Σελίδες
▼
Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020
Χοροστασίες Ποιμενάρχου μηνός Φεβρουαρίου 2020
Ελληνικη Δημοκρατια
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΠΑΥΛΟΥ 2 - 16673 ΒΟΥΛΑ
Τηλ. 210-9658849 fax: 210-9657210 www.imglyfadas.gr
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΝ 2020
- 31 Ἰανουαρίου Παρασκευή
ὥρα 18:00 Μέγας Ἑσπερινός εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφάδας
- 1 Φεβρουαρίου Σάββατον
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφαδας
- 1 Φεβρουαρίου Σάββατον
ὥρα 16:00 Ἱερά Παράκλησις
ὥρα 17:00 Ἱερά Λιτάνευσις εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφάδας
ὥρα 18:30 Μέγας Ἑσπερινός εἰς Ἱ. Ναόν Ὑ. Θ. Φανερωμένης Βουλιαγμένης
- 2 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία καί Χειροτονία Διακόνου εἰς Ἱ. Ναόν Ὑ. Θ. Φανερωμένης Βουλιαγμένης
- 6 Φεβρουαρίου Πέμπτη (Ἁγ. Φωτίου Μεγάλου καί Ὁσ. Βαρσανουφίου Μεγάλου)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικῶν Γλυφάδας
- 8 Φεβρουαρίου Σάββατον (Προφήτου Ζαχαρίου)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Γλυφάδας
- 9 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίων Ἀποστόλων Βάρης
- 10 Φεβρουαρίου Δευτέρα (Ἁγίου Χαραλάμπους)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Γλυφάδας
- 16 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Ἑλληνικοῦ
- 19 Φεβρουαρίου Τετάρτη (Ἁγίας Φιλοθέης)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Μονήν Ἁγίου Νεκταρίου Γλυφάδας
(ἐτήσιον Μνημόσυνον Μακαριστοῦ Μητροπολίτου κυροῦ Παύλου)
- 22 Φεβρουαρίου Ψυχοσάββατον
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Παρασκευῆς Ἑλληνικοῦ
- 23 Φεβρουαρίου Κυριακή
Ἀρχιερατικόν Συλλείτουργον εἰς Μητρ. Ἰ. Ναόν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Γλυφάδας
(ἐτήσιον Μνημόσυνον Μακαριστοῦ Μητροπολίτου κυροῦ Παύλου)
- 24 Φεβρουαρίου Δευτέρα ( Εὕρεσις Τιμίας Κεφαλῆς Ἁγίου Ἰωάννου)
Θεία Λειτουργία είς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Βούλας
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
ὥρα 18:00 Μέγας Ἑσπερινός εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφάδας
- 1 Φεβρουαρίου Σάββατον
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφαδας
- 1 Φεβρουαρίου Σάββατον
ὥρα 16:00 Ἱερά Παράκλησις
ὥρα 17:00 Ἱερά Λιτάνευσις εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Τρύφωνος Γλυφάδας
ὥρα 18:30 Μέγας Ἑσπερινός εἰς Ἱ. Ναόν Ὑ. Θ. Φανερωμένης Βουλιαγμένης
- 2 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία καί Χειροτονία Διακόνου εἰς Ἱ. Ναόν Ὑ. Θ. Φανερωμένης Βουλιαγμένης
- 6 Φεβρουαρίου Πέμπτη (Ἁγ. Φωτίου Μεγάλου καί Ὁσ. Βαρσανουφίου Μεγάλου)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικῶν Γλυφάδας
- 8 Φεβρουαρίου Σάββατον (Προφήτου Ζαχαρίου)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Γλυφάδας
- 9 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίων Ἀποστόλων Βάρης
- 10 Φεβρουαρίου Δευτέρα (Ἁγίου Χαραλάμπους)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Γλυφάδας
- 16 Φεβρουαρίου Κυριακή
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Τριάδος Ἑλληνικοῦ
- 19 Φεβρουαρίου Τετάρτη (Ἁγίας Φιλοθέης)
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Μονήν Ἁγίου Νεκταρίου Γλυφάδας
(ἐτήσιον Μνημόσυνον Μακαριστοῦ Μητροπολίτου κυροῦ Παύλου)
- 22 Φεβρουαρίου Ψυχοσάββατον
Θεία Λειτουργία εἰς Ἱ. Ναόν Ἁγίας Παρασκευῆς Ἑλληνικοῦ
- 23 Φεβρουαρίου Κυριακή
Ἀρχιερατικόν Συλλείτουργον εἰς Μητρ. Ἰ. Ναόν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Γλυφάδας
(ἐτήσιον Μνημόσυνον Μακαριστοῦ Μητροπολίτου κυροῦ Παύλου)
- 24 Φεβρουαρίου Δευτέρα ( Εὕρεσις Τιμίας Κεφαλῆς Ἁγίου Ἰωάννου)
Θεία Λειτουργία είς Ἱ. Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Βούλας
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κοπή Βασιλόπιτας, άλλη μία σύγχρονη παρανόηση!
του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί μου Αναγνώστες τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, μόλις γυρίσαμε από μία κοπή Βασιλόπιτας ενός συλλόγου. Ηδη έχουμε κόψει από την αρχή του έτους 2020 άλλες έξι, έχουμε προσκληθεί μέχρι το τέλος του μήνα σε άλλη μία και έχουμε απορρίψει άλλες 2-3 αντίστοιχες εκδηλώσεις λόγω άλλων παράλληλων εκδηλώσεων, καθώς δεν μπορούσαμε να πάμε! Γνωρίζουμε φυσικά ότι δεν είμαστε οι μόνοι, άλλοι ίσως έχουν παραβρεθεί σε πολύ περισσότερες! Αφοπλιστική ήταν και η φράση του Δημάρχου της περιοχής που παρουσία του έγινε η σημερινή κοπή βασιλόπιτας, ο οποίος χαριτολογώντας και αστειευόμενος στον χαιρετισμό του (αλλά από την άλλη σαν νούμερο είναι τρομακτικό), είπε τα εξής: «...Κλείνοντας θα πω στον Ιερέα μας π. Αντώνιο ότι πρέπει να του κάνω ιδιαίτερα μαθήματα για το πώς κόβονται τα κομμάτια της Βασιλόπιτας, τα έκοψε λάθος, εγώ ξέρω γιατί κόβω τουλάχιστον 200 βασιλόπιτες τον χρόνο...!!!».
