Σελίδες

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

ΗΠΑ: Δεν θα της δώσουν το πτυχίο αν δεν αλλάξει τις χριστιανικές της πεποιθήσεις...


  
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Georgia των ΗΠΑ μηνύει το Πανεπιστήμιό της, που την υποχρέωσε να υποβληθεί σε πρόγραμμα «αποκατάστασης», λόγω των θρησκευτικών της πεποιθήσεων, σχετικά με την ομοφυλοφιλία και τα άτομα που εγχειρίζονται για να αλλάξουν φύλο.
Η 24χρονη Jennifer Keeton, έχει ήδη αποκτήσει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην παροχή συμβουλών (η παροχή συμβουλών είναι ειδικότητα της ψυχολογίας. 
Ο σύμβουλος είναι πολύ διαδεδομένος στις ΗΠΑ) στο Πανεπιστήμιο Augusta State University ,αλλά οι αρμόδιοι της Σχολής της, της είπαν ότι θα απορριφθεί από το Πρόγραμμα εκτός εάν δεν μεταβάλλει "τις βασικές θρησκευτικές της πεποιθήσεις σχετικά με την ανθρώπινη φύση και συμπεριφορά," σύμφωνα με μια Αγωγή που υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα.
«Η Σχολή έχει υποσχεθεί ότι θα διώξει την δεσποινίς Keeton από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αποφοίτησης Συμβούλων, όχι λόγω της κακής ακαδημαϊκής της παρουσίας ή της απόδειξης ότι έχει ελλείψεις σε κλινικές επιδόσεις, αλλά απλά και μόνο επειδή έχει ανακοινώσει τόσο εντός όσο και εκτός της αίθουσας διδασκαλίας ότι αποδέχεται την χριστιανική ηθική σε θέματα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και της ταυτότητας του φύλου", αναφέρει η 43σέλιδη Αγωγή.
Η Keeton ενημερώθηκε από την διεύθυνση της Σχολής στα τέλη Μαΐου ότι θα πρέπει να κληθεί να λάβει μέρος σε ένα σχέδιο «αποκατάστασης», λόγω των ‘ανησυχιών’ της Σχολής σχετικά με τις πεποιθήσεις της για τα θέματα που αφορούν τους γκέι, τις λεσβίες και τα αμφισεξουαλικά και τρανσεξουαλικά άτομα, ανέφερε το FOXNews.com.
«Το Πανεπιστήμιο προσδιορίζει τις απόψεις της δεσποινίδος Keeton ως ενδεικτικό της επαγγελματικής της ακαταλληλότητας στα πρόσωπα που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες», αναφέρει η Αγωγή.
Σε δήλωσή του στο FoxNews.com, εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου της Augusta, αρνήθηκε να σχολιάσει ειδικά για την άσκηση της Αγωγής, αλλά είπε ότι το Πανεπιστήμιο δεν κάνει διακρίσεις στη βάση της ηθικής, των θρησκευτικών, πολιτικών ή προσωπικών απόψεων ή πεποιθήσεων των φοιτητών.
Αναφέρθηκε όμως στον «κώδικα δεοντολογίας» της Αμερικάνικης Συμβουλευτικής Ένωσης, στον οποίον βασίζεται το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, το οποίο ορίζει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των επαγγελματιών συμβούλων. "Ο κώδικας περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών του εκπαιδευτικού προγράμματος και ορίζει ότι οι εκπαιδευόμενοι σύμβουλοι έχουν την ίδια ευθύνη με τους επαγγελματίες συμβούλους στο να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν τον κώδικα δεοντολογίας".
Ο κώδικας δεοντολογίας απαγορεύει στους συμβούλους να κάνουν διακρίσεις με βάση μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της ‘ταυτότητας φύλου’ και του ‘σεξουαλικού προσανατολισμού’. "Οι σύμβουλοι δεν πρέπει να κάνουν διακρίσεις εις βάρος των πελατών τους κατά τρόπο που να έχει αρνητικό αντίκτυπο σε αυτούς" αναφέρει ο κώδικας.


