Η αλήθεια είναι ότι αισθάνομαι λίγο άβολα που πρέπει να σχολιάσω το «Ελεύθερο Σύμφωνο Συμβίωσης» ενόψει περιόδου Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Η περίοδος αυτή που η Εκκλησία μας δεν τελεί καν το μυστήριο του Γάμου, πως θα ασχοληθεί κανείς με κάτι που δεν είναι καν γάμος…και κατά την τοποθέτηση της Διαρκούςς Ιεράς Συνόδου…πορνεία; Αλλά καμιά φορά ή καλύτερα σχεδόν πάντα οι προκλήσεις και οι πειρασμοί εμφανίζονται στις πνευματικότερες περιόδους και στη συγκεκριμένη περίπτωση από την Ελληνική Κυβέρνηση τώρα, γι’ αυτό είπα να τοποθετηθώ :
Το θέμα φυσικά είναι πολυδιάστατο! Ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με την οπτική γωνία που το κοιτάζει έχει και την ανάλογη άποψη! Οι απόψεις αυτές πολλές φορές είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Υπάρχει ένα κοινωνικός διχασμός είναι αλήθεια!
Σκοπός της Εκκλησίας είναι να κάνει τον κόσμο Εκκλησία, δίνοντας την μεγάλη πρόσκληση και τα εφόδια σωτηρίας. Ο κόσμος όμως έχει τη δικιά του πορεία και δυναμική. Όπως ο Αδάμ πίστεψε ότι μπορεί να έχει την αλήθεια και να ζει ως Θεός χωρίς τον Θεό, έτσι και η σύγχρονη κοινωνία μας, πιστεύει ότι μπορεί να βιώνει και να ρυθμίζει τις σχέσεις των πολιτών της, χωρίς Θεό, χωρίς τις εντολές Του και το Νόμο Του (με την πνευματική και όχι την νομική του έννοια). Το πώς και γιατί έχουμε φτάσει εδώ είναι πολύ μεγάλη ιστορία και θέμα. Θα το εστιάσουμε καλύτερα στο τώρα και ειδικότερα στο θέμα του Συμβολαίου. Δεν έχουμε θεοκρατικό κράτος και ούτε η Εκκλησία ζητάει συγκυβέρνηση. Από την άλλη όμως, έχει την απαίτηση η πολιτεία, να «ευλογεί» πράξεις και νομοθετήματα που είναι αντίθετα από το πνεύμα του Ευαγγελίου; Το Μυστήριο του Γάμου θεσπίστηκε ήδη μέσα από τον παράδεισο. Σκοπός του συνοπτικά είναι η ολοκληρωμένη αγάπη του ζευγαριού και των μετέπειτα πιθανόν τέκνων του και η από κοινού σωτηρία τους, στην βασιλεία των Ουρανών. Δεν παραβλέπει την φύση μας, τις σεξουαλικές και βιολογικές μας ανάγκες αλλά τους δίνει μεταμορφωτική και σωτήρια προοπτική! Οι σχέσεις των δύο φύλων, όταν δεν ολοκληρώνονται στα πλαίσια του γάμου, αλλά για την ικανοποίηση των φιληδονικών ενστίκτων κ.τ.λ. και μόνο, χωρίς να έχουμε μπει στις προοπτικές και τις δυνατότητες του μυστηρίου του Γάμου, σημαίνει αμαρτία. Δηλαδή παραβίαση των εντολών του Θεού και αυτονόμηση σε δική μας πορεία. Αμαρτία είναι οτιδήποτε μας χωρίζει από την κοινωνία και ένωσή μας με τον Θεό. Αντιλαμβάνεσθε ότι Εκκλησία δεν μπορεί να το αποδεχτεί αυτό, γιατί θα αποτελούσε εκκοσμίκευση και παρέκκλιση της αποστολής της. Η πολιτεία καλά κάνει και θέλει να ρυθμίσει με νόμο, αυτά που πιστεύει ότι θα είναι καλά για τους πολίτες της. Οι πολίτες μπορεί να τους αρέσει αυτό. Δεν μπορεί όμως αν θέλουν να αποκαλούνται και ορθόδοξοι Χριστιανοί, να αφήσουν ή να το αναβάλλουν το μυστήριο του Γάμου για αργότερα και να κάνουν Ελεύθερο Συμβόλαιο και δεν τρέχει πνευματικά τίποτα! Η σωστική αποστολή της Εκκλησίας, υπάρχει για να θεραπεύει την αμαρτία και όχι να την διαιωνίζει και να την ευλογεί. Εδώ να διευκρινίσουμε ότι η Εκκλησία αγαπάει τον αμαρτωλό αλλά απεχθάνεται την αμαρτία! Δηλαδή είναι φιλάνθρωπη, αλλά δεν μπορεί να ράβει τον Λόγο του Θεού στα μέτρα των ανθρώπων, επειδή άλλαξαν οι εποχές κτλ.! Οι εποχές άλλαξαν σίγουρα, αλλά στην ουσία τα μέσα αλλάζουν, οι αξίες και ο άνθρωπος ίδιος είναι σε κάθε εποχή! Δηλαδή ζητάνε να μην αντιδρά για να μην έχει ενοχές ο σύγχρονος άνθρωπος; Είναι δυνατόν; Το θέμα στη πνευματική ζωή είναι να δεχόμαστε την δεδομένη αμαρτωλότητά μας, αλλά από την άλλη να μη προσπαθούμε να αλλάξουμε την Εκκλησία και να την κάνουμε «κόσμο». Άλλο φιλανθρωπία και ποιμαντική και άλλο όμως εντολές του Θεού.