Με αφορμή λοιπόν αυτό το περιστατικό, επιλέξαμε να ασχοληθούμε και εμείς με αυτό το φαινόμενο της κοπής της Βασιλόπιτας και τα περί αυτής σε ανάλογες εκδηλώσεις, γιατί πλέον δεν υπάρχει σύλλογος, σωματείο, επιχείρηση, δημόσιος οργανισμός, που να μην προβαίνει σε μία ανάλογη εκδήλωση από τις αρχές του νέου έτους και σχεδόν (αν πέφτει και νωρίς το Πάσχα) μέχρι το τέλος του Τριωδίου! Ας δούμε λοιπόν πώς ξεκίνησε το έθιμο αυτό και θα το σχολιάσουμε στη σύγχρονη πρακτική του.
Οπως και με το μεγάλο θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων (Ματθ. ιδ΄ 14-22), με ευλογία από τον Κύριο τράφηκαν στην έρημο πέντε χιλιάδες άνδρες χωρίς να υπολογίζονται τα γυναικόπαιδα· χόρτασαν όλοι και περίσσεψαν και 12 μεγάλα κοφίνια από τις τροφές, απ’ όπου προήλθε η γνωστή Ακολουθία της Αρτοκλασίας. Ετσι και η ευλογία της Βασιλόπιτας, προήλθε από θαύμα του Αγίου Βασιλείου. Κάποτε στην Καισάρεια της Καππαδοκίας στη Μικρά Ασία όπου Επίσκοπος ήταν ο Μέγας Βασίλειος, ήλθε να την καταλάβει ο Επαρχος της Καππαδοκίας με πρόθεση να την λεηλατήσει. Τότε ο Μέγας Βασίλειος ζήτησε από τους πλούσιους της πόλης του να μαζέψουν ό,τι χρυσαφικά μπορούσαν προκειμένου να τα παραδώσει ως “λύτρα” στον επερχόμενο κατακτητή. Πράγματι συγκεντρώθηκαν πολλά τιμαλφή. Κατά την παράδοση όμως είτε επειδή μετάνιωσε ο έπαρχος, είτε (κατ’ άλλους) εκ θαύματος ο Αγιος Μερκούριος με πλήθος Αγγέλων απομάκρυνε τον στρατό του, πάντως ο Επαρχος απάλλαξε την πόλη από επικείμενη καταστροφή. Προκειμένου όμως ο Μέγας Βασίλειος να επιστρέψει τα τιμαλφή στους δικαιούχους, μη γνωρίζοντας σε ποιον ανήκει τι, έδωσε εντολή να παρασκευαστούν μικροί άρτοι εντός των οποίων τοποθέτησε ανά ένα τα νομίσματα ή τιμαλφή και τα διένειμε στους κατοίκους την επομένη του εκκλησιασμού. Το γεγονός αυτό απέληξε σε διπλή χαρά λόγω της αποφυγής της καταστροφής της πόλης και συνεχίσθηκε η παράδοση αυτή κατά τον εορτασμό της ημέρας της κοιμήσεως και μνήμης του Μεγάλου Βασιλείου, 1η Ιανουαρίου κάθε έτους.
Αυτός λοιπόν είναι ο βασικός ιστορικός και εκκλησιαστικός πυρήνας της Βασιλόπιτας και όπως βλέπουμε συνδέεται άμεσα με το πρόσωπο του Αγίου και είναι καθαρά πράξη της Εκκλησίας που όπως λέει και η σχετική ευχή «εις δόξαν σην (Του Θεού δηλαδή) και τιμήν του εν αγίοις Πατρός ημών Βασιλείου του Μεγάλου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας...»! Αυτό σιγά σιγά επεκτάθηκε, στην αρχή οικογενειακά στην «κατ’ οίκον Εκκλησία». Ολοι πλέον γνωρίζουν και ορίζουν την Βασιλόπιτα κατά το Ελληνικό έθιμο, την πίτα που παρασκευάζεται παραμονή της Πρωτοχρονιάς, περιέχει ένα χρυσό φλουρί (νόμισμα) που σύμφωνα με την παράδοση θα φέρει «καλή τύχη» (δεν υπάρχει τύχη, όλα είναι στην πρόνοια Του Θεού, γι’ αυτό καλύτερα να λέμε «ιδιαίτερη ευλογία») σε αυτόν που θα το βρει και κόβεται και μοιράζεται σε οικογενειακή συγκέντρωση ταυτόχρονα με τον ερχομό του νέου έτους, συνήθως μετά από φαγοπότι. Γράφεται πάνω στην Βασιλόπιτα ο αριθμός του νέου έτους με σειρά αποφλοιωμένων αμυγδάλων, με σοκολάτα ή με ζάχαρη. Η Βασιλόπιτα μπαίνει πάνω στο τραπέζι όπου ο νοικοκύρης αφού την σταυρώσει με το μαχαίρι τρείς φορές, αρχίζει να την κόβει με πρώτο κομμάτι του Χριστού, της Παναγίας, του Μεγάλου Βασιλείου, του Φτωχού και στη συνέχεια των μελών της οικογένειας συνήθως κατά ηλικία κ.α.