Το «σχέδιο αποκατάστασης», σύμφωνα με την αγωγή, σημείωσε την "διαφωνία της Keeton σε διάφορες συζητήσεις στην τάξη και σε γραπτές εργασίες σχετικά με τον τρόπο ζωής των γκέι και των λεσβιών", (‘gay and lesbian 'lifestyle’), καθώς και την πεποίθησή της ότι αυτά τα «μοντέλα ζωής» αποτελούν περιπτώσεις σύγχυσης ταυτότητας.
Αν η Keeton αποτύχει να ολοκληρώσει το «σχέδιο», στο οποίο περιλαμβάνονται και πρόσθετη προφορική και γραπτή εξέταση που θα περιγράφει τον αντίκτυπο που έχουν οι πεποιθήσεις της, θα αποβληθεί από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Συμβούλων, σύμφωνα με την Αγωγή.
Η Keeton έχει δηλώσει ότι πιστεύει ότι η σεξουαλική συμπεριφορά είναι το «αποτέλεσμα της προσωπικής επιλογής και όχι μία αναπόφευκτη κατάληξη από προσδιοριστικές δυνάμεις», σύμφωνα με την Αγωγή.
"Επίσης, πιστεύει ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα, το αρσενικό και το θηλυκό, και ότι το κάθε ένα έχει δοθεί στο κάθε άτομο κατά την δημιουργία του, και δεν πιστεύει ότι το φύλο είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα ή μία ατομική επιλογή που υπόκειται σε αλλαγές από το άτομο που δημιουργήθηκε έτσι" λέει η Αγωγή. 
"Επιπλέον, έχει εκφράσει την άποψή της ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένας «τρόπος ζωής", και όχι ένα «συστατικό στοιχείο της ύπαρξης». 
Ο David French, ανώτερος σύμβουλος στη νομική εταιρία ‘Alliance Defense Fund’, ο οποίος κατέθεσε την αγωγή εναντίον του Πανεπιστημίου, για λογαριασμό της Keeton, δήλωσε ότι το Πανεπιστήμιο δεν έχει το δικαίωμα να υποχρεώσει τους πολίτες να αλλάξουν τις πεποιθήσεις τους για οποιοδήποτε θέμα.
"Το πανεπιστήμιο δήλωσε στην Jennifer Keeton ότι αν δεν αλλάξει τις πεποιθήσεις της, δεν μπορεί να μείνει στο πρόγραμμα", είπε στο FoxNews.com. "Δεν θα έχει καν την ευκαιρία να πάρει το πτυχίο. Θα πρέπει να διωχθεί".
"Ένας φοιτητής έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του μέσα και έξω από την τάξη χωρίς φόβο ή λογοκρισία ή αποβολή" είπε ο French.

Μετάφραση: Βαγγέλης Καλαποθάκης

Πηγή: FOX NEWS 

Όταν ψάχνουμε "για ίχνη...και όχι για τον ίδιο τον Λέοντα"...!

                                  

του π. Αντωνίου Χρήστου
Εφημερίου Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικών Γλυφάδας

