Σελίδες
▼
Κυριακή 31 Μαρτίου 2013
Σάββατο 30 Μαρτίου 2013
ΚΥΡΙΑΚΗ Β ΝΗΣΤΕΙΩΝ-Η διδασκαλία του Γρηγορίου του Παλαμά.
Από τον Aρχιμ. Διονυσίου Λαζαρίδη.
Βρισκόμαστε στον 14 αι. και η οικονομική παρακμή του Βυζαντίου είναι
εμφανέστατη. Η μεγαλυτέρη όμως παρακμή αφορά την αλλοίωση της
ανατολικής πνευματικής ταύτοτητος τόσο στη Δύση όσο και στην
Κωνσταντινούπολη. Η πόλις παρηκμασμένη ηθικά και πνευματικά έχει
αφήσει να θεριέψει στην Δύση ο ουμανισμός. Η επιβολή της κλασικής
αριστοτελικής και πλατωνικής φιλοσοφίας είναι γεγονός και για τις δύο
αυτοκρατορίες αλλά και πλήγμα που δέχεται η πόλις απο τους λόγιους
κύκλους στους κόλπους της.
Η δυτική θεολόγία με κύριο εκφραστή της τον Βαρλαάμ τον Καλαβρό
σχολαστικό θεολόγο με πλατωνίζουσες αντιλήψεις θεωρούσε το Θεό
ως ακίνητο στην υπερβατικότητα του και ως υπερκείμενο απο κάθε
γνωστική ικανότητα του ανθρωπίνου νού αφού κατά την αριστοτελική
γνωσιολογία τα παντα εμπίπτουν στα πλαίσια της εμπειρίας δια των
αισθήσεων. Πρόκειτε για μια πλατωνική ιδεοποιήση του Χριστιανισμού
αφού ταύτιζε τις ενεργειες με την ουσία του Θεού. Απέρριπτε δε
οποιαδήποτε ενέργεια του Θεού προς τον κόσμο. Θιασώτες της
σχολαστικής Θεολογίας του υπήρξαν ο Θεόδωρος Μετοχίτης και ο
Νικηφόρος Γρηγοράς αμφότεροι Βυζαντινοί φιλόσοφοι. Ο
αγνωστικισμός του Γρηγορά σχετικοποιούσε την αυθεντία της
εκκλησίας εν Αγίω Πνεύματι να διατυπώνει ορθώς το περιεχόμενο των
δογματικων αληθειων της πιστεως μας.
Στον αντίποδα του Βαρλαάμ και των μαθητών του ο Γρηγόριος ο
Παλαμάς γνήσιος θιασώτης της ησυχαστικής τριβής και πνευματικής
εμπειρίας των ησυχαστών μοναχών του Αθωνος. Βαθύς γνώστης της
ελληνικής φιλοσοφίας διδάσκαλος στον παλάτι της Κωνσταντινιπόλεως
απέσυρθη και εμόνασε στον Άθωνα και κατόπιν ανυκηρύχθηκε
Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονίκης. Αντέκρουσε σθεναρώς τη διαλεκτικη
φιλοσοφια του Βαρλααμ ότι ο ανθρωπινος νούς κινήται με την
αναγωγική αξιοποίηση προς την κατανόηση του Ακατάληπτου Θεού “εν
αισθήσει γνωρίμων και φανερών.” Υποστήριζε οτι οι αποκεκαλυμένες
αλήθειες της πίστεως μας καταγράφησαν υπό την καθοδήγηση του
Αγίου Πνεύματος στην Αγία Γραφή και πατερική παράδοση και δεν
υπόκεινται στη γνωστική ικανότητα του ανθρώπινου νού που είναι
κτιστός και πεπερασμένος για να κατανοήση την απειρότητα της θείας
πραγματικότητας. Κατά την διδασκαλία του ο Θεός αποκαλύπτεται
στους ανθρώπους “εν ταις ενεργείες αυτού” θέση που απορρέει από
την συγκεφαλαίωση της θεολογίας των πρώτων αιώνων των
Καππαδοκών πατέρων και μετέπειτα του Μαξίμου του Ομολογητού. Η
εκκλησιαστική παράδοση είναι η μόνη πνευματική οδός για την πορεια
του ανθρώπου προς την πληρότητατα, της εν Χριστω αποκαλύψεως. Για
τον αγνωστικιστή Βαρλαάμ και τους θιασώτες της διδασκαλίας του η
σωτηρία του πιστού γίνεται δυνατή με τη γνωστική διαδικασία της
ελληνικής φιλοσοφίας που καθαίρει το νου απο την άγνοια και
αναμορφώνει το κατʼεικόνα στην ψυχή του πιστού. Ο Παλαμάς δεν
απέρριπτε τη χρησιμότητα της Ελληνικής φιλοσοφίας για παίδευσιν των
χριστιανών αλλα απέρριπτε την τάση ορισμένων λογίων να την
προβάλλουν ως τελειότερη της εν Χριστώ πίστεως και αναγκαία για την
συμπλήρωση του Ευαγγελίου και την εκ γνώσεως κάθαρση της ψυχής.
Το κέντρον της διδασκαλίας του Παλαμά βρίσκεται στη διδασκαλία του
περί διακρίσεως ουσίας και ενέργειας και ενοεί ο Παλαμάς την φυσική
ενέργεια της ουσίας του Θεού, η οποία ουσιαστικά δεν είναι κάτι
διαφορετικό από την ουσία του Θεού. Τονίζεται από την πατερική
Θεολογία κατά αυτόν τον τρόπο για να τονισθεί η διάκριση ουσίας και
ενέργειας. Διαφορετικά η φυσική ενέργεια της ουσίας του Θεού είναι
και η ουσιώδης ενέργεια διότι οφείλεται στην υπάρξη της ουσίας. Κατά
τη δογματική θεολόγια η ουσία του Θεού είναι απολύτως απλή άρα και
η ενέργεια του είναι απλή και μερίζεται αμέριστως εν μεριστοίς.
Πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εν πολλοίς. Αυτό συμβαίνει διότι
η απλή ενέργεια του Θεού βρίσκεται σε όλα τα κτίσματα. Μία είναι η
απλή ενέργεια του Θεού με πολλά αποτέλεσματα και μέσα σε κάθε
ενέργεια όλος ο Θεός είναι παρών. Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμον
κατʼενέργειαν και κατά βούλησιν και όχι κατʼουσίαν . Οπότε υπάρχει
ένωσις της ακτίστου ενέργειας του Θεού με τα κτίσματα. Οι Αγιορείτες
μοναχοί κατά την ώρα της προσευχής έβλεπαν την θεωρία του
ακτίστου φωτός ως έκφανση της ακτίστου και ουσιώδης ενέργειας του
Θεού. Ο Βαρλαάμ τους ειρωνευόταν αποκαλώντας τους
ομφαλοσκόπους. Ο Συνοδικός τόμος του 1347 καταδίκασε την αίρεση
του Βαρλαάμ και επευφήμησε τον Παλαμά ως πρόμαχο της
Ορθοδοξίας. Μπορεί η ουσίωδης ενέργεια του Θεού να είναι απλή
όμως μερίζεται σε δημιουργική, προνοητική (συντηρητική), καθαρτική,
φωτιστική και θεωτική. Γιατί επιμένουμε στην ανάλυση της απλής
ενέργεια του Θεού; Διότι η ενέργεια του Θεού βρίσκεται παντού σε
ολόκληρη την εκκλησία και τη συντηρεί την καθάρει και την Θεώνει.
Χωρις τη χάρη του Θεού η εκκλησία είναι νεκρή και εμείς ανύπαρκτοι
και άνυδροι πνευματικά. Κατά το μερισμό της ενέργειας του Θεού σε
εμάς και στα προκείμενα δώρα ο Θεός δεν λιγοστεύει, δεν μερίζεται
ούτε γίνεται μικρότερος, απλά καθώς είναι Απλός στην ουσία του
παραμένει αναλλοίωτος. Αμήν.
Η δύναμη της αγάπης, σε συνδυασμό με την αποφασιστικότητα:
Ήταν ξαφνικό το χτύπημα που δέχθηκε η δύστυχη η Φρόσω, αφού ο άνδρας της ο Κώστας καθώς γύριζε ένα μεσημέρι στο σπίτι παρασύρθηκε και διαμελίστηκε από ένα αυτοκίνητο αφήνοντάς την χήρα με 4 παιδιά.
Η καημένη η χήρα αναγκάστηκε να εργαστεί, αν και ο γιατρός λόγω μιας πάθησης στη σπονδυλική στήλη της είχε συστήσει να μην εργάζεται. Στο απέναντι σπίτι ζούσε ένας πρωτοετής φοιτητής της φιλολογίας , ο Φώτης. Πόνεσε η καρδιά του για το δράμα της οικογένειας και σκεφτόταν πώς να βοηθήσει.
Έτσι μια μέρα πήγε στον εστιάτορα που έτρωγε και συμφώνησαν να πλένει πιάτα και κατσαρόλες και τα λεφτά να τα δίνει στην οικογένεια. Ο εστιάτορας συγκινημένος συμφώνησε με την πρόταση του Φώτη και τα 400 ευρώ τον μήνα τα έδινε ο καλός φοιτητής στην οικογένεια. Η μητέρα και τα παιδιά δεν εύρισκαν λόγια να ευχαριστήσουν το παλληκάρι για την προσφορά και ο Φώτης χαμογελούσε απαλά και έφευγε.
Ένα βράδυ ο Φώτης δούλευε και πάλι στο εστιατόριο, όταν ξαφνικά ένας συμφοιτητής του τον είδε με την ποδιά. Ε! Φώτη πώς από εδώ; Του είπε ο συμφοιτητής του. Ο Φώτης κοκκινίζοντας είπε το μυστικό του. Ο φίλος του δάκρυσε και είπε: Μην ανησυχείς, η μητέρα μου θέλει μια βοηθό για το σπίτι, ενώ στον κήπο μας υπάρχει ένα σπιτάκι με δύο δωμάτια και εκεί θα μεταφερθεί η οικογένεια. Ο Φώτης αγκάλιασε τον φίλο του από χαρά , μετά από λίγο η οικογένεια εγκαταστάθηκε στο σπίτι και έτσι όλα τακτοποιήθηκαν.
Ο Φώτης δεν χρειάζεται πια να πλένει πιάτα, όμως η απορφανισμένη οικογένεια δεν λησμονεί ότι την ευτυχία της την χρωστά στον τίμιο και στοργικό Φώτη. Όταν κάνεις εσύ αυτό που μπορείς, έρχεται αρωγός και η Θεία Χάρι να σε βοηθήσει!
Καλό αγώνα, όχι μόνο λόγια!
(Γ.Παυλίδου:’’χαμόγελο και δάκρυ’’)
Η αμοιβή της τιμιότητας
Ο Δημήτρης , πτυχιούχος οικονομολόγος ήταν το στολίδι της ‘’΄Μινέρβα’’της μεγάλης επιχείρησης που εργαζόταν. Ένα απόγευμα είχε περάσει από το γραφείο του για να τακτοποιήσει μια υπόθεση, όταν ξαφνικά είδε να μπαίνει η κόρη του αφεντικού του, η Θέλμα, 19 ετών. Ο Δημήτρης με ευγένεια την χαιρέτησε, ρωτώντας αν θα ήθελε κάτι. Η κοπέλα τον κοίταξε στα μάτια και ξεδιάντροπα του είπε ότι ήθελε να έχουν σχέσεις.