Θα πει κανείς καλά και με τόσους γάμους που ευλόγησε η Εκκλησία τι έγινε; Γεμίσαμε διαζύγια, εφέ και επιδειξιομανία στο γάμο, με στολισμούς, ακριβά νυφικά, κουστούμια και δεξιώσεις κτλ. ! Εδώ είναι το θέμα! Η Εκκλησία δεν κάνει μαγικές τελετές! Γι αυτό μιλάει περί μυστηρίου! Ευλογεί τον γάμο, όταν εμείς είμαστε δεκτικοί στη χάρη του! Δεν διδάσκει και δεν απαιτεί ακριβά κοσμήματα και ρούχα στο γάμο, αλλά ζητάει καθαρές καρδιές γεμάτο αγάπη και ταπείνωση ώστε το θέλω να γίνει θέλουμε, το εγώ εμείς, δια της Κοινωνίας του Τριαδικού μας Θεού! Το έκανε κανείς πραγματικά στη ζωή του και χώρισε; Μήπως χωρίζουμε γιατί ακριβώς δεν συμβαίνουν αυτά; Όλα τα άλλα είναι κοσμικά στοιχεία, που τα γραφεία εκδηλώσεων επιβάλουν στο ζευγάρι και όταν πάει να πει κάτι κανένας ιερέας…αυτός είναι ο κακός της υποθέσεως! Στην λίγη εμπειρία που έχω μέσα στο ράσο θα μπορούσα να σας πω ένα σωρό περιστατικά που δείχνει την παρέκκλιση και το κοσμικό φρόνημα πολλών που έρχονται στην Εκκλησία για γάμο! Το θέμα όμως δεν είναι εκεί! Π.χ. Ο Αθλητισμός κρίνεται ως αθλητισμός και όχι γιατί κάποιοι παίρνουν απαγορευτικές ουσίες για να αυξήσουν επιδόσεις ή γιατί κάποιοι ξεσπάνε σε βία εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων! Αυτό δεν είναι αθλητισμός, είναι έξω από αυτόν. Συμβαίνουν αλλά δεν έπρεπε να συμβαίνουν! Αυτό κάνει η Εκκλησία δεν λέει αυτό που συμβαίνει αλλά αποστολή έχει να λέει αυτό που έπρεπε να συμβαίνει το δέον! Και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που το υιοθετούν στη ζωή τους και πάνε αντίθετα στο ρεύμα της εποχής! Αλήθεια τι αγάπη είναι αυτή που κρατάμε πισινή και θέλουμε να δοκιμάσουμε τον άλλον; Τι είναι; Αυτοκίνητο που κάνουμε test drive; Το κάψιμο στην προθέρμανση δεν το έχουμε υπόψη μας; Θέλουμε να υιοθετήσουμε αυτό το νόμο γιατί συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη! Ωραία ως εναρμόνιση νομοθεσίας αυτό είναι αναπόφευκτο! Αλλά δεν θα δούμε αυτό που οδηγεί; Έχουν ίδια παράδοση στην υπόλοιπη Ευρώπη με εμάς; Η οικογένεια δεν ήταν αυτό που μας κρατούσε ως έθνος; Έχετε δει τον γάμο αλλά Ελληνικά; Βλέπετε τον ξένο να έχει μόνο τους γονείς του και αυτό με τυπική σχέση και η Τούλα στο έργο είχε όλο το σόι με τις μικρότητες ίσως και τις παρεξηγήσεις αλλά την θέρμη και την ζεστασιά της! Αυτή είναι η παράδοσή μας! Δεν μας αρέσει; Είναι καλύτερα στην Ευρώπη; Γι αυτό διαλύονται και αυτοκτονούν; Μια ζωή θα είμαστε σαν τον Επιμηθέα και όχι σαν τον Προμηθέα; Να μου πεις καλά τώρα δεν συμβιώνουν άνθρωποι κτλ ; Ναι συμβιώνουν αλλά θέλουν να το έχουμε και ως πρότυπο κοινωνικής συνοχής και οργάνωσης; Επειδή απλά συμβαίνει; Σκεφτείτε αυτό να συνέβαινε και σε άλλα θέματα! Δεν συμβαίνουν κλοπές; Τότε αναλογικά πρέπει να νομιμοποιήσουμε την κλοπή, όποιος το δηλώνει να μη διώκεται και αυτό θα είναι ωφέλιμο για την κοινωνία μας, γιατί θα το δηλώνει και στην εφορία και θα παίρνει χρήματα πίσω η πολιτεία με φορολογία! Από το τίποτα καλύτερα, ενώ εδώ έστω θα παίρνουμε και πίσω! Γίνονται αυτά;