Όλοι λίγο πολύ, τουλάχιστον οι παλιότεροι στην ηλικία,  θα θυμούνται ασφαλώς από τους μύθους του Αισώπου την διήγηση " Του δειλού κυνηγού και του ξυλοκόπου", που διδασκόμασταν στο σχολείο. Για όσους νεότερους που πιθανόν να μη την διδάχθηκαν υπενθυμίζουμε με συντομία τον Μύθο : Ήταν κάποτε ένας κυνηγός που έψαχνε τα χνάρια ενός λιονταριού. Στο δάσος που τα έψαχνε συνάντησε έναν ξυλοκόπο, τον οποίο ρώτησε αν είχε δει ίχνη λιονταριού και εάν γνώριζε πού ήταν η φωλιά του. «Και αυτό ακόμα το λιοντάρι να σου δείξω», του αποκρίθηκε ο ξυλοκόπος. Ο κυνηγός κιτρινίζοντας και ενώ χτυπούσαν τα δόντια του από τον φόβο είπε: «Μόνο τα σημάδια ζητώ, όχι το ίδιο το λιοντάρι».
Αυτή η διδακτική ιστορία, αφορά άμεσα την ζωή όλων μας στις μέρες μας. Όμως κατά την γνώμη μας, αφορά ιδιαίτερα και ταιριάζει απόλυτα σε μία μερίδα ανθρώπων που παρατηρείται να αρέσκονται με ζήλο να τρέχουν από ομιλία σε ομιλία, από ημερίδα σε ημερίδα, από συνέδριο σε συνέδριο, από ομιλητή σε ομιλητή, από εκδήλωση σε εκδήλωση, από Ενορία σε Ενορία. Οι ευκαιρίες πολλές και πυκνές, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς αρκετά εξυπηρετικά, όταν κάποιος δεν διαθέτει δικό του μέσο. Στις σύγχρονες μέρες μας όμως πολλές φορές για να ακούσει κανείς μια ομιλία, δεν απαιτεί πλέον την φυσική του παρουσία  αφού οι ζωντανές ή εκ των υστέρων, ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές μεταδόσεις μέσω διαδικτύου με τα  πολλά WB TV ή το Youtube, κάνουν πλέον παιχνιδάκι και υπόθεση μερικών κλικ, για να ακούσει κανείς κάποιον ομιλητή άνετα, όποτε θέλει και όσες φορές θέλει.
Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι εδώ, ίσα-ίσα είναι ευχής έργο, να ακούμε και να αξιοποιούμε κάθε μέσο και ευκαιρία για να ακούσουμε κάτι καλό και πνευματικό και μάλιστα από χαρισματικούς και έμπειρους ομιλητές άλλων περιοχών και ιδιαίτερα για τις γυναίκες, από αγιορείτες πατέρες, καθώς ως γνωστόν λόγω του Αβάτου, δεν έχουν άλλη ευκαιρία για να τους δουν και τους ακούσουν.
Το πρόβλημα ξεκινά, όταν πολλοί άνθρωποι συστηματικά και πολλές φορές ασυνείδητα, δεν αντιλαμβάνονται ότι το κήρυγμα, η ομιλία, η πνευματική τροφή, δεν είναι αυτοσκοπός στην Εκκλησία μας. Η διδασκαλία και η συνειδητή καλλιέργεια της πίστης μας, είναι ασφαλώς πρωτογενής στοιχείο, όμως στα πλαίσια της βιώσεως, της συμμετοχής μας στην λειτουργική και εν γένη ενοριακή ζωή της Εκκλησίας μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το κήρυγμα γίνεται κανονικά μετά τα αναγνώσματα κατά την Θεία Λειτουργία, αλλά πάμε και παρακάτω στην Αγία Αναφορά και στη συμμετοχή μας στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας. Αν μένουμε μόνο στο κήρυγμα, τότε ουσιαστικά μοιάζουμε στους ετεροδόξους Προτεστάντες, που έχουν κρατήσει την Θ. Λειτουργία απλά συμβολικά και έχει κυριαρχήσει το κήρυγμα και η διάλεξη στη "Λειτουργία τους".  
Όμως δυστυχώς και στον Ορθόδοξο χώρο, κατά τη γνώμη μας, αρχίζει και φαίνεται αυτή η απόκλιση που εξελίσσεται  και γίνεται μάστιγα στην σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα, , αν δεν λάβουμε έγκαιρα τα μέτρα μας. Έχουμε μια μερίδα ανθρώπων, που γίνονται συνεχώς "καταναλωτές κηρυγμάτων και ομιλιών", σε μια συνεχής κίνηση και μετακίνηση αριστερά και δεξιά από Ενορία σε Ενορία, χωρίς πολλές φορές να έχουν έναν πνευματικό εξομολόγο στη ζωής τους, να αγνοούν τους ιερείς της ίδιας τους της ενορίας και να μην φροντίζουν να έχουν ούτε καν τυπικές σχέσεις μαζί τους. Είναι σίγουρο, ότι όλοι αυτοί οι "ζηλωτές ακροατές" ότι δεν διαθέτουν  τον απαραίτητο χρόνο αφομοίωσης και κυρίως υλοποίησης όλων αυτών που ακούγονται. Πολλές φορές επειδή δεν διαθέτουν και το κατάλληλο πνευματικό  αλλά και θεολογικό γνωσιολογικό υπόβαθρο, να μην διακρίνουν και κατανοούν πλήρως αυτά που ακούν και αντί για ωφέλεια, να έχουν σύγχυση και αυτοπαραπληροφόρηση σε βασικά σημεία πίστεως και εφαρμογής της πνευματικής ζωής.  Άλλωστε όλοι αυτοί συνήθως, φροντίζουν να μην έχουν καμία διακονία και υπευθυνότητα στην Ενορία τους, για να μην δεσμεύονται, κοπιούν και να έχουν τον χρόνο να τρέχουν σε ομιλίες και συνάξεις, που γνωρίζουν κόσμο, που κάνουν δημόσιες σχέσεις, που γεύονται κεράσματα, αλλά οι ίδιοι εκτός από τον χρόνο τους, δεν προσφέρουν τίποτα άλλο και πολλές φορές είναι ανεπαρκής στα οικογενειακά και συζυγικά τους καθήκοντα και έχουν την ψευδαίσθηση ότι κάνουν πνευματική ζωή...!
Ο Χριστός μας όμως δεν ήρθε στη γη να γίνει έστω και ο πιο χαρισματικός διδάσκαλος. Η Παναγία μας δεν μιλούσε καθόλου σε όλα τα θαυμαστά που βίωσε και κρατούσε όλα τα ρήματα στη καρδιά της...! Οι Απόστολοι και οι περισσότεροι Άγιοι βεβαίως κήρυξαν, αλλά κυρίως μαρτύρησαν με το αίμα τους και την ζωή τους, για την Σταύρωση και Ανάσταση του Χριστού μας. Γι αυτό αγίασαν, όχι γιατί άκουσαν πολλά κηρύγματα, αλλά γιατί η ζωή τους και η μετάνοιά τους, έγιναν οι ίδιοι "κήρυγμα" και "ομιλία", μέσω του Συναξάρι τους για όλους εμάς.

Κλείνοντας θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε, ότι όσο πιο πολλά ακούσουμε, τόσο πιο μεγάλη ευθύνη έχουμε να βιώσουμε και θα κριθούμε γι αυτό. Η πνευματική  ζωή, δεν είναι μια στάση παθητική, δεν έχει να κάνει με πομπό και δέκτη, αλλά έχει να κάνει με άσκηση, με αγώνα, σε μια πορεία κάθαρσης-φωτισμού-θέωσης, τα οποία όμως κάποιοι έζησαν και ζουν και μας προτρέπουν να ακολουθήσουμε και όχι να ακούσουμε για να ακούσουμε, αλλά για να ζήσουμε, εφαρμόσουμε και μεταδώσουμε...!   Ο Κύριος ας μας αξιώνει να γινόμαστε όχι μόνο ακροατές αλλά και ποιητές των Θείων Λόγων Του. 

  Άρθρο για Λογαριασμό της Εφημερίδας "Κιβωτός Ορθοδοξίας".

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Τρεις Κατάλογοι προσευχών.