Μέχρι εδώ λοιπόν τα πράγματα είναι ανεκτά, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση από την εκκλησιαστική καταβολή και σκοποθεσία του εθίμου. Εκεί που κατά τη γνώμη μας αρχίζει και ξεφεύγει, είναι όταν η Βασιλόπιτα άρχισε να γίνεται ένα ζαχαροπλαστικό γεγονός, καθώς δεν φτιάχνεται αλλά αγοράζεται και με ένα σωρό συνταγές (με άχνη, με σοκολάτα, με κρέμα και ό,τι άλλο φανταστεί κανείς) και γίνεται κυρίως ένα “event” από διάφορους οργανισμούς και συλλόγους. Η Βασιλόπιτα είναι η αφορμή για να γίνει η 1η συνάντηση των μελών μέσα στο νέο έτος, αυτό λειτουργεί και ως Συνέλευση, γίνεται ο απολογισμός των πεπραγμένων, ίσως και προγραμματικές δηλώσεις για νέους στόχους τη νέα χρονιά κ.λπ.
Υπάρχει δηλαδή μία συστηματική εκκοσμικευμένη προσέγγιση της κοπής της βασιλόπιτας. Οι περισσότεροι συνήθως αγνοούν και το θρησκευτικό και ιστορικό της υπόβαθρο, κάποιοι συνειδητά, κάποιοι και από άγνοια, γιατί δεν τους το έμαθε και κανείς! Φροντίζουν να την κόβουν μεταξύ τους χωρίς καν να έχουν προσκαλέσει κάποιον Ιερέα να την ευλογήσει. Οι χώροι πλέον που γίνονται οι κοπές, είναι αίθουσες ξενοδοχείων, μεγάλα κοσμικά κέντρα εκδηλώσεων και πραγματοποιούνται σε επηρεασμό της επερχόμενης περιόδου του Τριωδίου με την κοσμική του έννοια, ως ευκαιρία για γλέντι και ξεφάντωμα πάντα με το «ένδυμα» της αφορμής της κοπής της βασιλόπιτας.
Κατά δε αυτήν καθ’ αυτήν τη διαδικασία κοπής, καλούνται διάφοροι «επίσημοι» και μη, να κόψουν το κομμάτι τους και λες και βρίσκονται σε τελετή απονομής των ΟΣΚΑΡ, λένε διάφορες ευχές και αφιερώνουν και κάπου το κομμάτι τους. Για το θέμα των ευχών έχουμε μιλήσει και σε άλλα άρθρα, ότι είναι άνευ περιεχομένου, όταν δεν υπάρχει διάθεση μετανοίας και προσπάθειας εκ μέρους μας! Συνήθως όλοι εύχονται υγεία, αλλά μετά από λίγο αναλίσκονται με τις διατροφικές καταχρήσεις και το άφθονο αλκοόλ στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που εύχονται!
Θα μπορούσαμε να πούμε και άλλα πολλά, αλλά ήδη η έκταση του άρθρου μας ξέφυγε αρκετά, γι’ αυτό θα σταματήσουμε εδώ! Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν κατανοητές διάφορες σύγχρονες παθογένειες γύρω από την βασιλόπιτα! Ας σταματήσουμε όλοι να θέλουμε να τα έχουμε καλά και με τον Χριστό και τον «Μαμωνά»! Οπως και με την Φανουρόπιτα έτσι και με την Βασιλόπιτα, προσπαθούν κάποιοι να δώσουν και θρησκευτικό ένδυμα στους κοσμικούς τους στόχους και επιδιώξεις! Αντί να αναζητούμε το φλουρί στο κομμάτι μας, ας αναζητήσουμε στη ζωή μας να μπει όντως ο Χριστός! Οπως λέει και η ευχή της Βασιλόπιτας που είναι παρμένη από το Ευαγγέλιο «και κατεύθυνον τα διαβήματα ημών προς εργασίαν των θείων σου εντολών, ότι ουκ επ’ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος!». Εμείς αντί για αυτά, ασχολούμαστε με άρτους... και θεάματα! Ας το αλλάξουμε όσο είναι καιρός!
ΠΗΓΗ : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020
Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020
Μοναχισμός: Η εκπλήρωση του Θείου έρωτα!
του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί μου
Αναγνώστες, ασφαλώς θα έχετε διαπιστώσει ότι ο μήνας Ιανουάριος είναι γεμάτος από
μνήμες ασκητών Αγίων-Οσίων που ανήκαν ή έστω πέρασαν από τον Μοναχισμό. Φυσικά
αυτό δεν είναι τυχαίο, γιατί θέλει η Εκκλησία μας να ζούμε τόσο ασκητικά, όσο
κυρίως να διαθέτουμε αυτόν τον Θείο έρωτα που συγκλονίζει τους μοναχούς και τις
μοναχές ώστε να αφήνουν τα πάντα στον κόσμο και να κατοικούν στις ερήμους, τις σπηλιές
και τις οπές της γης, ώστε να συνομιλούν με το Θεό απερίσπαστοι από την βουή
του κόσμου, αλλά και να παλέψουν με τον παλαιό άνθρωπο και τον ίδιο τον διάβολο
και τις παγίδες του.
Ας κάνουμε μια μικρή
υπενθύμιση από το Συναξάρι της Εκκλησίας μας: Ο Μέγας Βασίλειος 1/1 που
ασκήτεψε μετά τις σπουδές του και πριν γίνει Επίσκοπος και έφτιαξε κανόνες που
ρύθμιζαν την ζωή και τα καθήκοντα των μοναχών. Ο Όσιος Νείλος ο Αγιασμένος και
ο Όσιος Σεραφείμ του Σάρων 2/1, Όσιος Θεόκτιστος Ηγούμενος Κουκουμίου στην
Ιταλία και ο Όσιος Ονούφριος ο νέος 4/1, η Οσία Συγκλητική και η Οσία Τατιανή
5/1, ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος (6/1). Την επόμενη μέρα από τα Θεοφάνεια η
Σύναξη του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, ο οποίος είναι και ο πρώτος μεγάλος
ασκητής! Ο Όσιος Γεώργιος ο Χοζεβίτης 8/1! Στις 9/1 ο Όσιος Πέτρος Επίσκοπος
Σεβαστείας, αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου και του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης, ο
οποίος διετέλεσε και Ηγούμενος της Μονής που είχε ιδρύσει ο Μέγας Βασίλειος.
