Σελίδες
▼
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014
Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014
Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής του Αποστόλου Ανδρέα: Α’ Κορ. δ’-16 «Με πραότητα και συγχωρητικότητα, στην κακία των άλλων, θα αντιτάξουμε την καλοσύνη μας. Ποτέ δεν θα ανταποδώσουμε το κακό με αυστηρότητα.
του π. Παναγιώτου Γκέζου
Εφημερίου Ι. Ν. Προφήτου Ηλιού Κόρμπι Βάρης
« Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς, μιμηταί μου
γίνεσθε»
Ο αποστολικός λόγος φαίνεται παράδοξος και τολμηρός,
μέσα του ζούσε ο Χριστός.
Δεν μιλάει λοιπόν εγωιστικά
όταν λέγει «μιμηταί μου γίνεσθε». Δεν παρασιωπά
τον Κύριον Ιησού ως αιώνιο παράδειγμα,
αλλά Τον παρουσιάζει ως πρώτο αρχέτυπο, με χαρά.
Η ζωή τον Αγίων Αποστόλων από
τότε
που βγήκαν στο κήρυγμα και περιέρχονται πόλεις και χωριά
για να διαδώσουν την νέα πίστη, είναι ζωή γεμάτη ταλαιπωρίες
και κόπους και απερίγραπτες θυσίες.
Και όμως χάριν της σωτηρίας των
ανθρώπων,
τα υπομένουν και τα υφίστανται όλα χωρίς καμιά διαμαρτυρία.
Εκείνο που πρυτανεύει μέσα τους είναι η εξάπλωση
του ευαγγελικού μηνύματος, του μηνύματος της σωτηρίας.
Πολύ περισσότερο όταν η ψυχή
των αδελφών μας
είναι βυθισμένη στο σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας,
και ζουν μια ζωή χωρίς πίστη, χωρίς Θεό, χωρίς ειρήνη,
εμείς που γνωρίσαμε το θέλημα του Θεού,
που δεχθήκαμε τα δώρα του Χριστού,
αισθανόμαστε την ανάγκη να τρέξουμε να τους βοηθήσουμε
να βρουν τον Θεό και, στο δρόμο της σωτηρίας, να μπουν.
Το σπουδαιότερο είναι ότι όλα αυτά
οι απόστολοι τα υπέμειναν με υπομονή και ανοχή.
«Λοιδορούμενοι εὐλογοῦμεν» μας είπε.
Σκεφθήκατε ποτέ τι θα πει
να σε βρίζουν, να σε καταδιώκουν, να σε συκοφαντούν
και εσύ να τα αντιμετωπίζεις όλα με υπομονή
και να μη λες λόγο κακό για κανένα και να μην εκδικείσαι;
Και όμως τέτοιοι πρέπει να
γίνουμε και εμείς.
Είναι πιθανό οι άλλοι να θέλουν το κακό μας.
Να διασύρουν την υπόληψή μας.
Να δημιουργούν προσκόμματα στο έργο και στη ζωή μας
ακόμη μέσα στο ίδιο μας το σπίτι
μπορεί να είναι τέτοιοι και οι άνθρωποί μας.
Στην αντιμετώπιση όλων αυτών των λυπηρών και οχληρών
οι πιστοί έχουμε πρότυπο τον μεγάλο Απόστολο των εθνών.
Θα διαφυλάξουμε τον εαυτό μας και το κύρος μας.
Αλλά με πραότητα και συγχωρητικότητα,
στην κακία των άλλων, θα αντιτάξουμε την καλοσύνη μας.
Ποτέ δεν θα ανταποδώσουμε το κακό με αυστηρότητα.
Αδελφοί μου, το υπερτέλειο
πρότυπο
που οφείλουμε να μιμηθούμε στη ζωή μας
είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός.
Να κρατήσουμε, της πίστης και της ηθικής του Ευαγγελίου, τον θησαυρό,
Αξίζει όμως να μιμηθούμε όχι μόνο τους αποστόλους, αλλά
και τους μάρτυρες και τους αγίους και όσους ζούνε σήμερα κοντά μας,
δίπλα μας ανάμεσά μας.
Ναι, θα πρέπει να μάθουμε κι εμείς να δείχνουμε αγάπη και ανεξικακία
στα πρόσωπα με τα οποία
καθημερινώς ερχόμαστε σε συναναστροφή και ως εκ τούτου είναι δυνατόν,
τουλάχιστον κάποιες φορές να έρθουμε σε στιγμές πίκρας και αδυναμίας.
Βεβαίως, το να δείχνει κανείς αγάπη και φιλανθρωπία,
αυτό θα πει Χριστιανισμός, και μάλιστα Ορθοδοξία και Ορθοπραξία.