Ο Δημήτρης έμεινε άγαλμα προς στιγμήν, όμως σοβαρά της είπε: Δεσποινίς δεν σας τιμά καθόλου αυτό που κάνετε, εγώ δεν πρόκειται ποτέ να καταχραστώ την εμπιστοσύνη του πατέρα σας, σας παρακαλώ λοιπόν να φύγετε.
Η Θέλμα κατακόκκινη από θυμό φεύγοντας είπε: Θα το μετανιώσεις!Την άλλη μέρα ο διευθυντής κάλεσε τον Δημήτρη και πολύ θυμωμένα του ανακοίνωσε την απόλυσή του. Τόλμησες να πειράξεις την κόρη μου του είπε έντονα. Κύριε διευθυντά εγώ θα φύγω κάποτε όμως θα μάθετε την αλήθεια και πόσο με αδικείτε τώρα.
Μετά ένα μήνα η Θέλμα πνίγηκε καθώς κολυμπούσε, το πλήγμα ήταν μεγάλο, όμως ο Δημήτρης πήγε στην κηδεία της κοπέλας.
Μετά, από δέκα μέρες, ένας υπάλληλος κάλεσε τον Δημήτρη να πάει επειγόντως στο γραφείο του πρώην διευθυντή του. Ο Δημήτρης απόρησε, όμως πήγε. Δημήτρη θέλω να με συγχωρήσεις για αυτό που έγινε. Μόλις χθες βρήκαμε το ημερολόγιο της άτυχης κόρης μου, της Θέλμας, όπου είχε γράψει το περιστατικό και από εκεί πληροφορηθήκαμε την άψογη στάση σου. Σε παρακαλώ να έρθεις πάλι στο γραφείο, θα είσαι το πιο αγαπητό πρόσωπο για μένα.
Μετά από δύο χρόνια ο διευθυντής έκανε γαμπρό στην μεγαλύτερη κόρη του τον Δημήτρη. Ο Θεός άμειψε την αρετή του.
Πόσοι νέοι σήμερα θα έπρατταν το ίδιο με τον Δημήτρη;
(Γ.Παυλίδου:’’χαμόγελο και δάκρυ’’)
Λίγα λόγια απο ψυχής για τον Άγιο Ποιμενάρχη μας ...
|
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013
Ξεκινούν τα Πρωταθλήματα του Αθλητικού Οργανισμού της Ι.Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. Άγιος Νέστωρ, ποδοσφαίρου αρρένων.
ελληνικη
δημοκρατια
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
«ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ-Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΣΤΩΡ»
_______________________________
Ἀριθμ. Πρωτ. 334 Ἐν
Βούλᾳ τῇ 19ῃ Μαρτίου 2013
Πρός
τούς Ὑπευθύνους Ἱερεῖς Νεότητος
καί Ὑπευθύνους τῶν Ἀθλητικῶν
Tμημάτων
τῶν Ἱερῶν Ναῶν, τῆς
καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Ἀγαπητοί μου συνεργάται,
" Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε
".
Mέ τό παρόν σᾶς
γνωρίζουμε, ὅτι πραγματοποιήθηκε ἡ κλήρωση τῶν ἀγώνων ποδοσφαίρου τῆς περιόδου
2012-2013 ἡ ὁποία ἔχει ὡς ἑξῆς:
Προημιτελικά
Ἀγοριῶν Δημοτικοῦ Σχολείου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 6-7 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Ἅγιος Νικόλαος Γλυφάδας - Ἁγία Τριάδα Γλυφάδας
Ἅγιος Νεκτάριος Βούλας – Κοίμηση Δικηγορικῶν
Κοίμηση Βούλας – Κοίμηση Καραπάνου
Προημιτελικά
Ἀγοριῶν Γυμνασίου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 6-7 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Κοίμηση Βούλας - Κοίμηση Δικηγορικῶν
Κοίμηση Βάρκιζας - Κοίμηση Καραπάνου
Ἅγιος Νεκτάριος Βούλας - Ἅγιος Παντελεήμονας Γλυφάδας
Ἡμιτελικά
Ἀγοριῶν Δημοτικοῦ Σχολείου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 13-14 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Οἱ δύο Νικήτριες ὁμάδες τῶν Προημιτελικῶν μέ τή χειρότερη
διαφορά τερμάτων
Ἡμιτελικά
Ἀγοριῶν Γυμνασίου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 13-14 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Οἱ δύο Νικήτριες ὁμάδες
τῶν Προημιτελικῶν μέ τή χειρότερη διαφορά τερμάτων
Ἡμιτελικά
Ἀγοριῶν Λυκείου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 13-14 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Κοίμηση Δικηγορικῶν - Ἅγιος Νικόλαος Γλυφάδας
Ρεπό: Εἰσόδια Γλυφάδας
Ἡμιτελικά
Ἀποφοίτων Λυκείου:
Σάββατο ἤ Κυριακή 13-14 Ἀπριλίου τρ. ἔ..
Σαλοί Γλυφάδας - Ἀργοναῦτες Γλυφάδας
Ρωμιοί Γλυφάδας - Ἁγία Τριάδα Γλυφάδας
Τελικοί
ὅλων τῶν Κατηγοριῶν τό Σάββατο 27 Ἀπριλίου καί ὥρα 20:15.
Οἱ ἀγῶνες θά
διεξαχθοῦν εἰς τό «Star Football Club», Λεωφόρος Αλκυονίδων 4, Βούλα, τηλ.
210-8954930.
