Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2008

Περί των γεγονότων της Μονής Βατοπαιδίου!




Είχα καιρό να αναρτήσω νέο άρθρο για πολλούς λόγους! Ο κυριότερος ήταν ότι μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, το Σεπτέμβριο ήμουν σε καιρό προετοιμασίας, για την χειροτονία μου εις Πρεσβύτερον! Η προετοιμασία μου, συνέπεσε ακριβώς την περίοδο που ξέσπασε όλο αυτό το σκάνδαλο με τα οικονομικές ανταλλαγές του Ελληνικού Δημοσίου με την Μονή Βατοπαιδίου και είναι στην επικαιρότητα μέχρι σήμερα! Τώρα που αρχίζει και ξεφουσκώνει «δημοσιογραφικά» λίγο το θέμα και η δικαιοσύνη κάνει τις έρευνες και το έργο της, ήθελα να καταθέσω και εγώ λίγο την άποψή μου για το θέμα, από την δικιά μου οπτική γωνία και εμπειρία!

Καταρχήν θα ξεκινήσω το θέμα από πολύ πριν ξεσπάσει! Ήταν το 1995, εγώ ήμουν Ιεροσπουδαστής στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Κορίνθου και στο Ναύπλιο την ιδιαιτέρα μου πατρίδα, ερχόταν η Τιμία Ζώνη της Παναγίας μας, από την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου για ολιγοήμερο προσκύνημα στον Ιερό Ναό του Αγίου Αναστασίου του Ναυπλιέως στο Ναύπλιο! Εκεί ήταν η πρώτη και η τελευταία μου συνάντηση με τον Ηγούμενο Εφραίμ! Είχε ακόμα κόκκινα γένια (καμία σχέση με τα άσπρα μαλλιά και γένια που είναι τώρα) και είχε μαζί του μία συνοδεία μοναχών, όπου καθόντουσαν με βάρδιες πάνω από το Ιερό κειμήλιο και έδιναν μία ευλογία σε όσους προσκυνούσαν (μία εικονίτσα της Παναγίας να κρατάει την ζώνη της μέσα σε ζελατίνα μαζί με κομματάκι υφάσματα περασμένα από την τιμία ζώνη )! Την ημέρα που ήρθε γινότανε Αγρυπνία (αν θυμάμαι καλά) και γινόταν πρώτα Εσπερινός την ώρα της ακολουθίας που έκανε ο ηγούμενος , άρχιζαν να ακούγεται ήχος από καταμέτρηση σε μηχάνημα από το διπλανό χώρο που είχε πρόσβαση από το Ιερό! Γυρνάει ξαφνιασμένος και μου λέει εμένα...τι είναι αυτό; Μετράνε χρήματα; Εγώ πραγματικά απορημένος του λέω δεν ξέρω Γέροντα! Κινείται τότε αυτός, προς την μεριά εκείνη, ανοίγει την πόρτα και πραγματικά είδαμε τους επιτρόπους του Αγίου Αναστασίου να κάνουν καταμέτρηση από τα χρήματα που είχαν ρίξει οι πιστοί έως ώρας! Τότε ο Ηγούμενος Εφραίμ, με αυστηρό και επιτημιτικό ύφος τους επίπληξε γιατί το έκαναν αυτό, εν ώρα Ιεράς Ακολουθίας και ότι είναι αμαρτία αυτό! Πράγματι αυτοί σταμάτησαν αμέσως! Θυμάμαι τότε την εντύπωση που μου έδωσε, ότι ήταν αφιλοχρήματος και υπεράνω χρήματος στην νεανική μου τότε ψυχή!
Τα χρόνια πέρασαν, πήγα Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή μετά Θεολογική Σχολή όπου τελείωσα το 2003 χρονιά που έβγαλα το δίπλωμα οδήγησης! Την επόμενη χρονιά 2004 διέθετα για λίγο διάστημα διέθετα αυτοκίνητο (από την αδερφή μου δανεικό) και είχα πρόσκληση από έναν φίλο μου Αρχιμανδρίτη που διαμένει στη Ξάνθη και είπα να τα συνδυάσω και τα δύο (και πρώτο ταξίδι εκτός Αθηνών με αυτοκίνητο και για να δω το φίλο μου). Πράγματι πήγα για λίγες μέρες! Ο φίλος μου με πήγε στα περισσότερα προσκυνήματα της περιοχής, μεταξύ αυτών και στο μετόχιο του Αγίου Νικολάου της Μονής Βατοπεδίου στο Πόρτο Λάγος στη λίμνη Βιστονίδα! Μάλιστα την ώρα που πηγαίναμε ο φίλος μου είχε προϊδεάσει ότι υπάρχει μια διαμάχη της Μονής με τους Κατοίκους της Περιοχής με την ηγεσία της Μονής και ότι ο Μητροπολίτης Ξάνθης ήταν με το μέρος των Κατοίκων! Όταν φτάσαμε και μας υποδέχθηκαν στο αρχονταρίκι οι Μετοχιάρχες, όντως το