Αυτή είναι η Χριστιανική οδός, πλην όμως,
δεν είναι πάντοτε και τόσο εύκολο, ακριβώς λόγω της ηθικής αδυναμίας.
Και εν προκειμένω έχει μεγάλη δόση αληθείας
ο λόγος που είπε κάποιος ότι
«ευκολότερα πεθαίνεις για τον άλλον, παρά συμβιώνεις ή συνεργάζεσαι μαζί
του», (1)
και σε κάθε ευκαιρία
να προσπαθούμε ώστε να νικούμε την πίκρα και την εσωτερική θλίψη
που προσπαθεί να φωλιάσει μέσα στην καρδιά μας η μνησικακία.
Με πόσο, πράγματι, όμορφο και τρόπο συγκινητικό
εκφράζει την αλήθεια αυτή,
ο Αθωνίτης Όσιος Σιλουανός:
«Το Άγιο Πνεύμα είναι αγάπη
και δίνει στην ψυχή τη δύναμη να αγαπά τους εχθρούς-
κι όποιος δεν αγαπά τους εχθρούς, δεν ξέρει ακόμα τον Θεό»! (1)
Λόγια όντως συγκλονιστικά που οι Άγιοί μας
τα βιώνουν σε αφάνταστο βαθμό.
Γι’ αυτό και στο κεφάλαιο «Για τους μοναχούς»,
ο ίδιος ο Όσιος Σιλουανός,
τονίζει ξεκάθαρα, αλλά και με πόνο:«Ο Κύριος δίνει στο μοναχό
την αγάπη του Αγίου Πνεύματος κι η αγάπη αυτή
γεμίζει με λύπη την καρδιά του μοναχού για το λαό.
Ο ίδιος ο Κύριος ήταν τόσο περίλυπος για το λαό,
ώστε παρέδωσε τον εαυτό του σε θάνατο Σταυρικό.
Ο Κύριος έδωσε το ίδιο Άγιο Πνεύμα στους Αποστόλους
καις τους Αγίους Πατέρες μας και στους ποιμένες της Εκκλησίας»
άνευ αντιλογίας,
τα τόσα και τόσα περιστατικά που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε
στην καθημερινότητα, τα οποία
μας βοηθούν ώστε, αν μη τι άλλο, στον εαυτό μας ν’ αποδείξουμε
σε ποιο πνευματικό σημείο βρισκόμαστε
και τον κακόν μας εαυτό να νικήσουμε.
Και σίγουρα στο βάθος της καρδίας μας, οι «πικρίες»
θα πρέπει να μας χαροποιούν,
ακριβώς διότι αποτελούν
τα «πνευματικά τεστ» για περισσότερη πρόοδο.
Ο Απόστολος Παύλος και οι διά μέσου των αιώνων
γνήσιοι μαθητές του Χριστού,
μας δείχνουν τον δρόμο. Ας τους μιμηθούμε
και ας δείξουμε την γνησιότητα της αγάπης μας προς τον Χριστό
και την εικόνα του, τον άνθρωπο, για να σωθούμε .
1, ο Όσιος Σιλουανός ο
Αθωνίτης
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014
Προσκύνημα στην Ι.Μ. Εισοδίων Θεοτόκου Ωρωπού πραγματοποίησε ο Ιερός Ναός Αγίου Νεκταρίου Βούλας, για το μήνα Νοέμβριο.
Ο Ιερός Ναός Αγίου Νεκταρίου
Βούλας, δια του Φιλοπτώχου Ταμείου του, πραγματοποίησε στις 26 Νοεμβρίου 2014 Εσπερινή Προσκυνηματική
Εκδρομή στην Ι.Μ. Εισοδίων Θεοτόκου
Ωρωπού. Οι 63 συμμετέχοντες στην
Εκδρομή είχαν την ευκαιρία να ωφεληθούν και να ανανεωθούν πνευματικά,
λαμβάνοντας την ευλογία της Παναγίας μας αλλά και των άλλων Ιερών Εικονισμάτων
που φυλάσσονται στην Ιερά Μονή.
Το πρόγραμμα του
προσκυνήματος είχε ως εξής : Αναχωρήσαμε στις 3.00 μ.μ. από την Ενορία μας και φτάσαμε περίπου στις 4.30 μ.μ. στο
Μοναστήρι.
Μπαίνοντας στη κυρία
Μονή η ιερότητα αλλά και η καθαρότητα του χώρου με ένα βλέμμα και μόνο του
προσκυνητή είναι προφανής. Εισήλθαμε στο Καθολικό όπου τελέσαμε την Ακολουθία
του Εσπερινού και της Αρτοκλασίας.