Θα πει πάλι κάποιος, στην κλοπή αδικείς κάποιον, ενώ στην συμβίωση το κάνουν και οι δύο με την θέλησή τους. Δηλαδή κρατάμε το ου κλέψεις, αλλά το ου μοιχεύσεις και ου πορνεύσεις το βάζουμε στην άκρη; Είπε κανείς ότι η δολοφονία με την συγκατάθεση του θύματος παύει να είναι δολοφονία; Υπάρχει ολίγον δολοφονία; Η είναι η δεν είναι! Τα κίνητρα μόνο την κάνουν εκούσια ή ακούσια, αλλά δεν παύει να είναι! Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο νόμος του κόσμου αλλάζει και μεταβάλλεται και πάντα θα υπολείπεται! Ενώ ο Θεϊκός νόμος που είναι στις προδιαγραφές της πραγματικής μας ανθρώπινης κατά φύσιν κατάστασης! Το θέμα είναι οντολογικό και όχι νομικό! Το καταλαβαίνουμε αυτό και θα το καταλάβουμε με την εφαρμογή του συμφώνου…απλά θα έχουμε την ταπείνωση να το παραδεχτούμε;
Κλείνω με το εξής ως εικόνα : Μέχρι σήμερα, ο άντρας συνήθως γονάτιζε και έκανε ρομαντικά πρόταση γάμου στην κοπέλα! Τώρα τι θα κάνουμε και θα λέμε; Είσαι για ένα συμβόλαιο αγάπη μου;;;; Είναι δυνατόν; Έλεος
Το θέμα φυσικά είναι πολυδιάστατο! Ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με την οπτική γωνία που το κοιτάζει έχει και την ανάλογη άποψη! Οι απόψεις αυτές πολλές φορές είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Υπάρχει ένα κοινωνικός διχασμός είναι αλήθεια!
Σκοπός της Εκκλησίας είναι να κάνει τον κόσμο Εκκλησία, δίνοντας την μεγάλη πρόσκληση και τα εφόδια σωτηρίας. Ο κόσμος όμως έχει τη δικιά του πορεία και δυναμική. Όπως ο Αδάμ πίστεψε ότι μπορεί να έχει την αλήθεια και να ζει ως Θεός χωρίς τον Θεό, έτσι και η σύγχρονη κοινωνία μας, πιστεύει ότι μπορεί να βιώνει και να ρυθμίζει τις σχέσεις των πολιτών της, χωρίς Θεό, χωρίς τις εντολές Του και το Νόμο Του (με την πνευματική και όχι την νομική του έννοια). Το πώς και γιατί έχουμε φτάσει εδώ είναι πολύ μεγάλη ιστορία και θέμα. Θα το εστιάσουμε καλύτερα στο τώρα και ειδικότερα στο θέμα του Συμβολαίου. Δεν έχουμε θεοκρατικό κράτος και ούτε η Εκκλησία ζητάει συγκυβέρνηση. Από την άλλη όμως, έχει την απαίτηση η πολιτεία, να «ευλογεί» πράξεις και νομοθετήματα που είναι αντίθετα από το πνεύμα του Ευαγγελίου; Το Μυστήριο του Γάμου θεσπίστηκε ήδη μέσα από τον παράδεισο. Σκοπός του συνοπτικά είναι η ολοκληρωμένη αγάπη του ζευγαριού και των μετέπειτα πιθανόν τέκνων του και η από κοινού σωτηρία τους, στην βασιλεία των Ουρανών. Δεν παραβλέπει την φύση μας, τις σεξουαλικές και βιολογικές μας ανάγκες αλλά τους δίνει μεταμορφωτική και σωτήρια προοπτική! Οι σχέσεις των δύο φύλων, όταν δεν ολοκληρώνονται στα πλαίσια του γάμου, αλλά για την ικανοποίηση των φιληδονικών ενστίκτων κ.τ.