Τά φύλλα ἀγῶνος νά ἀποστέλλωνται ἐντός 3 ἡμερῶν εἰς τό fax τῆς Ἱερᾶς
Μητροπόλεως 210-9657210.
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ
Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης
Παῦλος ὁ Α΄
Mε έντονη πατριωτική χροιά η Προσκυνηματική Εκδρομή σε Ιερές Μονές της Ι.Μ. Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως, του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.
Με την ευλογία, του
Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου,
το Φιλόπτωχο του Ιερού Ναού Αγίου
Νεκταρίου Βούλας, διοργάνωσε την 5η του προσκυνηματική εκδρομή του, για το
Εκκλησιαστικό Έτος 2012-2013, τη Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013.
Στο απόηχο της Εορτής του Ευαγγελισμού αλλά
και της Εθνικής μας Εορτής για την επανάσταση του 1821, δεν θα μπορούσε να
υπάρχει από τα μέρη της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως . Αξιωθήκαμε να προσκυνήσουμε τις Ιερές Μονές : α) Γενέσεως Θεοτόκου Αιμυαλών και β)
Μακρυσίου Μεγαλουπόλεως.
Εκτός από τα προσκυνήματα, είχαμε επίσης την
ευκαιρία, να επισκεφθούμε το Μουσείο Υδροκίνησης -Μπαρουτόμυλο Δημητσάνας,
καθώς και το σπίτι το οποίο έχει μετατραπεί σε
Κειμηλιαρχείο του Αγίου Γρηγορίου του
Ε΄.
Στη Δημητσάνα είχαμε ελεύθερό χρόνο για φαγητό.
Νωρίς το απόγευμα πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Στο ύψος του κόμβου της
Στέρνας, στα όρια του Νομού και της Μητροπόλεως Αργολίδος, τελέσαμε Τρισάγιο
στο Λεωφορείο για το Μακαριστό πλέον Ποιμενάρχης κυρό Ιάκωβο, του οποίου λόγω της
προγραμματισμένης εκδρομής δεν μπορέσουμε να συμμετέχουμε στην Εξόδιο Ακολουθία
του.
Στις 7.10 επιστρέψαμε στην Ενορία μας
Εκ του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ιερού Ναού
O κ. Kωνσταντίνος Χολέβας στη Νεανική Σύναξη του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας.
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου, στη Νεανική Σύναξη του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, ήταν ο Πολιτικός Επιστήμων κ. Kωνσταντίνος Χολέβας , ο οποίος ανέπτύξε το θέμα : « Από την Τουρκοκρατία των όπλων, στη ¨Τουρκοκρατία¨ των Σίριαλ, στην Ελληνική τηλεόραση».
Εκ της Νεανικής Συνάξεως
Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013
To πρόγραμμα του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχη μας για την εορτή του Ευαγγελισμού και την εθνική μας εορτή
Την Παρασκευή
22 Μαρτίου 2013 ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στην Α΄ Στάση της Ακολουθίας των
Χαιρετισμών :
α)
στις 7.00 μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Ελληνικού και
β) στις 9.00 μ.μ. στο Καθολικό της
Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος-Αγίου Νεκταρίου Τερψιθέας Γλυφάδας.
Την
Κυριακή της Ορθοδοξίας 24 Μαρτίου, ο Σεβασμιώτατος ιερούργησε στον Ιερό
Καθεδρικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδας.
Στο τέλος της Θ.
Λειτουργίας, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη λιτάνευση των ιερών εικόνων εντός
του Ιερού Ναού.
Δείτε μικρό απόσπασμα
στο ακόλουθο βίντεο.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στις 6.30 μ.μ. τελέσθηκε
πανηγυρικά ο Εσπερινός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καραπάνου Γλυφάδας,
χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου, με την παρουσία
όλων των Κληρικών και πλήθους κόσμου από το ποίμνιο της Ιεράς Μητροπόλεως.
Μετά το τέλος του Εσπερινού, κλήρος και λαός έλαβε τον
ευλογημένο άρτο από τα χέρια του Σεβασμιωτάτου.
Τη Δευτέρα 25
Μαρτίου, ανήμερα του Ευαγγελισμού της Παναγίας μας και της Εθνικής μας Εορτής,
ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στη Δοξολογία του Ιερού Καθεδρικού Ναού Αγίων
Κωνσταντίνου και Ελένης.
Την ίδια ημέρα στις 11.00 π.μ. ο Σεβασμιώτατος μετέβη
στο Ηρώο του Δημοτικού Διαμερίσματος
Βούλας, του δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, όπου τέλεσε την επιμνημόσυνη δέηση
των πεσόντων κατά την επανάσταση του 1821.
Στη συνέχεια παρακολούθησε από
την εξέδρα των επισήμων την μαθητική παρέλαση της πόλης.
Την Τρίτη 26
Μαρτίου στις 10.30 π.μ. ο Σεβασμιώτατος βρέθηκε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων
στη Βάρη, στη τελετή ορκωμοσίας και παράδοσης-παραλαβής του νέου διοικητού της Σχολής.
Εκ της
Ιεράς Μητροπόλεως
Τρίτη 26 Μαρτίου 2013
O κ. Kωνσταντίνος Χολέβας στη Νεανική Σύναξη του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας.
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013, (8.10 μ.μ. η Ακολουθία του Αποδείπνου, 9.00 μ.μ. η ομιλία) στη Νεανική Σύναξη του Ιερού
Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, θα ομιλήσει ο κ. Kωνσταντίνος Χολέβας (Πολιτικός
Επιστήμων, αρθρογράφος επί εθνικών και ιστορικών θεμάτων και συνεργάτης των ραδιοφωνικών
σταθμών της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Πειραϊκής Εκκλησίας) ο οποίος θα
αναπτύξει το θέμα : « Από την Τουρκοκρατία των όπλων, στη ¨Τουρκοκρατία¨
των Σίριαλ, στην Ελληνική τηλεόραση».