Μετά την Ακολουθία,
αφού λάβαμε τον ευλογημένο Άρτο, ξεναγηθήκαμε στους ιερούς χώρους της Μονής. Μετά
ακολούθησε ένα μικρό κέρασμα για όλους τους προσκυνητές στο Αρχονταρίκι της
Μονής.
Μετά το κέρασμα στο
Αρχονταρίκι επισκεφθήκαμε την πλούσια Έκθεση και ψωνίσαμε.
Στις 6.15 μ.μ. πήραμε το δρόμο της επιστροφής και στις 8.15μ.μ. φτάσαμε στον Ιερό Ναό μας
όλοι ανανεωμένοι πνευματικά.
Το επόμενο προσκύνημα της Ενορίας μας και το
τελευταίο για το έτος 2014, θα είναι για το Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Μακρινού στα Μέγαρα, τη Τρίτη
16 Νοεμβρίου 2014. Θα ακολουθήσει αναλυτικότερη ανακοίνωση γι’ αυτό.
Εκ του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ιερού Ναού
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014
Το νέο Δ.Σ. του Ιερού Συνδέσμου κληρικών Ελλάδος -ΙΣΚΕ
Την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου συνήλθε σε συνεδρίαση το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, που προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της Γενικής Συνέλευσης της 19ης Νοεμβρίου 2014 με τριετή θητεία.
Αφού ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το Καταστατικό διαδικασία τα εννέα τακτικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συγκροτήθηκαν σε σώμα ως εξής:
Πρόεδρος: Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Κατωπόδης (Ιερά Μητρόπολις Πατρών)
Αντιπρόεδρος: Πρωτοπρεσβύτερος Ευάγγελος Φεγγούλης (Ιερά Μητρόπολις Καρπενησίου)
Γενικός Γραμματέας: Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Χρηστίδης (Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας)
Ταμίας: Πρεσβύτερος Μιχαήλ Μετζάκης (Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος)
Μέλη:
Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Κωνσταντίνου (Ιερά Μητρόπολις Χίου)
Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Τσομπάνης (Ιερά Μητρόπολις Ζιχνών)
Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης (Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας)
Πρεσβύτερος Εμμανουήλ Ντάκαρης (Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος)
Οικονόμος Χριστοφόρος Μουτάφης (Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας)
Εκπρόσωπος Τύπου ορίστηκε ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Κωνσταντίνου.
Βάσει του Καταστατικού του Ι.Σ.Κ.Ε. ορίζεται ως τακτικός εκπρόσωπος στο ΤΑΠΕΔΥ ο Πρωτοπρεσβύτερος Ευάγγελος Φεγγούλης με αναπληρωματικό τον Πρεσβύτερο Μιχαήλ Μετζάκη.
Ο απερχόμενος Πρόεδρος του Ι.Σ.Κ.Ε. Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σελλής μετά τη λήξη της συνεδρίασης ευχήθηκε στα μέλη του νέου Δ.Σ. καλή δύναμη στο έργο τους και δήλωσε ότι θα είναι πάντοτε αρωγός σε ότι του ζητηθεί.
Αφού ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το Καταστατικό διαδικασία τα εννέα τακτικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συγκροτήθηκαν σε σώμα ως εξής:
Πρόεδρος: Πρωτοπρεσβύτερος Ιωάννης Κατωπόδης (Ιερά Μητρόπολις Πατρών)
Αντιπρόεδρος: Πρωτοπρεσβύτερος Ευάγγελος Φεγγούλης (Ιερά Μητρόπολις Καρπενησίου)
Γενικός Γραμματέας: Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Χρηστίδης (Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας)
Ταμίας: Πρεσβύτερος Μιχαήλ Μετζάκης (Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος)
Μέλη:
Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Κωνσταντίνου (Ιερά Μητρόπολις Χίου)
Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Τσομπάνης (Ιερά Μητρόπολις Ζιχνών)
Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης (Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας)
Πρεσβύτερος Εμμανουήλ Ντάκαρης (Ιερά Μητρόπολις Αργολίδος)
Οικονόμος Χριστοφόρος Μουτάφης (Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας)
Εκπρόσωπος Τύπου ορίστηκε ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Κωνσταντίνου.
Βάσει του Καταστατικού του Ι.Σ.Κ.Ε. ορίζεται ως τακτικός εκπρόσωπος στο ΤΑΠΕΔΥ ο Πρωτοπρεσβύτερος Ευάγγελος Φεγγούλης με αναπληρωματικό τον Πρεσβύτερο Μιχαήλ Μετζάκη.
Ο απερχόμενος Πρόεδρος του Ι.Σ.Κ.Ε. Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σελλής μετά τη λήξη της συνεδρίασης ευχήθηκε στα μέλη του νέου Δ.Σ. καλή δύναμη στο έργο τους και δήλωσε ότι θα είναι πάντοτε αρωγός σε ότι του ζητηθεί.