διαπίστωσα και εγώ αυτό το κλίμα καθώς το άκουσα με τα αυτιά μου από τους ίδιους τους Μοναχούς που έφραζαν την απογοήτευσή τους προς τον Μητροπολίτη, καθώς έλεγαν : «στην αρχή υπήρχε μεγάλη αγάπη από αυτόν προς στους αδελφούς της Μονής, αλλά από ένα σημείο και μετά άρχισε η αντίθεσή του. Μάλιστα στο πανηγύρι του Μετοχίου, ο Δεσπότης δεν πήγε όπως συνήθιζε στο Μετόχι όπως κάθε χρόνο, αλλά πήγε στο Πόρτο Λάγος και λειτούργησε στον εκεί Ναό και μετείχε σε μια διαδήλωση του χωριού, έναντι του μετοχίου (αν θυμάμαι καλά, γιατί έχουν περάσει και 4 χρόνια). Μας φιλέψανε και φύγαμε!
Αυτή ήταν η επαφή μου με τα πρόσωπα και τα πράγματα της σημερινής επικαιρότητας και τα μετέφερα όπως τα έζησα. Δεν μπορούσα πάντως να φανταστώ ότι τότε το 2004 που ανέβαινε το κυβερνών κόμμα στην εξουσία τα πράγματα, θα έπαιρναν τέτοια τροπή όπου θα σκανδαλίζονταν πραγματικά το πανελλήνιο και η οικουμένη ολόκληρη! .
Τώρα ας περάσω στο σχολιασμό και τις απόψεις μου για το θέμα :
Ο Αναχωρητισμός που εξελίχθηκε σε Μοναχισμός ήρθε στη ζωή της Εκκλησίας, ως κύμα αντίδρασης και επανάστασης από τον εναγκαλισμό της Εκκλησίας με το κράτος τον 4ο αιώνα, εποχή που η Εκκλησία έπαψε να διώκεται και άρχισε να γίνεται η επίσημη κρατική θρησκεία. Όσοι έφυγαν προς την έρημο, ήθελαν μια πιο ασκητική και απλοϊκή Εκκλησία, που όπως αναφέρει και ο Ιερός Χρυσόστομος : τότε που τα σκεύη ήταν ξύλινα αλλά οι άνθρωποι ήταν χρυσοί, ενώ τώρα (εννοεί τον 4ο αιώνα), τα σκεύη είναι χρυσά...αλλά οι άνθρωποι ξύλινοι! Ο Μοναχισμός πέρασε πολλά στάδια εξελίξεως (Ιδιόρρυθμο, Κοινόβιο, σκήτες, λαύρες, κελιά, μετόχια κτλ) και έβγαλε πραγματικά πολλούς Αγίους της Εκκλησίας, όπως και οργανώθηκε από Αγίους όπως ο Μέγας Βασίλειος, Ο Παχώμιος, Ο Μέγας Αντώνιος κ.α! Μάλιστα επειδή τα μοναστήρια ήταν αυτά που κράτησαν την Ορθοδοξία κατά την Εικονομαχία, απέκτησαν πολύ κύρος στο λαό, με αποτέλεσμα και το τυπικό τους, να περάσει. Οι αυτοκράτορες του Βυζαντίου έκτισαν πολλά μοναστήρια και χάρισαν πολλές περιοχές σε αυτά (Άγιο Όρος, Μετέωρα, Πάτμος κτλ) . Δεν ξέρουμε αν έχουμε αναλογιστεί τι σημαίνει αυτοκρατορία του τότε, με τα σημερινά δεδομένα! Είναι σαν να έδινε υλικά και κύρος ο ίδιος ο πρόεδρος της Αμερικής σήμερα ή ας πούμε ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ και σε καιρούς βασιλείας όχι τόσο...δημοκρατικούς! Όταν κτιζόντουσαν τα κτίσματα των Μοναστηριών που θαυμάζουμε ακόμα σήμερα....ο πολύ κόσμος έμενε σε καλύβες...ούτε καν διαμερίσματα που μένουμε εμείς σήμερα! Αυτό φυσικά είναι ένα ζήτημα και τότε και τώρα...! Στην Εκκλησιαστική ιστορία της Ρωσίας υπήρχε μια μεγάλη διαμάχη στους κόλπους της για τη μοναστηριακής περιουσίας (16ος -17 ος αιώνας) μεταξύ : των Ιωσηφιτών Μοναχών της Μονής Βολοκολάμσκυ που υποστήριζαν τη μεγάλη κτίση και πλουτισμό των Μοναστηριών και των Ζαβογλείων αναχωρητών που υποστήριζαν το ιδεώδες της πλήρους ακτημοσύνης των μοναχών και των μοναστηριών. Αυτές οι τάσεις και αυτά τα πράγματα που η Εκκλησία τα έζησε αιώνες πριν, βλέπουμε ότι βγήκαν και σήμερα!
Έκανα αυτή την σύντομή Ιστορική διαδρομή γιατί είναι απαραίτητη για να μπορεί κάποιος να αποκτήσει άποψη για τα πράγματα (για περισσότερη μελέτη σας παραπέμπω στη μελέτη του καθηγητή Βλασίου Φειδά http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?contents=ecclesia_history/contents.asp&main=ecclesia_history&file=monaxismos/stathmos_1.htm

Εγώ ένα ξέρω και αυτό διδάχτηκα! Ότι ο μοναχός δίνει τρεις βασικές υποσχέσεις : της Παρθενίας, της Υπακοής και της Ακτημοσύνης. Σαν μοναχοί λοιπόν είναι ακτήμονες! Σαν άνθρωποι όμως έχουν και αυτοί βιολογικές ανάγκες, πρέπει να τραφούν, πρέπει να ενδυθούν, να συντηρήσουν τα κτίσματα, σκεύη και αγιογραφίες, θέλουν να φιλοξενήσουν τους προσκυνητές! Όλα αυτά αν τα βάλει κάποιος κάτω θα δει ότι δεν είναι λίγα!Άρα οι μοναχοί είναι ακτήμονες, σαν μοναστήρια όμως έχουν περιουσιακά στοιχεία, έσοδα και έξοδα! Τα περιουσιακά στοιχεία επίσης που μπορεί να έχει ένα μοναστήρι είναι : α) από τα έσοδα από το κερί που ανάβουν οι προσκυνητές, β) από δωρεές Χριστιανών γ) Από επιχορηγήσεις είτε κρατικές είτε από ευρωπαϊκά προγράμματα, δ) Από τα περιουσιακά στοιχεία που είχαν οι άνθρωποι προτού γίνουν μοναχοί! Ως λαϊκοί ή δόκιμοι τα παραχωρούν στο μοναστήρι κτλ! Οπότε αντιλαμβάνεται κανείς πως γίνεται κάποιο μοναστήρι να κατέχει κτήματα ή ακίνητα κλτ, εκτός της περιοχής του . Για να πουλήσει οτιδήποτε όμως η νομοθεσία είναι σαφής, θέλει διαγωνισμούς , επιτροπές και γενικά διαφάνεια!
Αυτά τα παραπάνω είναι νομίζω κατανοητά και αποδεκτά και ο ιδανικός τρόπος που πρέπει να λειτουργούν τα πράγματα! Στην προκειμένη περίπτωσή όμως , με τα γεγονότα που όλοι πληροφορηθήκαμε τα πράγματα δεν έγιναν τόσο «νόμιμα», παρ’ όλη την «νομιμοφάνεια» που υπήρχε! Άλλο να έχεις γη (από όπου και να υπάρχει) και άλλο να την επενδύεις και να την μεταπουλάς κάνοντας μπίσνες και μάλιστα από Μοναστήρι του Αγίου Όρους που υποτίθεται είναι η παρακαταθήκη του Μοναχισμού! Υπήρχε ξεσηκωμός κατοίκων και μόνο γι΄ αυτό έπρεπε να ξεκαθαριστεί εντελώς, πριν γίνει οτιδήποτε! Ο Απόστολος Παύλος, λέει ότι «να μη φάω κρέας στον αιώνα αν είναι να σκανδαλίσω τον αδερφό μου»! Αυτοί γιατί βιάστηκαν να πουλήσουν; Δεν έβλεπαν την αγανάκτηση των «πιστών» κατοίκων; Έπρεπε να φτάσουν εδώ τα πράγματα; Έστω και σαν φιλανθρωπία δεν τα παραχωρούσαν; Το κυνήγι του κέρδους όμως...οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην απληστία, αυτό δεν το γνώριζαν οι καθοδηγητές και εμπνευστές της πνευματικής ζωής, μοναχοί της συγκεκριμένης ζωής; Εκτός αν αυτοί (οι μοναχοί) ήταν η κορφή του παγόβουνου και από πίσω ήταν άλλοι...λαϊκοί πολιτικοί και λαϊκοί που φρόντισαν να μην είναι ορατοί για να μην έχουν και ευθύνες ...αυτό το ερευνά η δικαιοσύνη βέβαια και εμείς το περιμένουμε!
Η Εκκλησία όμως, όσο και να έχουν πέσει τα μέλη της σε ότι θέσεις ψηλές και αν κατέχουν σε αυτή, ξέρει να αποβάλλει αυτά που δεν την εκφράζουν, έχοντας όμως δικές της διαδικασίες και μηχανισμούς, όχι με κοσμικά και δημοσιογραφικά κριτήρια! Έτσι λειτουργεί αιώνες τώρα και πάντα έβγαινε νικήτρια από κάθε κρίση! Άλλωστε και η Ιερά Επιστασία που έβγαλε τα καταγγελθέντα πορίσματα, όσο και ο Ποιμενάρχης της περιοχής από το 2004 και τόσοι άλλοι κληρικοί που μίλησαν αυτοί τι ήταν; Δεν είναι εντός της Εκκλησίας;
Το θέμα βέβαια πείρε τόση έκταση, γιατί εξυπηρετεί και άλλες σκοπιμότητες, τόσο πολιτικές (η εκάστοτε αντιπολίτευση ωφελείται από την φθορά της εκάστοτε κυβέρνησης, τόσο αυτοί που καραδοκούν θέλοντας να αλλάξει η σχέση της Εκκλησίας με το κράτος...και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την δυσανασχέτηση του κόσμου, ξεχνώντας όμως ότι αυτά έγιναν από παρανομίες και όχι από εφαρμογές του νόμου! Όσοι είναι υποψιασμένοι καταλαβαίνουν ότι αυτός ο ντόρος κάποιους ζημιώνει και κάποιους εξυπηρετεί! Γι αυτό η λύση στο θέμα ήταν αυτό που είπε και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου : Να επιστραφούν όλα όσα δεν ανήκαν στη Μονή και ότι προήλθε από αγοροπωλησίες! Γιατί μερικοί το πήγαν παρακάτω και μιλάνε για φορολόγηση πλέον όλης της Εκκλησιαστικής περιουσίας, για χωρισμό Εκκλησίας Κράτους, για επαναψηλάφιση των τίτλων όλης της Εκκλησιαστικής περιουσίας; Αυτά υπάρχουν πάντα στο συρτάρι και απλά ψάχνονται οι αφορμές για να βγαίνουν στο προσκήνιο! Και ο Ηγούμενος Εφραίμ γι΄ αυτό θα μείνει στην ιστορία τελικά.....ότι έδωσε άλλη μια ζημιογόνα αφορμή σε αυτούς που τρίβουν τα χέρια τους εκμεταλλευόμενοι αυτή την κατάσταση ως βούτυρο στο ψωμί τους!
Βέβαια ο κόσμος ξέρει, ότι όλοι αυτοί «οι παραθυράκιδες των καναλιών» που φωνάζουν κατά της Μονής Βατοπαιδίου, δεν το κάνουν από αγάπη για την πατρίδα, για το δημόσιο καλό και για τον κόσμο που αγωνίζεται για την επιβίωσή του, αλλά γιατί δεν ήταν αυτοί που να αρπάξουν αυτές τις εκτάσεις, γιατί δεν ήταν αυτοί που δεν έβαλαν «το χεράκι τους στο μέλι», γιατί δεν ήταν αυτοί που δεν έχουν στην κατοχή τους αυτά τα «φιλέτα»! Εάν αυτοί είχαν εμπλοκή και έννομο συμφέρον, να είστε σίγουροι ότι αυτοί θα έκαναν τα πάντα....για να μη βγει τίποτα στο φως....να μη βγει τίποτα στην επιφάνεια!
Τέτοιους καταγγέλλοντες να τους βράσω....!!!!

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Π ρ ό τ α σ η…..

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες bloggers….:
βλέποντας κι ακούγοντας…., με μεγάλη μου λύπη κι εγώ…., κυρίως, τα εφηβάκια –μας
να τραγουδούν ‘’φτηνά’’ τραγούδια…., ως επί το πλείστον, της ερωτ’’αγάπης’’….,
και ξέροντας, ως όλοι μας, τη δύναμη που έχει το τραγούδι
στη διαμόρφωση χαρακτήρα και συμπεριφοράς…., κι όχι, μόνο, της ερωταγαπικής….,
κάτι που με ανευθυνότητα τους το ‘’επιβάλλουν’’….: δισκογραφικές εταιρείες,
ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί,….. λες και σε συμπαιγνία….,
τολμώ….,
αν και ξέρω πως…., και, μ’ αυτό…., θα ενοχληθούν’’ μερικοί και μερικές bloggers….,
να σας κάνω μια ‘’ανάλογη’’ πρόταση….!

Έχοντας…., ήδη….. και με ‘’ανάλογη’’ πρόταση…., προσφέρει
1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου….,
και, σχετικής θεματολογίας μέσα απ’ το μπλογκ μου….: URL : www.alexandros-zivas.gr....,
κάτι σαν ‘’αντίπραξη’’ στη ‘’συμπαιγνία’’ των ως άνω αναφερόμενων παραγόντων….,
προτείνω…., πάντα, για τον ίδιο σκοπό….,
να δημιουργήσουμε μια ‘’Τράπεζα στίχων προσφοράς’’….,
όπου Έλληνες στιχουργοί και ποιητές να τους προσφέρουν…., αφιλοκερδώς κι αυτοί….,
είτε για επιτραπέζια ημερολόγια προσφοράς….. είτε για τη δημιουργία μουσικών CD’s….!

Ίσως….. να φανεί αφελής και ουτοπική η πρότασή μου….,
ή κι εγώ….. αφελής…. κι ονειροπόλος ουτοπιστής….,
αλλά….. ας σκεφτούμε τη δύναμη που μας προσφέρει η ‘’Μπλογκόσφαιρα’’….,
που….. από ‘’βαβελική’’ Κατάρα…., ως ‘’μερικοί’’ ‘’μοιροπλάστες’’ –μας τη θέλουν….,
μπορούμε…., και, με ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’ της ‘’τρελής’’ λογικής…., ή και λογικής ‘’τρέλας’’….,
να την κάνουμε Ευλογία….!

Έτσι…., καθώς πιστεύω πως….,
ως παλαιότεροί μου bloggers…., που, μόλις, 3 μηνών blogger εγώ….,
είστε οργανωμένοι, και, για ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’….,
ελπίζω…., κι εάν, βέβαια, βρίσκετε ενδιαφέρουσα κι εφικτή την πρότασή μου αυτή….,
να συναποφασίσετε…., πάντα, για ‘’τέτοιον’’ σκοπό….,
για τα περί μιας ‘’Τράπεζας στίχων προσφοράς’’….!

Και…., εάν…., πάλι και γι’ αυτό, τότε….,
σαφώς, κι αφού το συναποφασίσετε…., είτε για ‘’επιτραπέζιο ημερολόγιο’’ είτε για CD….,
τολμήσετε να ανοίξετε και τραπεζικό λογαριασμό….,
σας υπόσχομαι πως…., ως πρώτη προσφορά χρημάτων από πλευράς μου….,
θα συνεισφέρω στην ευλογητή προσπάθειά –σας, –μας, 300 Ευρώ….,
που, πιθανόν, να βρεθούν και εξωμπλογκοσφαιρικοί χορηγοί….!

Μα θα χαρώ, ‘’το ίδιο’’, και, εάν κάποιοι μουσικοσυνθέτες ή κάποιες μουσικοσυνθέτριες….,
συνάδελφοι ή συναδέλφισσες μπλόγκερ….. ή μη….,
ανταποκριθούν στην ανάλογη πρότασή μου….. που υπάρχει στο μπλογκ μου….,
όπου, το ξαναλέω, προσφέρω αφιλοκερδώς και για όποιον φιλανθρωπικό σκοπό
1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου…., αφ’ ενός για τη δημιουργία
3 επιτραπέζιων ημερολογίων….. για τα έτη....: 2010, 2011 και 2012….,
κι αφ’ ετέρου για τη δημιουργία ενός, ή και πλέον, CD….!

Φυσικά, το 2ο, εφόσον τυχόν μουσικοσυνθέτες/θέτριες κρίνουν κάποια άξια μελοποίησης….,
πάλι, για τον ίδιο σκοπό…., κι εγώ…., μα κι οι ανταποκριθησόμενοι/σόμενες αυτοί/αυτές….,
όπου, τότε, θα έχω…., κι εγώ κι εκεί…., συμμετοχή και με δικιά μου μουσική και στίχο….,
ενώ, αργότερα κι έτσι και γι’ αυτό, και με τραγούδια –μου σε στίχο στην αγγλική γλώσσα….!

Εάν δε σας ενοχλεί το παρόν μήνυμά μου…., μπορείτε να το διαγράψετε….,
ναι, και διόλου δεν θα με πειράξει….!
Σας ευχαριστώ πολύ….. και, προπαντός, γεια….: Αλέξανδρος Ζήβας…..

Ανώνυμος είπε...

Δέχομαι απολύτως ότι άλλο πράγμα η προσωπική υπόσχεση του μοναχού (όπως και του λαϊκού βαπτισμένου έστω και αναδρομικά στο νηπιοβαπτισμό)για ακτημοσύνη (και παρθενία και υπακοή εν Χριστώ πάντοτε και άλλο η περιουσία του Μοναστηριού.

Το μεγάλο ΔΙΠΛΟ ερώτημα είναι:

α) Πως εισέρχεται η περιουσία στη Μονή; Η επιχειρηματική δραστηριότητα πάντως είναι νεωτερικό φαινόμενο. Ομοίως και η εκμετάλλευση ακτημόνων σε ειρηνικές περιόδους.

Νομίζω υπάρχει ένας γενικός μπούσουλας. Πάντως η διαμάχη στη Ρωσία επί εποχής Μαξίμου του Γραικού δείχνει ότι αυτή η διαπάλη είναι παλιά.

β) Το άλλο ερώτημα είναι πως διαμοιράζεται και τι είδους χρήση γίνεται στις μονές από τους μοναχούς ατομικά, όπως άλλωστε και σε μια οικογένεια...

ΥΓ Στην περίπτωση μας αυτή υπάρχει και κάτι ακόμα: Η διαπλοκή με κρατικούς λειτουργούς σε πολλά επίπεδα. Αυτό κάνει το ζήτημα πιο εκρηκτικό.

Τέλος,

ο σκανδαλισμός είναι ένα ακόμη κορυφαίο πνευματικό ζήτημα και καλώς το θέτεις π. Αντώνη

Ανώνυμος είπε...

εμενα που είμαι και μοναχός και διακονώ σε ενορία του κόσμου πως θα με πείσουν οι εκείσε μοναχοί ότι διατηρούν όλες τις μοναχικές αρετές εν εγρηγόρσει...πω θα πείσουν τον πιστό και ταλαιπωρημένο απο το μόχθο της εργασίας λαό μας ότι ακολουθούν τον Χριστό???
ας μας απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα...
ο Χριστός ξεκάθαρα είπε :
"Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται διαρύσσουσι καὶ κλέπτουσι·

Ματθ. 6,19 Μη συσσωρεύετε δια τον εαυτόν σας θησαυρούς έδω εις την γην, όπου ο σκόρος και η αποσύνθεσις καταστρέφουν και αφανίζουν, και όπου οι κλέπται διατρυπούν τοίχους και χρηματοκιβώτια και κλέπτουν.

Ματθ. 6,20 θησαυρίζετε δὲ ὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὶ ὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν·

Ματθ. 6,20 Να θησαυρίζετε όμως δια τον εαυτόν σας και να αποταμιεύετε θησαυρούς στον ουρανόν, όπου ούτε ο σκόρος ούτε η σαπίλα αφανίζουν, και όπου οι κλέπται δεν τρυπούν τοίχους και δεν κλέπτουν"
αν θελουμε να είμαστε παιδιά του ΧΡΙΣΤΟΥ ας τον ασκολουθούμε όχι μόνο στην ανάσταση αλλά και στου ΣΤΑΥΡΟΥ την επανάσταση!
modern-father.blogspot.com

π. Αντώνιος Χρήστου είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ για τα χρησιμά σας σχόλια και τα πραγματικά αναπάντητα ή έστω δύσκολα ερωτήματα! Επειδή θέλω να φωτίζω το θέμα από διάφορες οπτικές γωνίες, καταθέτω ένα άρθρο που βρήκα από το www.romfea.gr και ένα άλλο email από μιά φίλη!

α) "Η αλήθεια για την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου"
Γράφει ο/η Προκόπης Γεωργίου (πρ. Αστ. Δ/ντης Λάρνακος)
30.09.08
Αγαπητέ κ. Διευθυντά, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες πολλοί και στην Κύπρο ακόμη επιτίθενται κατά της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου
ότι τάχατες ασχολείται με κτηματομεσιτικά και ότι αυτοί (οι κατήγοροι) αγωνίζονται με νύχια και με δόντια...απλώς «για τον άρτον ημών τον επιούσιον».
Πιστώνω με πολύ καλή πίστη τους διάφορους αρθρογράφους και πιστεύω ακράδαντα ότι είναι θύμα παραπληροφόρησης.
Δεν γνωρίζουν ότι η Μονή Βατοπαιδίου δώρισε μόνο στην περιοχή της Ουρανουπόλεως 25.000 στρέμματα γης στο Ελληνικό Δημόσιο για εγκατάσταση προσφύγων!
Κάθε χρόνο διαθέτει 2.000.000 ευρώ για υποτροφίες, βοήθεια σε φτωχούς κ.α. Διαθέτει σήμερα 5.000.000€ για ανέγερση γηροκομείου στην Κύπρο.
Δεν προτίθεται να αναφερθώ εν εκτάσει σ’ όλους τους τομείς της δραστηριότητας της Μονής Βατοπαιδίου, γιατί πιστεύω ότι θα έλθω σε αντιπαράθεση μαζί τους.
Περιορίζομαι να αναφέρω ότι βαθιά είναι η συναίσθηση της ευθύνης τους και οι σκοποί τους ξεκάθαροι, ασχολούνται μόνο με τα πνευματικά και φιλανθρωπικά καθήκοντά τους.
Το γεγονός ότι ο καθηγούμενος του Βατοπαιδίου διασφάλισε κατά τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα της μονής του, διερωτάται ένας τι το μεμπτό.
Προ 84 τόσα χρόνια το επίσημο Ελληνικό Κράτος αναγνώρισε -επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ το 1994 υπό τους κ.κ. Ανδρέα Γ. Παπανδρέου και Κωνσταντίνου Σημίτη- τα δικαιώματα της μονής επί διαφόρων τεμαχίων γης και έρχονται σήμερα αριθμός βουλευτών της αντιπολίτευσης για καθαρά ψηφοθηριακούς λόγους να αμφισβητήσουν όλες τις νόμιμες δικαστικές πράξεις και όχι μόνο, να αμφισβητούν το ήθος ενός αγίου ανθρώπου του γέροντα Εφραίμ.
Και ύστερα μιλούν για κράτος δικαίου.
Είναι γεγονός ότι προ της εγκατάστασης των Κυπρίων μοναχών στο Βατοπαίδι, την περιουσία της μονής την ενέμοντο μερικοί αετονύχηδες.
Ο γέροντας Εφραίμ τη διεκδίκησε και την έθεσε υπό την κηδεμονία της μονής του. Μήπως είναι αμάρτημα;
Η Μονή Βατοπαιδίου είναι το γυμναστήριο που αναδεικνύει πρωταθλητές του πνεύματος, αναστήματος αρετής και αγιότητος.
Προσφέρει την ολοκληρωμένη διάσταση της ζωής. Τη μυστική, την εσχατολογική, την αγιαστική, την κοινωνική. Είναι η πηγή της αγιότητας, του πνεύματος, της επιστήμης, της τέχνης που προσφέρει χωρίς διακοπή στον ελληνισμό και στην Ορθοδοξία, στον κόσμο ολόκληρο.
Οι λόγοι της πολιτικής ενάντια στο Βατοπαίδι και στον καθηγούμενο του είναι νοητοί αλλά όχι δικαιολογημένοι και δίδουν την εικόνα ότι «το άλας εμωράνθη».
Αντί μάννα όξος στον άνθρωπο που κατέστησε ένα ερειπωμένο μοναστήρι πηγή ζωής και φωτός και μεριμνά για τη χριστιανική μόρφωση των επισκεπτών του, εξευγενίζει γενικά τον άνθρωπο και ανακαινίζει την ψυχή του.