Παρακαλούνται τα μέλη
της Συνάξεως και όσοι νέοι επιθυμούν, να προσέλθουν να ενημερωθούν για το θέμα.
Εκ της
Νεανικής Συνάξεως
Ο Εσπερινός της Εορτής του Ευαγγελισμού στην Ι.Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. & Β. (Φωτογραφίες-Βίντεο)
Την Κυριακή 24
Μαρτίου 2013 και ώρα 6.30 μ.μ. τελέσθηκε πανηγυρικά ο Εσπερινός του
Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στον Ιερό Ναό
Κοιμήσεως Θεοτόκου Καραπάνου Γλυφάδας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου
Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου, με την παρουσία όλων των Κληρικών και πλήθους κόσμου
από το ποίμνιο της Ιεράς Μητροπόλεως.
Ομιλητής του
Πανηγυρικού της ημέρας ήταν ο π.
Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος (Προϊστάμενος του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου
Δικηγορικών Γλυφάδας, Υπεύθυνος του Αντιαιρετικού Αγώνος και μέλος της
Επιτροπής Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας,
Βουλιαγμένης και Βάρης), ο οποίος μίλησε
για την πραγματική ελευθερία του Ελληνικού γένους και την προπαρασκευή της Ελληνικής
επαναστάσεως, μέσα από αναφορές σε ιστορικούς της Ελληνικής Ιστορίας.
Ολόκληρη η
ομιλία βρίσκεται στο ακόλουθο βίντεο.
Μετά το τέλος
του Εσπερινού, κλήρος και λαός έλαβε τον
ευλογημένο άρτο από τα χέρια του Σεβασμιωτάτου .
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως
Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013
Κυριακή 24 Μαρτίου 2013
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΕΟΡΤΑΖΕΙ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΑΒΒΑ ΖΑΧΑΡΙΑ.
<ΟΙ ΑΠΙΣΤΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΚΡΙΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ,
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ>>
24/3 ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΕΟΡΤΑΖΕΙ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΑΒΒΑ ΖΑΧΑΡΙΑ.
Στις ερήμους της Αιγύπτου χιλιάδες άνθρωποι πήγαιναν από Θείο έρωτα και εμόναζαν.
Πήγε εκεί και ο Αββάς Καρίων, αφήνοντας την οικογένεια του, αλλά όταν έπεσε μεγάλη πείνα, η γυναίκα του πήγε και τον βρήκε και ζήτησε την βοήθειά του για να μη πεθάνει από την πείνα αυτή και τα δύο παιδιά τους. Εκείνος τους φρόντισε και πήρε τον ένα γιό του, τον Ζαχαρία, και του δίδαξε να τηρεί με αυστηρότητα τους μοναχικούς κανόνες. Το παιδί προόδευσε πολύ, αλλά να τι κάνουμε οι τάχα και ευσεβείς πολλές φορές Χριστιανοί. Χαρακτήρισαν και σχολίαζαν ύποπτη την συγκατοίκηση πατρός και γιού!
Ο Καρίων είπε τότε στο Ζαχαρία.Πάμε να φύγουμε παιδί μου από αυτή τη Σκήτη γιατί οι πατέρες γογγύζουν εις βάρος μας. Πήγαν κατόπιν στη Θηβαϊδα, αλλά και εκεί σε λίγο πάλι αντιμετώπισαν τα ίδια!
Επέστρεψαν στη πρώτη Σκήτη τους μήπως ηρέμησαν τα πράγματα με την αποχώρησή τους.
Πάλι ίδια κακολογία. Και τελικά την λύση έδωσε μόνος του ο νεαρός ασκητής.
Πήγε σε ένα έλος γεμάτο νίτρο, έβγαλε τα ρούχα του και βούτηξε μέσα μέχρι τη μύτη του!
Όταν ξαναβγήκε μετά από ώρες, ήταν πλήρως παραμορφωμένος, το σώμα του είχε γίνει ίδιο με του λεπρού. Δεν τον αναγνώρισε ούτε ο πατέρας του. Να τι κάνουν οι κατακρίσεις!
Αλλά ο Θεός δεν αφήνει κανένα μόνιμα αδικημένο. Αποκάλυψε στον αββά Ισίδωρο, τον πρεσβύτερο της Σκήτης την ηρωϊκή πράξη του παιδιού! Μόλις κοινώνησε ανεφώνησε: <<Την περασμένη Κυριακή ο Ζαχαρίας κοινώνησε ως άνθρωπος, τώρα μετέλαβε ως άγγελος!>>
Και ὀχι μόνον ο αββάς Ισίδωρος τον θαύμασε, αλλά και ο αββάς Μακάριος ο Μέγας (19/1) και ο αββάς Μωυσής ο Αιθίωψ (28/8) πήγαν να τον βρούν να τον συμβουλευθούν (!) το νεαρό ασκητή καθώς του είπαν: <<Τέκνον μου Ζαχαρία, είδον το Πνεύμα το Άγιον κατελθόν επί σε και αναγκάζομαι να σε ερωτήσω να πεις λόγον αγαθόν>>. Το οσιακό του τέλος ας το δίαβάσετε στο συναξάρι.
Ας προσέξουμε λοιπόν την κατάκριση, ειδικά αυτές τις ήμέρες που λέγεται η καθημερινή ευχή του Αγίου Εφραίμ: <<....και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου.>>
Ένας φιλόσοφος ήταν περήφανος για τρείς λόγους: 1. γιατί ήταν άνδρας και όχι γυναίκα 2. γιατί ήταν Έλλην και όχι βάρβαρος και 3. γιατί ήταν φιλόσοφος και όχι αμόρφωτος.