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014
Ολοκληρώθηκαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις προς τιμή και μνήμη του Αγίου Στυλιανού, προστάτη του Ιδρύματος Κ.Α.Α.Π. Βούλας.
Την Tετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014, τελέσθηκε ο Όρθρος και η Πανηγυρική Θεία
Λειτουργία με την συμμετοχή του Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου του
ομωνύμου Δήμου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου
Χάλαρη, του Εφημερίου του Ιδρύματος π. Αντωνίου Χρήστου και του π. Δημητρίου
Σαμαρά, Εφημερίου του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας.
Στο κήρυγμά του ο π. Ματθαίος στο
Κοινωνικό, αναφέρθηκε γενικότερα περί Αγιότητος η οποία όπως είπε έχει
3 χαρακτηριστικά: α) Αποβάλλει τον παλαιό άνθρωπο τα πάθη και τις αμαρτίες του,
β) Συμβάλει στην έλκυση της Χάρης Του
Θεού στον άνθρωπο όπου ανακαινίζεται και αγιάζεται και γ) Προβάλει δια των
Αγίων, τον Χριστό στις καρδιές των άλλων ανθρώπων δια της προσευχής, δια των
χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος και της θαυματουργικής τους ιδιότητος. Σε αυτό το σημείο ο π. Ματθαίος
αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον Άγιο Στυλιανό
στην φροντίδα του και την αγάπη που είχε
για τα παιδιά.
Ο διάβολος από την άλλη και όσοι άνθρωποι είναι από την
εξουσία του, κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση καθώς : α) Διαβάλλει τον άνθρωπο αποστρέφοντας
το καλό και τις εντολές Του Θεού, γεμίζοντας πάθη και αμαρτίες. Β) Τον
καταβάλει τον άνθρωπο μετά ανίσχυρο να ελκύσει την Χάρη Του Θεού, που
φυγαδεύεται λόγω της συσσωρευμένης αμαρτίας και των παθών και τέλος γ) Όλα αυτά
στρέφονται και ζημιώνουν όχι μόνο τον ίδιο αλλά και όλους τους γύρω του με
αποτέλεσμα η αγιότητα να είναι κάτι ξένο και άπιαστο!
Κλείνοντας την ομιλία του ο π. Ματθαίος τόνισε ότι η αγιότητα της Εκκλησίας μας είναι ωφέλιμη αν προσπαθήσουμε να την υλοποιήσουμε μιμητικά
στη ζωή μας αντλώντας παραδείγματα από την ζωή του Αγίου Στυλιανού αλλά και
όλων των Αγίων που κοσμούν το Συναξάρι της Εκκλησίας μας.
Στο τέλος ο Εφημέριος του Ιδρύματος, μετέβηκε με το
Άγιο Δισκοπότηρο σε όλα τα τμήματα του Ιδρύματος, για να κοινωνήσουν τα παιδιά τα οποία δεν μπορούσαν να βρίσκονται στο
Εκκλησάκι.
Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου του Κ.Α.Α.Π.
Βούλας.
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014
Tελέσθηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός, προς τιμή και μνήμη του Αγίου Στυλιανού, προστάτη του Ιδρύματος Κ.Α.Α.Π. Βούλας.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πανηγυρίζει με κάθε λαμπρότητα και
Εκκλησιαστική τάξη το Ιερό Παρεκκλήσιο
του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, Άγιος Στυλιανός, το οποίο ευρίσκεται εντός
του ιδρύματος του Κ.Α.Α.Π. (πρώην Π.Ι.Κ.Π.Α) Βούλας.
Την Παραμονή της Εορτής, Tρίτη
25 Νοεμβρίου, στις 6.15 μ.μ., τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετά
Αρτοκλασίας, από τον Αρχιμανδρίτη π.
Σεραφείμ Γιάννου και τον π. Αντώνιο Χρήστου Εφημέριοι και οι δύο του Ι.Ν. Αγίου
Νεκταρίου Βούλας, με τη συμμετοχή όσων παιδιών του Ιδρύματος μπόρεσαν να
μετακινηθούν, του προσωπικού που εφημέρευε, αρκετών εθελοντών, καθώς και προσκυνητών
από την ευρύτερη περιοχή.
