του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί Αναγνώστες με την βοήθεια και τη χάρη Του Θεού, εισήλθαμε στο νέο έτος 2022 μ.Χ. και αυτό φυσικά είναι το πρώτο μας γι αυτό το έτος. Κάθε πρώτο άρθρο μας, έχει πάντα την νοσταλγία του παλιού έτους που έφυγε, αλλά και την ελπίδα και την προσδοκία για βελτιώσεις σε όλους τους τομείς στο νέο χρόνο που ήρθε! Αν θα γίνει ή όχι όμως εξαρτάται κατά πόσο έντονα θα το ευχηθούμε στη προσευχή μας στον έναν και Τριαδικό Θεό και φυσικά ανθρωπίνως δώσουμε όλο μας το «Είναι» και το προσπαθήσουμε..! Στα πλαίσια αυτή της εισαγωγής, ακολουθήστε μας όλο το νέο χρόνο, στις νέες περιπέτειες και προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η «γραφίδα μας»…!
Αν κανείς παρατηρήσει με ιδιαίτερη προσοχή,
την εικόνα της Γεννήσεως Του Κυρίου μας, αλλά και της Βαπτίσεως Του Χριστού κατά
τα Άγια Θεοφάνεια, θα διαπιστώσει πολλά κοινά σημεία και χαρακτηριστικά, παρόλο
που περιγράφεται διά του αγιογράφου διαφορετική Εορτή! Αυτό συμβαίνει τόσο
γιατί υπάρχει κοινός πυρήνας των δύο Εορτών και κάποτε εορτάζονταν από την Αγία
μας Εκκλησία μαζί σε μία Εορτή με το όνομα «Άγια Επιφάνεια», όσο και γιατί και
στα δύο έχουμε κάτι νέο : α) Στην Γέννηση έχουμε την σάρκωση Του Θεού Λόγου και
την είσοδό του στην ανθρώπινη ιστορία και β) Στη δε Βάπτιση έχουμε τον Κύριο
μας ως πλήρη άνδρα στην ηλικία των 30 ετών που εισέρχεται πλέον επίσημα στη
δημόσια δράση Του και στη σωτήριο τριετή Αποστολή Του.
Αυτό που δεσπόζει και στις δύο Εικόνες είναι
αυτό το ΦΩΣ που δεν είναι ανθρώπινο,
κτιστό η γήινο, αλλά είναι Θείο, άκτιστο και επουράνιο! Αυτό το Φως ξεκινά από
τον Ουρανό, αλλά λούζει και φωτίζει τον νεογέννητο Χριστό και τον ώριμο Κύριο
στον Ιορδάνη ποταμό. Αυτό δηλώνει αυτό που λέμε και στο σύμβολο της Πίστεως :
«…φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸνἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ,
γεννηθέντα οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι' οὗ τὰ πάντα ἐγένετο». Ως
δέσμη φωτός φωτίζεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στις δύο εικόνες, αλλά
ταυτόχρονα όπως και στη Μεταμόρφωση αυτό το Φως ταυτόχρονα πηγάζει από τον
Χριστό, ως ομοούσιο πρόσωπο της Θεότητος.
Όλα αυτά λοιπόν, εννοείται θεολογικά, στη
τέχνη της Αγιογραφίας και οντολογικά στην προοπτική του ανθρώπου δεν είναι
καθόλου τυχαία. Δείχνουν τι πραγματικά είναι ο Θεός, ως πηγή Του φωτός, αλλά
και τι μπορεί ο άνθρωπος κατά χάρη να αποκτήσει αν μετανοήσει πραγματικά και
οικειοποιηθεί αυτές τις δύο Εορτές, όχι ως κοσμικό γεγονός, αλλά ως γεγονός
απαρχής αγιασμού και πραγματικής μετάνοιας στη ζωή Του.
Το πρόβλημα βέβαια στις μέρες μας είναι,
ότι δίπλα και παράλληλα στο Θεϊκό αυτό Φως, που το έχουν δια της νοεράς
προσευχής οι Άγιοι κρυφοί και φανεροί αυτού του κόσμου, υπάρχει και το φως το
τεχνικό, που παράγει ο άνθρωπος μέσω της τεχνολογίας και είναι οπωσδήποτε
θελκτικό και εντυπωσιακό στα μάτια των ανθρώπων, όμως εκτός από την τέρψη της
στιγμής, όχι μόνο δεν έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στα υπαρξιακά
«σκοτάδια» του ανθρώπου, αλλά σαν άλλος
Εωσφόρος πιστεύει ότι με τα δικά του φώτα ο άνθρωπος μπορεί να ζήσει ανεξάρτητα
από τον Θεό και χωρίς να έχει ανάγκη αυτό το Φως Του Θεού.
Δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό ή βαθειά
πνευματική κατάσταση για να καταλάβει κανείς που οδηγούμαστε με αυτά τα
σκοτάδια ή ακριβέστερα σαν «πυγολαμπίδες» απέναντι στον «ήλιο της ημέρας» τον
Θεό, μα φυσικά στην έπαρση, τον εωσφορικό εγωϊσμό και ύστερα στη πτώση ενός
νέου «προπατορικού αμαρτήματος». Το δε πιο επικίνδυνο είναι ότι όσοι
«ευαγγελίζονται» αυτή την προοπτική, όλα αυτά τα ονομάζουν «τεχνολογική
εξέλιξη» και «μέλλον της ανθρωπότητας». Ενώ όσες φωνές ασκούν κριτική και
αντιπαραβάλλουν εύλογα ερωτήματα, θεωρούνται «σκοταδιστές», «νοσταλγοί του
μεσαίωνα…» κτλ κτλ.
Ας ξυπνήσουμε όμως όσο είναι νωρίς! Ο
άνθρωπος αποτελεί την «Κορωνίδα της Δημιουργίας», μπορεί αν ενεργοποιήσει το
κατ΄ εικόνα και κυρίως το καθ΄ ομοίωσιν να γίνει μέχρι και μικρός Θεός κατά
Χάριν, όμως δεν έχει πλαστεί «αυτόφωτος» αλλά είναι «ετερόφωτος» ! Ας
συνειδητοποιήσουμε τα σκοτάδια μας και ας στραφούμε προς στο ένα και αληθινό
Φως, γιατί αλλιώς μία ακόμη καταστροφή μας σε παγκόσμιο αλλά και σε προσωπικό
επίπεδο είναι εγγύτερα από ποτέ…! Μη γένοιτο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας απλά με κόσμιο τρόπο.