Ο Ηλίας Μηνιάτης μας λέγει να είμαστε περήφανοι για άλλους τρεις λόγους:
1. γιατί είμαστε πιστοί και όχι άπιστοι 2. γιατί είμαστε Ορθόδοξοι και όχι αιρετικοί και 3. γιατί δεν πιστεύουμε μόνο, αλλά και πράττουμε τίς εντολές του Θεού!
Γένοιτο!
Πηγή: Συναξαριστής Ορθ. εκκλησίας του Ιερ. Μακαρίου της Σιμωνόπετρας.
Σάββατο 23 Μαρτίου 2013
VIDEO Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί κατάργησαν την αναλογική τηλεόραση;Διαβάστε και θα καταλάβετε ... ΔΙΑΔΩΣΤΕ
Πολλοί από εσάς αναρωτιέστε γιατί καταργήθηκε το αναλογικό σήμα εκπομπής τηλεοπτικού σήματος.
Στις επόμενες γραμμές θα μάθετε γιατί και ποια είναι τα απώτερα σχέδια των εξουσιαστών μας.
Για να μάθουμε έλεγε ο Κικέρων ποιος διέπραξε το έγκλημα πρέπει να ρωτήσουμε μια απλή ερώτηση:
Qui Bono?
Ποιος ωφελήθηκε από αυτό;
Θα αναρωτηθείτε τώρα: "Μα
καλά εγκληματίες είναι οι άνθρωποι της Digea που μας φέρνουν το ψηφιακό σήμα στις οθόνες μας;"
Με την έννοια του ανθρώπινου νομοθέτη και βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας προφανώς όχι.
Στα μάτια του Θεού όμως είναι εγκληματίες και ανήθικοι.
Στις επόμενες γραμμές θα ξετυλίξω το κουβάρι του κοντινού μας μέλλοντος, και θα καταλάβετε γιατί.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν απαντώντας στην ερώτηση του Κικέρωνα:
Ποιος ωφελείται από την κατάργηση των αναλογικών εκπομπών τηλεοπτικού σήματος;
Η απάντηση είναι η εξής:
Όσοι θα εκμεταλλευτούν τον λευκό χώρο, το whitespace που δημιουργείται.
White spaces καλείται το φάσμα ραδιοσυχνοτήτων εκμπομπής αναλογικού τηλεοπτικού σήματος.
Διαβάστε τι σημαίνει Super Wi-Fi, πώς το προωθούν η Google και η Micosoft και τι συμβαίνει ήδη στην Βόρεια Καρολίνα, των ΗΠΑ.
Οι τηλεοπτικές συχνότητες που απελευθερώνονται από την κατάργηση της αναλογικής τηλεόρασης, τα white spaces κατά τους Αμερικανούς, χρησιμοποιούνται για την δημιουργία ασύρματου δικτύου Wifi με ακτίνα δράσης μιλίων και με την επιπλέον δυνατότητα το σήμα του δικτύου wifi να διαπερνά τοίχους, όπως ακριβώς και το τηλεοπτικό.
Ξεχάστε το οικιακό Wifi. Πλέον το Super Wifi θα καλύπτει ολόκληρους νομούς.
Θα ρωτήσει τώρα κάποιος : "Μα πού το βλέπεις το κακό Χριστιανέ μου;
Λουδίτης είσαι και αντιπαθείς την πρόοδο της τεχνολογίας;"
Καλή ερώτηση. Ας μιλήσουμε λοιπόν για μια άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιεί τα δίκτυα Wifi και τις τεχνολογίες RFID.
Την τεχνολογία των συστημάτων RTLS.
Real Time Location Sytems.
Συστήματα Εντοπισμού σε πραγματικό χρόνο.
Χρησιμοποιώντας ένα δίκτυο Wifi μέσα σε ένα μεγάλο οικόπεδο ή κτίριο,
μπορείς να εντοπίζεις σε πραγματικό χρόνο την θέση ανθρώπων και αντικειμένων,
αρκεί να τα έχεις μαρκάρει με ένα RFID tag.
Ας δούμε μια εφαρμογή RTLS σε μια μάντρα με φορτηγά:
Τέρμα πια το ψάξιμο. Αμέσως το βρίσκει το παλικάρι το φορτηγό του.
Και εδώ πώς παρακαλουθούμε ανθρώπους, εργαλεία και μηχανήματα σε ένα νοσοκομείο με ένα RTLS σύστημα.
Εδώ παρακολουθούμε πώς εντοπίζονται άνθρωποι και αρχεία σε μια δημόσια υπηρεσία ασφαλείας:
Θα ρωτήσει πάλι ο καλόπιστος:
"Μα καλά άνθρωπέ μου, κακό είναι να εφαρμόζουμε αυτή την τεχνολογία".
Φανταστείτε αντί για τους ασθενείς, τους γιατρούς, τους φακέλους, την αστυνομία, τα φορτηγά,
το νοσοκομείο και την μάντρα, ολόκληρες πολεις.
Φανταστείτε τις πόλεις μας γεμάτες με κεραίες super wifi, rfid recievers,
και τα πάντα και τους πάντες μαρκαρισμένους με rfid tags.
Πόλεις - ανθρώπινες φυλακές. Πόλεις όπου όποιος φοράει το rfid tag εντοπίζεται σε πραγματικό χρόνο από τις αρχές.
Η απόλυτη παρακολούθηση. Η ονείρωξη του Μεγάλου Αδερφού.