λ. και μόνο, χωρίς να έχουμε μπει στις προοπτικές και τις δυνατότητες του μυστηρίου του Γάμου, σημαίνει αμαρτία. Δηλαδή παραβίαση των εντολών του Θεού και αυτονόμηση σε δική μας πορεία. Αμαρτία είναι οτιδήποτε μας χωρίζει από την κοινωνία και ένωσή μας με τον Θεό. Αντιλαμβάνεσθε ότι Εκκλησία δεν μπορεί να το αποδεχτεί αυτό, γιατί θα αποτελούσε εκκοσμίκευση και παρέκκλιση της αποστολής της. Η πολιτεία καλά κάνει και θέλει να ρυθμίσει με νόμο, αυτά που πιστεύει ότι θα είναι καλά για τους πολίτες της. Οι πολίτες μπορεί να τους αρέσει αυτό. Δεν μπορεί όμως αν θέλουν να αποκαλούνται και ορθόδοξοι Χριστιανοί, να αφήσουν ή να το αναβάλλουν το μυστήριο του Γάμου για αργότερα και να κάνουν Ελεύθερο Συμβόλαιο και δεν τρέχει πνευματικά τίποτα! Η σωστική αποστολή της Εκκλησίας, υπάρχει για να θεραπεύει την αμαρτία και όχι να την διαιωνίζει και να την ευλογεί. Εδώ να διευκρινίσουμε ότι η Εκκλησία αγαπάει τον αμαρτωλό αλλά απεχθάνεται την αμαρτία! Δηλαδή είναι φιλάνθρωπη, αλλά δεν μπορεί να ράβει τον Λόγο του Θεού στα μέτρα των ανθρώπων, επειδή άλλαξαν οι εποχές κτλ.! Οι εποχές άλλαξαν σίγουρα, αλλά στην ουσία τα μέσα αλλάζουν, οι αξίες και ο άνθρωπος ίδιος είναι σε κάθε εποχή! Δηλαδή ζητάνε να μην αντιδρά για να μην έχει ενοχές ο σύγχρονος άνθρωπος; Είναι δυνατόν; Το θέμα στη πνευματική ζωή είναι να δεχόμαστε την δεδομένη αμαρτωλότητά μας, αλλά από την άλλη να μη προσπαθούμε να αλλάξουμε την Εκκλησία και να την κάνουμε «κόσμο». Άλλο φιλανθρωπία και ποιμαντική και άλλο όμως εντολές του Θεού.
Θα πει κανείς καλά και με τόσους γάμους που ευλόγησε η Εκκλησία τι έγινε; Γεμίσαμε διαζύγια, εφέ και επιδειξιομανία στο γάμο, με στολισμούς, ακριβά νυφικά, κουστούμια και δεξιώσεις κτλ. ! Εδώ είναι το θέμα! Η Εκκλησία δεν κάνει μαγικές τελετές! Γι αυτό μιλάει περί μυστηρίου! Ευλογεί τον γάμο, όταν εμείς είμαστε δεκτικοί στη χάρη του! Δεν διδάσκει και δεν απαιτεί ακριβά κοσμήματα και ρούχα στο γάμο, αλλά ζητάει καθαρές καρδιές γεμάτο αγάπη και ταπείνωση ώστε το θέλω να γίνει θέλουμε, το εγώ εμείς, δια της Κοινωνίας του Τριαδικού μας Θεού! Το έκανε κανείς πραγματικά στη ζωή του και χώρισε; Μήπως χωρίζουμε γιατί ακριβώς δεν συμβαίνουν αυτά; Όλα τα άλλα είναι κοσμικά στοιχεία, που τα γραφεία εκδηλώσεων επιβάλουν στο ζευγάρι και όταν πάει να πει κάτι κανένας ιερέας…αυτός είναι ο κακός της υποθέσεως! Στην λίγη εμπειρία που έχω μέσα στο ράσο θα μπορούσα να σας πω ένα σωρό περιστατικά που δείχνει την παρέκκλιση και το κοσμικό φρόνημα πολλών που έρχονται στην Εκκλησία για γάμο! Το θέμα όμως δεν είναι εκεί! Π.