Στις 10/1 εκτός από τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης, έχουμε τον Όσιο Αμμώνιο και τον
Όσιο Αντύπα τον Αθωνίτη. Στις 11/1 τον Όσιο Θεοδόσιο τον Κοινοβιάρχη και τον
Όσιο Θεοδόσιο Ηγούμενο της Μονής Φιλοθέου του Άθω. Στις 12/1 έχουμε την μνήμη ο
Όσιος Γαλακτίων ο διά Χριστόν σαλός μαθητής και υποτακτικός του Οσίου
Μαρτινιανού (1483 μ.Χ. ). Στις 13/1 εορτάζει ο Όσιος Μάξιμος ο Καυσοκαλυβίτης
και Όσιος Ειρήναρχος ο Έγκλειστος και οι αναιρεθέντων Πατέρων της Μονής Οσίου
Θεοδοσίου. Στις 14/1 εκτός από την Απόδοση των Θεοφανείων έχουμε τους Αγίους 33
Πατέρες εν Ραϊθώ αναιρεθέντες μαζί με τους Αγίους 38 Πατέρες εν Σινά
αναιρεθέντες. Στις 15/1 Όσιος Παύλος ο Θηβαίος και ο Όσιος Ιωάννης ο Καλυβίτης
ο δια Χριστόν πτωχός. Στις 16/1 ο Όσιος Ρωμύλος ο Αγιορείτης.
Στις 17/1 δεσπόζει η
μνήμη του Μεγάλου Αντωνίου (που τον βίο του συνέγραψε το πνευματικό του τέκνο,
ο Μέγας Αθανάσιος Πατριάρχης Αλεξανδρείας 18/1), όπως και ο Όσιος Αντώνιος ο
νέος της Βεροίας. Στις 18/1 εορτάζει ο Όσιος Μαρκιανός. Στις 19/1 οι Όσιοι
Μακάριος ο Αιγύπτιος με το γνωστό διάλογο με το κρανίο του ειδωλολάτρη στην
έρημο και ο Μακάριος ο Αλεξανδρεύς. Στις 20/1 ο Μέγας Ευθύμιος με την ομώνυμη
Μονή καθώς και οι Όσιοι Ευθύμιος ο Ησυχαστής και Λαυρέντιος ο Έγκλειστος στη
Λαύρα του Κιέβου. Στις 21/1 ο Άγιος Μάξιμος ο Γραικός, ενώ στις 22/1 ο Άγιος
Αναστάσιος ο Πέρσης ο Οσιομάρτυρας. Στις 23/1 ο Άγιος Διονύσιος ο εν Ολύμπω με
τη γνωστή Μονή του στην Πιερία. Στις 24/1 η Οσία Ξένη, ενώ 25/1 ο Άγιος
Γρηγόριος ο Θεολόγος ο οποίος επίσης ασκήτεψε πριν γίνει Ιεράρχης. Στις 26/1 ο Όσιος Συμεών ο Παλαιός μαζί με
τον Όσιο Αμμωνά μαθητή του Αγίου Αντωνίου. Στις 27/1 έχουμε την Ανακομιδή των Ιερών
Λειψάνων του Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου ο οποίος στην Αντιόχεια επίσης ασκήτεψε
πριν πάει στη Βασιλεύουσα. Στις 28/1 ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος γνωστός για την
ευχή του που λέμε την Μεγάλη Τεσσαρακοστή καθώς και ο Όσιος Παλλάδιος. Στις
29/1 ο Όσιος Ιγνάτιος ο Σιναΐτης εκ Ρεθύμνης. Στις 30/1 Οι τρεις Ιεράρχες μαζί
προστάτες της παιδείας που ήταν καρπός και μελέτης αλλά και ασκήσεως. Ενώ ο
μήνας κλείνει με την μνήμη του Οσίου Αρσενίου του νέου του εν Πάρω.
Νομίζουμε ότι από τα
παραπάνω μόνο και μόνο τα οσιακά τους ονόματα και λίγες γραμμές από τον
αγιασμένο βίο τους να μελετήσει κανείς είναι αρκετά για να δούμε στη πράξη το
τι σημαίνει Θείος έρωτας και τι σημαίνει κανείς να ενδύεται και να φορά το
Αγγελικό σχήμα! Αυτό που είναι στη φύση τους οι Άγγελοι, προσπάθησαν και
προσπαθούν να το εφαρμόσουν στη πράξη προσαρμοσμένα βέβαια στα ανθρώπινα μέτρα,
οι Μοναχοί. Περιορισμός τροφής και ύπνου στα απολύτως απαραίτητα, σκληρούς
ασκητικούς αγώνες, υπακοή στον Γέροντα και τον Επίσκοπο, παρθενία, διακονία και
της σχεδόν αδιάληπτης δοξολογίας Του Θεού, με την συμμετοχή σε πολλές και
μακρόσυρτες Ιερές Ακολουθίες. Για τον μοναχό ο Θεός και η εικόνα Του ο άνθρωπος
είναι προτεραιότητα και στο τέλος και για λίγο ο ευατός του. Με εμάς στον κόσμο
συνήθως συμβαίνει το αντίστροφο…!
Οι Μοναχοί δεν μισούν
και αδιαφορούν τον κόσμο, βρίσκονται στο Μοναστήρι από αγάπη προς τον κόσμο,
αλλά και από αποστροφή στο κοσμικό φρόνημα και τις σαρκικές ηδονές. Παλεύουν με
τον Θεό καθημερινά, όχι να τον νικήσουν αλλά για να νικηθούν από την απέραντή
Του αγάπη και το απύθμενο έλεός Του. Ότι κάνουν το κάνουν για να προσελκύσουν
την χάρη Του Θεού και φυσικά όταν το καταφέρνουν δεν το κρατούν για τον ευατό
τους, αλλά το ακτινοβολούν στους προσκυνητές που σαν τους παραγωγούς του μελιού
τρέχουν να το γευτούν και να το πάρουν
από τις κυψέλες.