           

 του κ. Δημητρίου Κομποθέκρα

Πτυχιούχου Θεολογίας΄

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΕΞΙ ΠΡΟΣΕΥΧΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΡΙΑ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ (ΕΞΑΤΑΥΤΟΝ) ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΞΙ ΘΕΙΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΣΤΑ 150 ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΤΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ. 1)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΠΑΤΡΟΣ, 2)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΥΙΟΥ, 3)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, 4)ΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ, 5)ΘΕΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, 6)ΕΣΦΑΓΜΕΝΟΝ ΑΡΝΙΟΝ. ΟΙ ΕΞΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΥΠΕΡΑΡΡΗΤΗ ΕΝΑΔΑ. Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΚΤΟΣ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΙΧΕ Ο ΘΕΟΣ. ΕΚΤΟΣ(6ΟΣ) ΕΓΙΝΕ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, Ο ΥΙΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ, ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΥΡΑΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΑΒΕ Ο ΑΚΤΙΣΤΟΣ ΙΗΣΟΥΣ. ΟΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ ΕΝΕΚΕΝ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ. Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΕΝΤΟΛΕΚΤΟΝ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΔΙΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΧΟΥΝ ΠΕΝΤΕ ΜΟΝΟ ΛΕΞΕΙΣ. Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΛΑΪΚΟΝ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΘΟΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΕΙΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ.
           






Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Κήρυγμα στο Αποστολικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΓ´ Λουκά.



Όντως αξεπέραστο
το μέγεθος της δύναμής του, να
    καθίσει κάποιος μαζί με το Χριστό!

 του π. Παναγιώτη Γκέζου

 Μέσα από τη συγκεκριμένη
                              αποστολική περικοπή
 ο Απόστολος Παύλος τονίζει πως
η σωτηρία δεν είναι αποτέλεσμα
 ανθρώπινων προσπαθειών,
 αλλά της χάριτος του Θεού:
ούτε οι αρετές
                  ως ανθρώπινα επιτεύγματα,
τις οποίες υπερτόνιζαν
             οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι,
ούτε ο Νόμος, στον οποίο
                προσκολλούνταν οι Ιουδαίοι,
 μπορούν να σώσουν τον άνθρωπο.
Ήδη από την αρχή του
     δεύτερου κεφαλαίου της επιστολής,
 ο Απόστολος υπογραμμίζει
την  κατάσταση των Εφεσίων
πριν πιστέψουν στο Χριστό:
                       ήταν πνευματικά νεκροί
εξαιτίας των παραπτωμάτων
                        και των αμαρτιών τους,
έχοντας αιχμάλωτη
       την ύπαρξή τους στα πάθη τους.
Η αμαρτία είχε ως αποτέλεσμα
την πνευματική νέκρωση, αλλά
ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός,
αφού αναστήθηκε από
τους νεκρούς και νίκησε το θάνατο,
   μετέβαλε τη νεκρότητά μας σε ζωή.
Μας μετάγγισε το πλήρωμα
                                 της δικής Του ζωής
«ίνα ζήσωμεν δι’ αυτού» (Α΄ Ιω. 4,9).
Βέβαια, όσο διαρκεί η παρούσα ζωή
έχουμε απλώς «τον αρραβώνα
της κληρονομίας ημών» (Εφ. 1, 14),
αφού η σωτηρία θα γίνει κτήμα μας
με τη Δευτέρα Παρουσία του
   Κυρίου και την κοινή εξανάσταση.
Τότε θα μπορούμε
            να γευόμαστε ολοκληρωμένα
 «τον υπερβάλλοντα πλούτον
                              της χάριτος αυτού».
Ο Απόστολος των Εθνών,
θέλοντας να ξεκαθαρίσει
στους Εφεσίους τη θέση και το ρόλο
                           των «αγαθών έργων»
στη ζωή τους –και
    γενικά στη ζωή όλων των πιστών-
γράφει:
«ούκ εξ έργων, ίνα μή τις καυχήσηται. 
Αυτού γαρ εσμέν ποίημα,
κτισθέντες εν Χριστώ Ιησού
                             επί έργοις αγαθοίς…».
 Ο Θεός
           δια της χάριτός του τους έσωσε,
χωρίς να αφήνονται περιθώρια
                           σε κάποιο να καυχηθεί.
Εντούτοις, ο Θεός δημιουργεί
 και αναδημιουργεί
                       εν Χριστώ τον άνθρωπο
«επί έργοις αγαθοίς»,
   δηλαδή για να εργάζεται το αγαθό.
Ο σύγχρονος ερμηνευτής
Καραβιδόπουλος αναφέρει:
«Γίναμε καινούρια κτίση
                  όχι με τα έργα που κάναμε,
 αλλά για να κάνουμε καλά έργα,
με τα οποία φανερώνεται
                                   η ανακαίνισή μας.
Αποτέλεσμα λοιπόν της σωτηρίας
είναι τα καλά έργα
                               και όχι προϋπόθεση».
Η αναφορά στη χάρη που εκπήγασε
και εκπηγάζει από το
απολυτρωτικό έργο του Ιησού Χριστού
και δια της οποίας οι πιστοί σώζονται
και απολαμβάνουν πλουσιοπάροχα
                                     τα αιώνια αγαθά,
είναι ένα από τα πιο αγαπητά
και προσφιλή θέματα
του αποστόλου Παύλου.
Εμείς, που με το βάπτισμά μας γίναμε
μέλη του σώματος του Κυρίου,
δεν πρέπει να χάνουμε αυτό
             που πραγματικά μας αξίζει.
             Ας δεχτούμε το δώρο του Θεού,
ας γευτούμε δια της πίστεως
 «τον υπερβάλλοντα πλούτον
                                  της χάριτος αυτού»
και ας αφήσουμε την δωρεάν
θεία χάρη να μας περιβάλει,
   να μας ανακαινίσει, να μας θεώσει.


Εφεσίους 2, 4-10  

Ολοκληρώθηκαν οι λατρευτικές και εορταστικές εκδηλώσεις για την Γιορτή του Αγίου Στυλιανού, στο Ίδρυμα Κ.Α.Α.Π. Βούλας.


Το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016, τελέσθηκε ο Όρθρος και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία με την συμμετοχή του Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου του ομωνύμου Δήμου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου Χάλαρη και του π. Αντωνίου Χρήστου, Υπευθύνου Ιερέως του Ιδρύματος, των παιδιών και εργαζομένων του Ιδρύματος, καθώς και Χριστιανών από την ευρύτερη περιοχή.


Το Θείο Λόγον κήρυξε ο π. Ματθαίος, ο οποίος   αναφέρθηκε στην πραγματική και ουσιαστική χαρά που κανείς βρίσκει και βιώνει στην Εκκλησία και την διέκρινε με την κοσμική-εξωτερική "χαρά" του κόσμου, που είναι ψεύτικη, εφήμερη και προσωρινή. Ο κόσμος εννοεί χαρά την εκπλήρωση των φιλήδονων στόχων του, κάνει μια προσπάθεια να σωματοποιήσει την καρδιά, ενώ η πραγματική χαρά είναι πνευματική, βιώνεται στην καρδιά με την προσκόλληση και κάθαρση του νου στον Θεό. Αυτό κατάφεραν οι Άγιοι και γι αυτό η Εκκλησία μας προβάλει έναν ή περισσότερους κάθε μέρα για να μας εμπνεύσουν και να τους μιμηθούμε όπως και ο Άγιος Στυλιανός που γιορτάζουμε σήμερα.  Κλείνοντας ο π. Ματθαίος ευχήθηκε να βιώσουμε αυτή τη χαρά και να υπερβούμε τις "ψευδοχαρές" του κόσμου.

  Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο π. Αντώνιος ευχαρίστησε τον π. Ματθαίο που  φροντίζει ανελλιπώς  κάθε χρόνο να έρχεται και να λειτουργεί στη μνήμη του Αγίου σε αυτό το Εκκλησάκι,  καθώς και όλους τους προσκυνητές και εθελοντές, που βοήθησαν και συνέβαλαν ο κάθε ένας με τον τρόπο του, στον ευτρεπισμό του Ναού. Ακολούθησε το 6χρονο μνημόσυνο της αδελφής μας Χριστίνας.

         Μετά το "Δι' ευχών" ο π. Αντώνιος μετέβηκε με το Άγιο Δισκοπότηρο σε όλα τα τμήματα του Ιδρύματος, για να  κοινωνήσουν τα παιδιά τα  οποία δεν μπορούσαν να βρίσκονται στο Εκκλησάκι. 

Στη συνέχεια όλοι μετέβησαν στην αίθουσα εκδηλώσεως του Ιδρύματος όπου ακολούθησε κέρασμα με εδέσματα, αναψυκτικά, γλυκίσματα α προσφοράς του "Συλλόγου Φίλοι του ΠΙΚΠΑ" με επικεφαλής την κ. Φωτεινή Ψιλάκη και εθελοντών από την Ενορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικών Γλυφάδας και από τις Κατηχητικές Συνάξεις του Ιδρύματος.  Μουσική έπαιξε και  Τραγούδησε η κ. Μαρία Κοτσίρη  .  Ενώ τα παιδιά συμμετείχαν και αυτά σε όσα τραγούδια γνώριζαν και χόρεψαν.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι συμμετείχε στη Θ. Λειτουργία και έδωσε το παρών στην Εκδήλωση η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, η κ. Σοφία Κωνσταντέλλια .




   Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου Κ.Α.Α.Π. Βούλας.

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Tελέσθηκε ο Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός, προς τιμή και μνήμη του Αγίου Στυλιανού, προστάτη του Ιδρύματος Κ.Α.Α.Π. Βούλας.


   Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πανηγυρίζει με κάθε λαμπρότητα και Εκκλησιαστική τάξη το Ιερό  Παρεκκλήσιο του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, Άγιος Στυλιανός, το οποίο ευρίσκεται εντός του ιδρύματος του Κ.Α.Α.Π. (πρώην Π.Ι.Κ.Π.Α) Βούλας.

  Την Παραμονή της Εορτής, Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016, στις 6.30 μ.μ., τελέσθηκε ο Μέγας Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός μετά Αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. κ. Παύλου.

Στον Εσπερινό συμμετείχαν οι Κληρικοί π. Δημήτριος Σαμαράς Εφημέριος του Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, ο  π. Αντώνιος Χρήστου Υπεύθυνος Ιερεύς του Ιδρύματος, η διοίκηση με επικεφαλής την κ. Μαυρογιάννη,  όσα παιδιά του Ιδρύματος μπόρεσαν να μετακινηθούν, του προσωπικού που εφημέρευε, αρκετών εθελοντών, Κατηχητών και εκπροσώπων συλλόγων, παιδιά και συνοδοί από το Ίδρυμα Κόκκορη, καθώς και προσκυνητών από την ευρύτερη περιοχή.

