Σελίδες

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Πάσχα 2015 - Ζωντανές μεταδόσεις απο το intv.gr σε Ναούς της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β.






Κυριακή των Βαΐων, ώρα 19:30
από τον Ι. Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος - Σουρμένων.
Ακολουθία του Νυμφίου.
Μ. Δευτέρα, ώρα 19:00
από τον Ι. Ν. Αγίου Ιωάννου Βούλας.
Ακολουθία του Νυμφίου.
Μ. Τρίτη, ώρα 19:00
από τον Ι. Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου Βάρης.
Ακολουθία του Νυμφίου.
Μ. Τετάρτη
από τον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Γλυφάδας.
ώρα 16:00 Ακολουθία του Ιερού Μυστηρίου του Ευχελαίου.
ώρα 19:00 Ακολουθία του Ιερού Νιπτήρος.
Μ. Πέμπτη, ώρα 19:00
από τον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Γλυφάδας.
Ακολουθία των Αγίων και Αχράντων Παθών.
Μ. Παρασκευή
από τον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Γλυφάδας.
ώρα 08:00 Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και Εσπερινός της Αποκαθήλωσης.
ώρα 19:00 Όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου και η Ακολουθία του Επιταφίου.
Μ. Σάββατο ώρα 23:00
από τον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Γλυφάδας.
Τελετή της Αναστάσεως και Πανηγυρική Αναστάσιμος Θ. Λειτουργία.
Κυριακή του Πάσχα, ώρα 19:00
Από τον Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κων/νου και Ελένης Γλυφάδας.
Εσπερινός της Αγάπης.

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Γραφείο στην Ιερά Σύνοδο ζήτησε ο ΙΣΚΕ από τον Αρχιεπίσκοπο.


  • Γραφείο στην Ιερά Σύνοδο ζήτησε ο ΙΣΚΕ από τον Αρχιεπίσκοπο

 ΠΗΓΗ : AGIORITIKOVIMA.GR 

Την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε εθιμοτυπική συνάντηση μελών του νεοεκλεγέντος Διοικητικού Συμβουλίου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.
Στο Μέγαρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών επί της οδού Αγίας Φιλοθέης ο Σεπτός Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας καλωσόρισε τα μέλη του Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε., που υπέβαλαν τα σέβη τους και εξέφρασαν την αγάπη τους. Στη συνέχεια ενημέρωσαν τον Μακαριώτατο για τη σύνθεση του νέου Δ.Σ., τις συνεχώς αυξανόμενες εγγραφές νέων μελών, τις προοπτικές και τις προσπάθειες του Συνδέσμου υπέρ του εφημεριακού Κλήρου. 
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία έγινε μέσα σε εγκάρδιο κλίμα, ο Μακαριώτατος ευχήθηκε στα μέλη του Δ. Σ. καλή διακονία με σοφία και σύνεση στα καθήκοντά τους, διαβεβαίωσε για τη διάθεση συνεργασίας και από κοινού αντιμετώπισης των θεμάτων, που αφορούν τον εφημεριακό Κλήρο και για την επίσης καλή διάθεση της Ελληνικής Πολιτείας στα συγκεκριμένα θέματα.
Το Δ.Σ. διαβεβαίωσε τον Μακαριώτατο για την ειλικρινή πρόθεσή του για αγαστή συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο και του εζήτησε αυτή η συνεργασία να γίνει περισσότερο εφικτή με το να διατεθεί ένα γραφείο για τον ΙΣΚΕ στο μέγαρο της Ιεράς Συνόδου, αίτημα, το οποίο ο Μακαριώτατος αντιμετώπισε θετικά. 
Ο Αρχιεπίσκοπος μαζί με τις πατρικές του ευχές έδωσε ως ενθύμιο της επισκέψεως στα μέλη του Δ.Σ. το βιβλίο του "Η μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου στην Ελλάδα". 

Πραγματοποιήθηκε η Φιλανθρωπική Εκδήλωση που οργάνωσε, το Φιλόπτωχο Ταμείο του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.


Το Φιλόπτωχο Ταμείο και τα μέλη της Τράπεζας Αγάπης του Ι. Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας, στα πλαίσια των αυξημένων αναγκών τους για την περίοδο του Πάσχα, πραγματοποίησαν  Φιλανθρωπική Εκδήλωση, προς ενίσχυσή τους, στο Πνευματικό Κέντρο του Ναού, τη Κυριακή Ε΄ Νηστειών 29 Μαρτίου 2015, με παράθεση πλούσιου πρωινού (τσάι, καφέ, νηστίσιμων βουτημάτων και γλυκισμάτων), με συμβολική είσοδο.

  Ο π. Αντώνιος ως Πρόεδρος του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου και Υπεύθυνος της Ενοριακής Τράπεζας Αγάπης, υποδέχθηκε ευχαριστώντας όλους τους συμμετέχοντες στην Εκδήλωση και ανέπτυξε την αναγκαιότητά της, για τις τρέχουσες ανάγκες που έχουμε ως Ενορία να θεραπεύσουμε, συγκεντρώνοντας χρήματα και τρόφιμα για τις 20 Οικογένειες (περίπου με 70 συνολικά μέλη) που συντηρεί σε εβδομαδιαία βάση ο Ναός μας.

