του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί μου Αναγνώστες, έχουμε εισέλθει για άλλη μια φορά και μια χρονιά στην περίοδο του Τριωδίου της Εκκλησία μας! Μια πραγματικά πνευματική και κατανυκτική περίοδος που σκοπό έχει να συναντήσουμε τον Αναστημένο Χριστό, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου ξημερώνοντας Κυριακή του Πάσχα! Μέχρι τότε όμως βήμα-βήμα, κομμάτι-κομμάτι, η Εκκλησία έχει ενδιάμεσα σημεία και σταθμούς που οφείλουμε όχι μόνο να γνωρίζουμε αλλά και να τηρούμε και να εφαρμόζουμε! Με βάση αυτά, εσείς αγαπητοί αναγνώστες μου ακολουθήστε με και εμπιστευθείτε με και στο σημερινό μας άρθρο…!
Αφετηρία στη 1η
προπαρασκευαστική Κυριακή του Τριωδίου που πέρασε είναι του Τελώνη και του
Φαρισαίου, όπου καλούμαστε να απαλλαγούμε από την υπερηφάνεια, την κάθε είδος
έπαρσης και αίσθηση υπεροχής και κυρίως υποκρισίας του Φαρισαίου και να
υιοθετήσουμε την μετάνοια, την συντριβή και κυρίως την μετάνοια του τελώνου.
Δύο πρόσωπα, δύο κόσμοι, δύο πνευματικές καταστάσεις στο ίδιο κάδρο, στην ίδια
πράξη (και οι δύο σε προσευχή) αλλά εντελώς αντίθετες μεταξύ τους, εντελώς
αντιφατικές και κυρίως σαφέστατες στο τι οφείλουμε να κάνουμε και τι να μη
κάνουμε αν θέλουμε όντως να βαδίσουμε τον σκοπό και τον δρόμο της σωτηρίας στη
ζωή μας!
Με βάση αυτά τα
πνευματικά δεδομένα, οφείλουμε ως Χριστιανοί να ζούμε αλλά και να
τοποθετούμαστε στα πράγματα και στις σύγχρονες προκλήσεις τις οποίες
αντιμετωπίζουμε και οφείλουμε να γνωρίζουμε ως Χριστιανοί τι είμαστε και που
είμαστε και που οφείλουμε να πάμε. Θα σχολιάσουμε μερικά για να καταλάβετε τι
ακριβώς εννοούμε :
Α) Σήμερα που
γράφονται αυτές οι γραμμές (14 Φεβρουαρίου 2022) όλα τα Μ.Μ.Ε. από το πρωί,
καθώς και καταστήματα είδη δώρων, ζαχαροπλαστεία, Ανθοπωλεία και γενικότερα
μαγαζιά, προβάλλουν (όπως και τα Χριστούγεννα …) τον Δυτικό Άγιο Βαλεντίνο και
κυρίως την εμπορευματοποιημένη πλευρά του «έρωτα» αλλά και «την αγάπη» ως
εκπλήρωση «της σεξουαλικότητας» και του κάθε είδους ρομαντισμού κ.τ.λ. Δεν θα
μείνουμε τώρα στην ιστορικότητα «του Αγίου» αν υπήρχε ως πρόσωπο ή όχι, γιατί
άλλωστε μιλάμε για τρία πρόσωπα με αυτό το όνομα. Εμείς θα μείνουμε σε αυτό που
πρεσβεύει ο «Βαλεντίνος» ως ένδειξη αγάπης κτλ και μάλιστα τα τελευταία χρόνια
ανεξαρτήτου φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού…! Εμείς όμως ως Χριστιανοί
γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η αγάπη δεν είναι
απλά ένα συναίσθημα ούτε καν αίσθημα, αλλά κυρίως πρόσωπο, αυτό του Ενός
Τριαδικού μας Θεού (Τριάς εν μονάδι, μονάς εν Τριάδι) και αυτό το οποίο είδαμε του
Θεανθρώπου Ιησού Χριστό! Γι αυτό η αγάπη για εμάς δεν είναι καρδούλες, δωράκια
και φιλάκια, αλλά προσφορά του ίδιου μας του ευατού στον μοναδικό άλλον που
σημαίνει ταυτόχρονα Σταυρός και άρα συζυγία διά του Μυστηρίου του Γάμου και όχι
απλά μιας συμβολαιογραφικής πράξης ή μιας τελετής στο Δημαρχείο…! Μιλάμε για
αγώνα και αγιασμό εντός του γάμου και όχι απλά για συναίσθημα που κάποια στιγμή
μας τελειώνει χωρίς την αίσθηση καμιάς θυσίας ή ευθύνης.
Β) Με μεγάλη
ικανοποίηση είδαμε την νέα σειρά για τον Άγιο Παΐσιο με τίτλο «Από τα Φάρασα
στον Ουρανό»! Τόσο τα κολακευτικά σχόλια του κόσμου, όσο και ο αριθμός των
τηλεθεατών που το παρακολούθησαν δεν στάθηκε αρκετός για τους
γνωστούς-άγνωστους της τηλεοπτικής και καλλιτεχνικής σκηνής που προσπάθησαν με
την ιδεοληψία τους να μηδενίσουν και να εξαφανίσουν μια τόσο σημαντική και
ομαδική προσπάθεια ανθρώπων και συντελεστών για το άψογο από όλες τις απόψεις
αποτέλεσμα που είδαμε! Στο πρώτο επεισόδιο παρόλο που ο Άγιος ήταν μόνο βρέφος,
είδαμε μέσα από τους χαρακτήρες την θεοσέβεια του κόσμου, τον αγνό πατριωτισμό
τους, την υπακοή τους και το σεβασμό τους στο ράσο και στην μορφή του Αγίου
Αρσενίου του Καππαδόκου που ενσαρκώνει τόσο επιτυχημένα ο κ. Τσακίρογλου.
Είδαμε τι σημαίνει συζυγία και πόσο η σύζυγος προς τον σύζυγο έκφραζαν την
διαφωνία τους αλλά και το σεβασμό τους. Είδαμε το ρόλο της γιαγιάς πόσο
σημαντικός ήταν στην ανατροφή και διαπαιδαγώγηση των παιδιών που δεν τα άραζαν
σε κάποια τηλεόραση (δεν υπήρχε άλλωστε ακόμη για τον περισσότερο κόσμο) αλλά
μετέδιδαν την πείρα και την σοφία τους που ήταν αντλημένη μέσα από την εφαρμογή
του ευαγγελίου! Αυτή την Ελλάδα και αυτό τον προσανατολισμό δεν τον θέλουν
πολλοί και γι αυτό βρήκαν να καυτηριάσουν και να αποδομήσουν για άλλη μια φορά
και ευκαιρία. Οποιαδήποτε όμως άλλη εκτροπή όχι μόνο δεν μιλούν και δεν
καταδικάζουν αλλά επιβραβεύουν κι όλας!
Αυτά τα δύο προς το
παρόν, τα άλλα σε επόμενο άρθρο μας…Αμήν!
Πηγή : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας απλά με κόσμιο τρόπο.