β) email φίλης :
poli orea osa les sto blog su meri monis batopediou-alla na su po pater mu?exeis skefti to mi krinis na min krithis???pragmatika poios fteei kai an ftene i oxi den me endiaferi!den tha eimai ego pu tha krino!den kseris o p.efrem giati to kane stin usia kai oles tis leptomeries!
bebea kai ego ayti tin stigmi se krino pu ekrines-den adilego-alla den mu aresei na lene giati ekklisia kai as exun dikkio!!
poli skadalizode


O κάθε ένας να βγάλει τα συμπεράσματά του! Θα χαρώ να δω και άλλες απόψεις!

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΠΩ...ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΩΣ Ο Π.ΕΦΡΑΙΜ...ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟΣ,, ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ, ΑΣΦΑΛΤΟΣ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΘΕΟΣ ΕΠΙ ΓΗΣ...ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΕΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΕΙΑ ΕΝΝΟΙΑ (ΤΩΝ ΔΟΣΟΛΗΨΙΩΝ)...
ΝΤΡΟΠΗ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΙΝΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...ΟΛΑ ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΥΠΡΙΟΥΣ...ΦΤΑΙΝΕ ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΤΟ 1990 ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ!!!
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΠΕΛΙΑ ΑΣ ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΚΡΙΣΗΣ...ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΟ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΕΝΑ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ ΑΦΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ...ΑΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑ ΓΕΝΙΚΩΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ(ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ, ΤΟΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΕ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΚΑΙ ΝΟΥ, ΑΛΛΑ ΠΙΤΟΥΡΟ ΚΑΙ ΠΡΙΟΝΙΔΙΑ)...ΓΙ' ΑΥΤΟ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΧΕΣ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΤΩ ΤΙΣ ΕΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΤΙΣ ΝΟΜΙΚΕΣ...ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΩΦΕΛΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΚΑ=ΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΨΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΥΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΕΘΑΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ...

Ανώνυμος είπε...

ΧΑΙΡΕΤΕ! ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" ΤΗΣ 21-9-2008 ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ, ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΕΙ ΧΥΜΑ, ΩΜΑ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΠΛΕΓΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΠΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΑΛΛΟΥ.

Ολοι ίδιοι είναι»: Επομένως;
Σεπτέμβριος 21, 2008 in 2008

Ο ισχυρισμός (δημόσιος και απροσχημάτιστος) ότι «αυτό που είναι νόμιμο είναι και ηθικό» πρέπει να απομνημονευθεί σε θέση περίβλεπτη, μάθημα εσαεί. Δίπλα στην άλλη, τη μοιραία για την ελλαδική κοινωνία απόφανση: «δικαιούτο ο κ. τάδε (λειτουργός του κράτους) να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, αλλά όχι και πεντακόσια εκατομμύρια»!

Η «προμήθεια» από αναθέσεις έργων ή από παραγγελίες του Δημοσίου, μπορεί σήμερα, στις διεφθαρμένες κοινοβουλευτικές ολιγαρχίες, να θεωρείται «νόμιμη», δεν παύει ωστόσο να είναι πράξη ανήθικη, δείγμα κυνικού αμοραλισμού. Το ίδιο και η φοροδιαφυγή με το τέχνασμα της ίδρυσης νόμιμων υπεράκτιων εταιρειών. Νόμιμη είναι και η επιχειρηματική δραστηριότητα με αγοραπωλησίες ακινήτων, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, σε διαπλοκή με τράπεζες, αλλά όταν επενδύεται στις συναλλαγές η υπουργική ιδιότητα με όλες τις συνεπαγόμενες εξουσιαστικές προνομίες στη χρήση του κρατικού μηχανισμού, η δραστηριότητα γίνεται επονείδιστα ανήθικη.