Θα μπορούσε κάποιος ευφάνταστος αναγνώστης να αντιτείνει τώρα ότι:
" Θα έκανα την δουλειά μου με το rfid tag (π.χ. θα ψώνιζα, θα περνούσα τα διόδια στην Αττική Οδό, θα μπαινοέβγαινα στην δουλειά μου ή στο νοσοκομείο) , και μετά θα έβγαζα την ετικέτα rfidκαι θα απολάμβανα τις ιδιωτικές μου στιγμές".
Λάθος!!! Γιατί το tag θα είναι ένα τατουάζ χαραγμένο στο κεφάλι ή στο χέρι σας:
Κανείς δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει σε μια σύγχρονη πόλη χωρίς το χαραγμένο ηλεκτρονικό τατουάζ.
Ο απόλυτος έλεγχος, ο εντοπισμός σε πραγματικό χρόνο ανθρώπων και αντικειμένων και η αδυναμία διενέργειας αγοραπωλησιών χωρίς το χάραγμα είναι θέμα ετών ίσως δεκαετίας.
Ο εγκληματίας που κατήργησε το αναλογικό σήμα τηλεόρασης πριν καταργήσει την ελευθερία μας αποκαλύπτεται σε αυτό το άρθρο:
Είναι ο κατά Orwell Μεγάλος Αδερφός. Στα καθ΄ημάς ο Αντίχριστος και οι οπαδοί του.
Το τέλος φτάνει. Αλλά η νίκη δεν είναι δική του. Η νίκη όπως έχουμε πει δεκάδες φορές σε αυτή την ιστοσελίδα, ανήκει σε Άλλον:
Αυτόν που θα τους συντρίψει ως σκεύη κεραμέως...
Διαδώστε το ...
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ.....
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
΄Ηταν ένας ιερωμένος πολύ ευσεβής. Ήταν μάλιστα και πνευματικός κι εξομολογούσε τους πιστούς. Έτσι, έκρινε τα αμαρτήματα των ανθρώπων και τους έβαζε να μετανοούν. Έφτασε να πιστεύει πως ξέρει τι είναι το καλό και το κακό.
Ένα πρωί, του εμφανίστηκε ο άγγελος του. "Ο Θεός με έστειλε για να σου δείξω κάτι", του είπε. Τον πήρε και τον μετέφερε με θαυμαστό τρόπο πίσω από ένα θάμνο. "Πες μου τι βλέπεις;", τον ρώτησε. "Βλέπω έναν πλάτανο με παχύ ίσκιο και μια βρύση με δροσερό νερό να ρέει πλάι του", αποκρίθηκε αυτός. "Τώρα θα πρέπει να μου ορκιστείς ότι δεν θα επέμβεις ή έστω μιλήσεις, ό,τι και να δεις να συμβαίνει", τον πρόσταξε ο άγγελος. Ο ιερέας ορκίστηκε με κατάνυξη.
Μετά από λίγο, εμφανίστηκε ένας πλούσιος με το άλογό του και σταμάτησε να πιει νερό και να ξαποστάσει. Ήπιε νερό και ξάπλωσε για λίγο κάτω από το δροσερό ίσκιο του πλάτανου, όπου πήρε έναν υπνάκο. Ύστερα ξύπνησε, ανέβηκε στο άλογό του και συνέχισε το δρόμο του, αφήνοντας όμως πίσω του ένα πουγγί παραγεμισμένο με χρυσές λίρες.
Μετά από λίγη ακόμη ώρα, ένας δεύτερος άνθρωπος εμφανίστηκε πεζός και σταμάτησε να πιει νερό. Ξαφνικά, είδε το πουγγί με τις λίρες, το σήκωσε και άρχισε να χοροπηδά από χαρά. Έβαλε το πουγγί στην τσέπη του και χωρίς να χάσει καιρό, έτρεξε να εξαφανιστεί.
Λίγο αργότερα, ένας τρίτος άνθρωπος, έφτασε κι αυτός στη βρύση. Την ώρα όμως που έπινε νερό, επέστρεψε ο πλούσιος, ο οποίος είχε στο μεταξύ αντιληφθεί ότι είχε χάσει το πουγγί του και γύρισε να το αναζητήσει. Μόλις λοιπόν είδε τον άλλο άνθρωπο, άρχισε να τον κατηγορεί ότι του έκλεψε το πουγγί με τις λίρες και να του ζητά να του τις επιστρέψει. Άρχισαν να καυγαδίζουν και πάνω στον καυγά, ο πλούσιος έσπρωξε απότομα τον άλλο, εκείνος έπεσε στο έδαφος κι έσπασε το σβέρκο του σε μια απ' τις ρίζες του πλάτανου. Ο πλούσιος πανικόβλητος, ανέβηκε στο άλογό του κι εξαφανίστηκε...
"Πες μου τώρα", είπε ο άγγελος στον ιερέα. "Τι πιστεύεις γι' αυτά που είδες, ήταν καλά ή κακά;"
"Καλέ μου άγγελε", απάντησε εκείνος, "η ψυχή μου είναι βαριά από το κακό που είδα να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μου, χωρίς να μπορώ να αντιδράσω. Ο ένας έκλεψε το πουγγί που δεν ήταν δικό του, ο άλλος κατηγόρησε άδικα έναν αθώο άνθρωπο και από πάνω τον σκότωσε, χωρίς μάλιστα να τιμωρηθεί."
"Δεν γνωρίζεις όμως ακριβώς την ιστορία", αποκρίθηκε ο άγγελος. "Ο πλούσιος που ήρθε πρώτος στη βρύση, είχε καταπατήσει τα χωράφια του δεύτερου και τα δικαστήρια τον είχαν δικαιώσει, όπως κάνει κάποτε η ανθρώπινη δικαιοσύνη, ν' αδικεί τους φτωχούς και να αθωώνει τους πλούσιους. Η θεία δικαιοσύνη όμως απαιτούσε ο πλούσιος να πληρώσει το χρέος του και αυτός ήταν ο τρόπος που επέλεξε ο Θεός για να συμβεί αυτό.