  Εκτός από το ζεστά ροφήματα, τα εδέσματα, τα γλυκίσματα και το καλό κλήμα, όσοι συμμετείχαν στην Εκδήλωση, είχαν την ευκαιρία να προετοιμαστούν πνευματικά με το καλύτερο τρόπο, αφού προβλήθηκε ένα μικρό Οδοιπορικό στους Αγίους Τόπους στα Ιεροσόλυμα διάρκειας μίας ώρας. 

Το οδοιπορικό μας προσέφερε μία σύντομη γνωριμία με τα Άγια Προσκυνήματα και τα Θεία Γεγονότα που θα εορτάσουμε την Μ. Εβδομάδα, λαμβάνοντας όλοι όσοι το παρακολούθησαν ένα ισχυρό μήνυμα τόσο για το Εκούσιο Πάθος Του Κυρίου μας, όσο για την αλήθεια της πίστεώς μας, αφού μόνο από τους Ορθοδόξους βγαίνει το Άγιο Φως Του Αναστημένου Κυρίου μας, αλλά επίσης και κυρίως, την οφειλομένη εκ μέρος μας έμπρακτη μετάνοια, αγάπη και συμμετοχή μας λειτουργικά, για την οικειοποίηση αυτών των γεγονότων.

            Εκ του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ιερού Ναού

Κήρυγμα στο Αποστολικό ανἀγνωμα της Κυριακής Ε’ Νηστειών


Εβρ. θ’ 11-14:Η οσίας Μαρίας της Αιγύπτιας, προβάλλεται ως πρότυπο μετανοίας.

του π. Παναγιώτου Γκέζου



Ο Χριστός λοιπόν έγινε ο Ίδιος και θύτης
                                                           και θύμα
                                              και θυσιαστήριο
για να συμφιλιώσει τον άνθρωπο με τον Θεό.
Επικύρωσε ανεξίτηλα με αίμα Δεσποτικό
για τις αμαρτίες του λαού του ως θυσία
πνευματική ανεκτίμητης αξίας.
Αυτό βέβαια θα συντελεσθεί
μετά τη Δευτέρα, του Κυρίου μας, Παρουσία.
Όμως κι απ’ αυτή τη ζωή οι πιστοί
γινόμαστε κι εμείς θυσιαστήρια πνευματικά.
Αυτό το τίμιο αίμα του και το άχραντο σώμα του
                                                               μας καθιστά
ναούς ιερούς και δοχεία της χάριτός του
                                                                 παντοτινά.
Όσον αφορά τις θυσίες των Ιουδαίων,
αυτές γίνονταν με τη σφαγή ζώων.
Αυτή η πράξη ήταν συμβολική
και δεν είχε την ιδιότητα καθαρισμού της ψυχής.
Ενώ, η θυσία του Χριστού,
ήταν πράξη αληθινής αγάπης του δημιουργού.
Και με τη θυσία του προσφέρει σε μας
τη πραγματικότητα της μετοχής
                                                       στην αιώνια ζωή.
Έτσι λοιπόν το αίμα του Χριστού
απεναντίας δεν έχει χαρακτήρα συμβολικό,
 αλλά αγιαστικό- καθαρτικό.
Το αίμα του Χριστού που χύθηκε πάνω στο σταυρό
δίνει ζωή στον άνθρωπο
και τον κρατεί ενωμένο με το δικό του δημιουργό.
Ο Απόστολος Παύλος αναδεικνύει τον τελικό σκοπό
της θυσίας του Κυρίου μας, που είναι καρπός
και προσέφερε σε όλους μας
 τη δυνατότητα της αθανασίας,
που επιτυγχάνεται εντός της Εκκλησίας,
η οποία υπάρχει για να ενώνει διαρκώς
τους ανθρώπους με το Θεό.
Ένας άλλος καρπός της θυσίας του Θεανθρώπου
είναι η ενότητα του Σώματος της Εκκλησίας,
αλλά και η αποκατάσταση της κοινωνίας
Θεού και ανθρώπου,
η οποία είχε διακοπεί εξαιτίας της αμαρτίας.
Την Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, εορτάζουμε
τη μνήμη της οσίας Μαρίας της Αιγύπτιας,
η οποία προς το τέλος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
προβάλλεται ως πρότυπο μετανοίας
και ασκήσεως. Στο πρόσωπο της οσίας Μαρίας
επιβεβαιώνονται στην πράξη
η λυτρωτική δύναμη της θυσίας
του Χριστού. Είναι η εικόνα του
πεπτωκότος ανθρώπου που δια της μετανοίας
                                                και της κοινωνίας
με το σταυρωθέντα και αναστάντα Κύριο
πέτυχε την κάθαρση από την αμαρτία.
Ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει το παράδειγμα
της γυναίκας που τρέφει το έμβρυο με το αίμα της.
Έτσι και ο Χριστός  με τη θυσία Του
μας αναγέννησε και μας τρέφει συνεχώς
                                                                με το αίμα Του.
Αυτή η περίοδος που διανύουμε
                                    της Μεγάλης Τεσσαρακοστής
για να σταθούμε κάτω από το Σταυρό του Κυρίου
θα πρέπει, αφ’ ενός μεν, να το κάνουμε με καθαρή ψυχή
και αγνισμένη συνείδηση και όχι απλά από συνήθεια,
γιατί ο απόστολος Παύλος εφιστά την δική μας προσοχή
Φωτεινή και αγία, λοιπόν, πρέπει να είναι η ψυχή
που υποδέχεται τον Χριστό.
Δι'  αυτό και ο βυζαντινός ποιητής,
απευθυνόμενος προς τον Κύριον,
με ιερόν πάθος αναφωνεί.
«Άγνιζε και κάθαρε και ρύθμιζέ με,
κάλλυνε, συνέτιζε και φώτιζέ με».
Όλα εντός μας, και πόθοι και προσδοκίες
και σκέψεις και επιθυμίες,
όλα είναι μέσα στο άρωμα, μέσα στο φως,
 και στην καρδιά μας βασιλεύς
 και κυβερνήτης ο Χριστός. Μόνον Αυτός!


