Σελίδες
▼
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014
Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014
Η σύναξη νέων στον Ιερό Ναό του Αγίου Μαξίμου του Γραικού στην Άρτα
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου η σύναξη των νέων στον Ιερό Ναό του Αγίου Μαξίμου του Γραικού.
Αφού πρώτα εψάλη η Ιερά Παράκληση,οι νέοι είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν τη χαριτόβρυτη εικόνα της Παναγίας Παραμυθίας, της οποίας το ιστορικό παρουσίασε ο Πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεώς μας και υπεύθυνος της σύναξης Αρχιμ. Θεολόγος Ντούβαλης. Στη σύναξη παραβρέθηκε και χαιρέτισε ο π. Αντώνιος Χρήστου, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νεκταρίου Βούλας της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας.
Αφού πρώτα εψάλη η Ιερά Παράκληση,οι νέοι είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν τη χαριτόβρυτη εικόνα της Παναγίας Παραμυθίας, της οποίας το ιστορικό παρουσίασε ο Πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεώς μας και υπεύθυνος της σύναξης Αρχιμ. Θεολόγος Ντούβαλης. Στη σύναξη παραβρέθηκε και χαιρέτισε ο π. Αντώνιος Χρήστου, εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νεκταρίου Βούλας της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας.
Αψήφησαν τις κακές καιρικές συνθήκες και πραγματοποιήθηκε η 5η Προσκυνηματική Εκδρομή της Ενορίας του Αγίου Νεκταρίου Βούλας για το Εκκλησιαστικό έτος 2013-2014, αυτή τη φορά στην Αρκαδία.
Ο Ιερός Ναός Αγίου
Νεκταρίου Βούλας, διοργάνωσε το μηνιαίο προσκύνημά του και συνολικά την 5η του Εκδρομή για το Εκκλησιαστικό
Έτος 2013-2014, τη Τρίτη 28 Ιανουαρίου
2014, με προορισμό την Ι.Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου Μπούρας και το Προσκύνημα της
Αγίας Θεοδώρας, στη Βάστα Αρκαδίας, της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και
Μεγαλουπόλεως.
Οι 39 συμμετέχοντες στην
Εκδρομή, αψήφησαν τις κακές καιρικές συνθήκες και αναχωρήσαμε για την Αρκαδία.
Φτάνοντας στο Μοναστήρι της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μπούρας,
ξεναγηθήκαμε στους χώρους του, προσκυνήσαμε στο Καθολικό της Ιεράς Μονής την
Εικόνα της Παναγίας της «Μεγαλομάτας» και είδαμε τις τοιχογραφίες με ορατά τα
σημάδια των βαρβάρων πάνω τους! Στη
συνέχεια τελέσαμε την Ακολουθία της Αρτοκλασίας και ξεναγηθήκαμε στους υπόλοιπους
χώρους και τα ιερά παρεκκλήσια της Μονής.
Τελειώνοντας το προσκύνημά μας στο Μοναστήρι,
αναχωρήσαμε για την Βάστα στο Εκκλησάκι της Αγίας Θεοδώρας όπου προσκυνήσαμε και
θαυμάσαμε το ανεξήγητο με τη λογική φαινόμενο, αλλά και το υπέροχο τοπίο. Λίγο
πιο κάτω από το προσκύνημα είχαμε το
μεσημεριανό μας στις Ταβέρνα της περιοχής.
Στις 3.00 μ.μ. πήραμε
το δρόμο της επιστροφής με μία μικρή ενδιάμεση στάση στην Εθνική οδό. Στις 6.30
μ.μ. φτάσαμε στον Ιερό Ναό μας όλοι ανανεωμένοι πνευματικά.
Επόμενο προσκύνημα της Ενορίας για το μήνα
Φεβρουάριο είναι η Ι.Μ. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Μήλεσι Αττικής, μοναστήρι
που ίδρυσε ο νέος Άγιος της Εκκλησίας ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, τη Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014. Θα ακολουθήσει
αναλυτικότερη ανακοίνωση γι’ αυτό.
Εκ του Φιλοπτώχου Ταμείου του
Ιερού Ναού
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Χειμερινές διακοπές τέλος....