χ. Ο Αθλητισμός κρίνεται ως αθλητισμός και όχι γιατί κάποιοι παίρνουν απαγορευτικές ουσίες για να αυξήσουν επιδόσεις ή γιατί κάποιοι ξεσπάνε σε βία εντός και εκτός αγωνιστικών χώρων! Αυτό δεν είναι αθλητισμός, είναι έξω από αυτόν. Συμβαίνουν αλλά δεν έπρεπε να συμβαίνουν! Αυτό κάνει η Εκκλησία δεν λέει αυτό που συμβαίνει αλλά αποστολή έχει να λέει αυτό που έπρεπε να συμβαίνει το δέον! Και υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που το υιοθετούν στη ζωή τους και πάνε αντίθετα στο ρεύμα της εποχής! Αλήθεια τι αγάπη είναι αυτή που κρατάμε πισινή και θέλουμε να δοκιμάσουμε τον άλλον; Τι είναι; Αυτοκίνητο που κάνουμε test drive; Το κάψιμο στην προθέρμανση δεν το έχουμε υπόψη μας; Θέλουμε να υιοθετήσουμε αυτό το νόμο γιατί συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη! Ωραία ως εναρμόνιση νομοθεσίας αυτό είναι αναπόφευκτο! Αλλά δεν θα δούμε αυτό που οδηγεί; Έχουν ίδια παράδοση στην υπόλοιπη Ευρώπη με εμάς; Η οικογένεια δεν ήταν αυτό που μας κρατούσε ως έθνος; Έχετε δει τον γάμο αλλά Ελληνικά; Βλέπετε τον ξένο να έχει μόνο τους γονείς του και αυτό με τυπική σχέση και η Τούλα στο έργο είχε όλο το σόι με τις μικρότητες ίσως και τις παρεξηγήσεις αλλά την θέρμη και την ζεστασιά της! Αυτή είναι η παράδοσή μας! Δεν μας αρέσει; Είναι καλύτερα στην Ευρώπη; Γι αυτό διαλύονται και αυτοκτονούν; Μια ζωή θα είμαστε σαν τον Επιμηθέα και όχι σαν τον Προμηθέα; Να μου πεις καλά τώρα δεν συμβιώνουν άνθρωποι κτλ ; Ναι συμβιώνουν αλλά θέλουν να το έχουμε και ως πρότυπο κοινωνικής συνοχής και οργάνωσης; Επειδή απλά συμβαίνει; Σκεφτείτε αυτό να συνέβαινε και σε άλλα θέματα! Δεν συμβαίνουν κλοπές; Τότε αναλογικά πρέπει να νομιμοποιήσουμε την κλοπή, όποιος το δηλώνει να μη διώκεται και αυτό θα είναι ωφέλιμο για την κοινωνία μας, γιατί θα το δηλώνει και στην εφορία και θα παίρνει χρήματα πίσω η πολιτεία με φορολογία! Από το τίποτα καλύτερα, ενώ εδώ έστω θα παίρνουμε και πίσω! Γίνονται αυτά;
Θα πει πάλι κάποιος, στην κλοπή αδικείς κάποιον, ενώ στην συμβίωση το κάνουν και οι δύο με την θέλησή τους. Δηλαδή κρατάμε το ου κλέψεις, αλλά το ου μοιχεύσεις και ου πορνεύσεις το βάζουμε στην άκρη; Είπε κανείς ότι η δολοφονία με την συγκατάθεση του θύματος παύει να είναι δολοφονία; Υπάρχει ολίγον δολοφονία; Η είναι η δεν είναι! Τα κίνητρα μόνο την κάνουν εκούσια ή ακούσια, αλλά δεν παύει να είναι! Πρέπει να καταλάβουμε ότι ο νόμος του κόσμου αλλάζει και μεταβάλλεται και πάντα θα υπολείπεται! Ενώ ο Θεϊκός νόμος που είναι στις προδιαγραφές της πραγματικής μας ανθρώπινης κατά φύσιν κατάστασης! Το θέμα είναι οντολογικό και όχι νομικό! Το καταλαβαίνουμε αυτό και θα το καταλάβουμε με την εφαρμογή του συμφώνου…απλά θα έχουμε την ταπείνωση να το παραδεχτούμε;
Κλείνω με το εξής ως εικόνα : Μέχρι σήμερα, ο άντρας συνήθως γονάτιζε και έκανε ρομαντικά πρόταση γάμου στην κοπέλα! Τώρα τι θα κάνουμε και θα λέμε; Είσαι για ένα συμβόλαιο αγάπη μου;;;; Είναι δυνατόν; Έλεος
Καλησπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά και ενδιαφέροντα θίγεις στο άρθρο σου. Δεν θα μπω σε μια αναλυτική διαδικασία σχολιασμού, για να μην κουράσω, απλά θα επιχειρήσω μια γενική απάντηση.
