Σελίδες

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Το δείπνο αποχαιρετισμού του ιερέα. (ανέκδοτο)˘



Στον ιερέα Πασχάλη είχαν οργανώσει δείπνο αποχαιρετισμού για να εορτάσουν τα 25 χρόνια ιερωσύνης του στην εκκλησία της συνοικίας.
Ένας πολιτικός εκπρόσωπος, μέλος της κοινότητας, είχε προσκληθεί για να δώσει προς τιμήν του ιερέα έναν σύντομο ιστορικό λόγο για την
ιερατική διαδρομή του.
Επειδή ο βουλευτής καθυστερούσε, ο ιερέας απεφάσισε να πεί λίγες κουβέντες ώστε να καλύψει τον κενό χρόνο της καθυστερήσεως.
-Η πρώτη μου εικόνα/εντύπωση για το εκκλησιαστικό κοινό υπήρξε κατά την πρώτη εξομολόγηση που έτυχε να ακούσω. Σκέφθηκα ότι με είχε
στείλει ο Επίσκοπος σε ένα χώρο φοβερό, μια και το πρώτο πρόσωπο, που μου εξομολογήθηκε, μου είπε ότι είχε κλέψει μία τηλεόραση, οτι είχε ληστεύσει τους γονείς του, ότι είχε ληστεύσει επίσης την επιχείρηση όπου εργαζόταν, και επιπλέον ότι είχε σεξουαλικές σχέσεις με την
γυναίκα του εργοδότη του. Επίσης, μερικές φορές έκανε λαθρεμπόριο και εμπόριο ναρκωτικών. Και τελειώνοντας, εξομολογήθηkε ότι είχε μεταδοσει μία σεξουαλική ασθένεια στην αδελφή του.
Έμεινα κατάπληκτος, σκανδαλίσθηκα και καταφοβήθηκα. Αλλά, με το πέρασμα του χρόνου, εγνώρισα περισσότερα πράγματα για τον κόσμο της ενορίας και διαπίστωσα ότι δεν ήσαν όλοι ίδιοι, είδα μία συνοικία γεμάτη με υπεύθυνο κόσμο, με ηθικές αξίες, και γεμάτο πίστη στον Θεό.
Και έτσι έχω ζήσει 25 χρόνια, τα πιο θαυμάσια της ιερωσύνης μου.
Ακριβώς την στιγμή που τελείωσε τον λόγο του έφθασε ο βουλευτής, προς τον οποίο και έδωσε το βήμα για την ομιλία..
Φυσικά και ζητησε συγνώμη ο βουλευτής επειδή καθυστέρησε και άρχισε να ομιλεί, λέγοντας:
" Ποτέ δεν θα λησμονήσω την πρώτη ημέρα που έφθασε ο αγιώτατος πατέρας στην εκλησιαστική συνοικία μας, και αυτό διότι έτυχα της τιμής να εξομολογηθώ πρώτος σε αυτόν......."

Ηθικό Δίδαγμα : Ποτέ να μην αργείς!!!

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Περί φανέλας Ολυμπιακού...::) (ανέκδοτο)

Πάει ένας φίλαθλος του Ολυμπιακού σε μια μπουτίκ της ομάδας του για να αγοράσει φανέλα:

-Καλημέρα, θέλω μια φανέλα του Ολυμπιακού! (φίλαθλος)
-Βεβαίως, αλλά ποια από τις 4 εκδοχές της θέλετε; (πωλητής)
-Τι εννοείται ακριβώς δεν καταλαβαίνω ; (φίλαθλος)
-Να κύριε, έχουμε την φανέλα :

α) Για τερματοφύλακας : 




β) για παίκτη :



γ) για διαιτητή :




και δ) για επόπτη :


- Φίλαθλος : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ???????????????????????? :::) aaxxaxxa

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Συνεδριάση Ι.Σ.Κ.Ε. 22/2/2011

Την απόφαση να τιμήσουν τους Μητροπολίτες Κονίτσης Ανδρέα, Αργολίδος
Ιάκωβο, Πειραιώς Σεραφείμ και Ζιχνών Ιερόθεο, ανακηρύσσοντάς τους
επίτιμα μέλη του ΙΣΚΕ,  έλαβαν σήμερα τα μέλη του Συνδέσμου που
συμμετείχαν στην ετήσια Γενική Συνέλευση η οποία πραγματοποιήθηκε στον
Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.

Η Συνέλευση ολοκληρώθηκε μετ' εμποδίων - λόγω των συνεχών διακοπών
ρεύματος και χωρίς την παρουσία - για πρώτη φορά, όπως σημείωναν
Ιερείς που συμμετείχαν- εκπροσώπου του Αρχιεπισκόπου Αθηνών,
συζητήθηκαν - σύμφωνα με πληροφορίες- θέματα όπως η "Κάρτα του
Πολίτη", τα οικονομικά προβλήματα αλλά το μισθολογικό καθεστώς των
Ιερέων. Συγκεκριμένα ετέθη το ερώτημα εάν οι κληρικοί είναι δημόσιοι
υπάλληλοι ή θρησκευτικοί λειτουργοί.

"Και αν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως κάποιοι μας θεωρούν, γιατί μας
αρνούνται όλα αυτά τα χρόνια επιδόματα που απλόχερα ακόμα και σήμερα
δίνονται σε άλλους δημοσίους υπαλλήλους;" διερωτάται Ιερέας-μέλος του
ΙΣΚΕ

 Ξεκίνησε σήμερα το πρωί η Γενική Συνέλευση του ΙΣΚΕ(Ιερός Συνδεσμος
Κληρικών Ελλάδος)  στην Αθήνα

Ξεκίνησε σημερα το πρωί στην Αθήνα η προγραμματισμένη ετήσια Γενική
Συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε  στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου
Αχαρνών.

 Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι Ιερείς που είναι  ταμειακώς εντάξει και
όσοι φρόντισαν να εγγραφούν αποστέλλοντας την συνδρομήν τους (15 ευρω)
έγκαιρα στην Δ/ση: π. ΓΕΩΡΓΙΟΝ ΒΑΜΒΑΚΙΔΗΝ Ταμία ΙΣΚΕ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΝ
ΖΙΧΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Α) 10:00 Προσευχή εις Ιερόν Ναόν Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.
Επιμνημόσυνος δέησις υπέρ των κεκοιμημένων μελών.
Β) 10:30 Καφές Πρωινό
Γ) 11:00 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ.
ΘΕΜΑΤΑ:
1) Χαιρετισμός Προέδρου ΙΣΚΕ
2) Χαιρετισμός Προέδρων άλλων αδελφών Συνδέσμων
3) Έγκρισις Απολογισμού οικονομικού έτους 2010. Έκθεσις Εξελεγκτικής Επιτροπής.
4) Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός. Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής
Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών: "Η προσφορά του Ιερού Κλήρου στην ιστορία
του Ελληνισμού"
5) Καθηγητής Απόστολος Νικολαΐδης. Πρόεδρος του τμήματος Κοινωνικής
Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών: " Ιερός Κλήρος και συνδικαλισμός"
6) Κα Αικατερίνα Πατσιά. Διευθύντρια ΤΑΠΟΕΚΕ: "Θέματα Ταμείου Πρόνοιας
Δημοσίων Υπαλλήλων (Τ.Π.Δ.Υ)".
7) Τρέχοντα θέματα - Συζήτησις

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΙΣΚΕ!

Την απόφαση να τιμήσουν τους Μητροπολίτες Κονίτσης Ανδρέα, Αργολίδος
Ιάκωβο, Πειραιώς Σεραφείμ και Ζιχνών Ιερόθεο, ανακηρύσσοντάς τους
επίτιμα μέλη του ΙΣΚΕ,  έλαβαν σήμερα τα μέλη του Συνδέσμου που
συμμετείχαν στην ετήσια Γενική Συνέλευση η οποία πραγματοποιήθηκε στον
Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.
 
Η Συνέλευση ολοκληρώθηκε μετ' εμποδίων - λόγω των συνεχών διακοπών
ρεύματος και χωρίς την παρουσία - για πρώτη φορά, όπως σημείωναν
Ιερείς που συμμετείχαν- εκπροσώπου του Αρχιεπισκόπου Αθηνών,
συζητήθηκαν - σύμφωνα με πληροφορίες- θέματα όπως η "Κάρτα του
Πολίτη", τα οικονομικά προβλήματα αλλά το μισθολογικό καθεστώς των
Ιερέων. Συγκεκριμένα ετέθη το ερώτημα εάν οι κληρικοί είναι δημόσιοι
υπάλληλοι ή θρησκευτικοί λειτουργοί.
 
"Και αν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως κάποιοι μας θεωρούν, γιατί μας
αρνούνται όλα αυτά τα χρόνια επιδόματα που απλόχερα ακόμα και σήμερα
δίνονται σε άλλους δημοσίους υπαλλήλους;" διερωτάται Ιερέας-μέλος του
ΙΣΚΕ
 
 Ξεκίνησε σήμερα το πρωί η Γενική Συνέλευση του ΙΣΚΕ(Ιερός Συνδεσμος
Κληρικών Ελλάδος)  στην Αθήνα
 
Ξεκίνησε σημερα το πρωί στην Αθήνα η προγραμματισμένη ετήσια Γενική
Συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε  στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου
Αχαρνών.
 
 Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι Ιερείς που είναι  ταμειακώς εντάξει και
όσοι φρόντισαν να εγγραφούν αποστέλλοντας την συνδρομήν τους (15 ευρω)
έγκαιρα στην Δ/ση: π. ΓΕΩΡΓΙΟΝ ΒΑΜΒΑΚΙΔΗΝ Ταμία ΙΣΚΕ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΝ
ΖΙΧΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ.
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 
 
Α) 10:00 Προσευχή εις Ιερόν Ναόν Αγίου Ελευθερίου Αχαρνών.
Επιμνημόσυνος δέησις υπέρ των κεκοιμημένων μελών.
Β) 10:30 Καφές Πρωινό
Γ) 11:00 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ.
ΘΕΜΑΤΑ:
1) Χαιρετισμός Προέδρου ΙΣΚΕ
2) Χαιρετισμός Προέδρων άλλων αδελφών Συνδέσμων
3) Έγκρισις Απολογισμού οικονομικού έτους 2010. Έκθεσις Εξελεγκτικής Επιτροπής.
4) Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός. Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής
Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών: "Η προσφορά του Ιερού Κλήρου στην ιστορία
του Ελληνισμού"
5) Καθηγητής Απόστολος Νικολαΐδης. Πρόεδρος του τμήματος Κοινωνικής
Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών: " Ιερός Κλήρος και συνδικαλισμός"
6) Κα Αικατερίνα Πατσιά. Διευθύντρια ΤΑΠΟΕΚΕ: "Θέματα Ταμείου Πρόνοιας
Δημοσίων Υπαλλήλων (Τ.Π.Δ.Υ)".
7) Τρέχοντα θέματα - Συζήτησις

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Εκκλησία και Πολιτεία - Μισθοδοσία Κληρικών

Εκκλησία και Πολιτεία - Μισθοδοσία Κληρικών

Το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας - Κράτους έχει έρθει αρκετές φορές στη δημοσιότητα τις τελευταίες δεκαετίες.
Επανέρχεται και στις ημέρες μας και σε συνδυασμό με την παρούσα οικονομική - και όχι μόνο - κρίση ακούγονται και γράφονται πολλές απόψεις, άλλες επωνύμως και άλλες ανωνύμως.
Τα όσα θα αναφερθούν στο παρόν άρθρο, εκφράζουν την άποψη του γράφοντος και μόνο και παρατίθενται προς προβληματισμό.
Άλλωστε η Εκκλησία όταν εκφράζεται επίσημα εκφράζεται Συνοδικώς δια των θεσμικών της οργάνων. Αυτά τα ολίγα προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
Χωρισμός Κράτους - Εκκλησίας;
Μα για να μιλήσουμε για χωρισμό θα πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τα σημεία επαφής ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι θα πρέπει να χωρίσουμε, καθώς επίσης ποιοι απαρτίζουν την Εκκλησία, για να ξέρουμε σε ποιους αναφέρεται αυτός ο χωρισμός.
Ευθύς εξαρχής, η ταυτότητα «Εκκλησία» = «οι παπάδες», που χρησιμοποιείται από ορισμένους, δηλώνει μόνο άγνοια.
Δεν είναι του παρόντος να αναπτύξουμε την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, αλλά θα πούμε συνοπτικά ότι την Εκκλησία την αποτελούν όλοι όσοι έχουν βαπτισθεί Ορθόδοξοι (περισσότερο ή λιγότερο ενεργά μέλη) και δεν έχουν αποκηρύξει την πίστη τους, κληρικοί και λαϊκοί.
Άρα ο χωρισμός δεν αφορά σε μία κατηγορία Ορθοδόξων (παπάδες) αλλά σε όλους τους Ορθοδόξους αυτού του τόπου.
Έρχεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα: Να χωριστεί τι από τι; Ή ποιος από ποιον (δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών είναι ταυτόχρονα και μέλη της Εκκλησίας).
Που εμποδίζει λοιπόν η Εκκλησία το Κράτος;
Ποια από τα παρακάτω δεν μπορεί κάποιος πολίτης να πράξει;
- Πολιτικό γάμο ή σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης;
- Πολιτική κηδεία;
- Να δώσει όνομα στο παιδί του χωρίς Βάπτιση;
- Να  μην ορκιστεί στο Ευαγγέλιο ή να δώσει πολιτικό όρκο;
- Να απαλλάξει το παιδί του από το μάθημα των θρησκευτικών (με σύμφωνη γνώμη και των 2 γονιών);