Ο τρίτος άνθρωπος, αυτός που σκοτώθηκε, είχε δολοφονήσει τον αδελφό του, χωρίς να το υποψιαστεί κανείς, ούτε και να τον κατηγορήσει. Οι τύψεις του όμως ήταν τέτοιες, που γονατιστός παρακάλεσε το Θεό να τον απαλλάξει απ' το βάρος που κουβαλούσε. Αυτός ήταν ο τρόπος που βρήκε ο Θεός για ν' ανταποκριθεί στην προσευχή του.
Όσο για τον ίδιο τον πλούσιο, μετά από αυτό που έκανε, χάρισε την περιουσία του στους φτωχούς και πήγε να γίνει ιεραπόστολος, προσφέροντας τεράστιο ανθρωπιστικό έργο στην Αφρική και σώζοντας πολλές ζωές."
Ο ιερέας κοίταξε τον άγγελο του εμβρόντητος, μην ξέροντας τι να πει. "Πήγαινε λοιπόν εν ειρήνη", τον αποχαιρέτησε ο άγγελος του "και να θυμάσαι πόσο λίγα γνωρίζεις, ώστε να μπορείς ν' αποφασίσεις τι είναι καλό και τι κακό."
Μετά από λίγο, εμφανίστηκε ένας πλούσιος με το άλογό του και σταμάτησε να πιει νερό και να ξαποστάσει. Ήπιε νερό και ξάπλωσε για λίγο κάτω από το δροσερό ίσκιο του πλάτανου, όπου πήρε έναν υπνάκο. Ύστερα ξύπνησε, ανέβηκε στο άλογό του και συνέχισε το δρόμο του, αφήνοντας όμως πίσω του ένα πουγγί παραγεμισμένο με χρυσές λίρες.
Μετά από λίγη ακόμη ώρα, ένας δεύτερος άνθρωπος εμφανίστηκε πεζός και σταμάτησε να πιει νερό. Ξαφνικά, είδε το πουγγί με τις λίρες, το σήκωσε και άρχισε να χοροπηδά από χαρά. Έβαλε το πουγγί στην τσέπη του και χωρίς να χάσει καιρό, έτρεξε να εξαφανιστεί.
Λίγο αργότερα, ένας τρίτος άνθρωπος, έφτασε κι αυτός στη βρύση. Την ώρα όμως που έπινε νερό, επέστρεψε ο πλούσιος, ο οποίος είχε στο μεταξύ αντιληφθεί ότι είχε χάσει το πουγγί του και γύρισε να το αναζητήσει. Μόλις λοιπόν είδε τον άλλο άνθρωπο, άρχισε να τον κατηγορεί ότι του έκλεψε το πουγγί με τις λίρες και να του ζητά να του τις επιστρέψει. Άρχισαν να καυγαδίζουν και πάνω στον καυγά, ο πλούσιος έσπρωξε απότομα τον άλλο, εκείνος έπεσε στο έδαφος κι έσπασε το σβέρκο του σε μια απ' τις ρίζες του πλάτανου. Ο πλούσιος πανικόβλητος, ανέβηκε στο άλογό του κι εξαφανίστηκε...
"Πες μου τώρα", είπε ο άγγελος στον ιερέα. "Τι πιστεύεις γι' αυτά που είδες, ήταν καλά ή κακά;"
"Καλέ μου άγγελε", απάντησε εκείνος, "η ψυχή μου είναι βαριά από το κακό που είδα να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μου, χωρίς να μπορώ να αντιδράσω. Ο ένας έκλεψε το πουγγί που δεν ήταν δικό του, ο άλλος κατηγόρησε άδικα έναν αθώο άνθρωπο και από πάνω τον σκότωσε, χωρίς μάλιστα να τιμωρηθεί."
"Δεν γνωρίζεις όμως ακριβώς την ιστορία", αποκρίθηκε ο άγγελος. "Ο πλούσιος που ήρθε πρώτος στη βρύση, είχε καταπατήσει τα χωράφια του δεύτερου και τα δικαστήρια τον είχαν δικαιώσει, όπως κάνει κάποτε η ανθρώπινη δικαιοσύνη, ν' αδικεί τους φτωχούς και να αθωώνει τους πλούσιους. Η θεία δικαιοσύνη όμως απαιτούσε ο πλούσιος να πληρώσει το χρέος του και αυτός ήταν ο τρόπος που επέλεξε ο Θεός για να συμβεί αυτό.
Ο τρίτος άνθρωπος, αυτός που σκοτώθηκε, είχε δολοφονήσει τον αδελφό του, χωρίς να το υποψιαστεί κανείς, ούτε και να τον κατηγορήσει. Οι τύψεις του όμως ήταν τέτοιες, που γονατιστός παρακάλεσε το Θεό να τον απαλλάξει απ' το βάρος που κουβαλούσε. Αυτός ήταν ο τρόπος που βρήκε ο Θεός για ν' ανταποκριθεί στην προσευχή του.
Όσο για τον ίδιο τον πλούσιο, μετά από αυτό που έκανε, χάρισε την περιουσία του στους φτωχούς και πήγε να γίνει ιεραπόστολος, προσφέροντας τεράστιο ανθρωπιστικό έργο στην Αφρική και σώζοντας πολλές ζωές."
Ο ιερέας κοίταξε τον άγγελο του εμβρόντητος, μην ξέροντας τι να πει. "Πήγαινε λοιπόν εν ειρήνη", τον αποχαιρέτησε ο άγγελος του "και να θυμάσαι πόσο λίγα γνωρίζεις, ώστε να μπορείς ν' αποφασίσεις τι είναι καλό και τι κακό."