Φιλανθρωπικός Αγώνας Καλαθοσφαίρισης


Την Πέμπτη 02 Απριλίου 2015 και ώρα 17:00' η ΑΝ.Α.Σ.Α. σε συνεργασία με το Δήμο Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης , σας καλούν να πάρετε μια σακούλα με τρόφιμα μακράς διαρκείας ή είδη πρώτης ανάγκης , την καλή διάθεσή σας και να παρακολουθήσετε τον αγώνα μπάσκετ ανάμεσα στην αντιπροσωπευτική ομάδα αστυνομικών - μελών ΑΝ.Α.Σ.Α και επιφανών καλλιτεχνών , δείχνοντας έτσι έμπρακτα τη στήριξή μας στο έργο του συλλόγου ΄΄ΦΛΟΓΑ΄΄.

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Πραγματοποιήθηκε η ομιλία του π. Ιακώβου Κανάκη, στη Νεανική Σύναξη του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.


Την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015 στη Νεανική Σύναξη του Ι.Ν. Κοιμήσεως Αγίου Νεκταρίου Βούλας προσκεκλημένος ομιλητής ήταν ο Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Αρχιμανδρίτης π. Ιάκωβος Κανάκης, παρ' όλες τις κακές καιρικές συνθήκες από τη συνεχή βροχή. Ο π. Ιάκωβος  το κεντρικό θέμα το οποίο   ανέπτυξε ήταν : «Ο Όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης και το βιβλίο η Κλίμακα » ένα από τα σπουδαιότερα έργα της Πατερικής Νηπτικής παράδοσης της Γραμματείας.

  Στην αρχή της ομιλίας του ο Ομιλητής, μετά τις ευχαριστίες και τα απαραίτητα εισαγωγικά ανέφερε τον Βίο του Οσίου Σιναΐτη και εν συνεχεία επικεντρώθηκε στο βιβλίο που συνέγραψε την Κλίμακα η οποία η εφαρμογή της αφορά και μοναχούς αλλά και πιστούς στο κόσμο με διαφορετικά βέβαια μέτρα μετοχής. Το έργο, αποτελείται από 30  αρετές που πρέπει κανείς να αποκτήσει και να ανέβει με τον προσωπικό του αγώνα εντός της Εκκλησίας και παράλληλα 30 πάθη που πρέπει να αποφεύγει και να απαλλαγεί.  Τόσο τα πάθη όσο και οι αρετές είναι και λειτουργούν ως αλυσίδα και το ένα φέρνει και γεννά το άλλο. Από τους τριάντα κεφάλαια-σκαλοπάτια ο π. Ιάκωβος επικεντρώθηκε στη καταλαλιά, την πολυλογία και την σιωπή.  Ολόκληρη η ομιλία του π. Ιακώβου βρίσκεται εδώ .
   
 Μετά την ομιλία και τις σχετικές ερωτήσεις και απαντήσεις ακολούθησαν  ευχαριστίες του π. Αντωνίου Χρήστου, Υπευθύνου Νεότητος του Ιερού Ναού για την παρουσία και του ομιλητή αλλά και των συμμετεχόντων στη Σύναξη. 

 Ο π. Ιάκωβος στο τέλος πρόσφερε τρία πονήματά του ως ευλογία προς όλους (Προσευχητάρι, Προσευχή-Προσέγγιση της 28ης Ομιλίας του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος, και ο Θάνατος κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο)
  

  παρατέθηκε νηστίσιμο κέρασμα στο Πνευματικό κέντρο,  προσφορά διάφορων συμμετεχόντων στη Σύναξη και μετά  ακολούθησε η Ακολουθία του Μ.  Αποδείπνου, στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας.



                                    Εκ του Νεανικού Τομέα του Ιερού Ναού

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Πρόβλημα με τον λογαριασμό μου στο facebook!