Όλα μπορεί να τα κάνει και ακόμη περισσότερα. Άρα για τι είδους χωρισμό μιλάμε;
Να ασχολείται, λένε, η Εκκλησία με τα του οίκου της (και εννοούν τους κληρικούς) και να μην ανακατεύεται στα του κράτους.
-Έχουμε θεοκρατικό κράτος και δεν το γνωρίζουμε;
- Μήπως στο Ελληνικό κοινοβούλιο υπηρετούν κληρικοί;
- Μήπως τους δημόσιους οργανισμούς τούς διευθύνουν κληρικοί;
- Μήπως η διοικούσα Εκκλησία έχει λόγο στο νομοθετικό ή εκτελεστικό έργο της Πολιτείας;
- Να μην τελούν οι κληρικοί αγιασμούς, δοξολογίες και ορκωμοσίες; Μα κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα. Οι κληρικοί καλούνται από τις αρμόδιες αρχές στα πλαίσια της εθιμοτυπίας. Αν δεν κληθούν δεν πηγαίνουν.
Μήπως τελικά αυτό που εννοούν και δεν το λένε ευθέως, είναι το να περιορίζεται ο λόγος των κληρικών μόνο σε «αμήν» και «κύριε ελέησον» ;
Το άρθρο 14 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος ορίζει:
«Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους».
Επίσης στο άρθρο 4 παρ.1 αναφέρεται ότι: «Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου».
Αν λοιπόν κάποιοι θέλουν εμείς οι κληρικοί να μην μιλάμε, θα πρέπει πρώτα να τροποποιήσουν το Σύνταγμα της Ελλάδος.
Μέχρι τότε όμως θα μιλάμε (και οφείλουμε να το κάνουμε), κάνοντας υπακοή στους Επισκόπους μας ως κληρικοί και στο Σύνταγμα ως πολίτες.
Αξιώνουν επίσης να δώσει η Εκκλησία στο Κράτος την «τεράστια» ακίνητη περιουσία της.
Ποια είναι αυτή; Τα 170.000 γεωργικά καλλιεργήσιμα στρέμματα που διαθέτει από δωρεές και αντιστοιχούν στο 0,48% της συνολικής γεωργικής Ελληνικής γης;
- Όταν κάθε χρόνο εγκαταλείπονται από αγρότες και κτηνοτρόφους 162.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης;
- Όταν είχαμε 4.380.000 εγκαταλειμμένα στρέμματα το 1983[1] και σήμερα έχουμε ακόμη περισσότερα;
- Όταν η Τρόϊκα καλεί το κράτος να εκποιήσει γη και νησιά; [2]
- Γιατί δεν μιλούν για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις της περιόδου 1917-1930 οι οποίες καταδίκασαν δεκάδες μοναστήρια σε μαρασμό, ενώ τα χρήματα από αυτές οφείλονται έως και σήμερα;
- Γιατί δεν μιλούν για τα 128 δεσμευμένα από το κράτος μεγάλης αξίας ακίνητα της Εκκλησίας[3], τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα εδώ και δεκάδες χρόνια ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ανακούφιση των ασθενεστέρων οικονομικά ομάδων;
- Γιατί δεν μιλούν για τις δεκάδες δωρεές ακινήτων της Εκκλησίας; Μόνο η Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κοινωνικός ευεργέτης της Αθήνας.[4]
-Γιατί δεν μιλούν για τα 100 εκατομμύρια ευρώ που διαθέτει κάθε χρόνο η Εκκλησία για την διατήρηση και λειτουργία των προνoιακών της ιδρυμάτων, καθώς και για τα 250.000 συσσίτια καθημερινώς;[5] Στον λαό δεν προσφέρονται όλα αυτά;
Μιλούν για την μισθοδοσία των κληρικών από το κράτος, ζητώντας την κατάργησή της.
Ξεχνούν ότι το κράτος δεν μισθοδοτεί τους κληρικούς ως δημοσίους υπαλλήλους, π.χ. ως υπαλλήλους υπουργείων, πυροσβέστες, αστυνομικούς κ.λ.π. αλλά αυτή η μισθοδοσία έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα μετά την αναγκαστική απαλλοτρίωση του 80% της αγροτικής περιουσίας της Εκκλησίας, το 1952.[6]
Ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα είναι το μοναδικό κράτος στην Ευρώπη που μισθοδοτεί τους ιερείς και ότι αυτό πρέπει να σταματήσει.
ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ! 
- Στο Βέλγιο οι λειτουργοί των αναγνωρισμένων θρησκειών πληρώνονται από το κράτος![7] 
- Στη Τσεχία οι μισθοί των κληρικών προέρχονται από το κράτος![8] Έχουν μάλιστα ανταποδοτικό χαρακτήρα και αφορούν στις κατασχέσεις της Εκκλησιαστικής περιουσίας από το πρώην Κομμουνιστικό καθεστώς.[9] 
- Στη Γαλλία, η οποία προβάλλεται ως πρότυπο κράτους χωρισμένο από την Εκκλησία, στις περιφέρειες της Αλσατίας και της Μοζέλ (πρώην Λωρραίνη) με 3.5 εκατομμύρια πληθυσμό, οι κληρικοί των Ρωμαιοκαθολικών, των Προτεσταντών καθώς και οι Ραβίνοι πληρώνονται από το Δημόσιο ταμείο του κράτους (Trésor Public)!!![10]
- Στο Λουξεμβούργο, οι κληρικοί και οι ραβίνοι πληρώνονται από το κράτος.[11]
- Στη Ρουμανία οι λειτουργοί των εκεί 18 αναγνωρισμένων θρησκειών πληρώνονται από το κράτος.[12]
-  Στη Σλοβακία το κράτος επιδοτεί τους μισθούς των κληρικών.[13]
- Στην Ελβετία, στα περισσότερα από τα 26 καντόνια (αυτοδιοικούμενες περιοχές), οι ιδιωτικές εταιρίες πληρώνουν υποχρεωτικά φόρο υπέρ της Εκκλησίας! (Ρωμαιοκαθολική, Παλαιοκαθολική, Προτεσταντική και Εβραϊκή κοινότητα)[14].
Τα έσοδά τους από τον υποχρεωτικό φόρο και τις εθελοντικές προσφορές φθάνουν τα 1,9 δισεκατομμύρια φράγκα (1,44 δις. ευρώ!) τον χρόνο. Ουσιαστικά οι κληρικοί μισθοδοτούνται από το κράτος!
Θα χρειαζόμουν αρκετές σελίδες για να αναφέρω όλες τις παροχές των περισσοτέρων Ευρωπαϊκών κρατών προς τις Εκκλησίες τους, είτε μέσω φοροαπαλλαγών, είτε ως άμεσες ή έμμεσες χρηματοδοτήσεις.
Το παράλογο και συνάμα απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι, ενώ μας λένε ότι  δήθεν η «Ευρώπη» επιθυμεί την διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από το Ελληνικό κράτος, ταυτόχρονα στα κέντρα λήψης των αποφάσεων και σχεδιασμού της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, δηλαδή στο Στρασβούργο, τις Βρυξέλλες και το Λουξεμβούργο, οι κληρικοί των εκεί δογμάτων ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ από το κράτος!!!
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…
Και αν το κράτος προχωρήσει μονόπλευρα στον χωρισμό και τη διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών αγνοώντας τα Ευρωπαϊκά μοντέλα - τα οποία όπου το συμφέρει τα επικαλείται - τι θα γίνει;
Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε κάτι από το πρόσφατο παρελθόν. Το 1988, το κράτος με τον γνωστό ως νόμο – Τρίτση θέλησε να απαλλοτριώσει την εναπομείνασα Εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία.
Οκτώ Ιερές Μονές[15] προσέφυγαν τότε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, το οποίο τις δικαίωσε και όρισε ότι αν το κράτος προχωρούσε θα έπρεπε να τις αποζημιώσει με το ποσό των 7,6 τρις δραχμών (22,5 δις. ευρώ!!!)[16]
Επιδίκασε μάλιστα 8,4 εκατ. δραχμές στο Ελληνικό κράτος ως δικαστικά έξοδα. Μετά από αυτό οι απαλλοτριώσεις «πάγωσαν».
Επειδή λοιπόν η μισθοδοσία των κληρικών έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, θα πρέπει σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας - την οποία εφάρμοσε το Ευρωπαϊκό δικαστήριο στην περίπτωση των 8 Μονών - το κράτος είτε να επιστρέψει τη γη που έχει κατασχέσει εδώ και πολλές δεκαετίες είτε να αποδώσει την αξία της σε χρήματα (αφού πρώτα αφαιρέσει τους έως τώρα καταβληθέντες μισθούς και συντάξεις και έπειτα προσθέσει τα ποσά που έχει εισπράξει όλα τα χρόνια από την φορολογία 30% επί των ακαθαρίστων εσόδων των Ι.Ναών).
Αν για τις 8 μονές ήταν 22,5 δις ευρώ, μπορούμε να φανταστούμε τι θα συμβεί όταν τα εκατοντάδες Ν.Π.Δ.Δ της Εκκλησίας (ενορίες, Μονές κ.λ.π.) αρχίζουν να προσφεύγουν μαζικά στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο και αυτό να τα δικαιώνει. Και σε αυτό το δικαστήριο δεν υπάρχουν «πλάγιες» οδοί.
Ταυτόχρονα θα πρέπει το κράτος να διακόψει την μισθοδοσία των θρησκευτικών λειτουργών των Μουσουλμάνων της Θράκης παραβιάζοντας έτσι τη συνθήκη της Λωζάνης[17] σύμφωνα με την οποία αυτοί παραμένουν πάντα δημόσιοι λειτουργοί.
Όσοι λοιπόν επιμένουν, καλό θα ήταν να συμβουλευτούν τα «12 σημεία για τις σχέσεις Κράτους Εκκλησίας», του έγκριτου συνταγματολόγου και υπουργού κ.Ευάγγελου Βενιζέλου[18].
Η Εκκλησία της Ελλάδος, κλήρος και λαός, έχει μια πορεία και μια προσφορά ανεκτίμητη.
Συνεχίζει δε να προσφέρει αυτά που δωρίζει ο λαός, στο λαό, ασκώντας μια υποδειγματική διαχείριση και έναν εθελοντισμό που θα ζήλευε κάθε κρατική υπηρεσία.
Οποιοσδήποτε «χωρισμός», όπως τον εννοούν οι θιασώτες της προοδευτικής και μεταμοντέρνας πολιτικής σκηνής, θα ισοδυναμούσε με το να προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε είτε το σκελετικό, είτε το μυϊκό ή το νευρικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού και να περιμένουμε μετά να συνεχίζει να παραμένει ζωντανός άνθρωπος.
_______________________________________________________________________
[1] «ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ», τευχ.23, Απρίλιος 1999.
[2] Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», 14-2-2010, σελ. 1, 11-13.
[3] Εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ», 27-1-2011, «http://www.emprosnews.gr/news_Full.asp?articleID=661»
[4] ΑΝΤΙΒΑΡΟ, 14-9-2000, «http://www.antibaro.gr/node/746»
[5] ΡΟΜΦΑΙΑ, Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων,  http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7281:------100--&catid=23:2009-12-18-08-37-13
[6] αναλυτικά στο βιβλίο ΛΕΚΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, Εκκλησιαστική Περιουσία, http://efimeriosgr.blogspot.com/2010/09/172.html»
[7] ΒΕΛΓΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, άρθρο 181.
[8] Εφημερίδα “PRAGUE DAILY MONITOR”, 9-12-2010.
[9] ως ανωτ., 13-1-2011.
[10] http://fr.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%AAtre_catholique
[11] ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΥ, άρθρο 106, 1868, το οποίο παραμένει σε ισχύ.
[12]ROMANIA, Official Journal, Νόμος 486/2006, άρθρο 10, παρ.4 «On request, the State shall support the pay funds for the clerical and nonclerical staff of recognized denominations through contributions, based on the number of their worshipers who are Romanian citizens and based on their genuine needs of subsistence and activity.» Επίσης:
« Additionally, they have the right to establish schools, teach religious beliefs in public schools where they have a sufficient number of adherents, receive government funds to build places of worship, pay clergy salaries with state funds and subsidize clergy's housing expenses…», αναφορά του 2009 για την θρησκευτική ελευθερία από το Αμερικανικό διπλωματικό σώμα,
http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2009/127332.htm»
[13] LUBOMIR MARTIN ONDRASEK, «http://www.ekklesia.co.uk/node/11554», 18-3-2010.
[14] BRADLEY SIMON, Swissinfo.ch, 5-12-2010.
[15] πρόκειται για τις Ιερές Μονές: Άνω Ξενίας Θεσσαλίας, Οσ. Λουκά Βοιωτίας, Αγ.Λαύρας και Μεγ.Σπηλαίου Καλαβρύτων, Μεταμ. Σωτήρος Μετεώρων, Ασωμάτων Πετράκη, Χρυσολεόντισσας Αιγίνης και Φλαμουρίου Βόλου.
[16] EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS, Case of the Holy Monasteries v. Greece, Application no.13092/87 ; 13984/88, Strasbourg, 9 Dec 1994, «A. Pecuniary damage 97.  Under the head of pecuniary damage, the eight applicant monasteries sought 7,640,255,213,120 (seven trillion six hundred and forty billion two hundred and fifty-five million two hundred and thirteen thousand one hundred and twenty) drachmas (GRD)».
[17] ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ, αρθρ. 41, 46, 24-7-1923.
http://palio.antibaro.gr/religion/venizelos_diaxwrismos.htm
_________________________________________________________________
Σημείωση: Ο Αρχιμ. Πέτρος Μποζίνης είναι εφημέριος στον Ι. Ν. Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου Freiburg Γερμανίας.
(Φυσικός - Ραδιοηλεκτρολόγος – Msc Θεολογίας Υπ. Δρ. Παν/μίου Στρασβούργου)

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Απάντηση στην ανάρτηση :http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/02/blog-post_4871.html#more περί Ταρίφα των Παπάδων !



Καλησπέρα !  Είμαι κληρικός και μάλιστα από την ίδια Μητρόπολη του συγκεκριμένου Ναού  και πραγματικά πέφτω από τα σύννεφα να ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς στις Ιερατικές Συνάξεις που έχουμε κάνει, μας το έχει τονίσει ο Μητροπολίτης και το έχουμε αποφασίσει και όλοι οι Κληρικοί μαζί  ότι δεν υπάρχει καμία ταρίφα για τα μυστήρια στους Ενοριακούς Ναούς!
Καταρχήν να σε διορθώσω ότι υπεύθυνος δεν είναι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος ο  κ. Ιερώνυμος, απλά είναι πρόεδρος της  Ιερά Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπεύθυνος Ποιμενάρχης για την Μητρόπολη Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης είναι ο Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος και αν είστε από το ποίμνιο της Περιοχής έπρεπε στοιχειωδώς να το γνωρίζετε!
Αν δεν το γνωρίζετε δείχνει τη σχέση που έχετε με την μυστηριακή ζωή της τοπικής Εκκλησίας ή το πιθανότερο είναι μάλλον ότι  δεν ανήκετε  στο ποίμνιο της Ιεράς Μητροπόλεως αλλά ακολουθείτε την «μόδα» των Κατοίκων του Λεκανοπεδίου που έρχονται και τελούν τα Μυστήρια στην περιοχή μας, γιατί το συνδυάζουν με τα παραλιακά κέντρα δεξιώσεως και γιατί πολύ V.I.P που ζουν και κινούνται εδώ, θεωρούνται πιο «διάσημοι» και οι Ιεροί Ναοί να το πω κομψά!  Αυτό σαν γεγονός, επειδή μιλάμε για μυστήριο έπρεπε να μας προβληματίζει όλους ….
Σωστά κάνετε και καταγγέλλετε ότι καταγγέλλετε, αλλά πρέπει να γίνει επώνυμα με αποδείξεις και γραπτώς στην Ιερά Μητρόπολη για να έχει ουσία η καταγγελία σας και για να μη μείνουμε μόνο στον σκανδαλισμό τόσο το δικό σας όσο και  σε όσους διάβασαν τη συγκεκριμένη καταγγελία, αλλά να έχουμε πάψη αυτών των φαινομένων .
Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, πρέπει να καταργηθούν οι μεταβιβάσεις στις βαπτίσεις! Δεν μπορεί 4-5 Ναοί να κάνουν τα μυστήρια όλων των Ενοριών της υπόλοιπης Μητροπόλεως και του Λεκανοπεδίου. Ο πιστός εντάσσεται σε μια ενορία και εκεί θα ασκεί τα λατρευτικά του «καθήκοντα», άρα γιατί να συμβαίνει αυτή η «Εκκλησιαστική μετανάστευση» που ερημώνει τους Ναούς των άλλων περιοχών και ασφυκτιούν το πρόγραμμα του Ναού υποδοχής, εις βάρος όμως του ποιμαντικού του έργου.
Τα μυστήρια είναι δωρεάν, ότι χρήματα δίνουμε δεν είναι για το μυστήριο κάθε αυτό, αλλά ως άνθρωποι αναγνωρίζουμε ότι ο Ιερός Ναός έχει κάποια λειτουργικά έξοδα και οι Ιερείς,  οι ψάλτες, οι νεωκόροι κτλ που συνέβαλαν στην τέλεση του Μυστηρίου τους δίνουμε κάτι (παίρνουμε απόδειξη νόμιμη για την καταβολή μας ) ως έμπρακτο κέρασμα για την χαρά μας!  Μάλιστα την δαπάνη αυτή την καταβάλουν οι κουμπάροι ή οι ανάδοχοι και όχι οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι και είναι μια πράξη εκούσια και από καρδιάς. Αν δεν ισχύει αυτό, τότε 100000000δες ευρώ να δώσει κάποιος, έχασε την αξία του….
Είναι πάντως τουλάχιστον υποκρισία, αν θέλουμε να το δούμε το θέμα αντικειμενικά, να χαλάμε χιλιάδες ευρώ, για τον στολισμό, τους φωτογράφους, την βιντεοσκόπηση, τα βαπτιστικά ή τα νυφικά και κουστούμια κτλ και να μας ενοχλούν  και να χτυπάμε τα 50 ή 100 (στο Ναό που υπηρετώ αυτά είναι κατά 90% που δίνονται χωρίς φυσικά καμιά απαίτηση) ἠ έστω και τα 200 που εσείς καταγγέλλετε! Είναι σταγόνα στον ωκεανό πραγματικά και το γνωρίζουμε όλοι!
Είναι κρίμα να κάνουμε μυστήρια μέσα στη χλιδή και να έχουμε όλο απαιτήσεις και να υπάρχουν 2 κουμπάροι και να αφήνουν 50 χρόνια και μάλιστα με τουπέ! Εμείς οι Ιερείς στο κάτω κάτω υποχρεωμένοι είμαστε, στον Ψάλτη που έρχεται μακριά με το αυτοκίνητό ή τον νεωκόρο που θα μείνει μέχρι τις 10.30 το βράδυ για να τακτοποιεί το Ναό του ξέρετε ποιο είναι το ποσοστό τους?  Το 10% δηλαδή τα 5 ευρώ ο κάθε ένας!  Ούτε τα καύσιμα δηλαδή!
Συνοψίζουμε λοιπόν : 1. Τα μυστήρια είναι δωρεάν! Κακώς απαιτούνται χρήματα, απλά πρέπει να διευκρινίζουμε που πηγαίνουν τα χρήματα που καταβάλλονται! 3. Οι καταγγελίες πρέπει να είναι   επώνυμες και στους αρμοδίους, αν θέλουμε να έχουμε αποτελέσματα θετικά σε αυτά που καταγγέλλουμε αλλιώς θα γκρινιάζουμε απλά για να γκρινιάζουμε και να σκανδαλίζουμε και άλλους αδελφούς μας 4. Τα Μυστήρια είναι δωρεάν αλλά ιδιαιτέρως για τους Ενορίτες (προσωπική άποψη αυτό) ! Για τους «αλεξιπτωτιστές» με συγχωρείτε αλλά θα έπρεπε να υπάρχει μια ελάχιστη καταβολή, γιατί τι ποιμαντικό έργο θα κάνει ένας Ιερέας όταν είναι από το πρωί μέχρι το βράδυ να τελεί τα μυστήρια που αναλογούν για πολλαπλές ενορίες από την δικιά του?
π. Αντώνιος Χρήστου
Υ.Γ. Ελπίζω να έγινα κατανοητός σε αυτά που έγραψα και πιστεύω ότι απευθύνομαι σε καλοπροαίρετο άνθρωπο. Αν είναι να απομονώνουμε φράσεις ή να γίνεται λόγος απλά για τον αντίλογο, ξεχάστε την απάντησή μου και κρίμα και το χρόνο που πήγε χαμένος…

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Ένα περιστατικό που είναι για γέλια και για κλάματα.... (περί ράσου)

Σήμερα πήγα σε ένα κατάστημα να ψωνίσω κάτι και στο ταμείο πριν από εμένα ήταν μια μητέρα νεαρή με ένα παιδάκι το πολύ να ήταν 3 ετών!
Το παιδάκι μόλις με είδε με κοίταγε λες και είδε τίποτα εξωγήινους!  Όταν όμως πλησίασα κοντά στο ταμείο και το πλησίασα  αρκετά, άρχισε να αναρωτίεται τι είμαι ακριβώς, αλλά και να πανικοβάλλεται φωνάζοντας την μαμά του που ήταν από την άλλη μεριά του ταμείου και έβαζε τα ψώνια στις τσάντες!
Στην αρχή το πήρα στο αστείο και εγώ… και στην ερώτηση του παιδιού τι είμαι, απάντησα ΕΙΜΑΙ Ο ΜΠΑΤΜΑΝ…ΜΗ ΦΟΒΑΣΑ χαμογελώντας!!! 
Η μητέρα όμως του παιδιού που πρέπει να ήταν συνομήλική μου, πήρε το παιδί από το χέρι και ετοιμαζόταν προς την έξοδο λέγοντας μου ενοχλημένη το φοβερό «Είναι και αυτά τα μαύρα που φοράτε….! Χάθηκε να φορούσατε κάποιο άλλο χρώμα????»  και έβγαινε προς τα έξω χωρίς να με κοιτάει ! Άκουσε μόνο…να  λέω… «τι να κάνουμε πενθούμε για τις αμαρτίες μας….!»
Δεν έκατσε να ακούσει όμως αυτό που είπα στη συνέχεια και το άκουσε η πωλήτρια…!
«Δεν πατάνε τα παιδιά στην Εκκλησία επειδή δεν τα φέρνετε….το χρώμα του ράσου σας πείραξε….!»
Αυτή είναι η τραγική μας κατάσταση…! Να αλλάξει μια παράδοση αιώνων για την δική μας ανεπάρκεια και  αισθητική!
 Ο Θεός να μας φυλάει!!!  Δώσε μας μετάνοια και φώτιση Κύριε…!  