  Στο τέλος των Αποστίχων έγινε από τον Ποιμενάρχη μας κ. Παύλος, ο οποίος αναφέρθηκε στον βίο του Οσίου Στυλιανού, υπογραμμίζοντας την ιδιαίτερη αγάπη του Αγίου στα παιδιά. Κλείνοντας το κήρυγμα ο Σεβασμιώτατος προέτρεψε ιδιαιτέρως τα παιδιά του Ιδρύματος να μη διστάσουν να προσεύχονται να ζητούν τις πρεσβείες του Αγίου, καθώς ο Άγιος συνεχώς δέεται στον Θεό για εκείνα και τα προστατεύει.  

Ο Σεβασμιώτατος δεν έκρυψε την συγκίνησή του καθώς την φυλλάδα της Ακολουθίας που κρατούσε, του την είχε δωρήσει πριν περίπου 50 χρόνια ο Μακαριστός Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κυρός Στυλιανός, λίγους μήνες πριν τον χειροτονήσει Διάκονο. Επίσης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την παρουσία του Ιδρύματος Κόκκορη και ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν στην Ιερά Πανήγυρη αλλά και γενικότερα διακονούν εθελοντικά ή έμμισθα μέσα στο Ίδρυμα.

Μετά την Απόλυση ο Σεβασμιώτατος μοίρασε τον Άρτο και μία εικονίτσα,  ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε από τους άλλους δύο Κληρικούς η καθιερωμένη λιτάνευση  Ιερά Λιτάνευση της Εικόνος του Αγίου Στυλιανού, σε όλα τα τμήματα του Ιδρύματος.
   Αύριο Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016, κορυφώνονται οι λατρευτικές πανηγυρικές εκδηλώσεις με  την τέλεση  της Ακολουθίας του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας, στις 7.30 π.μ., ενώ για πρώτη φορά θα ακολουθήσει και γιορτή με μουσική και εδέσματα στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Ιδρύματος.


Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου Κ.Α.Α.Π. Βούλας.

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

Δωρεάν μαθήματα για παιδιά στο Γκολφ Γλυφάδας




Δωρεάν μαθήματα εκμάθησης γκολφ σε παιδιά ηλικίας 8-17 ετών προσφέρει η Ακαδημία Γκολφ Γλυφάδας. Τα επίσημα εγκαίνια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν παρουσία πολλών μικρών αθλητών. Βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τη γοητεία του Ολυμπιακού αθλήματος του γκολφ, τις διαχρονικές αξίες της άμιλλας, να έρθουν πιο κοντά στη φύση και να την αγαπήσουν, αλλά και να νιώσουν ηρεμία και χαλάρωση μέσα στο μοναδικό περιβάλλον του Γκολφ της Γλυφάδας. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο και Κυριακή πρωί, από τις 10 ως τις 11:30 και τα έχουν αναλάβει έμπειροι προπονητές, οι οποίοι θα τους μάθουν τα μυστικά του αθλήματος, με στόχο να βγάλουν και τους μελλοντικούς πρωταθλητές του γκολφ!


Οι εγκαταστάσεις του Γκολφ Γλυφάδας έχουν ανακαινιστεί πλήρως από τη διοίκηση, ώστε να εξυπηρετούν και τον πιο απαιτητικό παίκτη. Παράλληλα, περιμετρικά του γηπέδου διαμορφώνεται ένας μοναδικός δρόμος περιπάτου και ποδηλατόδρομος, σε μια μεγάλη ανάπλαση που είναι σε εξέλιξη. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, στόχος είναι η ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής του Γκολφ και η προώθηση του αθλήματος στις νεότερες γενιές.


«Σας ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνετε να παρευρεθείτε στον όμορφο και ανακαινισμένο χώρο μας και πολύ περισσότερο σας ευχαριστούμε που μας εμπιστεύεστε τα παιδιά σας και τους δίνετε την ευκαιρία να ανακαλύψουν την γοητεία του ολυμπιακού αθλήματος και να γίνουν μέλη της Ακαδημίας Γκολφ», τόνισε κατά τη γιορτή των εγκαινίων ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Γκολφ Α.Ε., Στέλιος Κουρουπάκης. «Βασική μας επιδίωξη είναι να γνωρίσουν οι μικροί αθλητές τις διαχρονικές αξίες της άμιλλας, να έρθουν πιο κοντά στη φύση και να την αγαπήσουν, αλλά και να νιώσουν ηρεμία και χαλάρωση σ' αυτό το μοναδικό περιβάλλον του Γκολφ της Γλυφάδας», συμπλήρωσε.

Μικρό τμήμα Τιμίου Ξύλου...που βυθίζεται..!

Σήμερα επισκεφθήκαμε με την Ενορία μας, τον Ενοριακό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Μυκηνών, στην οποία υπάρχουν πολλοί πνευματικοί θησαυροί! Ένας από αυτούς μικρό τμήμα Τιμίου Ξύλου, όπως βλέπετε το πετάς στο νερό και αυτό βυθίζεται αντί να επιπλέει όπως ήταν το φυσιολογικό...!

ΣΤΑΥΡΕ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ...!