Είναι αλήθεια, όπως λες, πως άλλο η Εκκλησία και άλλο το Κράτος. Και το δεύτερο είναι υποχρεωμένο να θεσπίσει ένα θεσμό σαν αυτό του γάμου που θα έχει καθαρά πολιτειακό χαρακτήρα, αποχρωματισμένο από οποιαδήποτε θρησκευτικότητα. Όποιος επιθυμεί, τελεί το γάμο του σε έναν Ναό οπότε καμία Σύνοδος δεν νομιμοποιείται να διαμαρτύρεται για την απόφαση της Πολιτείας να προχωρήσει σε αυτή τη θέσμιση.
Η παράνοια πολλών από τους συνοδικούς ιερείς (και τυπικά όλης της Συνόδου)αρχίζει όταν οι σχέσεις ανθρώπων που επιλέγουν να μην ευλογηθούν μέσω μιας εκκλησιαστικής ακολουθίας αποκαλούνται αδιακρίτως ως "πορνεία". Αυτό δείχνει τη μισαλλοδοξία ανθρώπων που δεν μπορούν ούτε να σεβαστούν, ούτε να καταλάβουν κάτι διαφορετικό από αυτό που εκείνοι θεωρούν ορθό. Και οποία ειρωνία..να μιλούν για πορνεία άνθρωποι που αρνήθηκαν την ίδια τους τη φύση για να χαρίσουν, υποτίθεται, τον έρωτά τους στο Θεό. Μόνο που από τις πορωμένες αντιδράσεις τους δείχνουν την πλήρη αποτυχία τους και σε αυτό τον τομέα.
Και η υποκρισία συνεχίζεται αν αναλογιστούμε τους γάμους που τελούν υποψήφιοι ιερείς. Είναι πολύ λυπηρό και εξεχόντος εκπορνευτικό να ακούς τέτοιους ανθρώπους (σαφώς και υπάρχουν οι εξαιρέσεις)να ψάχνουν όχι για σύντροφο αλλά για...παπαδιά! Η Σύνοδός σου λοιπόν, που κλαίει και οδύρεται κατά της πορνείας, μέσω του κανόνα αγαμίας- μετά τη χειροτόνηση (ήδη άγαμων κληρικών)-που επιβάλλει και συντηρεί, ωθεί τους υποψήφιους ιερείς να επιδοθούν σε ένα κυνήγι παπαδιάς...γυναίκα να είναι, να μας κάνει παιδιά, και ό,τι να'ναι...και η Σύνοδός σου ευλογεί τέτοιους γάμους ως θεάρεστους...
Κλείνω με την άποψή μου. Για μένα, η ευλογία που θα λάβει ένας γάμος δεν εξαρτάται από καμία διαδικασία είτε εκκλησιαστική είτε κρατική. Το Πνεύμα πνεέι όπου επιθυμεί και δεν δεσμεύεται από κανέναν και τίποτα. Αλοίμονο αν πιστεύεις σε έναν Θεό που δεσμευέται από διαδικασίες που είτε είναι καθαρά χυδαίες και οικονομίστικες (βλέπε θεσμό του γάμου και του συμβολαίου συμβίωσης όσον αφορά στο Κράτος) είτε καταντούν εν πολλοίς γραφειοκρατικές, εθιμοτυπικές και κερδοσκοπικές (βλέπε εκκλησιαστικό θεσμό του γάμου). Η ευλογία ελκύεται στην πράξη, στη σκληρή καθημερινότητα, την τρυφερή, την ερωτική, την γεμάτη δυσκολίες αλλά και αυθεντικότητα.
Ευχαριστώ και πάλι για τη φιλοξενία.