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Ευχές για την Περίοδο του Τριωδίου



Ας βγάλουμε τις "μάσκες" αδελφοί
και να επιστρέψουμε με την μετάνοια
στον δρόμο του Κυρίου μας
συν-σταυρούμενοι
και συν-αναναστούμενοι μαζί Του!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΡΙΩΔΙΟ

                         π. Αντώνιος Χρήστου

ΤΡΙΩΔΙΟ - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ




Όταν κάποιος ξεκινάει ένα ταξίδι θα πρέπει να ξέρει που πηγαίνει. Αυτό συμβαίνει και με τη Μεγάλη Σαρακοστή. Πάνω απ΄όλα η Μ.Σαρακοστή, είναι ένα πνευματικό ταξίδι που προορισμός του είναι το Πάσχα, <<η Εορτή των Εορτών>>. Η νέα ζωή η οποία πριν δύο χιλιάδες περίπου χρόνια <<ανέτειλε εκ του τάφου>>, προσφέρθηκε σε μας, σε όλους εκείνους που πιστεύουν στο Χριστό. Μας δόθηκε τη μέρα που βαφτιστήκαμε.

Έτσι το Πάσχα πανηγυρίζουμε την Ανάσταση του Χριστού σαν γεγονός που έγινε και ακόμη γίνεται σε μας. Γιατί ο καθένας μας έλαβε το δώρο αυτής της νέας ζωής. Είναι ένα δώρο που ριζικά αλλάζει τη διάθεσή μας απέναντι σε κάθε κατάσταση αυτού του κόσμου, ακόμη και απέναντι στο θάνατο. Επιβεβαιώνουμε θριαμβευτικά το: <<νικήθηκε ο θάνατος>>. Φυσικά υπάρχει ακόμα ο θάνατος, είναι σίγουρος, τον αντιμετωπίζουμε, και κάποια μέρα θα έρθει και για μας. Αλλά όλη η πίστη μας είναι ότι με το δικό Του θάνατο ο Χριστός άλλαξε τη φύση ακριβώς του θανάτου. Τον έκανε πέρασμα - <<διάβαση>>, <<Πάσχα>> - στη βασιλεία του Θεού μεταμορφώνοντας τη δραματικότερη τραγωδία σε αιώνιο θρίαμβο, σε νίκη. Με το <<Θανάτω θάνατον πατήσας>>, μας έκανε μετόχους της Ανάστασής Του.
Τέτοια είναι η πίστη της Εκκλησίας μας. Εμείς ξεχνάμε όλα αυτά γιατί είμαστε απασχολημένοι, τόσο βυθισμένοι στις καθημερινές έγνοιες μας, που ξεχνάμε ακόμα και το θάνατο και τελικά, εντελώς αιφνιδιαστικά, μέσα στις <<απολαύσεις της ζωής μας>> μας έρχεται τρομακτικός, αναπόφευκτος, παράλογος. Πραγματικά ζούμε σαν να μην ήρθε ποτέ Εκείνος. Αυτή είναι η μόνη πραγματική αμαρτία, όλων των κατ' όνομα χριστιανών. Αν το αναγνωρίσουμε αυτό, τότε μπορούμε να καταλάβουμε τι είναι το Πάσχα και γατί χρειάζεται και προϋποθέτει τη Μεγάλη Σαρακοστή. Ολόκληρη η λατρεία της Εκκλησίας μας είναι οργανωμένη γύρω από το Πάσχα, που είναι το Τέλος και που ταυτόχρονα είναι και η Αρχή.
Για πολλούς από τους χριστιανούς, η Μεγάλη Σαρακοστή αποτελείται από τυπικούς κανόνες που επικρατεί το αρνητικό στοιχείο, όπως η αποχή από ορισμένα φαγητά. Όμως σκοπός της είναι να <<μαλακώσει>> τη καρδιά μας τόσο, ώστε να μπορεί να αποκτήσει την εμπειρία της κρυμμένης <<δίψας και πείνας>> για επικοινωνία με το Θεό. Αυτή η <<ατμόσφαιρα>> της Μ.Σαρακοστής δημιουργείται βασικά με τη λατρεία, με τους ύμνους του Τριωδίου που οι ιεροί υμνογράφοι, συνέθεσαν και οργάνωσαν όλες τις ακολουθίες, με θαυμαστή κατανόηση της ανθρώπινης ψυχής. Το ΤΡΙΩΔΙΟ είναι ένα λειτουργικό βιβλίο που περιλαμβάνει ύμνους και βιβλικά αναγνώσματα για την κάθε μέρα της περιόδου της Μ. Σαρακοστής, η οποία αρχίζει με την Κυριακή του Τελώνη και του Φαρισαίου και τελειώνει με τον Εσπερινό του Αγίου και Μεγάλου Σαββάτου. Η άγνοια των ύμνων του Τριωδίου είναι η βασική αιτία που μας κάνει σιγά να παραμορφώνουμε τη κατανόηση, το σκοπό και το νόημα της Μεγάλης Σαρακοστής.
Πολύ πριν αρχίσει η Μ.Σαρακοστή, η Εκκλησία μας αναγγέλλει ότι πλησιάζει και μας καλεί να μπούμε στην περίοδο της προετοιμασίας γι΄αυτήν. Γιατί; Γιατί η Εκκλησία έχει μια βαθειά ψυχολογική γνώση της ανθρώπινης φύσης. Ξέροντας την έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και την τρομακτική <<κοσμικότητα>> της ζωής μας, αναγνωρίζει την αδυναμία μας να αλλάξουμε αυτόματα, να πάμε ξαφνικά από μια πνευματική ή διανοητική κατάσταση σε μια άλλη. Έτσι, αρκετά πριν αρχίσει η ουσιαστική προσπάθεια , η Εκκλησία προκαλεί τη προσοχή μας στη σοβαρότητα της Μ.Σαρακοστής και μας καλεί να σκεφθούμε τη σημασία της.
Αυτή η προπαρασκευαστική περίοδος περιλαμβάνει τις Κυριακές: α) Του Τελώνη και του Φαρισαίου, που αναφέρεται στην Ταπείνωση. β) Του Ασώτου, που αναφέρεται στην μετάνοια. γ) Της  Απόκρεω, που αναφέρεται στην Τελευταία Κρίση και στη χριστιανική αγάπη και δ) Της Τυροφάγου, ή της Συγγνώμης που θυμόμαστε της εξορία από τον Παράδεισο των Πρωτοπλάστων.


ΚΥΡΙΑΚΗ <<ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ>>


Την παραμονή της Κυριακής <<του Τελώνη και του Φαρισαίου>>, στον Εσπερινό του Σαββάτου εμφανίζεται για πρώτη φορά το λειτουργικό βιβλίο <<Τριώδιο>> και διαβάζονται διάφορα κείμενα που τα προσθέτουμε στους συνηθισμένους ύμνους της εβδομαδιαίας αναστάσιμης ακολουθίας. Το ευαγγελικό ανάγνωσμα (Λουκ.18,10-14) περιγράφει έναν άνθρωπο που είναι πάντα ευχαριστημένος με τον εαυτό του και που νομίζει ότι συμμορφώνεται με όλες τις απαιτήσεις της θρησκείας. Είναι βέβαιος για τον εαυτό του και πολύ περήφανος. Στην πραγματικότητα όμως έχει παραποιήσει το νόημα της θρησκείας. Όσο για τον Τελώνη, αυτός ταπεινώνει τον εαυτό του και αυτή η ταπείνωση τον δικαιώνει μπροστά στον Θεό. Αν υπάρχει μια ηθική αξία που σχεδόν απόλυτα παραθεωρείται ή αγνοείται σήμερα είναι πραγματικά η ταπείνωση. Ο πολιτισμός στον οποίο ζούμε διαρκώς ενσταλάζει μέσα μας την έννοια της υπερηφάνειας, της αυτοεξύμνησης και της αυτοδικαίωσης. Η ταπείνωση -είτε ατομική, είτε ομαδική, είτε εθνική είναι -θεωρείται δείγμα αδυναμίας, κάτι ανάρμοστο για έναν αληθινό άνθρωπο. Ο Θεός είναι ταπεινός γιατί είναι τέλειος. Η ταπείνωσή Του είναι η δόξα Του και η πηγή κάθε αληθινής ομορφιάς, τελειότητας και καλοσύνης. Αυτό συνέβηκε με την Παναγία, τη Μητέρα του Χριστού, που η ταπείνωση την έκανε χαρά όλης της οικουμένης και αυτό συνέβη με όλους τους αγίους. Πως κανείς γίνεται ταπεινός; Με την ενατένιση του Χριστού, που είναι η σαρκωμένη Θεία ταπείνωση. Η περίοδος λοιπόν της Μ.Σαρακοστής αρχίζει με μια αναζήτηση, μια προσευχή για ταπείνωση που είναι η αρχή της αληθινής μετάνοιας. Η μετάνοια επομένως είναι θεμελιωμένη στην ταπείνωση.

