Σελίδες
▼
Τετάρτη 29 Απριλίου 2015
†. Κυ 15-04-2001, ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΝΕΚΡΩΝ
http://www.floga.gr/09/2001/200104150... (click to download)
http://www.floga.gr/09/2001/200104150... (click to enter)
Ακούγονται κατά σειρά οι φωνές:
- Όσιος Παΐσιος Αγιορείτης
- Γερόντισσα Γαβριηλία
- Οδυσσέας Ελύτης
- Διακο-Διονύσης Φιρφιρής
- Ελευθέριος Βενιζέλος
- Παναγιώτης Νέλλας
- Πατριάρχης Αθηναγόρας
- Θρασύβουλος Στανίτσας
- Κωνσταντίνος Πρίγγος
- Πατριάρχης Δημήτριος
- Κωστής Παλαμάς
- Γέροντας πατήρ Ιάκωβος Τσαλίκης
- Γεώργιος Σεφέρης
- Νικόλαος-Γαβριήλ Πεντζίκης
- Γεώργιος Παπανδρέου (Γέρων της Δημοκρατίας)
- Γέροντας πατήρ Εφραίμ Κατουνακιώτης
- Ανώνυμος «Δότης Οργάνων»
- Δημήτριος Χόρν
- Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
- Νικόλαος Εγγονόπουλος
Στο τραπέζι:
- Τα παιδιά η Ιφιγένεια και ο Φαίδων
Πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη Προσκυνηματική Εκδρομή του Απριλίου, του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ι. Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.
O Iερός Ναός Αγίου
Νεκταρίου Βούλας, στα πλαίσια ενισχύσεως του Φιλοπτώχου Ταμείου του, διοργάνωσε
την Τρίτη 28 Απριλίου 2015, την όγδοη προσκυνηματική του Εκδρομή, για το
Εκκλησιαστικό Έτος 2014-2015, με προορισμό δύο Ιστορικές Μονές της Παναγίας
μας, με αντίστοιχες θαυματουργές Ιερές Εικόνες της, της Ι. Μ. Μαντινείας και
Κυνουρίας. Πρόκειται για τις Ιερές Μονές : α) Παναγίας Έλωνας και β) Παναγίας
Μαλεβής.
Το πρόγραμμα της
Εκδρομής είχε ως εξής: Στις 6.45 π.μ. συγκεντρωθήκαμε στον Ιερό μας Ναό και τις
7.00 π.μ. αναχωρήσαμε για τη πελοπόννησο, με μια σύντομη ενδιάμεση στάση για
καφέ στον Ισθμό της Κορίνθου .
Στη συνέχεια
αναχωρήσαμε και διαμέσου του Νομού Αργολίδος (Άργος, Μύλοι, Κιβέρι), περάσαμε στην
Κυνουρία (Άστρος, Τυρός, Λεωνίδιο) και από εκεί στις 12.00 μ.μ. φτάσαμε στην
ιστορική Ιεράς Μονής Παναγίας Έλωνας.
Στη Μονή τελέσαμε στο
Καθολικό της, την Ακολουθία της Αρτοκλασίας, προσκυνήσαμε στο Ιερό Εικόνισμά
της Παναγίας της Έλωνας (η οποία είχε κλαπεί για 38 μέρες το 2006) και Ιερά
Λείψανα από τοπικούς Αγίους, περάσαμε στο Αγίασμα της Μονής, θαυμάσαμε λίγο τη
θέα και επισκεφθήκαμε την έκθεσή της.
Μετά την ολοκλήρωσή του προσκυνήματός μας
στη Μονή της Παναγίας της Έλωνας, συνεχίσαμε για τη Μονή της Μαλεβής.