Φίλε μου αγνοείς βασικά θέματα περί Μοναχισμού! Και οι έγγαμοι και οι άγαμοι κληρικοί και οι Δεσποτάδες έγιναν αυτό που έγιναν από έρωτα! Η διαφορά με εμάς τους εγγάμους είναι ότι ακολούθησαν τον Θείο έρωτα και αφοσιώθηκαν 100% στο Θεό, ενώ εμείς οι έγγαμοι επικράτησε ο φυσικός έρωτας που διά της συντρόφου μας πάλι οδηγούμαστε στο Θεό! Δεν είναι αναίραστοι λοιπόν όπως υποννοείς! Άλλωστε οι κανόνες είναι σαφείς : Όταν κάποιος μένει παρθένος για χάρη του Θεού τότε είναι θεάρεστο! Όποιος μένει παρθένος γιατί την υποτιμά ή είναι μισογύνης τότε αυτός αφορίζεται! Δεν αρκεί δηλαδή μόνο η πράξη αλλά και τα κίνητρα! Δεν θα σχολιάσω τα άλλα για το άρθρο, γιατί νομίζω το ανέπτυξα αρκετά! Η ηδονή πάντως υπάρχει για να μας πηγαίνει στο Θεό με την ευλογία της Εκκλησίας και όχι για φιλιδονία με μόνο κριτήριο μία φαινομενική αγάπη ή έστω και θερμή αγάπη, χωρίς να ξεκινάμε με την ευλογία του Θεού όμως! Ας σταματήσω εδώ!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Και οποία ειρωνία..να μιλούν για πορνεία άνθρωποι που αρνήθηκαν την ίδια τους τη φύση για να χαρίσουν, υποτίθεται, τον έρωτά τους στο Θεό. Μόνο που από τις πορωμένες αντιδράσεις τους δείχνουν την πλήρη αποτυχία τους και σε αυτό τον τομέα."
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως με την παραπάνω πρόταση εξηγώ (και δεν υποννοώ απλά)ποιοί και με ποιό τρόπο στην πράξη (και όχι στην όμορφη θεωρία που επικαλείσαι)δήλώνουν την ανεραστία τους...
επίσης δεν μου απάντησες για το θέμα του τρόπου με τον οποίο νυμφεύονται πολλοί υποψήφιοι διάκονοι παπαδιά και όχι σύντροφο...
στο θέμα της ηδονής και της φιληδονίας συμφωνώ...αν και κάθε άνθρωπος μπορεί να γνωρίζει καλλίτερα για τον εαυτό του...αυτός και Εκείνος...
τέλος είναι απορίας άξιον πως μια θερμή αγάπη, όπως λες, ή έστω και μια σκέτη αγάπη δεν είναι σημαντικό κριτήριο...το σημαντικότερο θα έλεγα...
Καληνύχτα.
Καταρχήν οι άνθρωποι που ακολουθούν την αγαμία, δεν αρνήθηκαν την φύση όπως λες! Η φύση του ανθρώπου είναι η κατ’ εικόνα (ελεύθερη βούληση) και η καθ’ ομοίωσιν (θέωση, κατά Χάριν Θεός, υπέρ φύσιν κατάσταση) δημιουργία από το Θεό! Εσύ βλέπεις τι συμβαίνει τώρα στο κόσμο και θεωρείς φυσικό την παρα-φύσιν κατάσταση που ζούμε και τη δεδομένη ροπή μας προς την αμαρτία! Ο άνθρωπος δεν κατασκευάστηκε έτσι όμως και πολλοί άνθρωποι με την άσκηση κτλ ζούνε όπως σου είπα το θείο έρωτα! Δεν τα καταφέρουν όλοι; Είναι βαρεία η καλογερική είναι αλήθεια…! Όμως είναι στην πορεία αυτή…! Δεν θα κρίνουμε-κατακρίνουμε εμείς! Ο κάθε ένας ας κοιτάξει να διορθώσει τον ευατό του!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με τις πρεσβυτέρες που αναφέρθηκες! Η αλήθεια είναι ότι οι Ιερείς δεν έχουν την πολυτέλεια να επιλέξουν μέσα από πολλές ενδιαφερόμενες! Δυστυχώς λίγες και με το σταγονόμετρο είναι αυτές που θέλουν πραγματικά να γίνουν και κυρίως αξίζουν πραγματικά να γίνουν! Όμως στατιστικά να το πάμε…σε σχέση με τα υπόλοιπα ζευγάρια οι Ιερείς έχουν τα λιγότερα παρατράγουδα από ότι έχει ο κοσμικός κόσμος! Μακάρι να ήταν ιδανικότερα τα πράγματα, αλλά αντιλήψεις και προκαταλήψεις σαν τις δικές σου, δυσφημίζουν τον κλήρο και οι κοπέλες διστάζουν! Όμως δεν θα περάσουμε και στην αντεπίθεση για το Συμβόλαιο Συμβίωσης για να κάνουμε συμψηφισμούς για να περάσει! Ο κάθε ένας κρίνετε για τις επιλογές του…! Ταμείο θα κάνουμε εν ημέρα κρίσεως…! Αυτό να μας απασχολεί και ας είναι η μέριμνά μας και τότε και η ζωή μας εδώ θα είναι καλύτερη…!