ΚΥΡΙΑΚΗ <<ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ>>

Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο την παραβολή του Ασώτου Υιού (Λουκ.15, 11-32). Η παραβολή αυτή μαζί με τους ύμνους της ημέρας, μας παρουσιάζουν τη μετάνοια σαν επιστροφή του ανθρώπου από τη εξορία. Ο άσωτος γιός, πήγε σε μια μακρινή χώρα και εκεί σπατάλησε ό,τι είχε και δεν είχε. Μια μακρινή χώρα. Είναι ο μοναδικός ορισμός της ανθρώπινης κατάστασης που θα έπρεπε να αποδεχτούμε καθώς αρχίζουμε την προσέγγισή μας στο Θεό. Ένας άνθρωπος που ποτέ δεν είχε αυτή την εμπειρία, έστω και για λίγο, που ποτέ δεν αισθάνθηκε ότι είναι εξόριστος από το Θεό και από την αληθινή ζωή, αυτός ποτέ δεν θα καταλάβει τι ακριβώς είναι ο Χριστιανισμός. Αυτό το αίσθημα της αποξένωσης από το Θεό, από την μακαριότητα της κοινωνίας μαζί Του, από την αληθινή ζωή όπως τη δημιούργησε και μας την έδωσε Εκείνος. Να παραδεχθώ ότι έχω αμαυρώσει και έχω χάσει την πνευματική μου ομορφιά, ότι είμαι πολύ μακριά από το πραγματικό μου σπίτι, την αληθινή ζωή.
Έλαβα από το Θεό θαυμαστά πλούτη: πρώτα απ' όλα τη ζωή και τη δυνατότητα να τη χαίρομαι, να την ομορφαίνω με νόημα, αγάπη και γνώση. Ύστερα - με το Βάπτισμα - έλαβα τη νέα ζωή από τον ίδιο το Χριστό, τα δώρα του Αγίου Πνεύματος, την ειρήνη και τη χαρά της ουράνιας Βασιλείας. Και όλα αυτά τα έχασα, τα χάνω καθημερινά, όχι μόνο με τις αμαρτίες, τις παραβάσεις, αλλά με την αμαρτία όλων των αμαρτιών: την απομάκρυνση της αγάπης μου από το Θεό, προτιμώντας την μακρινή χώρα από το όμορφο σπίτι του Πατέρα.
Η Εκκλησία όμως είναι εδώ παρούσα για να μου θυμίζει τι έχω εγκαταλείψει, τι έχω χάσει.
Και, καθώς αναλογίζομαι, βρίσκω μέσα μου την επιθυμία της επιστροφής και τη δύναμη να τη πραγματοποιήσω. Αυτό και μόνο αυτό, είναι μετάνοια, να αποκτήσω ξανά το χαμένο σπίτι. <<Θα σηκωθώ και θα πάω στον πατέρα μου και θα του πω. Πατέρα, αμάρτησα στον ουρανό και σε σένα, και δεν είμαι πλέον άξιος να ονομασθώ γιός σου>>.

<<ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ>>


Την παραμονή της Κυριακής της Απόκρεω η Εκκλησία μας καλεί σε μια παγκόσμια ανάμνηση όλων <<των απ' αιώνος κοιμηθέντων ευσεβώς, επ' ελπίδι αναστάσεως, ζωής αιωνίου>>. Για να καταλάβουμε το νόημα, πρέπει να θυμηθούμε ότι ο Χριστιανισμός είναι η θρησκεία της αγάπης. Ο Χριστός δεν άφησε στους μαθητές Του μια διδασκαλία ατομικής σωτηρίας, αλλά την <<καινή εντολή>> του <<αγαπάτε αλλήλους>>.
Η αγάπη, που αποτελεί το θέμα της αυριανής Κυριακής των Απόκρεω, είναι το θεμέλιο και η ουσία της ζωής της Εκκλησίας.
Η προσευχή για τους <<κεκοιμημένους>> είναι μια βασική έκφραση της Εκκλησίας σαν αγάπης. Ζητάμε από το Θεό να θυμηθεί αυτούς που και μεις θυμόμαστε και τους θυμόμαστε ακριβώς γιατί τους αγαπάμε.
Προσευχόμαστε γι' αυτούς τους συναντάμε <<εν Χριστώ>> ο οποίος επειδή είναι Αγάπη, ξεπερνάει το θάνατο. Μέσα στο Χριστό δεν υπάρχουν ζωντανοί και πεθαμένοι γιατί όλοι είναι <<ζώντες εν Αυτώ>>. Αυτός είναι η Ζωή. Αγαπώντας αυτούς που είναι εν Αυτώ, αγαπάμε το Χριστό. Αυτό το Σάββατο λοιπόν πριν την Κυριακή της Απόκρεω, τελείται η ακολουθία για την ανάμνηση των <<προαπελθόντων>>.

ΚΥΡΙΑΚΗ <<ΤΗΣ ΑΠΟ-ΚΡΕΩ >>


Ονομάζεται Κυριακή της Απόκρεω γιατί στη διάρκεια της εβδομάδας που ακολουθεί αρχίζει μια περιορισμένη νηστεία* -<<αποχή κρέατος>>- όπως παραγγέλλουν τα λειτουργικά βιβλία. Η Εκκλησία αρχίζει να μας <<προσαρμόζει>> στη μεγάλη προσπάθεια που θα απαιτήσει από εμάς επτά μέρες αργότερα. Σταδιακά μας βάζει στο μεγάλο αγώνα, γιατί γνωρίζει την ευπάθειά μας και προβλέπει τη πνευματική μας αδυναμία.
Ευαγγελικό ανάγνωσμα της μέρας είναι η παραβολή του Χριστού για την Τελευταία Κρίση (Ματθ. 25, 31-46).
Όταν ο Χριστός θα έρθει να μας κρίνει ποιό θα είναι το κριτήριό Του; Η παραβολή μας δίνει την απάντηση: η αγάπη. Όχι ένα απλό ανθρωπιστικό ενδιαφέρον, αλλά η συγκεκριμένη και προσωπική αγάπη για τον άνθρωπο, για κάθε ανθρώπινο πρόσωπο με το οποίο ο Θεός με φέρνει σε επαφή στη ζωή μου.
Η χριστιανική αγάπη είναι η <<δυνατή αδυνατότητα>> να βλέπω το Χριστό στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου, οποιοσδήποτε κι αν είναι αυτός, και τον οποίο ο Θεός, μέσα στο αιώνιο και μυστηριώδες σχέδιό Του, έχει αποφασίσει να φέρει στη ζωή μου έστω και για λίγες στιγμές. Να τον φέρει κοντά μου όχι σαν μια ευκαιρία για <<καλή πράξη>> ή για εξάσκηση της φιλανθρωπίας μου, αλλά σαν αρχή μιας αδιάκοπης συντροφιάς μέσα στον ίδιο το Θεό.
Η αγάπη ξεπερνάει στον <<άλλο>> την εξωτερική του εμφάνιση, την κοινωνική του θέση, την εθνική του καταγωγή, την διανοητική του ικανότητα και φθάνει στην ψυχή του, το αληθινό κομμάτι του Θεού μέσα του. Είναι η υπέροχη ανακάλυψη του <<προσώπου>> στον <<άνθρωπο>>, η ανακάλυψη του συγκεκριμένου και μοναδικού προσώπου μέσα στο σύνολο γενικά.
Η πραγματική αποστολή της Εκκλησίας είναι να υπενθυμίζει στον άνθρωπο την προσωπική του αγάπη. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη απ' αυτή τη προσωπική αγάπη, να τους αναγνωρίζεται η μοναδικότητα της ψυχής τους στην οποία αντανακλάται όλη η ομορφιά της δημιουργίας μ' ένα ξεχωριστό τρόπο. Ξέρουμε ότι οι άνθρωποι βρίσκονται στη <<φυλακή>>, είναι <<πεινώντες και διψώντες>> ακριβώς γιατί τους λείπει αυτή η προσωπική αγάπη. Τέλος ξέρουμε ότι είτε αγαπήσαμε είτε αρνηθήκαμε την αγάπη, πρόκειται να κριθούμε, γιατί <<εφ' όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε>> (Ματθ. 25,40)
_______________

*ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ: Έτσι λέγεται η Πέμπτη της Κρεατινής εβδομάδας, επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και η τσίκνα είναι διάχυτη παντού - καθ' όσο σε λίγο ξεκινά η νηστεία από το κρέας. (της Απο-κρεω)(Πάπυρος τ.58, σελ. 235).