Πολλοί αναρωτιούνται
διαχρονικά, αλλά έντονα στις μέρες μας, τι χρειάζονται τόσα Μοναστήρια
ιδιαίτερα στην πατρίδα μας και μήπως θα ήταν καλύτερα να βγουν οι Μοναχοί στον
κόσμο και να αντιμετωπίσουν από κοντά τα προβλήματα του κόσμου! Συμβαίνει και
αυτό, αφού τόσοι άγαμοι Κληρικοί, Αρχιμανδρίτες και Ιερομόναχοι διακονούν σε
πολλές Ενορίες, αλλά όλοι όσοι τα λένε αυτά, δεν γνωρίζουν ότι αν δεν υπήρχαν
τα Μοναστήρια ούτε ορθόδοξη πίστη θα είχε διασωθεί, ούτε πατρίδα και ελληνική
συνείδηση θα υπήρχε; Τα δε χειρόγραφα, βιβλία, κειμήλια και τόσοι άλλοι
πνευματικοί θησαυροί και παρακαταθήκες, τα χρωστάμε στην επιμέλεια και στο
διακόνημα των μοναχών, να αντιγράφουν και να διατηρούν βιβλιοθήκες και
συλλογές, τόσο θρησκευτικές όσο και εθνικές και πολιτιστικές! Για δε το θέμα
της κοινωνικής εργασίας, σε αυτό τον πειρασμό μπήκαν τα μοναχικά τάγματα της
παπικής Εκκλησίας, με αποτέλεσμα χάσουν τον προσανατολισμό τους, ενίοτε και
τους ίδιους τους μοναχούς που τα πέταξαν τα ράσα και γύρισαν στον κόσμο! Η
προσευχή, οι γονυκλισίες και τα δάκρια μετανοίας των μοναχών είναι αυτό που μας
κρατάει ακόμη σταθερούς στη πίστη, παρόλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα!
Όπως λέει ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος και επαναλαμβάνει και ο Άγιος Νικόδημος
ο Αγιορείτης «Φως μεν μοναχοίς άγγελοι,
φως δε κοσμικοίς μοναχική πολιτεία»! Μεγάλη ευλογία τα Μοναστήρια μας γιατί
είναι κάστρα Προσευχής και οι μοναχοί και οι μοναχές είναι «οι κομάντο» Του
Θεού! Αμήν!
ΠΗΓΗ : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020
Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020
Διοργάνωση Φιλανθρωπικῆς Συνεστιάσεως, ἀπό τό Ἐ.Φ.Τ. τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Προφήτου Ήλιοῦ Κόρμπι Βάρης.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
________
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΟΡΜΠΙ ΒΑΡΗΣ
Προφήτου Ἠλίου 10, ΤΚ. 16672, Κόρμπι Βάρης.
Τηλ: 210 9655370, fax: 210 9655371,
site: http://www.profitilia-kormpivari.gr e-mail : p-elia-v@otenet.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Θέμα: Διοργάνωση Φιλανθρωπικῆς Συνεστιάσεως
Ὁ Ἱερὸς Ναὸς μας, διά τήν ἐνίσχυση τοῦ Ἐνοριακοῦ Φιλοπτώχου Ταμείου, διοργανώνει Φιλανθρωπικῆ Συνεστίαση, τὴν Παρασκευῆν 14 Φεβρουαρίου 2020 καὶ περὶ ὥραν 7:30 μ.μ., στὴν Ταβέρνα «Ο ΘΑΝΑΣΗΣ» (Πανός 22, Δίλοφο Βάρης). Θὰ προσφερθοῦν πλούσια ἐδέσματα καὶ ἄφθονο κρασί - ἀναψυκτικά. Ὀρχήστρα ἐνοριτών θὰ παρουσιάσει ἑλληνικὰ παραδοσιακὰ τραγούδια καί χορούς. Προσκλήσεις γιὰ τὴν Συνεστίαση διατίθενται ἀπὸ τὶς κυρίες τοῦ Ἐνοριακοῦ Φιλοπτώχου Ταμείου. Σᾶς περιμένουμε μέ ἀγάπη.
Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020
Προσκυνηματική Εκδρομή στo Αίγιο με τον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλιού Κόρμπι Βάρης
Ο Ιερός Ναός Προφήτου
Ηλιού Κόρμπι Βάρης, διοργανώνει Προσκυνηματική Εκδρομή το
Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020
στα Ιερά Προσκυνήματα:α) Παναγίας Πλατανιώτισσας και β) Παναγίας
Τρυπητής στο Αίγιο Αχαΐας. Ώρα αναχώρησης από τον Ναό μας 9.30 π.μ. μετά
την Θεία Λειτουργία. Τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ (χωρίς φαγητό). Οι
ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν στις κυρίες του Φιλοπτώχου Ταμείου του Ναού μας
και παρακαλούμε να τακτοποιήσετε έγκαιρα την οικονομική συμμετοχή σας, μέχρι την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020.
και παρακαλούμε να τακτοποιήσετε έγκαιρα την οικονομική συμμετοχή σας, μέχρι την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020.
Εκ του Ιερού Ναού
Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020
Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020
Όταν η καθημερινότητα γίνεται γιορτή...!
του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί Αναγνώστες με την βοήθεια και τη χάρη Του Θεού, αξιωθήκαμε την εορτή ενός ακόμη Αγίου Δωδεκαημέρου και πλέον μετά την Σύναξη του Aγιου Ιωάννη του Βαπτιστή, σιγά σιγά όλοι γυρίσαμε στην καθημερινότητά μας! Μία περίοδος εορτών είναι πλέον παρελθόν και όλοι λίγο-πολύ, προσπαθούμε να βρούμε και να προσαρμοστούμε στα συνηθισμένα μας «στάνταρ», αυτό που ονομάζουμε ρουτίνα.