Προφανώς δεν κατάλαβες τι εννοώ και ίσως για αυτό να ευθύνεται μια πιθανή κακή μου διατύπωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο επιχείρημά μου είναι απλό: Σαφώς και πιστεύω ότι υπάρχουν άγαμοι ιερείς που μπορούν να βιώσουν τον έρωτα, τον Θείο εν προκειμένω. Όμως, κάποιοι άλλοι που υποτίθεται πως αρνήθηκαν τον έρωτα των ανθρώπων για αυτόν του Θεού τί αποδεικνύουν με τη μισαλλοδοξία τους και τον φονταμενταλισμό τους; πως και σε αυτό το ερωτικό πεδίο έχουν αποτύχει οικτρά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Άρα είναι πλήρως ανέραστοι πνευματικά, σωματικά και ψυχικά...
Όσο για τις πρεσβυτέρες..."Η αλήθεια είναι ότι οι Ιερείς δεν έχουν την πολυτέλεια να επιλέξουν μέσα από πολλές ενδιαφερόμενες!", λες. Και μόνο από αυτό μου δείχνεις πως η αναζήτηση μιας συντρόφου έχει, για κάποιους υποψήφιους ιερείς,εξελιχθεί σε νυφοπάζαρο...δηλαδή διαλέγουμε από συγκεκριμένη κατηγορία γιατί δεν αναζητούμε σύντροφο αλλά πρεσβυτέρα...
Και αυτός είναι ο λόγος,Αδελφέ μου, που οι(περισσότερες)κοπέλες τρέχουν μακριά από τους (περισσότερους) υποψήφιους ιερείς...διότι οσμίζονται στον αέρα το ότι οι άνθρωποι αυτοί τις θωρούν ως σκαλοπάτι για την πορεία τους, ως ιδιότητα και όχι ως γυναίκες...Αυτός είναι λοιπόν ο λόγος και όχι οι δικές μου "προκαταλήψεις".
Και φυσικά δεν θεωρώ "φυσικό την παρα-φύσιν κατάσταση που ζούμε και τη δεδομένη ροπή μας προς την αμαρτία!". Γιατί πιστεύω πως η φύση του ανθρώπου είναι να είναι ελεύθερος...και μια πιθανή του αστοχία μπορεί να διαγνωσθεί μόνο κατά περίπτωση και εκ των υστέρων -ανάλογα με το τί γεύση του αφήνει μια ελεύθερη επιλογή του - και όχι εκ των προτέρων και γενικευμένα όπως κάνει η Σύνοδός σου...αυτό είναι αδελφέ μου η πραγματική σημασία της λέξης "προκατάληψη"...
Πολύ όμορφος ο ύμνος για την Παναγία, καλή συνέχεια και καλή δύναμη.
Δεν διαφωνούμε τελικά! Αυτό υπονοούσα και εγώ και γι αυτό δεν το διευκρίνησα, ότι όποιος βλέπει την γυναίκα όχι ως σύζυγο που θα πορευθεί την κοινή πορεία προς την θέωση και την βλέπει ως πάτημα για κάτι άλλο...ακόμα και υψηλό όπως η Ιερωσύνη, τότε αυτό είναι τουλάχιστον προβληματικό! Προσωπικά το είχα ξεκαθαρίσει όταν είχα γνωρίσει την συζυγό μου από την αρχή! Αυτή δέκτηκε με χαρά! Μακάρι τα πράγματα να είναι ειδανικά αλλά δεν είναι πάντα...! Μπορούν όμως μερικά να ξεκινήσουν ειδανικά και να καταλήξουν προβληματικά και υπάρχει και η περίπτωση να ξεκινήσουν προβληματικά και να καταλήξουν ειδανικά! Από εμάς εξαρτάται...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά...πάντα η πορεία είναι δυναμική, με εκπλήξεις και ανατροπές...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι λοιπόν που αποτελείς μια από τις εξαιρέσεις και εύχομαι να έχεις πάντα την ίδια αγωνιστικότητα στη ζωή σου...
Χαιρετώ.
Και μια παρέμβαση του π.Φιλόθεου Φάρου για το ζήτημα στην Καθημερινή της Κυριακής...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_06/04/2008_265456