ΕΒΔΟΜΑΔΑ <<ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ*>>


Φτάσαμε στις τελευταίες μέρες πριν από την Μεγάλη Σαρακοστή. Ήδη κατά την εβδομάδα της Απόκρεω, δύο μέρες - η Τετάρτη και η Παρασκευή - ανήκουν στη Σαρακοστή. Η Θεία Λειτουργία δεν τελέσθηκε και η όλη τυπική διάταξη στις ακολουθίες έχει πάρει τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της Μεγάλης Σαρακοστής.
Το Σάββατο της Τυροφάγου η Εκκλησία μας <<ποιεί μνεία πάντων των εν ασκήσει λαμψάντων αγίων ανδρών τε και γυναικών>>. Οι άγιοι είναι τα πρότυπα που θ' ακολουθήσουμε, οι οδηγοί στη δύσκολη τέχνη της νηστείας και της μετάνοιας. Στον αγώνα που πρόκειται ν' αρχίσουμε δεν είμαστε μόνοι, έχουμε βοηθούς και παραδείγματα.
Την Κυριακή, τελευταία μέρα πριν τη Σαρακοστή, που συνήθως την ονομάζουμε Κυριακή της συγγνώμης και <<της από του Παραδείσου της τρυφής εξορίας του Πρωτόπλαστου Αδάμ>>.
Ξέρουμε ότι ο άνθρωπος πλάσθηκε για να ζει στον Παράδεισο, για την γνώση του Θεού και την κοινωνία μαζί Του. Η αμαρτία του όμως τον απομάκρυνε από την ευλογημένη ζωή και έτσι η ύπαρξή του στη γη είναι μια εξορία. Η Μ. Σαρακοστή είναι η απελευθέρωσή μας από τη σκλαβιά της αμαρτίας.
Το ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής (Ματθ. 6, 14-21) θέτει τους όρους για μια τέτοια απελευθέρωση. Πρώτος όρος είναι η νηστεία, η προσπάθεια να ελευθερωθούμε από τη δικτατορία της σάρκας και της ύλης πάνω στο πνεύμα. Δεν πρέπει όμως η νηστεία μας να είναι υποκριτική, δηλαδή <<προς το θεαθήναι>>, να μη φαινόμαστε <<στους ανθρώπους νηστεύοντες, αλλά στον Πατέρα μας εν τω κρυπτώ>> όπως αναφέρεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα.
Δεύτερος όρος είναι η συγγνώμη: <<Εάν αφήτε στους ανθρώπους τα παραπτώματά τους, θα αφήσει και τα δικά σας ο ουράνιος Πατέρας>>. Η συγχωρητικότητα είναι η επιστροφή στην ενότητα, στη σύμπνοια, στην αγάπη. Έτσι στον Εσπερινό αυτής της Κυριακής, στο τέλος της ακολουθίας, όλοι οι πιστοί πλησιάζουν τον ιερέα και ο ένας τον άλλο, ζητώντας την αμοιβαία συγχώρεση.
Ουσιαστικά από τον Εσπερινό αυτό αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Αρχίζει η ακολουθία με τον ιερέα ντυμένο στα λαμπερά άμφια και τα τροπάρια αναγγέλλουν τον ερχομό της Μ. Σαρακοστής και πέρα απ' αυτή, τον ερχομό του Πάσχα. Κατόπιν γίνεται η είσοδος του Ευαγγελίου με τον εσπερινό ύμνο <<Φως ιλαρόν αγίας δόξης>> και ο ιερέας προχωρεί στην Ωραία Πύλη για να αναφωνήσει το Προκείμενο που πάντα αναγγέλλει το τέλος της μιας μέρας και την αρχή της άλλης. Η θαυμάσια μελωδία: <<Μη αποστρέψεις το πρόσωπό σου από του παιδός σου, ότι θλίβομαι, ταχύ επάκουσόν μου, πρόσχες τη ψυχή μου και λύτρωσε αυτήν>> λέγεται πέντε φορές, τα φώτα σβήνουν και τα χρωματιστά άμφια αλλάζουν.
Από αυτό το σημείο ξεκινάει η Μεγάλη Σαρακοστή: συναισθάνομαι ότι είμαι εξόριστος από την ομορφιά της Βασιλείας Του και θλίβομαι. Τελικά παραδέχομαι ότι μόνο ο Θεός μπορεί να με βοηθήσει σ' αυτή τη θλίψη. Μετάνοια πάνω απ' όλα είναι το απελπισμένο κάλεσμα για τη Θεία βοήθεια. Στη συνέχεια διαβάζεται η προσευχή του Αγίου Εφραίμ που συνοδεύεται από μετάνοιες. Καθώς οι πιστοί πλησιάζουν τον ιερέα, ο χορός ψάλλει πασχαλινούς ύμνους. Από τώρα βλέπουμε να λάμπει στο τέλος το φως της Ανάστασης, το φως της Βασιλείας του Θεού.

Η Συμβαση που υπεγραψε η Κυβερνηση με τους Δανειστες εναντι 80 ΔισεκατομμυριωνΕυρω!


 
Ειναι η Διαθηκη της  Ελλαδας που υπεγραψαν και που ποτε δεν προκειται να
την ακουσετε απο τα  μεγαλα καναλια.


Οσο περιληπτικα γινεται θα  αναγνωσετε μερικα απο τα αισχη που υπεγραψαν ωστε να
μας πουλησουν στις  πολυεθνικες εταιριες στον βωμο του ' δημοσιου χρεους' και
της  'πτωχευσης'. Εμεις ' οι ανθρωποι του μοχθου ' οπως μας χαρακτηριζει ο κ.
Παπανδρεου πλεον εχουμε στα χερια μας το χαρτι της προδοσιας και με  οδηγο τον
Ελληνισμο θα πραξουμε το σωστο.

Εχουμε και λεμε λοιπον...

---σελ.119-ΔΕΝ μπορεί η Ελλάδα να  πάρει δάνειο από άλλο δανειστή (Κίνα-Ρωσία)
καθώς επίσης δεν μπορεί να  υποθηκεύεσαι ούτε να ενεχυριάσει για άλλον περιουσία
ή έσοδα ή να  μεταφέρει το... χρέος της...
(Γι' αυτό όταν είπε η Ρωσία να μας δανείσει με χαμηλό επιτόκιο αντέδρασε η
κυβέρνηση!!!!)
---σελ 129.παραγρ.13.υποπαραγρ.1.
Αντίθετα ο δανειστής επιτρέπεται να μεταβιβάσει τα δικαιώματα κ τις υποχρεώσεις
του.
Δηλ. μπορεί να δανειστήκαμε από τη Γερμανία άλλα να βρεθούμε χρεωμένοι  στην
Τουρκία ή τα Σκόπια!!! Γιατί η Γερμανία θα τους έχει πουλήσει τα  δανειακά
δικαιώματα τις Ελλάδος
---Σελ.129.παραγρ.14.υποπαραγρ.1
Η σύμβαση διέπεται από το Αγγλικό δίκαιο
---σελ΄121.παραγρ.5
Το επιτόκιο για τα 80 δις ευρωπαϊκών δανείων  είναι 5,2 κυμαινόμενο για την
πρώτη 3ετία.6,2 για τα επόμενα χρόνια κ  +2% τόκοι υπερημερίας εάν έχει λήξει το
δάνειο, επαναπροσδιοριζόμενο ΑΝΑ  ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!
---Σελ 123
Η Ελλάδα εάν δεν πληρώσει κάποιο από τα παλαιότερα δάνεια κ  όχι τα 110 που
παίρνουμε τώρα, που λήγουν ή προβεί σε αναστολή πληρωμών  παλαιότερου δανείου,
δεν μπορεί να εκταμιεύσει χρήματα από το μηχανισμό  κ υποχρεούται να πληρώσει
άμεσα το υπόλοιπο κεφάλαιο του δανείου του  μηχανισμού μαζί με όλες τις
επιβαρύνσεις.
---Σελ.130,παραγρ.15+σελ 140,παραγρ 5...
Για να είναι νόμιμη, για να  ενεργοποιηθεί και να ισχύει η σύμβαση, δεν
χρειάζεται καμιά άλλη πράξη  παρά μόνον την υπογραφή του Παπακωνσταντίνου κ τη
νομική γνωμοδότηση του  νομικού συμβουλίου του κράτους του υπουργείου
οικονομικών κ του  υπουργείου δικαιοσύνης(χούντα έχουμε κ θα υπογράφει ο
υπουργός εν αγνοία  της κυβέρνησης? ο υπουργός θα υπογράφει, ούτε καν ο
πρωθυπουργός για να  εκταμιεύεται το δάνειο? ούτε ψήφιση στή βουλή ούτε καν
υπογραφή από τον  πρόεδρο της δημοκρατίας, ούτε καν γνωμοδότηση!!!!)
---σελ 123,παράγραφος 5...
Μόνο το δικαστήριο της ευρωπαϊκής ένωσης κ  τα συνταγματικά δικαστήρια των
δανειστών μπορούν να ακυρώσουν τη  σύμβαση γιατί παραβιάζεται το ευρωπαϊκό
δίκαιο ή το σύνταγμα του  δανειστή αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τη σύμβαση στην Ελλάδα δεν επιτρέπει κανένα δικαστήριο να  εκδικάσει
τέτοια προσφυγή! Αφήστε που δεν έχουμε κ συνταγματικό  δικαστήριο στη χώρα μας,
αλλά από κει κ πέρα υπάρχει το διεθνές αλλά μας  δένει τα χέρια πρέπει να
απευθυνθούμε για τους Γερμανούς στο δικαστήριο  της Γερμανίας, για τους Άγγλους
στης Αγγλίας!!!
-----Με την παρούσα ο δανειολήπτης αμετάκλητα κ άνευ όρων, παραιτείται  από κάθε
ασυλία την οποία έχει ή πρόκειται να αποκτήσει όσον αφορά τον  ίδιο ή τα
περιουσιακά του στοιχεία απο νομικές διαδικασίες σε σχέση με  την παρούσα
σύμβαση. Όσον αφορά κατάσχεση, διαταγή κ όσον αφορά την  εκτέλεση κατά των
περιουσιακών στοιχείων του στο βαθμό που δεν το  απαγορεύει δικαστικός νόμος.
Ούτε ο δανειολήπτης, ούτε τα περιουσιακά  του στοιχεία έχουν ασυλία !!!
Με λιγα λογια θα μας παρουν και τα σ..... Θα τους αφησουμε ???