Στις 3.30
φτάσαμε στο Μοναστήρι. Εκεί μεταξύ
άλλων, προσκυνήσαμε τη Θαυματουργή Ιερά Εικόνα της Παναγίας της Μαλεβής στο
παλαιό Καθολικό. Μετά περάσαμε στο νέο Καθολικό, στο οποίο τελέσαμε την
Ακολουθία της Αρτοκλασίας και ξεναγηθήκαμε από μία Μοναχή. Στη συνέχεια τελέσαμε
τρισάγιο στη Μακαριστή Καθηγουμένη της Μονής Παρθενίας.
Επισκεφθήκαμε επίσης την Έκθεσή της Μονής και
μας δόθηκε άγιο Μύρο από το Θαυματουργικό Εικόνισμα της Παναγίας.
Μετά την ολοκλήρωση του προσκυνήματος και στη
Μονή της Μαλεβής, πήγαμε σε Εστιατόριο του χωριού Άγιος Πέτρος, για το
μεσημεριανό μας γεύμα (στην ουσία απογευματινό) .
Στις 6.00 μ.μ.
ολοκληρώσαμε το γεύμα μας και πήραμε το δρόμο της επιστροφής με μία πολύ μικρή
ενδιάμεση στάση στην Εθνική Τριπόλεως Αθήνας.. Στις 9.20 μ.μ. φτάσαμε στον Ιερό
Ναό μας, όλοι καλά και ωφελημένοι
πνευματικά, δοξάζοντας τον Θεό για ότι ζήσαμε και είδαμε.
Εκ του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ιερού Ναού
Τρίτη 28 Απριλίου 2015
Με μεγάλη συμμετοχή η εθελοντική δράση στον Υμηττό.
Με τη
συμμετοχή δεκάδων εθελοντικών ομάδων, συλλόγων, σχολείων, φορέων και πλήθους
πολιτών, πραγματοποιήθηκε ο καθαρισμός και η φροντίδα ενός σημαντικού τμήματος
της Άνω Γλυφάδας, στους πρόποδες του Υμηττού. Πρόκειται για την τρίτη μεγάλη
εθελοντική δράση προστασίας του περιβάλλοντος της δημοτικής αρχής Γλυφάδας,
μετά την κινητοποίηση για τον καθαρισμό των ακτών της Γλυφάδας και τη
δενδροφύτευση στους πρόποδες του Υμηττού.
Οι
εθελοντές που ανέβηκαν νωρίς το πρωί στον Υμηττό συμμετείχαν σε ένα ευρύ φάσμα
δραστηριοτήτων εξωραϊστικού ενδιαφέροντος, όπως καθαρισμός του βουνού, βάψιμο
της πλατείας στο Πατητήρι, φύτευση νησίδας, ανακύκλωση, κοπή χόρτων, φροντίδα
μονοπατιού, αλλά και πολλά παιχνίδια περιβαλλοντικού χαρακτήρα για μικρούς και
μεγάλους. Με τη βοήθειά τους συγκεντρώθηκαν απομακρύνθηκαν σωροί από μπάζα,
λάστιχα και σκουπίδια, ενώ φυτεύτηκαν δεκάδες δένδρα.
Η δράση
έγινε στο πλαίσιο της πανελλαδικής εκστρατείας εθελοντισμού «Let's do it Greece». Το παρών έδωσε και ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης
Τσιρώνης, οι Αργυρές Ολυμπιονίκες Υδατοσφαίρισης Εύη Μωραϊτίδου και Γεωργία
Ελληνάκη και η Ολυμπιονίκης του Τζούντο Μαρία Καραγιαννοπούλου.
Ο Δήμαρχος
Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, ευχαρίστησε όλους τους συλλόγους, τους φορείς
και τους δημότες που αγκάλιασαν και αυτή τη δράση και δεσμεύθηκε για νέες
πρωτοβουλίες για την προστασία και την ανάδειξη και του ορεινού, αλλά και του
παραλιακού μετώπου της Γλυφάδας.
«Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εθελοντές για την ενεργό συμμετοχή τους και τους φορείς, τις ομάδες, τα σχολεία και τους συλλόγους που συνεργαστήκαμε για αυτή την εξαιρετική προσπάθεια», δήλωσε ο Nίκος Κιούσης, πρόεδρος του περιβαλλοντικού συλλόγου «Ώρα για Δράση» και γενικός συντονιστής της εκστρατείας «Let's do it Greece».
Την
εθελοντική δράση συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Γλυφάδας με τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο
Αττικής «Ώρα για Δράση», την Εθελοντική Δασοπροστασία – Πυρόσβεση Γλυφάδας, το
Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού και την Εθελοντική
Δασοπροστασία Νοτίου Υμηττού. Συμμετείχαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από
τα σχολεία της Γλυφάδας καθώς επίσης και οι ακόλουθοι σύλλογοι και εταιρίες: Σύλλογος
Ελλήνων Ολυμπιονικών, Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων Αττικής, Ένωση Συλλόγων Γονέων
και Κηδεμόνων Δήμου Γλυφάδας, Ένωση Ποντίων Γλυφάδας «Η Ρωμανία», Σύνδεσμος
Φίλων Χορού και Παράδοσης Τερψιθέας Γλυφάδας, Σύλλογος «Ελλήνων Διαδρομές»,
Σύλλογος Ηπειρωτών Γλυφάδας «Η Πίνδος», ΕΝΕΟΝ ΑΜΕΑ Γλυφάδας, Αετός Γλυφάδας,
Περί αυλών και Οργάνων, Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Ευρυάλης, Σύνδεσμος
Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν. Αττικής, Σύλλογος «Ο Υμηττός», Σύλλογος «Ο Παρθενών
Γλυφάδας», Ένωση Μικρασιατών Γλυφάδας «Το Άργενον», Ανοιχτοί Ορίζοντες, ΑΕΓ
Αιξωνή, Σύλλογος «ΕΜΕΙΣ», Σύλλογος «Μαζί για τη Ζωή», Σέρβικη Κοινότητα στην
Αθήνα, The City Game, Δεσμός, Glovo, Deree, Ιόνιος Σχολή, Sanitas, Φωτοκύκλωση,
Fresh Line, Adidas Hellas, Antipollution, GREENiT Environmental, Glyfada Free
Press, Τόλμη στα Νότια.
1000 χρόνια μετά η Αγία Βαρβάρα επιστρέφει σε ορθόδοξα χέρια.
του Ανδρέα Λουδάρου
ORTHODOXIA INFO
Το ιερό λείψανο το οποίο θα υποδεχθεί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος το απόγευμα της 10ης Μαΐου, θα μεταφερθεί στον τόπο του προσκυνήματος με υψηλές τιμές. Είναι χαρακτηριστικό πως η λάρνακα στην οποία φυλάσσεται το ιερό σκήνωμα, θα μεταφερθεί στον ναό πάνω σε κιλλίβαντα πυροβόλου όπλου ενώ χιλιάδες πιστοί από ολόκληρη την χώρα αναμένονται στην Αθήνα προκειμένου να προσκυνήσουν την Αγία.
Καθόλη τη διάρκεια της παραμονής του ιερού σκηνώματος στην Αθήνα, θα τελούνται πρωινές και απογευματινές ακολουθίες. Έχουν προγραμματιστεί μάλιστα και αρκετές αγρυπνίες κατά τις οποίες θα ψάλλουν ονομαστοί μοναστηριακοί χοροί όπως της Ιεράς Μονής Νταού Πεντέλης και της Ιεράς Μονής Θεομήτορος Ηλιουπόλεως.
Ξεχωριστή και σπάνια θεωρείται η μεταφορά του ιερού λειψάνου στο αντικαρκινικό νοσοκομείο όπου θα δοθεί η ευκαιρία στους ασθενείς που δίνουν την δική τους μάχη να προσκυνήσουν την Αγία.
Εξίσου τιμητική θα είναι και η αποχώρηση του ιερού λειψάνου από την Ελλάδα. Την τελευταία ημέρα της παραμονής του στην Αθήνα, την Κυριακή 24 Μαΐου το ιερό λείψανο θα μεταφερθεί στον Πειραιά όπου θα γίνει υποδοχή και δοξολογία. Στη συνέχεια το ιερό σκήνωμα θα μεταφερθεί σε πολεμικό σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο θα μεταφέρει την Αγία πίσω.
Το ιερό λείψανο έρχεται στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των εορτασμών των 80 ετών από της ιδρύσεως της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2016 και θα φιλοξενηθεί στο ομώνυμο ιερό προσκύνημα στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας ο οποίος έλαβε το όνομα του προς τιμήν της Αγίας. Ο ιερός ναός της Αγίας Βαρβάρας είναι συνέχεια μικρού ναΐσκου του 17ου αιώνα στον οποίο βρέθηκε ιερή εικόνα της Αγίας.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Το ιερό λείψανο το οποίο φυλασσόταν στην Βασιλεύουσα, μεταφέρθηκε στην Βενετία το 1003 την περίοδο εξουσίας του Δόγη Πέτρου Β” Orseolo, επί αυτοκράτορος Βασιλείου Β”. Το μετέφερε στη Βενετία από την Κωνσταντινούπολη η Μαρία Αργυροπούλα, θεωρούμενη, όπως συμπεραίνεται από το επίθετο, μία από τις αδελφές του αυτοκράτορα Ρωμανού Γ” του Αργυρού, η οποία είχε παντρευτεί το γιο του Δόγη, Ιωάννη. Ο γάμος τελέσθηκε στην Κωνσταντινούπολη «in capela imperiali» απ” τον Πατριάρχη και οι ίδιοι οι αυτοκράτορες υπήρξαν παράνυμφοι (κουμπάροι), κρατώντας τις νυφικές κορώνες. Ο Ιωάννης -που συνοδευόταν από τον αδελφό του Όθωνα- έλαβε τον τίτλο του Πατρικίου και η σύζυγός του κατάφερε να λάβει το προνόμιο να μεταφέρει μαζί της στη Βενετία το ιερό λείψανο της μεγαλομάρτυρος Αγίας Βαρβάρας.
Στη Βενετία τοποθετήθηκε «in capela ducali» (δηλ. στον ναό του Αγίου Μάρκου). Στη συνέχεια, το 1009, την περίοδο εξουσίας του Δόγη Όθωνα Orseolo, δύο άλλα παιδιά του Πέτρου Orseolo, ο Orso, επίσκοπος του Torcello και η Felicita, ηγουμένη της μονής του Αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστού στο Torcello, κατάφεραν να μετακομισθεί το ιερό λείψανο της Μεγαλομάρτυρος στο ναό αυτής της μονής, όπου ακόμη μαρτυρείται τον 18° αιώνα. Την εποχή των Ναπολεόντειων καταστροφών το ιερό σκήνωμα της Αγίας Βαρβάρας μετακομίσθηκε στο ναό του Αγίου Μαρτίνου, στη νήσο του Burano, όπου φυλάσσεται μέχρι σήμερα.