Στο τέλος του Εσπερινού έγινε η ομιλία του Υπευθύνου Ιερέα του Ιδρύματος,
ο οποίος αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη αγάπη του Αγίου στα παιδιά και τα παιδιά του
Ιδρύματος να μη διστάσουν να θεωρούν ότι το παιδί που κρατάει ο Άγιος στην
Εικόνα του, ότι είναι ο ίδιος τους ο εαυτός τους εκεί και ο Άγιος συνεχώς
δέεται στον Θεό για εκείνα και τα προστατεύει. Ολόκληρη η ομιλία βρίσκεται εδώ.
Στη συνέχεια έγινε η Ιερά Λιτάνευση της
Εικόνος του Αγίου Στυλιανού, σε όλα τα τμήματα του Ιδρύματος, για να την
ασπαστούν τα παιδιά και το προσωπικό, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να βρίσκονται στο
Εκκλησάκι.
Αύριο Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014, κορυφώνονται οι λατρευτικές πανηγυρικές
εκδηλώσεις με την τέλεση της Ακολουθίας του Όρθρου στις 7.30 π.μ. και
εν συνεχεία η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία
ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου.
Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου Κ.Α.Α.Π. Βούλας.
Υποδοχή Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως, Ιερά Παράκληση και Ιερά Αγρυπνία στην Ενορία της Αγίας Τριάδος Γλυφάδας.
Στις 24 Νοεμβρίου 2014 και ώρα
5.10 μ.μ., παραμονή της Αγίας Αικατερίνης, η Ενορία της Αγίας Τριάδος Γλυφάδας,
υποδέχθηκε τμήμα Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως και Κριμαίας,
που φυλάσσεται στο ομώνυμο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου, στην Ενορία του Ι. Ν.
Αγίου Νεκταρίου Βούλας.
Στην υποδοχή έγινε ειδική δέηση από τους Εφημερίους του Ιερού Ναού και
στη συνέχεια το Ιερό Λείψανο αποτέθηκε στο κέντρο του Ιερού Ναού, μπροστά από
το Ιερό Εικόνισμά του το οποίο ανήκει και μεταφέρθηκε ειδικά γι αυτό το σκοπό, από
την Ενορία της Κοιμήσεως Θεοτόκου Βαρκίζης.
Στη συνέχεια τελέσθηκε η Ιερά
Παράκληση του Αγίου, στο τέλος της οποίας ομίλησε καταλλήλως και σχετικώς με
τον Άγιο Λουκά, ο π. Αντώνιος Χρήστου, Εφημέριος του Ι. Ν. Αγίου Νεκταρίου
Βούλας. Ολόκληρη η ομιλία του π. Αντωνίου βρίσκεται εδώ.
Μετά το τέλος της ομιλίας ο
Προϊστάμενος του Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Σταυροφόρος Οικονόμος π. Γεώργιος Γαντζός, ευχαρίστησε τον ομιλητή
για την ομιλία του και για την προσκόμιση του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά όπου και θα παραμείνει για δύο μέρες στον Ιερό
Ναό.
Στις 8.30
μ.μ. τελέσθηκε Ιερά Αγρυπνία προς τιμήν και μνήμην της Αγίας Μεγαλομάρτυρος και
Πανσόφου Αικατερίνης, στην οποία έψαλε Χορός Σπουδαστών της Εκκλησιαστικής
Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως
Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. και ομιλητής ήταν ο Προϊστάμενος του Ι. Ν. Κοιμήσεως
Θεοτόκου Δικηγορικών Γλυφάδας Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος.
Οι λατρευτικές εκδηλώσεις συνεχίζονται και 25 και 26 Νοεμβρίου 2014 και
ολοκληρώνονται με την Αναχώρηση του Ιερού Λειψάνου στις 10.00 π.μ. μετά την
Θεία Λειτουργία του Αγίου Στυλιανού.
π. Αντώνιος Χρήστου
www.axrhstou.blogspot.gr
H συνέντευξη του Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου στο ένθετο Ορθοδοξία και Ελλάδα» της Εφημερίδος «Παρασκήνιο»
Ο Σεβασμιώτατος
μητροπολίτης Γλυφάδας Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Παύλος,
παραχώρησε συνέντευξη στο ένθετο «Ορθοδοξία και Ελλάδα» της Εφημερίδος
«Παρασκήνιο», που κυκλοφόρησε το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014.
Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης :
1)Ποιος,
εκτιμάτε, πως πρέπει να είναι ο ρόλος της Εκκλησίας σε περιόδους κρίσεων, όπως
η σημερινή ;
Απάντηση: Ως ποιμένες
του λαού του Θεού βλέπουμε και ακούμε καθημερινά τα τελευταία χρόνια, την
έντονη ανησυχία των συνανθρώπων μας. Καθημερινώς στα γραφεία της Μητροπόλεως
και τις Ενορίες έρχονται άνθρωποι πονεμένοι, βασανισμένοι, πληγωμένοι,
απελπισμένοι και ζητούν στήριξη από την Εκκλησία, την οποία θεωρούν πνευματική
τους μητέρα.