http://rapidshare.com/files/404987182/Greece-IMF.pdf

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Είμαι γέννημα της δικής σου αναρχίας


Της Χαράς Νικοπούλου
Eίμαι παιδί του '74... Όχι μη γελιέσαι Έλληνα. Δεν είμαι παιδί του πολυτεχνείου. δεn γεννήθηκα 17 Νοεμβρίου. Τη μέρα που γεννιόμουνα χανόταν για εμένα Έλληνες λοκατζήδες... εκεί στον τύμβο της μακεδονίτισσας. 22 Ιουλίου 1974. Ελλάδα είμαι δημιούργημά σου.
Μου είπες πως είμαι τυχερή, γιατί δεν γνώρισα τη χούντα... Μα με υποχρέωσες να ζω σε μια δημοκρατία που τη χούντα της κρατούσαν καλά οι δημοκράτες πολιτικοί της. 
Μου έμαθες τα πρώτα Ελληνικά, με δασείες-περισπωμένες,... μα πριν καλά-καλά τα μάθω τα κατήργησες. ενώ ήμουν Δευτέρα δημοτικού...
Με έντυσες με μπλε ποδιά... αυτή για το σχολείο με τ' άσπρο γιακαδάκι... κι όταν άρχισε να μου αρέσει την κατήργησες. Πάντα για το καλό μου, χωρίς να με ρωτήσεις...
Με έμαθες να λέω τον εθνικό ύμνο και πλήρωνες δασκάλους για να με μάθουν πως τιμιότερον απάντων εστί η πατρίς. Μα σαν μεγάλωσα άφησες τη σημαία να χαθεί στον βράχο των Ιμίων...
Με έβαλες να μάθω ιστορία για να μπω στο πανεπιστήμιο και αρχαία ελληνικά. Μα σήμερα μου λες πως η Μακεδονία είναι τα Σκόπια και η Θράκη μας Τουρκία...
Σαν έγινα έφηβη με έβαλες να δω τον Λάλα αλυσοδεμένο να χάνει τη ζωή του για εσένα... Και σήμερα εσύ δίνεις ιθαγένεια στον κάθε αλλοδαπό μα όχι στον Έλληνα τον σταυρό... για φαντάσου...
Μου δίδαξες σαν ήρωα και εθνάρχη τον Βενιζέλο... μα σαν έγινα δασκάλα τον βρήκα να προδίδει εσένα Έλληνα ...θυμάσαι τον Γενάρη του 34...εκεί στη Σουηδία... προτείνει για το Νόμπελ της Ειρήνης τον σφαγέα των προγονών μου Κεμάλ...!!!
Μου ζήτησες να έχω κριτική σκέψη... μα έκοψες την έκθεση ως μάθημα και λογοκρίνεις τη σκέψη μου... Βλέπεις εγώ για εσένα είμαι ακραία...
Μου έμαθες στο σχολείο πως πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία κι όταν σου ζήτησα να με αφήσεις στου χάρτη την πινέζα... εκεί στο Δέρειο... κι οχι στο Κολωνάκι... με ανάγκασες να βάλω μέσο τον πατέρα μου για να μη με διώξεις από εκεί...
Μου έμαθες προσευχή... μα τώρα πια μόνο για Χριστό δε θες να μου μιλήσεις..
Σου ζήτησα να πάω στην πρώτη τη γραμμή και μ' άφησες μονάχη...
Μου έμαθες όμως καλά πως το Προξενείο κι όχι εσύ είναι εκεί και έχει όνομα... ε;. Ιλμή. ε;. Απτουραχήμ..ε;... Αλή..ε;. Μουαρέμ. ε;...
Μου ζήτησες να εργάζομαι σκληρά... για εθελοντισμό μιλούσες... μα όταν το 'κανα κι αυτό έστειλες τους ''δραγουμάνους'' να μου πουν πως δε θέλουν να κάνω επιπλέον μαθήματα στα πομακόπουλα γιατί σε ενοχλεί... τα παίρνω βλέπεις από την αγκαλιά του Προξενείου...
Και εγώ... εγώ μεγάλωνα μέσα σε μια αντίφαση... στο μαύρο και το άσπρο...
Μα χθες βρέθηκα κάτω στο υπόγειο του σχολείου... σε είδα εκεί κάτω Ελλάδα... ήσουν εκεί... πίσω απ' τις κουτές. σκονισμένη... κοιτώ το άγαλμα του Αλέξανδρου αραχνιασμένο... μόνο εγώ και εσύ...η προτομή του μέγα Αλέξανδρου...
Δάκρυσα... πόνεσα...μα σε άκουσα Ελλάδα απ' τη φωνή του...
''Ποιος είναι εθνάρχης'' με ρωτά...''ο Βενιζέλος;.. ποιος αγωνίζεται σκληρά... ο Γιώργος απ' τα ξένα;
Για σκέψου εσύ δασκάλα... με ξαναρωτά... αν τώρα εδώ μέσα, από την πόρτα έμπαινε και ερχόταν κι ο Κολοκοτρώνης... και μας ρωτούσες και τους δυο ποιο μέρος της Ελλάδας θα θυσιάζαμε στο χθες για χάρη της ειρήνης... Μακεδονία ή Ήπειρο... Θράκη ή το Αιγαίο...
Αναλογίσου εσύ δασκάλα... θα το σκεφτόμασταν πολύ;
Τι να διαπραγματευτώ... τη γη μου ή το νερό μου;... μα εσύ δασκάλα δίδαξες εκείνον ως εθνάρχη... και όχι εμάς ...εμάς κλειδώνεις στα ''μπουντρούμια''...
Ελλάδα μες στις αντιφάσεις σου... ξεχνάς τα σύνορά σου και τον εχθρό ποτίζεις εδώ μέσα... προδότες ελληνόφωνοι... διαλέξτε επιτέλους τον Λεωνίδα αρχηγό...ή μήπως εφιάλτη;... κι ιστορία θα φερθεί ανάλογα εις τον καθένα...
Γέμισαν τάφοι με κορμιά πιλοτών... γιατί έχουμε ειρήνη!!!!
Γέμισε και η βουλή ελληνόφωνους απ' την ελληνοτουρκική φιλία...
Φτάνει, δε θέλω πια να ακούω τη φωνή σας ...γιατί πιστεύω στο έθνος μου κι όχι στο ''nation'' που θα 'λεγε και ο ''μέγας'' ο Γιωργάκης... το έθνος είναι ελληνικό, είναι ήθος και έθος ρωμιοσύνης... το ''nation'' είναι η ''φύση'' του... εκ γενετής προδότης...
Κι' αν όλα αυτά δε σ' άρεσαν ''λόγιε'', ''πολιτικέ'' δημοκρατίας, να το θυμάσαι ...
είμαι δημιούργημα της πιο παράλογης... δικής σου αναρχίας..


http://kostasxan.blogspot.com/2010/12/blog-post_506.html