Σε όλους (ή έστω στους περισσότερους) αρέσουν οι γιορτές και πολλοί αισθάνονται μια μελαγχολία που πέρασαν. Κάποιοι πιο ανυπόμονοι, ήδη με τα ημερολόγια στο χέρι, κοιτούν πότε είναι οι επόμενες αργίες μέσα στον χρόνο για να «εορτάσουν» εκ νέου...! Σίγουρα όλοι αν κάνουμε μία ανασκόπηση στη ζωή μας, αν κάποιος μας ρωτούσε ποιες στιγμές ιδιαίτερα θα ξεχωρίζαμε, σίγουρα οι περισσότερες θα ήταν γύρω από κάποια γιορτή, κάποια Χριστούγεννα οικογενειακά, κάποιο Πάσχα στο χωριό, κάποιο πανηγύρι του Πολιούχου της πόλης ή του χωριού, κάποια ονομαστική μας εορτή και ίσως και κάποια γενέθλια...!
Ολοι οι άνθρωποι, είτε είναι πιστοί είτε όχι, θέλοντας και μη, οριοθετούν τη ζωή τους γύρω από τις θρησκευτικές γιορτές. Κάποιοι βέβαια σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπαθούν όλο αυτό να το μεταθέσουν ή και να το αντικαταστήσουν με τις παγκόσμιες ημέρες που και αυτές έχουν κάποια αξία για τις σύγχρονες ανάγκες, αλλά ποτέ δεν θα συγκινήσουν και νοηματοδοτήσουν την ανθρώπινη ύπαρξη, όπως η προοπτική που δίνει η Εκκλησία μας.
Εχουμε όμως ξανά τονίσει και σε άλλα άρθρα μας στο παρελθόν, αυτό που επιλέξαμε ως τίτλο μας σε αυτό το άρθρο, το δεύτερό μας για το 2020. Ωραίες οι γιορτές και έχουν ανυπολόγιστη αξία, όμως ο βαθύτερος σκοπός της Εκκλησίας μας και κατά συνέπεια του κάθε πιστού στη ζωή του, είναι όταν η κάθε μέρα, η κάθε στιγμή και το κάθε λεπτό, είναι μια γιορτή και μια ξεχωριστή στιγμή! Δεν έχει νόημα λίγες μέρες και στιγμές τον χρόνο να φορούμε τα καλά μας και το χαμόγελό μας και όλες τις υπόλοιπες να είμαστε σκυθρωποί, μέσα στη γκρίνια και στη μιζέρια! Η Εκκλησία μας σε πολλά μοναστήρια και Ενορίες τελεί τη Θεία Λειτουργία καθημερινά! Αυτή είναι η κατεξοχήν Εορτή και το κέντρο κάθε εορτής, θα λέγαμε ακόμη καλύτερα και όλης της ζωής μας! Επομένως οι ουρανοί ανοίγουν, η Βασιλεία Του Θεού του μέλλοντος γίνεται παρόν και ο Χριστός είναι όχι μόνο ανάμεσά μας, αλλά γίνεται «φαγητό» και «ποτό» σε αυτούς που κοινωνούν σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που θέτει διά της Εκκλησίας ο Νυμφίος Χριστός!
Αρα με αυτή την προοπτική, όταν έχουμε Θ. Λειτουργία έχουμε γιορτή και ο κάθε πιστός μπορεί να συνεορτάσει με τα ουράνια! Αλλωστε κάθε μέρα τουλάχιστον ένας, αλλά συνήθως εκατοντάδες Αγιοι εορτάζουν και μας καλούν να συνεορτάσουμε μαζί τους! Μάλιστα όχι μόνο να εορτάσουμε μαζί τους, αλλά διά της μελέτης του βίου τους να τους μιμηθούμε και να τους ακολουθήσουμε αφού και οι ίδιοι ακολούθησαν τον ίδιο τον Χριστό, και αφού ακολουθήσουμε τους Αγίους έχουμε περισσότερες πιθανότητες να βρούμε τα ίδια τα ίχνη του Νυμφίου Χριστού στην πορεία μας!
Πέρα όμως από την Θεία Λειτουργία, που καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι το πιο εύκολα πράγμα να συμμετάσχει κανείς, όταν είναι εργαζόμενος 5-6 μέρες την εβδομάδα, πάλι μπορούμε να εορτάσουμε, γιατί όσοι μετέχουν σε αυτήν, δεν μετέχουν μόνο για τον εαυτό τους, αλλά για όλη την κτίση, ακόμη και «υπέρ των δι’ ευλόγους αιτίας απολειφθέντων αδελφών ημών...». Η Εκκλησία φυσικά εννοεί τους ασθενείς αλλά και τους συνοδούς τους, όσους εργάζονται στον στρατό και στα σώματα ασφαλείας που δεν λογαριάζουν αργίες και Κυριακές, αλλά και κατά αναλογία στα σημερινά δεδομένα, μιλά για κάθε άνθρωπο που αντικειμενικά 7:00-9:00 π.μ. δεν θα μπορούσε να βρίσκεται στο Ναό, εκτός από άνεργους, συνταξιούχους ή εκείνους που είναι απογευματινοί στην εργασία τους.