Η Εκκλησία,δεν πρέπει
την περίοδο αυτή να παραμένει απλός ακροατής ή θεατής, αλλά οφείλει- και σε ένα μεγάλο βαθμό το πράττει-
να απευθύνει τον παρηγορητικό, παρακλητικό και ελπιδοφόρο λόγο Της σε κάθε
άνθρωπο που υποφέρει και πονά.
Η Εκκλησία πέτυχε με
την βοήθεια του Θεού, να αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό η φιλαλληλία, η
φιλανθρωπία, η αλληλεγγύη, η προσφορά στους αδελφούς μας που έχουν ανάγκη.
2)
Ποιο θα ήταν εκείνο που θα αποδέσμευε και θα βοηθούσε στις μέρες μας την
Εκκλησία ώστε να λειτουργήσει ως πνευματικός ταγός;
Απάντηση:
Η κρίση οδήγησε χιλιάδες ανθρώπους να επιστρέψουν στην Εκκλησία. Όμως ο ρόλος της
Εκκλησίας δεν είναι εκείνος του αναλγητικού φαρμάκου, ή αν θέλετε μόνο εκείνου,
που μειώνει τον πόνο όσων υπέστησαν οικονομικές απώλειες.
Η Εκκλησία και σε
αυτούς τους καιρούς, είναι εδώ ως πνευματικός ταγός.
Είναι τεράστια η
ευθύνη μας απέναντι στο ποίμνιό μας και ιερό το καθήκον μας. Εμείς οι ιεράρχες οφείλουμε να παραμείνουμε
ακλόνητοι από την περιρρέουσα νοσηρή ατμόσφαιρα, να είμεθα συνεπείς προς τις
αρχές του Ευαγγελίου και να έχουμε ελευθερία έκφρασης.
3)Οικονομικά
θα μπορούσε η Εκκλησία να στηρίξει
περισσότερο το ποίμνιό της ;
Απάντηση: Ίσως ναι, αν βοηθούσαν όλοι οι
έχοντες και κατέχοντες. Δυστυχώς όμως σήμερα το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας,
στηρίζει μέρος των συμπολιτών μας, ενώ κάποιοι άλλοι προτιμούν τις off shore. Εμείς ως Μητρόπολη, είμαστε στα
όριά μας.
4)Το
ποίμνιό της Μητρόπολής σας θεωρείται
εύπορο . Τι είδους προβλήματα αντιμετωπίζει σήμερα;
Απάντηση: Επιτρέψτε
μου να σας πω, ότι δεν είναι έτσι. Οι κάτοικοι της μητροπολιτικής μας
περιφέρειας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της υπόλοιπης Ελλάδος. Στην πλειονότητά
τους είναι άνθρωποι που τους έχει πλήξει η κρίση και τα προβλήματά τους είναι
τα ίδια με εκείνα των υπολοίπων μητροπόλεων. Αλλά και πολλοί εκ των ενοριτών
μας που ήταν εύποροι, σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.
5)Είναι
ώριμες , πιστεύετε, οι συνθήκες για
αναθεώρηση των σχέσεων Εκκλησίας -Κράτους; Σε ποια κατεύθυνση νομίζετε ότι
πρέπει να κινηθούν;
Απάντηση: H Εκκλησία,
ως Θεοΐδρυτος οργανισμός, δεν αντλεί τη δύναμή της από την Πολιτεία. Εκτιμώ όμως
πως σήμερα δεν είναι ώριμες οι συνθήκες για να προχωρήσει ο λεγόμενος «χωρισμός
Κράτους – Εκκλησίας». Η κοινωνία θα έλεγα δεν είναι ώριμη για το μεγάλο βήμα. Προσωπική
μου γνώμη είναι ότι οι διακριτοί ρόλοι των δύο θεσμών, με μελετημένες κινήσεις
μπορούν να λάβουν άλλη μορφή.
6)
Πριν από περίπου ένα χρόνο, μπήκατε στη διαδικασία διευκρινίσεων για απόψεις
που εκφράσατε και τις οποίες κόμμα του Κοινοβουλίου 'οικειοποιήθηκε'.
Αναφέρομαι στη δήλωση ότι 'έβαλαν στη φυλακή τα θύματα αντί να βάλλουν τους
κλέφτες', την οποία η Χρυσή Αυγή θεώρησε υπερασπιστική προς αυτήν. Ποιά
νομίζετε πως είναι τα περιθώρια έκφρασης
και τοποθέτησης ενός Ιεράρχη;
Απάντηση: Ο ιεράρχης
δεν είναι αποκομμένος από την κοινωνία και οφείλει να έχει γνώμη και άποψη και
να την εκφράζει. Τονίζω για πολλοστή
φορά, ότι τα λόγια μου δεν αφορούσαν κανένα πολιτικό κόμμα, αλλά
διερμήνευαν τη φωνή του λαού μας.