Με τη βοήθεια και τη χάρη Του Θεού, φτάσαμε πάλι στο σπιτικό μας! Δέκα μέρες μακριά από το σπίτι μας, επισκεφθήκαμε την Άρτα αλλά και άλλα μέρη κατά την διαδρομή μας ! Χειμώνας βέβαια με βροχές δεν ήταν για βόλτες πολλές, αλλά οι ευλογίες που πήραμε από το Μοναστήρι της Παναγίας της Προυσιώτισσας, την εορτή του Αγίου Μαξίμου του Γραικού και την υποδοχή του αντιγράφου της Εικόνας της Παραμυθίας από το Άγιο Όρος, μαζί με τις πλούσιες οικογενειακές στιγμές, ήταν αρκετά για να ανανεωθούμε πνευματικά και σωματικά!!
Δόξα τω Θεώ! Αρχίζουμε πάλι αγωνιστικά την καθημερινότητά μας!
π. Αντώνιος
(Λίγες φωτογραφίες από τις διακοπές μας )
Δόξα τω Θεώ! Αρχίζουμε πάλι αγωνιστικά την καθημερινότητά μας!
π. Αντώνιος
(Λίγες φωτογραφίες από τις διακοπές μας )
Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014
Το ευχαριστώ είναι φτωχό….και καλή αντάμωση σύντομα!!:)
Αγαπητοί μου φίλοι
και φίλες, τώρα που τελείωσε η γιορτή μου και δίνω τη σκυτάλη στους Θανάσηδες
και τις Αθανασίες, θέλω με αυτές τις γραμμές να σας ευχαριστήσω για το χρόνο
που μου αφιερώσατε να μου καταθέσετε κάτι από τη ψυχή μας, έστω και με τα
ηλεκτρονικά μέσα της εποχής μας ! Όσο και να φαίνεται τυπικό σας ευχαριστώ μέσα
από τη καρδιά μου! Ο Άγιος Αντώνιος να σας το ανταποδίδει και να πρεσβεύει για
όλους και τις οικογένειές μας!!!
Και τώρα που πέρασε 12.00 και άλλαξε η μέρα
ΓΙΟΥΠΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!! ΕΙΜΑΙ ΑΔΕΙΟΥΧΟΣ και επισήμως! Θα αλλάξω παραστάσεις για 10
μέρες!! Θα προσπαθώ να κρατήσω επαφή όσο μπορώ εννοείται αλλά και να ξεκουραστώ
…όσο γίνεται ώστε να επιστρέψω δριμύτερος και ανανεωμένος!!!
Κάποιοι λέτε να μη το
λέμε στο ιντερνέτ ότι φεύγουμε για τους Κλέπτες κτλ ! Αγαπητοί μου κλέφτες,
εύχομαι να περάσετε από το σπίτι να μας αφήσετε κάτι από τα κλοπιμαία σας μπας και δούμε καμία άσπρη μέρα! Αν
έρθετε να κλέψετε …φοβάμαι ότι θα απογοητευτείτε… δεν βρείτε κάτι αξίας…!
ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!! Ο
ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!!
π. Αντώνιος
Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014
Πραγματοποιήθηκε το Αντιαιρετικό Σεμινάριο του μηνός Ιανουαρίου, της Ι. Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.
Τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου
2014 πραγματοποιήθηκε το Μηνιαίο Αντιαιρετικό Σεμινάριο της Ι. Μητροπόλεως
Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β. παρουσία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου,
των Κληρικών της Μητροπόλεως και πλήθους κόσμου.
Ομιλητής ήταν ο κύριος
Μιχάλης Ράλλης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Φαρμακευτικής του
Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ανέπτυξε με εμβρίθεια και τεκμηρίωση το
ενδιαφέρον θέμα «Οι εναλλακτικές
θεραπείες υπό το πρίσμα της Ιατρικής Επιστήμης». Ακολουθεί σύνοψη της
εισηγήσεως του κυρίου Ράλλη.
ΣΥΝΟΨΗ
ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΡΑΛΛΗ
Κυριολεκτικά στις ημέρες μας
κατακλυζόμαστε από μεθόδους, οι οποίες διατείνονται ότι μπορούν να θεραπεύσουν
και ονομάζονται «εναλλακτικές» ή «συμπληρωματικές». Οι πλέον διαδεδομένες από
αυτές είναι : η ομοιοπαθητική, ο βελονισμός, η
χειροπρακτική, η οστεοπαθητική, η ρεφλεξολογία, το ρέικι, το σιάτσου, η αρωματοθεραπεία, η αγιουρβέδα, ο
διαλογισμός, η γιόγκα, η φυσιοπαθητική,
η νηστειοθεραπεία, η βοτανοθεραπεία.