π. Αντώνιος  Χρήστου


Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Παρατήρηση του πλανήτη Άρη στη Γλυφάδα,



Μια νοητή επίσκεψη στον πλανήτη Άρη θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν οι κάτοικοι και επισκέπτες της Γλυφάδας, αυτό το Σάββατο, από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 10 το βράδυ. Το National Geographic, στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Παρατήρησης του Πλανήτη Άρη», θα τοποθετήσει τηλεσκόπιο στην πλατεία Εσπερίδων Γλυφάδας, σε μια πρωτοβουλία που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Μέσα από το φακό υπερσύγχρονων τηλεσκοπίων, δίνεται η μοναδική ευκαιρία σε όλους να παρατηρήσουν ουράνια σώματα, καθώς και τον πιθανό επόμενο προορισμό του ανθρώπου στο ηλιακό μας σύστημα, τον πλανήτη Άρη. Αν σας συναρπάζει το διάστημα και οι πλανήτες, επισκεφθείτε τη Γλυφάδα αυτό το Σάββατο το απόγευμα και μάθετε περισσότερα για το διάστημα αλλά και για τον κόκκινο πλανήτη!

Η Εβδομάδα Παρατήρησης θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου, από το Ζάππειο Μέγαρο, όπου τηλεσκόπια και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, θα μυήσουν το κοινό στην παρατήρηση των πλανητών και στα χαρακτηριστικά του πλανήτη Άρη, καθώς και άλλων αντικειμένων του νυχτερινού αττικού ουρανού.

Δείτε το video της ενέργειας: https://www.youtube.com/watch?v=pu6TuRqXfFA

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Τα Εισόδια της Θεοτόκου - Τι ακριβώς γιορτάζουμε στις 21 Νοεμβρίου!

Τα Εισόδια της Θεοτόκου - Τι ακριβώς γιορτάζουμε στις 21 Νοεμβρίου!


ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ  Αναλυτικά

Αποτέλεσμα εικόνας για Εισόδια Θεοτόκου

Στις 21 Νοεμβρίου η Ορθόδοξος Χριστιανική Εκκλησία μας γιορτάζει τα Εισόδια της Θεοτόκου.

Όλοι γνωρίζομε το συμπαθέστατο βιβλικό ζευγάρι του Ιωακείμ και της Άννας. Ζευγάρι πιστό στον ένα και αληθινό Θεό των πατέρων τους. Ήταν και οι δύο τους άνθρωποι καλόγνωμοι καί ειρηνικοί και η συμβίωσή τους κυλούσε ήρεμα.

Ωστόσο μια μελαγχολία βάραινε τις ψυχές τους. Και στων δύο τις καρδιές φώλιαζε η ίδια λαχτάρα. Να γίνουν γονείς, να αποκτήσουν έστω καί ένα παιδί” Η Άννα με τις θερμές προσευχές που καθημερινά έστελνε στον Θεό της, είχε τάξει να προσφέρει, να αφιερώσει το παιδί που θα της χάριζε ο Κύριος στην υπηρεσία την δική του. Είχε διαβάσει η Άννα στα ιερά γράμματα (Παλ. Διαθήκη) για μια άλλη Άννα την γυναίκα του Ελκανά που πριν εκατοντάδες χρόνια είχε και αυτή τον ίδιο καημό, νά αποκτήσει ένα παιδί. Ό Κύριος των Δυνάμεων είχε εισακούσει τότε την θερμή προσευχή της Άννας του Ελκανά και της χάρισε ένα αγοράκι. Όλοι ξέρουμε τον μεγάλο προφήτη Σαμουήλ, το ευλογημένο παιδί της προσευχής. Αυτά σκεφτόταν η Άννα του Ιωακείμ με τη μεγάλη πίστη της στον Θεό και ήλπιζε. Μήπως λιγόστεψε η δύναμις του Κυρίου της; Μήπως εμίκρυνε το παντοδύναμο χέρι του; (Αρ.ια:23 Ησ:νθ:1). Καί έτσι μ’ όλο που τα χρόνια κυλούσαν αφήνοντας πάνω στην Άννα τ’ αχνάρια τους, εκείνη δεν έπαψε να προσεύχεται θερμά και να περιμένει το θαύμα.

Μα το πότε θα γίνει το θαύμα που ο καθένας μας περιμένει, μόνον ο Θεός το γνωρίζει, Εκείνος ξέρει την κατάλληλη στιγμή και όχι εμείς οι ανυπόμονοι.

Ο κόσμος πλήγωνε το αγαπημένο ζευγάρι και δεν το άφηναν ούτε θυσίες να προσφέρει στον Θεό, γιατί τότε επικρατούσε η γνώμη ότι οι άνθρωποι που δεν γεννούσαν παιδιά δεν είχανε το δικαίωμα της προσφοράς θυσιών.

Μα να, το πλήρωμα του χρόνου φθάνει σε μιά εποχή που οι ανθρώπινες ελπίδες έχουνε σβύσει. Και η Άννα γέννησε την μονάκριβη στον κόσμο θυγατέρα της, όταν το κεφάλι της ήταν άσπρο από τα γερατειά καί τα όργανά της νεκρωμένα λόγω της ηλικίας, γέννησε την κόρη της, την μικρή Μαρία, την εκλεκτή του Θεού. Στις 8 Σεπτεμβρίου γιορτάζουμε την γέννηση της μικρής Παναγίτσας μας.

Χαρά γέμισε το σπιτικό και τις ψυχές του πιστού ζευγαριού. Στήν δύση της ζωής τους ανέτειλε και γι’ αυτούς ο ήλιος της χαράς!!