7)
Τι αποκομίσατε από τη θέση του Προέδρου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού; Στις
μέρες μας είναι συμβατοί οι ρόλοι Εκκλησιαστικού
και κοσμικού ταγού;
Απάντηση: Δυστυχώς έμαθα
πάρα πολλά αρνητικά και ο Ε.Ε.Σ. με αυτά τα αρνητικά στοιχεία, δεν μπορεί να
εκτελέσει το καθήκον του ανεπηρέαστα, διότι είναι ανακατεμένοι οι πολιτικοί. Ο
νοών νοείτω. Σε περιόδους καμπής οι κληρικοί όλων των βαθμίδων έχουν δείξει την
τεράστια προσφορά τους σε μη πολιτικούς οργανισμούς.
Εκ της Ιεράς
Μητροπόλεως
Νέο θαύμα του Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως και Κριμαίας.
Σήμερα στην Ιερά Αγρυπνία για την Αγία Αικατερίνη στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως και Κριμαίας στο Πανόραμα της Βούλας όπου διακονώ, ανάμεσα στα ονόματα βρέθηκε και αυτό το χαρτάκι! Δεν ξέρουμε λεπτομέρειες για το ποιος το έγραψε και τι ακριβώς θαύμα έκανε ο Άγιος, αλλά το σίγουρο είναι η θαυματουργική του επέμβαση για άλλη μια φορά, σύμφωνα με την παρακάτω έστω και έτσι μαρτυρία.
π. Αντώνιος Χρήστου Εφημέριος Ι. Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας
www. axrhstou.blogspot.grΔευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014
2ος Περίπατος στον Υμηττό | Σπήλαιο Νυμφολήπτου.
Η γνωριμία μας με τον Υμηττό συνεχίζεται, στις 30/11/2014, με τη βόλτα μας στο Σπήλαιο Νυμφολήπτου (Αρχέδημου ή Πανός).
Αναχώρηση στις 10:30 από το Μνημείο των Πυροσβεστών (Θέση Κρεμαστός Λαγός) όπου θα γίνει μια σύντομη ενημέρωση για το μνημείο. Η απόσταση του Σπηλαίου από το μνημείο είναι περίπου 600 μέτρα. Συνολικά η επίσκεψη στο Σπήλαιο (ενημέρωση, κατάβαση, παρατήρηση) είναι διάρκειας 2 ωρών. Σπηλαιολόγοι της Ελληνικής Σπηλαιολογικής Εταιρείας θα είναι εκεί ως οδηγοί μας.
Μετά την επίσκεψη στο Σπήλαιο Νυμφολήπτου θα προσφερθεί παραδοσιακή φασολάδα (με τη συνεργασία του Εξωραϊστικού Πολιτιστικού Σωματείου Πανόραμα Βούλας) στο Εντευκτήριο της Πλατείας Άλσους.
Για τη συμμετοχή σας παρακαλούμε αποστείλατε (μέχρι την Παρασκευή 28/11/14) ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο panoramatistesvoulas@gmail.com.
Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014
Κυριακή Θ΄ Λουκά -Αποστολικό Ανάγνωσμα Εφεσίους 2, 14-22.
Με την έλευση στον κόσμο του Ιησού Χριστού
έχουμε έναν καινούργιο λαό, το λαό του Θεού.
του π. Παναγιώτη Γκέζου
Ο Ιησούς Χριστός δεν είναι
απλώς
Ο, μεταξύ Θεού και ανθρώπων,
ειρηνοποιός
αλλά ειρήνευσε και τους
ανθρώπους
μεταξύ τους και με τον εαυτό
τους.
Με την έλευση στον κόσμο του
Ιησού Χριστού
έχουμε έναν καινούργιο λαό,
το λαό του Θεού.
Ο Ιησούς Χριστός έκανε «τα
αμφότερα εν»,
αφού πρώτα κατέλυσε «το
μεσότοιχον του φραγμού»,
την αμαρτία δηλαδή που
προκάλεσε την έχθρα
μεταξύ ανθρώπων και Θεού.
Ο Ιησούς Χριστός γκρέμισε
αυτό το μεσότοιχο του φραγμού
«εν τη σαρκί αυτού»,
Ο Ιησούς Χριστός κατέλυσε την
έχθρα
και κατάργησε τις εντολές του
Νόμου,
προχωρώντας στη δημιουργία
της καινής κτίσης:
«ίνα τους δύο κτίσης εις ένα
καινόν άνθρωπον».
Ο Ιησούς Χριστός ήρθε στον
κόσμο
«και ευηγγελίσατο ειρήνην»
προς όλους τους ανθρώπους
«τοις μακράν και τοις εγγύς»,
δηλαδή και στους Εθνικούς και
στους Ιουδαίους.
Η χρήση του όρου «σάρκα»
δηλώνει τον τρόπο ζωής
τόσο των Εθνικών όσο και των
Ιουδαίων.
Η σαρκική, αμαρτωλή ζωή των
Εθνικών
τους κρατούσε μακριά από τις
εντολές του Θεού.
Με τον όρο «σάρκα» ο
Απόστολος Παύλος
αντιπαραβάλλει την
αμαρτωλότητα του κόσμου
με την αγιότητα της «σάρκας»,
δηλαδή της ανθρώπινης φύσης
του Ιησού Χριστού.
Η συμφιλίωση και η ειρήνευση
που χαρίζει ο Ιησούς Χριστός
επιτρέπει στον άνθρωπο να
πλησιάσει και πάλιν,
όπως και πριν την πτώση, στον
Θεό
Στο έργο, δηλαδή, της εν
Χριστώ καταλλαγής
και της ένταξης των ανθρώπων,
στο ένα σώμα της Εκκλησίας
συμμετέχουν και τα τρία
Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας.
Όσοι λοιπόν εντάσσονται
σε αυτό το ένα σώμα της
Εκκλησίας,
ανεξάρτητα με την προηγούμενη
κατάστασή τους,
δεν είναι πλέον «ξένοι και
πάροικοι»,
αλλά «συμπολίται των αγίων
και οικείοι του Θεού».
Ο Απόστολος Παύλος,
όπως και άλλοι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης
παρομοιάζουν την Εκκλησία με
την εικόνα της οικοδομής.
Οι Εθνικοί
που προσήλθαν στην καινούργια
πίστη του Ιησού Χριστού,
χτίστηκαν όπως οι πέτρες στην
οικοδομή,
σαν ζωντανές πέτρες, στην οικοδομή
της Εκκλησίας
την πνευματική.
Ακρογωνιαίος λίθος αυτής της
οικοδομής
είναι ο ίδιος ο Ιησούς
Χριστός,
ο οποίος συγκρατεί, στηρίζει,
συνενώνει και οδηγεί
στην πληρότητά του ολόκληρο
το οικοδόμημα της Εκκλησίας.
Μέσα σε αυτό το οικοδόμημα
υπάρχει μια ενότητα θαυμαστή
και ειρήνη των μελών με τον
Θεό Πατέρα, αλλά και μεταξύ τους.
Η διακήρυξη του Αποστόλου
Παύλου
«Χριστός εστιν η ειρήνη ημών»,
δηλώνει ότι ο Ιησούς Χριστός
είναι η πηγή
της ειρήνης όλου του κόσμου.
Έφερε την ειρήνη σε όλα τα
επίπεδα
με τη θυσία του τη σταυρική.
Έφερε την ειρήνη και
καταλλαγή
των ανθρώπων με τον Θεό
Πατέρα
και ταυτόχρονα τη συμφιλίωση
των ανθρώπων μεταξύ τους,
συγκροτώντας ένα σώμα, το
σώμα της Εκκλησίας,
του οποίου Εκείνος είναι η κεφαλή.
Ο Θεός κινείται από αγάπη
προς τον άνθρωπο
και αποστέλλει στον κόσμο τον
Υιό του,
ο οποίος θυσιάζεται για να
συμφιλιώσει
τον άνθρωπο με τον Θεό του.
Η καταλλαγή του Θεού με τον
άνθρωπο
για να είναι πλήρης πρέπει να
εκτείνεται
και στις διαπροσωπικές
σχέσεις των ανθρώπων,
ακόμα και στις σχέσεις των
λαών μεταξύ τους,
αλλά και στη σχέση του
ανθρώπου με το περιβάλλον.
Δεν μπορεί να υπάρξει
καταλλαγή
του ανθρώπου με τον Θεό
και ταυτόχρονα να διατηρεί
την έχθρα με τους
συνανθρώπους του
ή και με το περιβάλλον του.
Σε αυτή τη διάσταση η
καταλλαγή είναι
το πλέον ελπιδοφόρο μήνυμα
για την ειρήνευση των λαών
και των εθνών,
αλλά και για τη σωτηρία του
φυσικού περιβάλλοντος.
Ζητούμε από τον Θεό
«τόν υπόλοιπον χρόνον της ζωής ημών
εν ειρήνη και
μετανοία εκτελέσαι», Πάτερ ημών.