Τα κοινά χαρακτηριστικά
τους είναι ότι αναφέρουν ότι είναι «ενεργειακές και ολιστικές θεραπείες», ότι βλέπουν ασθενή και
όχι ασθένειες και μάλιστα κατά περίπτωση, ότι είναι οικονομικές, ότι -αντίθετα
από τα φάρμακα- δεν βλάπτουν τον οργανισμό.
Οι αιτίες των ασθενειών κατ’ αυτούς οφείλονται συνήθως σε «κακή ροή της ενέργειας»
στον ασθενή. Στην «ενέργεια» αυτή δίδουν πολλά ονόματα, όπως τσι, συμπαντική
ενέργεια, αιθερική ενέργεια, πράνα, κουνταλίνι, ζωικό μαγνητισμό, απλή ουσία.
Η επιστημονική ιατρική βλέπει τον άνθρωπο εξ ορισμού ως όλον, δεδομένου ότι
σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό της Υγείας, η υγεία είναι «το αρίστως έχειν
σε σωματικό, πνευματικό και κοινωνικό επίπεδο»
και εξετάζει τον κάθε ασθενή κατά περίπτωση, και όχι τις ασθένειες - οι ασθένειες
μελετώνται σε ερευνητικό ή κλινικό επίπεδο ως φαινόμενα. Αντιθέτως, οι
λεγόμενες εναλλακτικές θεραπείες ή σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών «Ἀνορθόδοξες
Θεραπευτικές Μέθοδοι» (ΑΝ.ΘΕ.Μ.) «στηρίζονται σέ πεπαλαιωμένα καί μυθώδη
δεδομένα, απουσιάζει ἀπό αυτές ἡ αὐστηρή
ἐπιστημονική μεθοδολογία, βασίζονται σέ ἀναπόδεικτες ἀρχές, οἱ ὁποῖες κατά
κανόνα εὑρίσκονται στόν χῶρο τοῦ φανταστικοῦ και δεν ἀξιοποιοῦν τίς σύγχρονες ἐξελίξεις καί
μεθόδους τῆς ἐπιστήμης». Πληρούν δηλαδή όλα τα κριτήρια χαρακτηρισμού αυτών
ως ψευδοεπιστημών και δεν αναγνωρίζονται από την επιστημονική κοινότητα, όπως
επίσημα και καθιερωμένα Πανεπιστήμια, επίσημους επιστημονικούς φορείς και συλλόγους.
Στηρίζονται εν πολλοίς στην άγνοια του κόσμου, ο οποίος κακώς νομίζει
ότι όταν -για παράδειγμα- δεν πονάει, τότε έχει θεραπευθεί και η ασθένειά του (βελονισμός),
ή ότι λαμβάνει φυσικά φάρμακα ενώ λαμβάνει στην ουσία το τίποτε
(ομοιοπαθητική).
Στις εναλλακτικές
ονομαζόμενες θεραπείες, εάν υπάρξει θεραπευτικό αποτέλεσμα, αυτό αφορά αυτοϊάσιμα – κοντά στο 80% των ασθενειών
εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία-, ψυχοσωματικά και νευροφυτικά νοσήματα. Το
αποτέλεσμα οφείλεται στον μηχανισμό του εικονικού φαρμάκου (placebo), το οποίο
δρα μέσω αυθυποβολής.
Πολύ συχνά οι μέθοδοι
αυτές, εκτός της πνευματικής βλάβης την
οποία προκαλούν, έχοντας άμεση σχέση με αιρετικά συστήματα, δρουν είτε άμεσα
επιβλαβώς για την υγεία λόγω της φύσεως αυτών, με συνέπειες όπως : τραυματισμοί νεύρων, λοιμώξεις, τοξικότητα,
αδυναμία, είτε πολύ συχνά έμμεσα, λόγω της μη παροχής της ενδεδειγμένης ιατρικής
θεραπείας εγκαίρως, με οδυνηρά για τον
ασθενή αποτελέσματα, τα οποία μπορεί να
φθάσουν έως και την απώλεια της ίδιας της ζωής.
Η κλασσική ιατρική μπορεί,
ως ανθρώπινη εφηρμοσμένη επιστήμη, να
έχει και λάθη, όμως διαρκώς ερευνά και
προοδεύει, προσφέροντας υπεύθυνη ουσιαστική φροντίδα σε εκατομμύρια ασθενών,
τόσο σε διαγνωστικό όσο και θεραπευτικό επίπεδο. Αντίθετα με τις εναλλακτικές
ονομαζόμενες θεραπείες, η κλασσική ιατρική ακολουθεί συγκεκριμένη αδιάβλητη
αντικειμενική μεθοδολογία, η οποία δεν
αφήνει αμφισβητήσεις και κατά συνέπεια ως δώρο Θεού οφείλουμε να την
εμπιστευόμαστε.
Εκ
της Ιεράς Μητροπόλεως
Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014
Απάντηση στο Άρθρο του κ. Βελιώτη - «Η αντιγραφική θεολογία» .
Διάβασα σήμερα το κείμενο του κ. Σπυρίδων
Βελιώτη (Ηλεκτρολόγου Μηχανικού Τ.Ε., MSc Περιβαλλοντικών Σπουδών, Θεολόγου,
διαχειριστή του ιστολογίου veliotis) «Η αντιγραφική θεολογία» και στην αρχή το αξιολόγησα πολύ θετικά και
όντως και ο γράφων αυτές τις γραμμές, πολλές φορές έχω βρεθεί στην ίδια θέση να
αναζητώ κάτι και να το βλέπω το ίδιο σε πολλές σελίδες.
Σιγά σιγά όμως, βλέποντας πιο σφαιρικά το
θέμα και την παράδοση της Εκκλησίας μας, άρχισαν σιγά σιγά να μου γεννιούνται
ενστάσεις τις οποίες αναφέρω στις παρακάτω γραμμές και ο κάθε ένας αναγνώστης ας
τα αξιολογήσει όπως θέλει:
Ά) Καταρχήν η ίδια αντιγραφή καθ’ αυτή στη
ζωή της Εκκλησίας, όχι μόνο δεν είναι κακή αλλά ίσα - ίσα καυχιέται γι αυτό,
γιατί στην εποχή πριν ανακαλυφθεί η τυπογραφία, οι υπολογιστές και τα
φωτοτυπικά μηχανήματα, έτσι διαδίδονταν τα κείμενα και ιδιαίτερα οι μοναχοί
διέσωσαν όχι μόνο το Ευαγγέλιο και τα πατερικά κείμενα αλλά και κείμενα της θύραθεν
σοφίας αρχαίων φιλοσόφων κτλ. Η Κυριακή που μας πέρασε Κυριακή μετά τα Φώτα,
διαβάστηκε η Ευαγγελική Περικοπή ΚΑΤΑ
ΜΑΤΘΑΙΟΝ Δ´ 12 – 17, είδαμε ότι ο Χριστός μας ξεκινά το δημόσιο έργο Του και
κήρυγμά Του (Ματθ. Δ, 17) : Ἀπὸ τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· Μετανοεῖτε· ἤγγικεν γὰρ ἡ
βασιλεία τῶν οὐρανῶν ! Δηλαδή ο Κύριος μας, λέει κάτι το οποίο έλεγε και ο
Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και με βάση τη προσέγγιση και το συλλογισμό του κ.
Βελιώτη θα κατηγορούσε τον Κύριο για αντιγραφή και όχι ως πρωτοτυπία. Μήπως όμως
δεν είναι έτσι τα πράγματα; Γι αυτό δεν είναι κακό η αντιγραφή των κειμένων,
αρκεί να αναφέρουμε την κατάλληλη παραπομπή και να μη τα αλλοιώνουμε όπως έκανε
ο διάβολος στον 2ο πειρασμό του στο Κύριο, στην απόπειρά του να Τον ξεγελάσει.
Εδώ τα video
clips
των καλλιτεχνών όσο
πιο πολλές προβολές έχουν και πιο πολλές κοινοποιήσεις στα δίκτυα κοινωνικής
δικτύωσης , τόσο πιο πετυχημένα θεωρούνται, γιατί να μην ισχύει κάτι αντίστοιχο
και για τα θεολογικά κείμενα (αφού θεωρεί ο κ. Βελιώτης ότι άλλαξαν οι εποχές) ;
Β) Το κείμενο του κ.
Βελιώτη είναι γεμάτο αντιφάσεις : Στην αρχή ξεκινά με αποδοκιμασία της αντιγραφής
και θέλει πρωτότυπα κείμενα θεολόγων από την πληθώρα πτυχιούχων που υπάρχουν και
μετά αναρωτιέται ότι ποιος θα διαβάσει κείμενα εκτενή κτλ και αναφέρει μάλιστα
για παράδειγμα τον Μ. Βασίλειο. Συγνώμη δηλαδή, αν βαρεθεί να διαβάσει κάποιος
τον θεόπνευστο λόγο του Μ. Βασιλείου, θα διαβάσει τα κείμενα εμάς των νεοτέρων
που σπουδάσαμε ακαδημαϊκά τη θεολογία χωρίς να είναι προϊόν πνευματικής εμπειρίας,
όπως του Μ. Βασιλείου; Άλλωστε για την
Εκκλησία θεολόγος δεν είναι ο πτυχιούχος της αλλά στον
περίφημο Περί προσευχής λόγο του Νείλου του Ασκητού, που περιλαμβάνεται στη
γνωστή μας Φιλοκαλία (οι ειδικοί τον αποδίδουν στον Ευάγριο τον Ποντικό, ασκητικό
συγγραφέα) σημειώνεται η σημαντικότατη για το θέμα μας φράση: «Eι θεολόγος ει, προσεύξη αληθώς και ει
αληθώς προσεύχη, θεολόγος ει». Με άλλα λόγια: «Αν είσαι θεολόγος, θα
προσευχηθείς. Και αν προσεύχεσαι αληθινά, είσαι θεολόγος». Άρα λοιπόν δεν
πάει με το πτυχίο το θεολογικό έργο, αλλά με βάση την άσκηση την εμπειρία και
συνήθως όσο ποιο ταπεινός είναι κάποιος τόσο πιο πολύ αρνείται να γράφει…αλλά
να ζει και μιλά με τη ζωή του. Βέβαια στο κείμενο του ο κ. Βελιώτης αναφέρει
πολύ σωστά τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, αλλά δεν αναφέρει ποιος εγγυάται
ότι το διαθέτει για να γράψει και ξεχνά προφανώς ότι χωρίς τον Φωτισμό αυτό,
ακόμα και μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας έγραψαν λανθασμένα και δεν έγιναν
αποδεκτά από την Εκκλησία. Γι αυτό καλύτερα λίγα μετρημένα και σωστά, παρά
πολλά και χωρίς φωτισμό του Αγίου Πνεύματος!
Γ) Μη ξεχνάμε ότι η
Εκκλησία μας στην αρχή ούτε καν τον κόπο να καταγράψει την πίστη της. Το έκανε
όταν άρχισαν να διαδίδονται οι «ετεροδιδασκαλίες» και αναγκάστηκε να καταγράψει
μέρος της Ιεράς της παραδόσεως και πάλι Ἰω. 21,25 «ἔστι δὲ καὶ ἄλλα πολλὰ ὅσα ἐποίησεν ὁ Ἰησοῦς, ἅτινα ἐὰν γράφηται καθ' ἕν,
οὐδὲ αὐτὸν οἶμαι τὸν κόσμον χωρῆσαι τὰ γραφόμενα βιβλία. Ἀμήν.» ! Άρα ο γραπτός
λόγος, ποτέ δεν καλύπτει όλη την αλήθεια της Εκκλησίας και έχει την παράδοση,
την αγιογραφία, την υμνολογία κτλ για να εκφράσει την εμπειρία της. Οπότε
κανείς δεν θα γίνει σωστός χριστιανός μόνο από τα κείμενα που θα βρει, θα
διαβάσει ή θα γράψει για τους άλλους. Κατά τη δική μου γνώμη, δεν θα προσβληθεί
ο αναγνώστης αν του δώσεις κείμενα από τον Άγιο Μάξιμο, Μ. Βασίλειο κτλ, αλλά
θα προσβληθεί αν νομίζεις ότι είσαι σαν αυτούς και πας να τους αντικαταστήσεις
με τις δικές σου «θεολογίες».
Δ) Στα μισά του
άρθρου και μετά ως το τέλος του ο κ. Βελιώτης ανοίγει ένα άλλο μεγάλο θέμα ,
αυτό του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ και προφανώς υπονοεί τα δελτία τύπου των Ιερών
Μητροπόλεων. Εδώ και αν υπάρχουν αντιφάσεις : α) Καταρχήν αυτά είναι συνήθως
από την τρέχουσα Εκκλησιαστική Ζωή και ποιμαντική δραστηριότητα των Μητροπόλεων
και των Ενοριών, οπότε τι θεολογικά κείμενα να γράψει κάποιος; π.χ. Αν
διαβάσεις ότι στην τάδε Ιερά Μητρόπολη εόρτασαν τα Θεοφάνεια, προϋποθέτει ότι
γνωρίζουμε τι είναι και τι θεολογικά εορτάζουμε τα Θεοφάνεια, οπότε
παραλείπεται και μας πληροφορεί το άρθρο το πώς εορτάστηκε στην συγκεκριμένη
Ιερά Μητρόπολη και εδώ έχει μεγάλη αξία γιατί σε κάθε τόπο έχει τα γενικά που
γίνονται παντού (π.χ. αγιασμός υδάτων και ρίψη σταυρού) αλλά έχει και τα
ιδιαίτερα έθιμα και χαρακτηριστικά, τα οποία φαίνονται ότι διαφοροποιούν
αρχικώς, αλλά βαθύτερα δείχνουν την ενότητα και τον πλούτο της Ορθοδοξίας,
αφού δεν ισοπεδώνουμε τα ανθρώπινα
πρόσωπα στην Εκκλησία και γι αυτό από την αρχή στη λειτουργική υπάρχουν τόσο
διαφορετικοί τύποι και τυπικά! Άλλωστε ένα είναι το Ευαγγέλιο αλλά το διασώζουν
4 Ευαγγελιστές και κατά την δική τους μαρτυρία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,
διαβάζουμε ότι διαβάζουμε! Αυτό γίνεται με τα Εκκλησιαστικά ρεπορτάζ, βλέπουμε
ή πρέπει να βλέπουμε, πως χαρακτηριστικά το εόρτασαν και μας το μεταδίδουν και
με εμάς πληροφοριακά που δεν ήμασταν εκεί! Εδώ είναι και η μεγάλη αντίφαση του
κ. Βελιώτη, αφού για τα θεολογικά κείμενα θέλει να γράφουν και άλλοι πολλά,
αλλά για την εκκλησιαστική ζωή υπονοεί να μη γράφετε τίποτα και κατηγορεί που
σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει αντιγραφή αλλά τονίζονται τα ιδιαίτερα τοπικά
χαρακτηριστικά! γ) Η αξία της εικόνας ανέκαθεν υπήρχε στην Εκκλησία, άλλωστε
για την Αγιογραφία συγκροτήθηκε ολόκληρη Οικουμενική Σύνοδο (η 7η
Οικουμενική) και δεδομένο ότι κάθε άνθρωπος είναι κατ΄ Εικόνα και καθ΄ ομοίωσιν
Θεού! Με τις φωτογραφικές μηχανές και τα video πλέον
έχουμε τη δυνατότητα να αποθανατίζουμε γεγονότα από την εκκλησιαστική ζωή και
αν ήμασταν παρόντες θα τα βλέπαμε από κοντά. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας,
δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα, αφού κανείς δεν αντιπροσωπεύει το Χριστό
(δεν είμαστε Βατικανό) αλλά ο Επίσκοπος είναι εις τύπον και τόπον Χριστού και
τα άμφια του κτλ τα λαμπρά δεν είναι έτσι γιατί θέλει να προκαλεί (όπως υπονοήθηκε)
είτε σχόλια είτε για χλιδή, αλλά γιατί δεν λειτουργεί ο παλαιός άνθρωπος και
γιατί όλα λαμπρά ένδοξα και ανακαινισμένα θα είναι στη Βασιλεία Των Ουρανών την
οποία μυστηριακώς προγευόμαστε από τώρα! Οι μίτρες και οι αυτοκρατορικοί σάκοι
κτλ, σαν έθνος δεν πρέπει να μας σκανδαλίζουν γιατί η Εκκλησία μας από τότε που
έπεσε η αυτοκρατορία, διασώζει τον θεσμό της Εθναρχίας κτλ και μόνο υπερηφάνεια
πρέπει να μας γεμίζει και όχι σκανδαλισμό!
Κλείνοντας με το συμπέρασμα του κ. Βελιώτη :
Πόσο πιο όμορφο θα ήταν να γράφει κανείς
δυο λόγια από την καρδιά του από το να καταφεύγει αποκλειστικά στην
“αντιγραφική θεολογία”, αυτόν τον όψιμο κλάδο της ορθόδοξης ελλαδικής θεολογίας
του 21ου αιώνα! Καταλαβαίνει κανείς
και την υπερβολή αυτού του συμπεράσματος, αφού δεν υπάρχει τέτοιος κλάδος στη
Θεολογία, ούτε την εμπειρική ούτε την Ακαδημαϊκή και όσον αναφορά την
εμπειρική, γι αυτό υπάρχουν τα συναξάρια, για να τα διαβάζουμε και να «αντιγράφουμε-υιοθετούμε» την ζωή των Αγίων
και όσον αναφορά την Ακαδημαϊκή, όταν ανακαλυφθεί ότι η εργασία είναι προϊόν
αντιγραφής τότε μηδενίζεσαι ή επιστρέφεται για να την αλλάξεις!
Με άλλα λόγια, στην Εκκλησία κάνουμε την Θ.
Λειτουργία 20 αιώνες τώρα ακριβώς την ίδια και το ίδιο θα γίνει και μετά την
Δευτέρα Παρουσία και δεν βαριόμαστε ποτέ! Γιατί όπου το πνεύμα Κυρίου εκεί και η
Ελευθερία κατά τον Απόστολο Παύλο ( Κορ. Β΄, γ΄17 ) ! Αντίθετα ο κόσμος και το
κοσμικό φρόνιμα προσπαθεί να πρωτοτυπήσει και τελικά σκλαβώνεται στη μόδα ….και
στα αδιέξοδα των παθών και του εγωισμού του. Καλύτερα λοιπόν το ίδιο κείμενο
και θεόπνευστο, παρά διαφορετικά…χωρίς να μυρίζει «λιβάνι»….!
π. Αντώνιος Χρήστου
Εφημέριος Ι.Ν. Αγίου
Νεκταρίου Βούλας
H Koπή της Βασιλόπιτας του Αγίου Παντελεήμονος Ασκληπιείου Νοσοκομείου Βούλας
Το Σάββατο 11
Ιανουρίου 2014 στο Πνευματικό κέντρο του Ι.Ν. Αγίου Παντελεήμονος Ασκληπιείου
Νοσοκομείου Βούλας, παρατέθηκε γεύμα αγάπης για όλους τους συγγενείς των
μακροχρόνιων ασθενών του Νοσοκομείου, οι οποίοι διαμένουν κυρίως στην επαρχία,
με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου.
Στο τέλος του
γεύματος, ο Σεβασμιώτατος ομίλησε και
στήριξε τους συγγενείς των ασθενών, οι οποίοι βιώνουν τη δοκιμασία πολλές φορές
περισσότερο από τους ίδιους τους ασθενείς, που αγνοούν την ασθένεια ή όλες τις
παραμέτρους της.
Στη συνέχεια,
ευλογήθηκε και κόπηκε η Βασιλόπιτα για το 2014 και διανεμήθηκαν τα κομμάτια σε
όλους τους παρευρισκομένους.
Στο τέλος της
ζεστής και ωραίας αυτής Εκδηλώσεως, όλοι έλαβαν την ευχή και ευλογίες από το χέρι του Σεβασμιωτάτου και ευχαρίστησαν
θερμά τον Ποιμενάρχη μας και τον π. Κωνσταντίνο Μαλτέζο, Εφημέριο του
Νοσοκομείου και τους συνεργάτες του, για αυτήν την τόσο τιμητική
γι’ αυτούς πρωτοβουλία.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως
Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014
Πρόσκληση της Εκδηλώσεως των Τριών Ιεραρχών της Ι.Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. 2014
ελληνικη δημοκρατια
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
Ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας σᾶς προσκαλεῖ,
μέ ἰδιαίτερη χαρά,
νά τιμήσετε μέ τήν παρουσία καί τή συμμετοχή σας τήν ἐτήσια συνάντηση Τοπικῆς Ἐκκλησίας καί Ἐκπαιδευτικῶν Φορέων,
ἡ ὁποία διοργανώνεται μέ τήν εὐκαιρία τῆς Ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν,
Προστατῶν τῶν Γραμμάτων καί τῆς Ἑλληνικῆς Παιδείας,
τήν 30ή Ἰανουαρίου τρ. ἔ., ἡμέρα, Πέμπτη καί ὥρα 7.00 μ.μ.