Η Θεία Λειτουργία είναι βίωμα τη στιγμή που τελείται, αλλά υπάρχει η στιγμή της προετοιμασίας πριν από αυτήν και κυρίως η στάση μας και η πορεία μας μετά από αυτήν. Οτι μετέχω στη Θεία λειτουργία και κοινώνησα, σημαίνει ότι ο Χριστός που είναι μέσα μου βρίσκεται και στο πρόσωπο του κάθε συνανθρώπου μου! Οι αρετές και τα χαρίσματα που με κοσμούν, είναι για να κατατεθούν και στους αδελφούς που δεν τα διαθέτουν ή τα αναζητούν για να συμπληρώσουν τα αντίστοιχα δικά τους χαρίσματα και τάλαντα που μας λείπουν εμάς! Την Αγία Γραφή που ανακεφαλαιώνεται μέσα στην λατρεία, καλούμαστε να την υλοποιούμε στη βιοτή μας μετά την Θ. Λειτουργία και να γίνουμε Φως και παράδειγμα για τους ανθρώπους που αγνοούν ή ζουν μακριά από τον Χριστό! Τότε η γιορτή δεν είναι «ότι περνάω καλά και ξέγνοιαστα», αλλά πως μοιράζομαι ό,τι διαθέτω -πνευματικά και υλικά- με τον αδελφό μου και ιδιαιτέρως με αυτούς που στερούνται τα απαραίτητα!
Με αυτή την προοπτική αδελφοί μου, μπορεί να μην υπάρχουν λαμπιόνια και στολίδια, που ήδη υπάρχουν στην αποθήκη μας συσκευασμένα για του χρόνου, όμως αυτό το μοίρασμα και το περίσσευμα της καρδιάς και το χαμόγελο που σχηματίζεται από την πληρότητα μέσα στο φως των κεριών κάποιας αγρυπνίας ή διακονίας, είναι η καθημερινή γιορτή που ο κόσμος αγνοεί αν και την βλέπει σαν εικόνα κάθε μέρα· που όμως θεωρεί ότι δεν τον αφορά ή ότι είναι για λίγους κληρικούς και μοναχούς. Σίγουρα αυτή η γιορτή «χαλάει την πιάτσα», γιατί δεν είναι τόσο υλική και καταναλωτική, όσοι την βιώνουν ξεγλιστρούν από το ρεύμα που ουσιαστικά μας αιχμαλωτίζει στα «εορτο-δάνεια» και τις «φουσκωμένες» χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες! Η Εκκλησία όμως μας καλεί για να εορτάσουμε να είμαστε μέσα σε όλα... αλλά «ανέπαφοι» από την αμαρτία! Τότε όλα θα είναι γιορτινά, τότε κάθε μέρα είναι γιορτή πραγματική! Δεν ανταλλάσσεται αυτό με 1.000.000 επίγειες αλλά εφάμαρτες γιορτές σε όλο τον χρόνο! Ας το δοκιμάσουμε, θα δούμε και θα απορήσουμε, πώς απομονώσαμε τον εαυτό μας να τα χάνει όλα αυτά, τόσον καιρό...!
ΠΗΓΗ : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020
Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020
Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020
Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020
Διαπιστώσεις στο τέλος του χρόνου…!
του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί μας αναγνώστες είμαστε σίγουροι ότι τα Χριστούγεννα θα ανταλλάξατε και θα λάβατε πολλές ευχές! Ακόμη και μοναχικός να είναι κάποιος, μέσα από τις τηλεοράσεις, τα κινητά και το διαδίκτυο βομβαρδιζόμαστε πλέον από μηνύματα από γνωστούς και αγνώστους σε σημείο που αναρωτιέται κανείς, αν και αυτή η μαζικότητα είναι το ίδιο ενοχλητική με τη μοναξιά, απλά στην αντίθετη κατεύθυνση. Έχουμε ασχοληθεί στο παρελθόν όμως αναλυτικά για το θέμα των ευχών στις γιορτές και επομένως θα το προσπεράσουμε αυτό το σημείο.
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι παραμονή Χριστουγέννων και επιστρέψαμε και εμείς από ψώνια, καθώς λόγω του φόρτου των ημερών στον Ιερό Ναό και την Μητρόπολη, αφήσαμε τις απαραίτητες προσωπικές και οικογενειακές μας ανάγκες για τελευταία στιγμή. Φυσικά όπως διαπιστώσαμε δεν ήμασταν οι μόνοι, χιλιάδες, ίσως και εκατομμύρια άλλοι άνθρωποι το ίδιο έτρεχαν να προλάβουν τα καταστήματα ανοιχτά για τις αγορές των «Εορτών».
Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με μερικές διαπιστώσεις, όσο ήταν δυνατόν να παρατηρήσουμε, γιατί όταν συνοδεύει κανείς και τρία ανήλικα παιδιά δεν έχει την ευκαιρία της διεισδυτικότητας που απαιτούν αυτά που θα αναφέρουμε:
α) Στην περιοχή που μένουμε στα νότια Προάστια της Αθήνας, διαπιστώσαμε με χαρά πολλά παιδιά να λένε τα κάλαντα διαφόρων ηλικιών. Αυτό όμως που μας έκανε εντύπωση είναι ότι τις περισσότερες φορές διέκρινες την παρουσία και κάποιου ενηλίκου κοντά τους. Ο λόγος κατανοητός, τόσα και τόσα γίνονται και ακούμε δυστυχώς τέτοιες μέρες κάθε χρόνο. Τι γίνεται όμως όταν οι γονείς εργάζονται ή τα μεγαλύτερα αδέλφια όταν υπάρχουν, δεν έχουν τη διάθεση να συνοδεύσουν; Φυσικά δεν θα πουν τα κάλαντα ή θα βγουν επιλεκτικά σε λίγους συγγενείς και φίλους. Αναπολούμε τη δική μας παιδική ηλικία στην κωμόπολη την οποία μεγαλώσαμε στη Νέα Κίο Αργολίδας. Ήταν σχεδόν αδιανόητο κάποιο παιδί να μην έλεγε τα κάλαντα και επίσης αδιανόητο να συνοδευόμαστε από μεγάλους. Αυτά τα αυτονόητα για εμάς τότε, τώρα στις μέρες μας θεωρούνται επιστημονική φαντασία. Άραγε αυτή είναι η πρόοδος που οραματιζόμασταν; Δεν μπορεί ένα παιδί να μας πει ότι γεννήθηκε ο Χριστός με ασφάλεια, γιατί κινδυνεύει από τις ανασφάλειες κάποιων ανεγκέφαλων; Γιατί ποιος άνθρωπος έχοντας το μυαλό στο κεφάλι του, θα σκεφτεί να βλάψει ένα παιδί και μάλιστα χρονιάρες μέρες που όλοι μιλούν για αγάπη…!