Η ΑΓΙΑ ΠΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ
Στο βίο της αναφέρεται ότι η Αγία Βαρβάρα ήταν ένα όμορφο κορίτσι που έζησε στην πόλη της Νικομήδειας στη Μικρά Ασία, επί Ρωμαίου Αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Ο Διόσκορος ή Διόσορος, ο φανατικός εθνικός «ειδωλολάτρης» πατέρας της, την είχε κλεισμένη σε ένα πύργο προκειμένου να τη διαφυλάξει από μνηστήρες. Ωστόσο μυστικά προσηλυτίστηκε στο Χριστιανισμό. Ο πατέρας της όταν διέταξε να χτιστεί για αυτή ένα λουτρό, ούτως ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιεί τα δημόσια λουτρά, και ενώ το σχέδιο για το λουτρό προέβλεπε αρχικά δύο παράθυρα, η Βαρβάρα εγκατέστησε άλλο ένα για να τιμήσει την Αγία Τριάδα εκμυστηρευόμενη τον λόγο στον πατέρα της. Τότε ο πατέρας της, βλέποντας αυτή την αλλαγή, εξεμάνη και διέταξε να την παραδώσουν στον Ρωμαίο Έπαρχο κατά τους διωγμούς των Χριστιανών. Ο Έπαρχος θαυμάζοντας την ομορφιά της προσπάθησε στην αρχή να την μεταπείσει, βλέποντας όμως ότι εκείνη ήταν ανένδοτη την υπέβαλε σε μαρτύρια, περισσότερο για να την σώσει από την οργή του πατέρα της που ήθελε να φονευθεί. Τελικά ο Έπαρχος διέταξε τον αποκεφαλισμό της, και όρισε την ποινή να εκτελέσει ο ίδιος ο πατέρας της που ήταν και επιθυμία του. Σύμφωνα με τον βιογράφο αυτής Συμεών, ο ίδιος ο πατέρας της την αποκεφάλισε ως «πατρικαίς χερσί τω πατρικώ ξίφει την τελείωσιν δέχεται». Την στιγμή όμως που είχε αποτελειώσει το έγκλημά του, έπεσε νεκρός χτυπημένος από κεραυνό κατά θεία δίκη. Η Ιουλιανή της Νικομηδείας μαρτύρησε μαζί με τη Βαρβάρα και τιμάται επίσης ως Αγία.
Η Αγία Βαρβάρα θεωρείται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σ΄ άλλες Χώρες Αγία προστάτις πυροβολικού. Στην Ελλάδα καθιερώθηκε ως Προστάτις του όπλου αυτού το 1828 όπου και αναφέρεται η πρώτη σχετική τελετή με δοξολογία και παράθεση στη συνέχεια γεύματος όπου έλαβαν μέρος αξιωματικοί και οπλίτες πυρβολητές.
Η Αγία Βαρβάρα θεωρείται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σ΄ άλλες Χώρες Αγία προστάτις πυροβολικού. Στην Ελλάδα καθιερώθηκε ως Προστάτις του όπλου αυτού το 1828 όπου και αναφέρεται η πρώτη σχετική τελετή με δοξολογία και παράθεση στη συνέχεια γεύματος όπου έλαβαν μέρος αξιωματικοί και οπλίτες πυρβολητές.
Πανελλήνιο ενδιαφέρον
Το αίτημα της μεταφοράς του ιερού σκηνώματος της Αγίας Βαρβάρας στην Ελλάδα ξεκίνησε από τον γενικό διευθυντή της Αποστολικής Διακονίας, επίσκοπο Φαναρίου κ. Αγαθάγγελο. Σύμφωνα με πληροφορίες του orthodoxia.info ήδη αρκετοί ναοί απο ολόκληρη την επικράτεια από την Θράκη μέχρι και την Κρήτη έχουν επικοινωνήσει με την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος προκειμένου να διοργανώσουν προσκυνηματικές εκδρομές στην Αθήνα.
Δευτέρα 27 Απριλίου 2015
ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ 2015,
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΑΡΓΟΥΣ
ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΙΣ
Την Κυριακή 3η Μαΐου 2015 τελούμε την εορτή του Πολιούχου και Προστάτου μας Αγίου Πέτρου επισκόπου Άργους του Θαυματουργού.
Το εσπέρας της παραμονής Σάββατο 2ας Μαΐου και ώρα 7.00 μ.μ. εις τον Καθεδρικόν Ιερόν Ναόν Αγίου Πέτρου θα ψαλεί Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός Χοροστατούντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, μετά των ευγενώς αποδεχθέντων την πρόσκληση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Νεκταρίου άλλων Σεβασμιωτάτων Αρχιερέων και περί ώραν 9.15 μ.μ. θα γίνει η λιτάνευσις των Ιερών Λειψάνων και της Ιεράς Εικόνος διά των κεντρικών οδών.
Την ημέρα της εορτής θα τελεσθεί` Αρχιερατική Θεία Λειτουργία.
Το Εσπέρας της Κυριακής και κατά ώραν 7ην θα τελεσθεί Αρχιερατικός Εσπερινός και στην συνέχεια θα παρουσιαστεί εκκλησιαστικό δρώμενο με θέμα την ζωή του Αγίου Πέτρου.
Προσκαλείσθε όπως προσέλθετε, διά να τιμήσουμε μετά του οφειλομένου σεβασμού την Ιερά μνήμη του Φρουρού και Προστάτου των Αργείων και αντιλήπτορος πάσης Αργολίδος, ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ.
ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ
ΤΟΥ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥ Ι. Ν. ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟ
Σάββατο 25 Απριλίου 2015
Κἠρυγμα στο Αποστολικό Ανάγνωσμα της Κυριακής των Μυροφόρων.
Πράξ. Στ’1-7:Αποδοχή λοιπόν του λόγου του Θεού σημαίνει αποδοχή του ίδιου του Χριστού.
του π. Παναγιώτη Γκέζου
Όλοι μας ζούμε στη σύγχρονη κοινωνία.
Και όλοι μας κάθε στιγμή
διαπιστώνομε το χάος,
την ταραχή, τις διαφορές
και τις αντιθέσεις, την δυστυχία.
Ο καθένας κοιτάζει το συμφέρον του.
Ο καθένας φροντίζει
δια τον εαυτόν του.
Και παλαιότερα,
αλλά και στις ημέρες μας,
πολλοί ενεφανίσθησαν ως
σωτήρες.
Με κτυπητούς τίτλους,
με φανταχτερά σχέδια,
με φανταστικούς υπολογισμούς
ήλθαν ως φωστήρες,
ήλθαν τα διάφορα κοινωνικά
συστήματα
και μας είπαν ότι αυτά
θα
λύσουν τα προβλήματα.
Σωστό πανδαιμόνιο από φωνές,
από
διακηρύξεις,
από
υποσχέσεις, από επιδιώξεις.
Στην ουσία όμως
αποκαρδίωσης.
Εξακολουθεί η δυστυχία.
Συνεχίζεται
η καταπίεσης.
Διαιωνίζεται η αδικία.
Και το θολό μας μάτι γυρίζει
προς τον
ουρανό,
και, ρίχνοντας ανήσυχο βλέμμα,
περιμένει
να ιδεί.
Να ιδεί κάποιο σημάδι
που να
προμηνύει
καλύτερες
ημέρες, φωτεινότερη ζωή.
Περιμένει να βρει το κλειδί.
Πουθενά αλλού,
εκτός από την
χριστιανική πίστη,
από
την θρησκεία του Χριστού
ματαιοπονεί.
Μόνον ο Χριστός μπορεί
να δώσει στον κόσμο ανθρώπους,
στους οποίους η εντιμότητα,
η αγάπη, η αλληλεγγύη,
η δικαιοσύνη δεν είναι λόγια άδεια,
αλλά κάτι το χειροπιαστό,
επάνω εις το οποίον ημπορείς
να
στηριχθείς
με ασφάλεια.
Αυτοί,
όταν αναλάβουν κάτι,
θα το φέρουν εις πέρας,
έστω και
αν χρειασθεί
να κουραστούν
και να
θυσιασθούν.