Μα μέσα στη χαρά τους δεν ξεχάσανε το μεγάλο τους τάμα, “να αφιερώσουν τήν κόρη τους στον Ναό, στην υπηρεσία του Θεού”.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής της Μαρίας πέρασαν γρήγορα για την Άννα και έφθασε η ώρα της εκπληρώσεως του τάματός της. Αυτή την όμορφη επέτειο γιορτάζομε στις 21 Νοεμβρίου. Χαρούμενο καί βαθειά συγκινημένο το γερασμένο ζευγάρι, περιτριγυρισμένο από φίλους, συγγενείς και κοπέλες γιορτινά ντυμένες με άσπρες λαμπάδες στα χέρια, προχωρεί το δρόμο που φέρνει στον Ναό. Η μικρή Μαρία ντυμένη στα άσπρα, ανάμεσα στον πατέρα και την μητέρα της, προχωρεί χαρούμενη στην αφιέρωση. Προχωρεί σαν να μαντεύει τον ευλογημένο προορισμό της.

Αποτέλεσμα εικόνας για Εισόδια Θεοτόκου

Η εκκλησία μας με ωραιότατα τροπάρια λαμπρύνει την γιορτή αυτή:

Απολυτίκιον: Σήμερον της ευδοκίας Θεού το προοίμιον και της των ανθρώπων σωτηρίας η προκήρυξις` εν ναώ του Θεού τρανώς η παρθένος δείκνυται και τον Χριστόν τοις πάσιν προκαταγγέλλεται. Αυτή και ημείς μεγαλοφώνως βοήσωμεν` χαίρε της οικονομίας του κτίστου η εκπλήρωσις.

Κοντάκιον: Ο καθαρώτατος ναός του Σωτήρος η πολυτίμητος παστάς και παρθένος το ιερόν θησαύρισμα της δόξης του Θεού, σήμερον εισάγεται εν τω οίκω Κυρίου, την χάριν συνεισάγουσα την εν πνεύματι θείω ην ανυμνούσιν άγγελοι Θεού. Αύτη υπάρχει σκηνή επουράνιος.

Έτσι η Μαρία ταμένη από την μητέρα της, αφιερώθηκε και αφοσιώθηκε στον Θεό, ο οποίος την αντάμειψε όσο καμιά άλλη γυναίκα στον κόσμο. Μέσα στα αγνά σπλάχνα της εσκήνωσε ο Ίδιος ο Θεός. Έγινε μάνα Θεού και έμεινε η αειπάρθενος μητέρα εις τους αιώνας. Γιατί όταν ο άγγελος Γαβριήλ της έφερε τό θείον μήνυμα, έσκυψε το κεφάλι ταπεινά και είπε: « Ιδού η δούλη Κυρίου γένοιτό μοι κοιτά τό ρήμα σου». Τελεία υποταγή, Και ήξερε πώς αυτό που ζητούσε απ’ αυτήν ο Κύριος, δηλαδή το να βρεθεί η μνηστευμένη Μαρία έγκυος, τιμωρείτο με λιθοβολισμό. Το ήξερε και όμως έσκυψε το κεφάλι της μπροστά στο θέλημα του Θεού με πλήρη υποταγή και εμπιστοσύνη.

Εμείς όλοι που αγοραστήκαμε (Α’ Κορ. στ: 20, ζ:23, Γαλ. γ΄13, Εβρ, θ:12, Α’ Πέτρ. α:18, 19, Αποκ. ε:9) από τον Χριστό, με τίμημα το άγιον αίμα Του τί κάνουμε; Του ανήκουμε στ’ αληθινά; Αυτό θα το ψάξουμε μέσα μας. Θα το ψάξουμε στον τρόπο της ζωής μας. Αφήσαμε το τιμόνι του πλοίου μας, που είναι η ίδια η ζωή μας, με εμπιστοσύνη στα χέρια του μεγάλου και αλάθητου καραβοκύρη μας; Δεχόμαστε τίς φουρτούνες και τις μπόρες (αρρώστιες, θάνατοι, αντιξοότητες) με υποταγή λέγοντας: “Γεννηθήτω το θέλημά σου Κύριε”, όπως δεχόμαστε τις μπουνάτσες και το πρίμο αγέρι (τις καθημερινές ευλογίες);

Αν τώρα μετά το ψάξιμο που θα κάνουμε, βρούμε πως τις χαρές και τις ευλογίες τις δεχόμαστε υμνούντες τον Κύριο, τις δε δοκιμασίες αγανακτούντες καί ζητούντες τον λόγον απ’ αυτόν, τότε δεν μπορούμε να νοιώθουμε σαν παιδιά δικά του, αφού δεν του δινόμαστε ολοκληρωτικά.

Εύχομαι η λαμπρή γιορτή των Εισοδίων να σταθεί η αφορμή και η ευκαιρία για την αυτοκριτική και τον αυτοέλεγχό μας. Έτσι θα διαπιστώσουμε αν έχουμε ή όχι αφιερωθεί ολοκληρωτικά στον Κύριο. Αν “ναι” ας συνεχίσουμε τον όμορφο αγώνα μακάριοι.

Αν “όχι”, ας αρχίσουμε αυτόν τον αγώνα όσο είναι ακόμα καιρός