β) Η δεύτερη διαπίστωση έχει να κάνει με την ψυχρότητα-τυπικότητα των ανθρώπων. Δεν ομιλούμε για ευγενείς ανθρώπους και μη ευγενείς, που πάντα υπάρχουν σε κάθε εποχή και σε κάθε στιγμή! Εδώ κάνουμε λόγο για μία ανταγωνιστικότητα άλλο πράγμα! Ξεκινά με την αναζήτηση πάρκινγκ έξω από το πολυκατάστημα, μετά εντός του καταστήματος για την καλύτερη θέση στα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν και τελειώνει επίσης κατά την έξοδο στο ταμείο, ποιος θα πιάσει θέση και αδιαφορώντας για ηλικίες ηλικιωμένων ή ότι τα παιδιά είναι ανήσυχα και δεν κάθονται και ένα σωρό άλλα που πλέον δεν απασχολούν και συγκινούν κανέναν! Κατά τα άλλα όλοι για γιορτές ετοιμάζονται, για Χριστό ομιλούν και αγάπη εύχονται όλοι, και χρόνια πολλά! Αν τα «χρόνια πολλά» περνούν με αυτό το κλίμα πραγματικά θα προτιμούσαμε λιγότερα αλλά πιο ανθρώπινα και ποιοτικά.
γ) Η τρίτη διαπίστωση έχει να κάνει με αυτή καθαυτή τη διαδικασία, πως όλοι έχουμε «μπει στο τριπάκι» γιορτές σημαίνει οπωσδήποτε αγορές στα μαγαζιά και χωρίς αυτό δεν νοείται γιορτή! Σε πιο παλιές εποχές, ιδιαίτερα στην επαρχία, υπήρχε το φαινόμενο της ανταλλαγής των προϊόντων! Ο κάθε ένας ανάλογα με αυτό που παρήγε, το αντάλλασσε με αυτό που του χρειαζόταν! Το πιο συγκινητικό ήταν όταν έδιναν χωρίς να περιμένουν και αντάλλαγμα, αλλά όλοι είχαν αυτό το νοιάξιμο ώστε το λίγο να το μοιραζόμαστε πολλοί. Πλέον όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν ή αποτελούν κάποιες εξαιρέσεις και κυρίως μεταξύ συγγενών. Η διαφήμιση πλέον το λέει και απροκάλυπτα: «Μην κουράζετε τον Άγιο Βασίλειο, τα δώρα πλέον είναι από το εργοστάσιο, την εταιρεία τάδε και πλέον δεν γίνονται Χριστούγεννα χωρίς την τάδε εταιρεία ή το τάδε προϊόν...»! Άραγε γι’ αυτό γεννήθηκε ο Χριστός; Νομίζουμε το ερώτημα αυτό πρέπει να μας απασχολεί όλους και σε κάθε εποχή!
δ) Τέταρτη διαπίστωση και ίσως η πιο ανησυχητική από τις προηγούμενες, μιλάμε για Χριστούγεννα σχεδόν μήνα πριν και αρκετές μέρες μετά την γιορτή, ελάχιστοι όμως εννοούν και επιχειρούν να γνωρίσουν και να συνδεθούν με το πρόσωπο του Θεανθρώπου που γεννιέται. Από τις σχολικές εορτές που σαν γονιός συμμετείχαμε, μέχρι τα δρώμενα δήμων και φορέων, το πρόσωπο του Χριστού ή απουσιάζει ή προβάλλεται μεμονωμένα και σίγουρα όχι ως κεντρικό πρόσωπο. Όλοι βλέπουν τις εορτές και τα υλικά, -ευτυχώς όμως ακόμη- και το οικογενειακό κλίμα, ως το κυριότερο σημείο των γιορτών. Για εκκλησία κ.τ.λ. ούτε καν λόγος...!
Και ε) Για να μη τα βλέπουμε και όλα αρνητικά, υπάρχει μία διάχυτη αισιοδοξία στην ατμόσφαιρα, έστω και επιφανειακή, που όμως όλους μας ανεβάζει και μας δίνει κάποιο κουράγιο να συνεχίσουμε να αισιοδοξούμε και να ονειρευόμαστε για ένα καλύτερο μέλλον! Αυτό που φέρνει το 2020 στην προκειμένη περίπτωση, αλλά αν δεν καταλάβουμε, όπως έχουμε τονίσει στο παρελθόν ότι είναι 2020 χρόνια μετά Χριστό και κυρίως θα έχουν αξία όταν είναι με Χριστό, τότε όλα θα καταρρέουν σαν χάρτινοι πύργοι! Ο Χριστός όμως, χθες και σήμερον ΑΥΤΟΣ και εις τους αιώνες!
Ολοκληρώνοντας το τελευταίο μας άρθρο για το 2019, ευχόμαστε αυτές οι γραμμές που τελειώνουν σε λίγο, να είναι δικές μας υπερβολές και προκαταλήψεις και όχι να έχουν έστω και λίγο ίχνος αντικειμενικότητας! Μακάρι εμείς να βγαίνουμε ψεύτες και η αλήθεια να είναι καλύτερη και πιο αισιόδοξη! Με τη χάρη Του Θεού, ελπίζουμε να αξιωθούμε και το 2020 να επικοινωνούμε, έστω και σιωπηλά μέσα από αυτή τη στήλη της εφημερίδας και να γινόμαστε όλοι καλύτεροι πνευματικά και όχι απλά να γράφουμε χωρίς αποτέλεσμα και απλά να φλυαρούμε, αμήν! Κάθε καλό!!!
ΠΗΓΗ : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου