την μαρτυρία των Αγίων Αποστόλων
                                                 στην δική μας ζωή.