Eπειδή έχω λάβει αρκετά μηνύματα σήμερα και ανησυχήσατε για την παρουσία μου και τον λογαριασμό στο facebook. Nα σας εξηγήσω τι έχει συμβεί:

 Πριν μια εβδομάδα μου ζήτησε το facebook να αλλάξω όνομα και αν θυμάστε μέχρι τότε το είχα με λατινικά! (Presbyteros Antonios Xrhstou) Το έκανα ελληνικά! Είδα ότι έλεγε να μη βάλω σημάδια πριν κτλ. αλλά εγώ έβαλα κανονικά το π. πριν το όνομά μου! Και σήμερα που μπήκα να μπω από κινητό μου λέει πρέπει να δώσετε το κανονικό ονομά σας ή κοινοποιήστε μας ταυτότητα κτλ!Δεν μπορούσα να μπω να το τακτοποιήσω άμεσα, γιατί κοιμήθηκα και είχα εκκλησία κτλ! Το έκανα το βράδυ! έστειλα ταυτότητα...και τώρα περιμένω να μου το ξεμπλοκάρουν! Πρέπει να γράψω το όνομα όπως είναι στη ταυτότητα, χωρίς την ιδιότητα και από κάτω να βάλω το π. τα έγραφε στο forum και δεν τα είχα υπόψη μου!

Υπομονή λοιπόν! Σας ευχαριστώ για τα μηνύματα και για το ενδιαφέρον! Να με συγχωρούν ιδιαίτερα οι εορτάζοντες που δεν μπόρεσα να τους ευχηθώ! 

π. Αντώνιος

Ο εορτασμός της διπλής εορτής στην Ι.Μ.Γλυφάδας




Η διπλή εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Εθνικής Παλιγγενεσίας του 1821, εορτάσθηκε με την δέουσα λαμπρότητα στην Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας Ελληνικού Βούλας Βουλιαγμένης και Βάρης.


Επίκεντρο των εόρτιων εκδηλώσεων  ο ιερός Καθεδρικός ναός των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στη Γλυφάδα όπου προεξάρχοντος του αρχιμανδρίτη π. Αλεξίου Ψωΐνου, Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως,  τελέσθηκε το πρωί η Θεία Λειτουργία και εν συνεχεία η επίσημος Δοξολογία χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.Παύλου.


Στον κατάμεστο από πλήθος πιστών Καθεδρικό ναό και παρά την ισχυρή βροχόπτωση, παρέστησαν μεταξύ των άλλων, ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ. Γεώργιος Παπανικολάου, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, των Στρατιωτικών Αρχών και των Σωμάτων Ασφαλείας, αντιπροσωπείες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, με Γαλανόλευκες Σημαίες και Λάβαρα ανά χείρας καθώς και Πολιτιστικοί Σύλλογοι με τις παραδοσιακές τους φορεσιές και τα διακριτικά τους Λάβαρα.



Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Η Κλίμαξ-τανία


Από την σειρά ταινιών "Ψυχοφελείς ιστορίες και παραβολές", Λευκορωσικής παραγωγής, η τέταρτη ταινία (υπολοίπεται η παρουσίαση της τρίτης) αποτελεί ακόμα μία τριλογία. Η Κλίμαξ αποτελεί το πρώτο τμήμα της. Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου 40 Εκκλησιών, της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης. Μετάφραση από τα ρωσικά: Ευγενία Τελιζένκο. Προσαρμογή και επιμέλεια Pankrestos.

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Στην Αθήνα από σήμερα η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Ιεροσολυμίτισσας (ΦΩΤΟ)

Γράφτηκε από τον/την ecclesia.gr   Ρεπορτάζ: Μάκης Αδαμόπουλος Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης

Στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων, στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα, βρίσκεται από σήμερα η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας. Την Εικόνα έφερε από την πόλη των Ιεοροσολύμων και τον Πάνσεπτο και Θεομητορικό Τάφο της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Γεθσημανή ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα, Αρχιμανδρίτης Δαμιανός.
Στην τελετή της υποδοχής παρέστησαν οι Μητροπολίτες Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κύριλλος, ο οποίος προεξήρχε, Νέας Γουϊνέας κ. Γεώργιος, εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Παύλος, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, ο εκπρόσωπος τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Ελλάδα κ. Γεώργιος Βασιλείου, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας και της Διεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών, κληρικοί και λαϊκοί.
Μετά την υποδοχή ακολούθησε λιτανεία στους δρόμους της Πλάκας και στην συνέχεια η εικόνα τοποθετήθηκε προς προσκύνηση στο κέντρο του Ναού. Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα Αρχιμανδρίτης Δαμιανός αναφέρθηκε στην ιστορία της εικόνας και επεσήμανε πως «η σπουδαιότητα του γεγονότος της υποδοχής της Παναγίας της Ιεροσολυμίτισσας στην Αθήνα καθίσταται προφανής, αν αναλογιστούμε την αγάπη με την οποία το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος περιβάλλει τους Αγίους Τόπους, όπως αποδεικνύεται από τις συνεχείς επισκέψεις των ευσεβών χριστιανών στα Πανάγια Προσκυνήματα» και προσέθεσε πως «δικαίως η Εκκλησία των Ιεροσολύμων κατέχει αυτή την κεντρική θέση στην πνευματική ζωή των πιστών. Από την Καινή Διαθήκη, αλλά και από τα έργα της εκκλησιαστικής ιστορίας, μαθαίνουμε ότι στους Αγίους Τόπους λειτούργησαν οι πρώτες χριστιανικές κοινότητες. Και τούτο είναι αυτονόητο, εφόσον εκεί γεννήθηκε κατά σάρκα, έδρασε, κήρυξε, σταυρώθηκε και ανέστη εκ νεκρών ο Κύριος μας».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου ανέφερε πως «είναι σπουδαίο το γεγονός ότι η παρούσα υποδοχή της ιερής εικόνας τελείται την παραμονή της λαμπρής δεσποτικοθεομητορικής εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, που αναδεικνύει την κεντρική θέση της Παρθένου Μαρίας στο σχέδιο της Θείας Οικονομίας για την σωτηρία του ανθρώπινου γένους».
Υπογράμμισε, επίσης, πως «η σημερινή ημέρα του χαρμόσυνου αγγέλματος προς την Παρθένο ας αποτελέσει για όλους μας μια ευκαιρία να αναλογιστούμε ότι για τη σωτηρία μας είναι απαραίτητη η δική μας ελεύθερη αποδοχή του θελήματός Του. Ας αποκριθούμε κι εμέις στην άπειρη συγκατάβασή Του με τη δική μας ταπείνωση και υπακοή. Έτσι θα διατηρήσουμε μέσα μας την ελπίδα της σωτηρίας και, με καθαρότητα καρδιά, θα γίνουμε κοινωνοί της θείας χάριτος, που ανακαινίζει και θεοποιεί τον άνθρωπο».
Στη συνέχεια ευχαρίστησε τους Ιεράρχες που παραβρέθηκαν στην υποδοχή, αλλά και όλους τους παρευρισκόμενους, καθώς και όσους συνέβαλαν για τη μεταφορά της εικόνας από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα και ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας: «Ας ασπασθούμε ως ταπεινοί προσκυνητές τη θαυματουργή εικόνα της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, με την ελπίδα ότι θα μας ενισχύσει στις διάφορες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, τόσο στο πνευματικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο των καθημερινών αναγκών. Κάθε φορά που νομίζουμε ότι βρισκόμαστε σε αδιέξοδο, ας ακούμε τα λόγια του κυρίου, «Ολιγόπιστε, εις τι εδίστασας;» και ας συνεχίζουμε τον αγώνα μας με τη βεβαιότητα ότι ο Κύριος θα μας σώσει, όπως τον Πέτρο, από τον τάραχο των θλίψεων και των αγωνιών, με τις πρεσβείες της Υπεραγίας Μητέρας Του, αμήν».
Αργότερα, τελέσθηκε αγρυπνία επί τη εορτή του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου. Η ιερή εικόνα της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, προς αγιασμό και ευλογία των πιστών από την Αγία Γη, θα τίθεται σε προσκύνηση καθημερινώς, μέχρι την Παρασκευή 17 Απριλίου.

Χρόνια πολλά καλά και ευλογημένα!! Ζήτω η 25η Μαρτίου του 1821!


Εύχομαι να ελευθερωθούμε πρώτα από τα πάθη και τις αμαρτίες μας και εν συνεχεία και από τον κάθε εχθρό που επιβουλεύεται την πατρίδα μας είτε με όπλα είτε με οικονομία και πολιτική...,..!!

                           ΖΗΤΩ  Η 25η  ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΟΥ 1821!!!


                                   π. Αντώνιος  Χρήστου

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ


Ἠλεκτρονική πηγήw w w . i m g l y f a d a s . g r )




Αγιογραφία καλείται η λειτουργική τέχνη που στοχεύει να μυήσει τους πιστούς δια της οράσεως στην ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ, όπως και η ψαλτική δια της ακοής. Σκοπός της είναι να αναπαραστήσει τις διηγήσεις της Βίβλου. Ο ΄Αγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αναφέρει «... όπερ τοις γράμμασι μεμυημένοις η Βίβλος, τούτο και τοις αγραμμάτοις η εικών· και όπερ τη ακοή ο λόγος, τούτο τη οράσει η εικών· νοητώς δε αυτή ενούμεθα...». Στη Βίβλο τη δύναμη την έχουν τα γεγονότα, δεν την έχουν τα διακοσμητικά στοιχεία γιατί αυτά είναι απολύτως περιορισμένα στα αναγκαία. Ο λόγος της Βίβλου είναι απέριττος και λιτός, προκλητικά λιτός και τόσο λιτή και ανδροπρεπής είναι η πατροπαράδοτη παραδεδομένη Αγιογραφία-Ζωγραφική.

Πώς τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να υιοθετούνται τεχνικές περιττής διακόσμησης, ξεβαμμένων φόντων, θολών φωτοστεφάνων κ.α. Μήπως για να γίνουν πιο καλλιτεχνικές, πιο ανανεωμένες και πιο θελκτικές οι παραστάσεις της επί γης βιωτής του Κυρίου μας ή τα μαρτύρια των Αγίων μας; Τι θελκτικό να προσθέσουμε εμείς στο Αιώνιο; Ίσως σκεφτείτε ότι είναι θέμα γούστου. Μα το Ευαγγέλιο δεν είναι θέμα γούστου. Είναι απλά αληθινό, χωρίς φτιασίδια.

Μήπως η απλή απεικόνιση των Βιβλικών γεγονότων δεν έχει τη δύναμη να ανυψώσει τον πιστό; Πατριαρχική και Συνοδική Εγκύκλιος που εκδόθηκε το 1987 για τη συμπλήρωση 1200 χρόνων από τη Σύγκλιση της Ζ᾽ Οικουμενικής Συνόδου αναφέρει: «13... η ορθόδοξος εικών δεν κρατεί ειμή μόνον τα απαραιτήτως αναγκαία δια την αναγνώρισιν της ιστορικότητας ενός γεγονότος ή της πνευματικότητας του προσώπου ενός Αγίου...». Πώς συμβιβάζονται ορισμένοι νεωτερισμοί με την «14... υπέροχον νηστείαν των ομμάτων[1]». Μήπως τελικώς με την εικονογραφία μας κάνουμε μαλθακούς τους πιστούς στην όραση των θείων πραγμάτων. Μήπως τελικώς αντί να εισάγουμε την Αγιογραφία στον κόσμο προς ησυχασμό των ψυχών, εισάγουμε την ταραχή και την αγωνία του κόσμου στην Αγιογραφία;

Ας σταθούμε στα εξής χαρακτηριστικά νεοεισαχθέντα στοιχεία, παρότι υπάρχουν κι άλλα:
1. Τα φόντα από επίπεδα (plakat) που συναντώνται σε όλες τις καταξιωμένες διασωσμένες πατροπαράδοτες τοιχογραφίες και φυσικά συστήνονται και από τον κυρ-Φώτη Κόντογλου τείνουν να αντικατασταθούν από φόντα συννεφιασμένα, ξεβαμμένα με ανταύγειες. Μα η επιπεδότητα των παλαιών φόντων δεν είναι ένα στοιχείο εικαστικής αδυναμίας των παλαιών μαστόρων αλλά υποδηλώνει τη σταθερότητα, την μη μεταβλητότητα του κόσμου των Αγίων αντίστοιχη με το plakat χρυσό φόντο των φορητών εικόνων. Αντίθετα τα συννεφιασμένα φόντα δείχνουν το ευμετάβλητο, το έτοιμο προς μεταβολή όπως ο συννεφιασμένος ουρανός. Και παρότι εικαστικά μπορεί να δίνουν «καλύτερο» αποτέλεσμα, τι γίνεται από θεολογική άποψη;

2. Τα φωτοστέφανα με τις σκιές είναι ένα από τα καινούρια στοιχεία που μας υποβάλλουν σεδογματικές διαστρεβλώσεις. Το φωτοστέφανο υποδηλώνει το ΄Ακτιστο Φως του Θεού μέσα στο οποίο ζουν οι ΄Αγιοι. Υπάρχουν στο ΄Ακτιστο Φως του Θεού σκιές ή περιοχές διαβαθμισμένης φωτεινότητας; Μη γένοιτο. Δεν αγγίζει αυτό τα όρια της αίρεσης;
Είναι λογικό επειδή δεν μπορούμε να καταλάβουμε τα παραδεδομένα να τα αλλάζουμε;
Είναι λογικό επειδή «δεν μπορούμε να τα δικαιολογήσουμε...»[2] ή επειδή μας «ενοχλούν αισθητικά...»[3] να δίνουμε δικές μας «ζωγραφικές λύσεις...» όπως ισχυρίζεται ο αναγνωρισμένος Αγιογράφος κ. Καρούσος σε βιβλίο του; Αν δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική των παλαιών μαστόρων δε σημαίνει ότι έχουμε δικαίωμα να κάνουμε αλλαγές ή να παραγκωνίζουμε τα παραδεδομένα έστω και για λόγους «εικαστικής βελτίωσης». Για να γίνει κατανοητή η σημασία των παρεμβάσεων θέτω το ερώτημα: θα τολμούσαμε κατ᾽ αντιστοιχία να αλλάξουμε ευκαίρως ακαίρως τις ακολουθίες της Εκκλησίας μας επειδή δεν καταλαβαίνουμε την προκλητική απλότητά τους;

3. Σε άρθρο-συνέντευξη Αθηναϊκής εφημερίδας[4] του ζωγράφου κ. Π. Σάμιου που διδάσκει 3 χρόνια Βυζαντινή Αγιογραφία στη Σχολή Καλών Τεχνών συναντήσαμε συνθήματα και προτροπές προς τους φοιτητές της Σχολής όπως: «Δημιουργείστε ελεύθεροι, μακριά από τους περιορισμούς της Εκκλησίας» ή τα νέα παιδιά ας «καταθέσουν και την προσωπική τους σφραγίδα... δημιουργώντας συνθέσεις από το μυαλό τους... να απεμπλακούν από τα καθιερωμένα» ή «Η Εκκλησία κρύβεται πίσω από μια λανθασμένη έννοια προάσπισης της παράδοσης και δεν τολμά καινούρια πράγματα». Από την πλευρά μας να καταθέσουμε ότι δεν υπάρχει αντίρρηση της προσωπικής σφραγίδας των ζωγράφων αφού όλοι είμαστε προσωπικότητες κι έχουμε «πρόσωπο», όμως πρωτύτερα να έχουμε πάρει και βιώσει μια άλλη σφραγίδα, την σφραγίδα των δωρεών του Πνεύματος του Αγίου και να έχουμε «γευθεί» το όντως ΠΡΟΣΩΠΟ, τον Δεσπότη μας Χριστό. Αφού έχουμε πρωτίστως ζήσει και νοιώσει την ταπεινούμενη αγάπη και θυσία του Κυρίου μας μέσα από τα Μυστήρια που όμως εδώ και αιώνες φαίνεται ότι γίνονται με τον ίδιο, απαράλλακτο και «καθιερωμένο» εξωτερικά τρόπο. Δεν είναι περιττή αναζήτηση αυτή; Δεν μας φοβίζει να εξελιχθούμε στην τέχνη μας, αρκεί προηγουμένως να έχουμε μπει σε πορεία κάθαρσης των παθών μας μέσα στονΑγιογόνο χώρο της Εκκλησίας. Εξάλλου έχουμε πικρά εμπειρία από μη αναγωγικές προσωπικές σφραγίδες και στην Εκκλησιαστική αλλά και στην κοσμική Ιστορία. Κι όταν λέμε μη αναγωγικές προσωπικές σφραγίδες εννοούμε αυτονομημένες από τη ζωή του Χριστού και των Αγίων Του προσωπικές σφραγίδες.

4. Γεγονότα που προκαλούν επιπλέον ανησυχία είναι η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση των παραπάνω στοιχείων ακόμα και από εκπροσώπους του Κλήρου και η διαρκώς αυξανόμενη διατύπωση θέσεων όπως οι παραπάνω από ολοένα και περισσότερους επώνυμους Αγιογράφους.

5. Τέλος προκαλεί έντονο προβληματισμό η διαρκώς αυξανόμενη χρήση μουσαμάδων που εκτυπώνονται από υπερσύγχρονα μηχανήματα χωρίς την επέμβαση ανθρώπινου χεριού και είναι αντιγραφή προϋπαρχόντων έργων με σημαντικά υποπολλαπλάσιο κόστος. Οι μουσαμάδες αυτοί κολλούνται σε τοίχους Εκκλησιών αντί αυθεντικής Αγιογράφησης.

Η ευθύνη μας είναι μεγάλη καθώς γινόμαστε δια της εικονογραφίας οδηγοί εις Χριστόν.

Ας προσέξουμε λοιπόν κι ας προβληματιστούμε!


[1]. Απόσπασμα από την προαναφερθείσα Πατριαρχική Εγκύκλιο.
[2]. Όπως ισχυρίζεται ο κ. Ιωάννης Καρούσος στο βιβλίο του ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ, εκδ. Αστήρ, 1996, σελ. 30.
[3]. Ισχυρισμός του ιδίου αγιογράφου.
[4]. ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ, στήλη ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ της 28-4-2005, σελ. 5 (συνέντευξη του κ. Π. Σάμιου).


(Πηγή: Ιωάννου Π. Κωτσαλά, ΕΠΙΤΟΜΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ, εκδ. Νεκτάριος Παναγόπουλος, 2008.)

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ''ΚΛΙΜΑΞ'' ΤΟΥ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΣΙΝΑΪΤΗ



Ο Carl Gustav Jung Ελβετός γιατρός και ψυχολόγος υπήρξε ο εισηγητής της σχολής της αναλυτικής ψυχολογίας.
"Η εποχή μας έχει ανάγκη από αγίους", συνήθιζε να λέει ο Καρλ Γιουγκ, πιστός στις ιδεαλιστικές θεωρίες που τον έφεραν πολύ μακρύτερα από τον Φρόυντ. Ο Γιουνγκ πίστευε βαθιά πως αν δεν έχει κανείς με τι να αντικαταστήσει το θρησκευτικό ένστικτο θα πρέπει να το αφήνει άθικτο, καθώς αποτελεί θεμέλιο του ατομικού κόσμου. Η κατάρρευση των θρησκευτικών πεποιθήσεων ακολουθείται συχνά από κατάρρευση της προσωπικότητας, κάτι που ο Γιουνγκ παρατηρούσε συχνά στους ασθενείς του.
Αυτός ο μεγάλος ψυχολόγος ήταν βαθειά επηρεασμένος από τον μεγαλύτερο αναλυτή μελετητή και ανατόμο της ανθρώπινης ψυχής στο κόσμο, τον Άγιο Ιωάννη ηγούμενο στο Σινά για σαράντα χρόνια (525-605) που με το μοναδικό του έργο
''Κλίμαξ" (= Σκάλα) αναλύει προσεκτικά τα πάθη και τις αρετές.
Η «Κλίμακα» περιλαμβάνει τριάντα λόγους περί αρετής, όπου ο καθένας λόγος περιλαμβάνει και μια αρετή, ξεκινώντας από τις πιο πρακτικές και ανεβαίνοντας σαν σκαλοπάτια κατέληξε στις θεωρητικά υψηλές.
Ό,τι πιό ΤΕΛΕΙΟ έχει γραφεί από ασκητικό πατέρα. Απευθύνεται βασικά σε μοναχούς, αλλά αφορά κάθε άνθρωπο. 
Επειδή είναι παγκόσμιο κειμήλιο αναλύσεως όλων των παθών και των αρετών, η Εκκλησία τιμά ιδιαίτερα σε αυτή τη πνευματική περίοδο τον συγγραφέα άγιο Ιωάννη της Κλίμακας και το προτείνει για ανάγνωσμα. Η μνήμη του εορτάζεται στις 30 Μαρτίου και την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Το βιβλίο αυτό υπάρχει στο διαδίκτυο και μπορούμε να το μελετάμε εύκολα ακόμα και από το κινητό μας, καλή υπόλοιπη Σαρακοστή:



Κήρυγμα στον Απόστολο της Κυριακής Δ’ Νηστειών- π. Παναγιώτης Γκέζος



Προς Εβραίους στ’ 13-20: Ο άνθρωπος που ελπίζει στον Θεό δεν κάμπτεται
μπροστά στις δυσκολίες και τις δοκιμασίες της ζωής.

του π. Παναγιώτη Γκέζου


Ζητούμε από τον Θεό να φέρει στη ζωή μας
                                             αυτό που ποθούμε,
κι αντί για απάντηση
           κάποιες φορές τα χειρότερα θα δούμε.
Γιατί άραγε;
Διότι κατά την περίοδο της προσμονής
εξαγιαζόμαστε,
                         εξαγνιζόμαστε,
                             πλουτίζουμε στην αρετή.
Μαθαίνουμε να εξαρτιόμαστε από τον Θεό.
Μαθαίνουμε στην πράξη τι θα πει
                                        πίστη και δοκιμασία.
Κάποτε φαίνεται ότι ο Θεός αργεί πολύ,
                   κι εμείς χάνομε την αισιοδοξία.
Όσο όμως περισσότερο ο Θεός αργεί,
τόσο μεγαλύτερες ευλογίες μας ετοιμάζει. Αρκεί
εμείς να πιστεύουμε,
                   να ελπίζουμε,
                                   να περιμένουμε,
                                                   να προσευχόμαστε.
Έτσι ώστε όλοι οι πιστοί,
μεγάλη ενθάρρυνση, να βρούμε
και την ελπίδα
για όσα υποσχέθηκε ο Θεός να κρατούμε.
Αυτήν την ελπίδα ο απόστολος Παύλος
την παρομοιάζει με άγκυρα της ψυχής.
Κι αυτό διότι δεν αγκυροβολεί
στη θάλασσα αλλά στον ουρανό,
στα Άγια των Αγίων·εκεί
στο θρόνο που είναι ο Θεός.
Οι τρικυμίες πολλές, οι ανεμοθύελλες,
                                                    οι πειρασμοί.
Τα κύματα ορμητικά παλεύουν
                                         να μας αφανίσουν,
στο ναυάγιο αυτής της ζωής
και στο σκοτάδι της άλλης
                                         να μας οδηγήσουν.
Είναι η μακάρια ελπίδα της αιώνιας ζωής (βλ. Τιτ. 1,2 και 2,13),
«η ελπίς δικαιοσύνης» που απεκδεχόμαστε
και η οποία «απόκειται ημίν εν τοις ουρανοίς»(βλ. Γαλ. 5,5 και Κολ. 1,5).
Η σάρκωση του Ιησού Χριστού
και το απολυτρωτικό του έργο
κατέστησε τη Βασιλεία του Θεού
και τη σωτηρία των ανθρώπων.
Εν τούτοις, εξακολουθεί
να έχει εσχατολογική προοπτική,
είναι ένα γεγονός που για να ολοκληρωθεί,
θα μεσολαβήσει ο θριαμβευτικός
ερχομός του Ιησού Χριστού
ο «οποίος θα αποδώσει εκάστω
κατά τας πράξεις αυτού» (Ματθ. 16,27).
«Χριστός Ιησούς η ελπίς ημών» (Α΄ Τιμ. 1,1),
είναι η ελπίδα που δυναμώνει
                          την ζωή μας την πνευματική
και τον πνευματικό μας αγώνα.
Όταν είναι «ζώσα» ,
                         τότε γίνεται μέσα μας πηγή
                                    θάρρους και υπομονής.
Ο άνθρωπος που ελπίζει στον Θεό
δεν κάμπτεται μπροστά στις δυσκολίες
                        και τις δοκιμασίες της ζωής.
Εναποθέτει την ελπίδα του στον Χριστό
και επικαλείται τη βοήθεια του με πίστη
                                                   και υπομονή.
Εμείς που καταφεύγουμε στον Θεό
            οφείλουμε να μείνουμε σταθεροί
σ’ αυτά που ελπίζουμε. Η ελπίδα μας αυτή,
 μας ασφαλίζει και μας οδηγεί
Πρόδρομος για μας ο Χριστός.
                                                     Όχι απλώς
άνοιξε το δρόμο αλλά και μας ενισχύει,
ώστε να βαδίζουμε κι εμείς
το δρόμο που καταλήγει στον ουρανό.

Εν Βάρη 22. 3. 2015