στό Συνεδριακό Κέντρο « ΑΤΤΙΚΑ CENTRE »
Ἀρτεμισίου 1 - Γλυφάδα,
μέ θέμα: «Ἡ Παιδεία σήμερα».
Ὁμιλητής θά εἶναι ὁ κ. Κωνσταντῖνος Ζουράρις Πολιτειολόγος,
Πολιτικός Ἐπιστήμων, Συγγραφεύς καί Καθηγητής στό Πανεπιστήμιο VINCENNES - PARIS.
Θά προηγηθεῖ Ἑσπερινός, στίς 6.00 μ.μ., στόν παρακείμενο Ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικῶν Γλυφάδας.
Μετά τό τέλος τῆς ἐκδηλώσεως, θά ἀκολουθήσει δεξίωση
στό παραπλεύρως Ξενοδοχεῖο « FENIX ».
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΓΛΥΦΑΔΑΣ , ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ και ΒΑΡΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ὁ Α΄
H Κοπή Βασιλόπιτας της Αθλητικής Ομάδος ποδοσφαίρου της Ι.Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.
Ο Αθλητικός
Οργανισμός της Ι.Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β. διαθέτει μία μικτή διενοριακή
ομάδα, η οποία συμμετέχει στο πρωτάθλημα 11Χ11 ΠΟΕΕΝΠΑ του Αθλητικού Κέντρου Star
FC Club, στη Βούλα.
Την Κυριακή 12
Ιανουαρίου 2014, μετά το νικηφόρο παιχνίδι της ομάδος με την ομάδα ΔΙΗΝΕΚΗΣ, με
σκορ 3-1, ευλογήθηκε και κόπηκε η Βασιλόπιτα, από τον π. Αντώνιο Χρήστου, μέλος
του αθλητικού Οργανισμού και της Επιτροπής Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως, ο
οποίος μεταφέροντας τις ευχές του Σεβασμιωτάτου, ευχήθηκε σε όλους τους αθλητές
και τις οικογένειές τους, υγεία και κάθε πνευματική προκοπή.
Μετά την
τελετή της βασιλόπιτας και την διανομή των κομματιών, το φλουρί βρέθηκε στο
κομμάτι του Αρχηγού της Ομάδος κ. Αλεξίου. Τέλος, ακολούθησε ένα μικρό
συμβούλιο της ομάδος για τρέχοντα θέματα.
Εκ της Ιεράς
Μητροπόλεως
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014
Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014
H Κοπή της Βασιλόπιτας, στις Κατηχητικές Συνάξεις του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας
Το Σάββατο 11
Ιανουαρίου 2014, στις 10.30 π.μ., επαναλειτούργησαν οι Κατηχητικές Συνάξεις του
Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας, μετά την διακοπή των Εορτών του Αγίου Δωδεκαημέρου
που μεσολάβησαν.
Στη πρώτη συνάντηση
για το έτος 2014, μετά τη κοινή προσευχή, πραγματοποιήθηκε κανονικά το μάθημα
σε όλα τα τμήματα.
Μετά το τέλος του μαθήματος, συγκεντρώθηκαν
όλα τα παιδιά στο Πνευματικό Κέντρο του
Ναού μας, όπου ευλογήθηκε και κόπηκε η
Βασιλόπιτα των Κατηχητικών της Ενορίας, από τον Εφημέριο και Υπεύθυνο Νεότητος της
Ενορίας μας π. Αντώνιο Χρήστου, όπου ευχήθηκε για καλή πνευματική πρόοδο και
κάθε ευλογία στη ζωή των παιδιών, των
γονέων και των Κατηχητών.
Μετά το τέλος της τελετής έγινε η διανομή των
κομματιών της Βασιλόπιτας.
Το φλουρί έπεσε σε μητέρα
κοριτσιού από το κατώτερο Κατηχητικό της Ενορίας και έλαβε μία ειδική ευλογία
γι’ αυτό! Μετά βγήκαμε όλοι στο πάρκο απέναντι από το Ναό μας για το
καθιερωμένο παιχνίδι.
Εκ του Νεανικού Τομέα του Ιερού Ναού Αγίου
Νεκταρίου Βούλας