Μόνον αν θελήσομε να κυβερνηθούμε
από τον Χριστό,
τον
μέγα τεχνίτη του κόσμου,
μόνον τότε θα χτυπήσουν
όμοια όλων των ανθρώπων
οι
καρδιές,
μόνον τότε
θα ενωθούν αρμονικά
όλων οι ψυχές!
Ο λόγος του Θεού
είτε ως προσφορά
της Θείας Κοινωνίας,
είτε ως
εξαγγελία
στον λαό του Θεού
συνιστά προσφορά
του ίδιου του Χριστού.
Ο Χριστός
είναι το έλλειμμα στην ζωή
των ανθρώπων. Αυτός,
όπου μαρτυρείται
καί γίνεται αποδεκτός,
δίνει την αληθινή ζωή
που τρέφει την ανθρώπινη ύπαρξη.
Χωρίς Χριστό ή ματαιότητα
αποτελεί
το γνώρισμα των ανθρώπων,
είτε αυτοί
αποτελούν τους κερδισμένους
της ζωής
με την δόξα τους
και τα
χρήματά τους
και τις απολαύσεις τους,
είτε τους χαμένους
με την
καταφρόνια τους,
την φτώχεια τους, τις στερήσεις τους.
Αποδοχή λοιπόν του λόγου του Θεού
σημαίνει αποδοχή
του ίδιου του Χριστού,
ο Οποίος καθοδηγεί έτσι τα βήματα
των ανθρώπων
μέσα στο μυστικό σώμα Του,
την Εκκλησία,
για να υπάρξει η πλήρης
συσσωμάτωσή
τους
με Αυτόν και η δυνατότητα
συνεπώς υπέρβασης
του θανάτου και της αμαρτίας.
Οι απόστολοι λοιπόν
διακονούσαν
αυτό το έργο
της ενώσεως με τον Σωτήρα Χριστό
και από την άποψη αυτή έκαναν ό,
τι πιο
σημαντικό
υπήρχε επί γης. Ο απόστολος Παύλος
λίγο αργότερα
θα φτάσει σε παρόμοιο
προβληματισμό
να πει ότι το να βαπτίζει
τους ανθρώπους,
πλην ελαχίστων,
δεν
είναι το έργο το μοναδικό
για το οποίο κλήθηκε
από τον Ιησού Χριστό.
Το κήρυγμα του σταυρωμένου
και αναστημένου Χριστού
είναι η διακονία του και αυτό συνιστά
την οφειλή του στα έθνη, παντού.
Το κήρυγμα λοιπόν των ἀποστόλων
ως, του Χριστού, μαρτυρία
είχε την προτεραιότητα
γι
αυτούς ακόμη
και έναντι των προβλημάτων
της κοινωνίας,
γιατί χωρίς να υποβαθμίζονται αυτά
οξύτερα ήταν (καί είναι)
τα προβλήματα του ανθρώπου
τα πνευματικά.
Με τον λόγο αυτόν των αποστόλων
ο άνθρωπος καλείται σε μετάνοια,
συνεπώς σε εύρεση του Θεού,
δι’ Αυτού
δε σε εύρεση του ίδιου του εαυτού του
και του γύρω του περιβάλλοντος,
του φυσικού.
Κατά συνέπεια φωτιζόταν αυτός
και απεγκλωβίζεται από,
της
ζωής του, την ανισορροπία,
από ότι δηλαδή
τον είχε ρίξει ὁ
πονηρός
και ο πεσμένος κόσμος στην αμαρτία,
πάντοτε μέσω των ανθρωπίνων
παθών,
που ασκεί με την γοητεία.
Με λυμένο έτσι το βασικό πρόβλημα
του ανθρώπου,
που δεν είναι άλλο
από τον ίδιο τον εαυτό του.
Ίσως τελικά
να μην υπάρχουν
άλλα προβλήματα ουσιαστικά
πέρα από τον ίδιο τον εαυτό μας
και την ζωντανή ή μη πίστη μας,
σε ότι οι
απόστολοι