Στην περίπτωση των «προμηθειών» η κλοπή του κοινωνικού χρήματος είναι άμεση, στην περίπτωση των υπεράκτιων εταιρειών ενεργείται έμμεσα: ο κλέφτης απολαμβάνει όσα κοινά αγαθά εξασφαλίζει η φοροεισφορά των τίμιων πολιτών καρπούμενος ιδιοτελέστατα το αντίκρισμα της δικής του φοροδιαφυγής. Στην περίπτωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων υπουργού το ανήθικο στοιχείο είναι η ιδιοτελής εκμετάλλευση κοινωνικού λειτουργήματος, η νομότυπη κατάχρηση εξουσίας.

Αλλά το πρόβλημα της ελλαδικής κοινωνίας σήμερα δεν είναι να οριοθετηθούν οι έννοιες με βάση την κοινή λογική, την κοινή συν-εννόηση. Το οξύ πρόβλημα είναι να ενεργοποιηθεί η ανθρώπινη ποιότητα, να αφυπνισθούν αποναρκωμένες δυνάμεις κοινωνικής αυτοπροστασίας, να λειτουργήσουν κριτήρια ρεαλιστικής καταδίκης των επίορκων διαχειριστών του κοινού βίου. Να καταλάβει και ο πιο μικρονοϊκός από τους οπαδούς των μαφιόζικων συντεχνιών (τάχα και κομμάτων), ακόμα και ο πιο κρετίνος κατ’ εντολήν διαδηλωτής των συμφερόντων του επαγγελματικού (τάχα και) συνδικαλισμού ότι είναι θύμα οικτρό: τον τσαλαπατάνε ανελέητα αυτοί που του υφαρπάζουν την ψήφο και τη στράτευση.


Η οργή από τη θέα της «νόμιμης» ανηθικότητας είναι καίριο έναυσμα για να αφυπνιστεί η κοινή λογική και η κοινή αγανάκτηση. Ακόμα και ο πιο υποβαθμισμένος ανθρωπολογικά Ελληνας, ο αποχαυνωμένος από την ποδοσφαιροφιλία, τον εξηλιθιωτικό τζόγο, τα κρετινοτράγουδα, την αποβλακωτική τηλεθέαση, τον λειτουργικό αναλφαβητισμό, να οργιστεί κάποια στιγμή από τον εμπαιγμό. Και αν οργιστεί, θα καθαρίσει ο νους του, θα σκεφτεί λογικά, θα αγανακτήσει έμπρακτα.

Χρόνια τώρα, ο εξανδραποδισμένος από την άπληστη ιδιοτέλεια των εξουσιαστών του πολίτης διαπιστώνει γι’ αυτούς και αποφαίνεται ότι «όλοι ίδιοι είναι». Δεν βγάζει τις λογικές συνέπειες της εμπειρικής του πιστοποίησης, επειδή δεν είναι ακόμα επαρκώς οργισμένος. Πρέπει να οργιστεί, άλλα ερεθίσματα πολιτικού προβληματισμού δεν του προσφέρονται, η στυγνή κομματοκρατία δεν αφήνει να ξεμυτίσει στην τηλεόραση πολιτική ανάλυση και πολιτική κριτική, επιτρέπει μόνο κοκορομαχίες εκπροσώπων κομμάτων, φτηνοκαβγάδες ανυπέρβλητης μωρίας.

Γιατί τα κόμματα, αν δεχθούν να συζητήσουν την εξόφθαλμη πανομοιότητά τους, αυθωρεί αυτοκαταργούνται.

Μόνο αν οργιστεί ο πολίτης θα διακρίνει στην πανομοιότητα των κομμάτων όχι απλώς την αδρανή τελμάτωση σε ρουτίνα στείρου επαγγελματισμού, αλλά την ενεργό και μεθοδευμένη δική του εξαπάτηση. Τουλάχιστον θα πάψει να παγιδεύεται σε λέξεις που λειτουργούν μόνο σαν άδεια πουκάμισα: Αριστερά, Κέντρο, Δεξιά. Η οργή θα αναγκάσει το μυαλό να σκεφτεί: Αν Δεξιά είναι η υποταγή της πολιτικής σε οργανωμένα συμφέροντα που εκβιάζουν την κοινωνία για να πετύχουν ή να συντηρήσουν προνομιακή αυθαιρεσία, τότε στην Ελλάδα σήμερα δύο είναι τα αμιγώς ακροδεξιά κόμματα: ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ.

Γιατί συντεχνιακά οργανωμένο δεν είναι μόνο το «μεγάλο κεφάλαιο», είναι κυρίως τα συνδικαλισμένα «ρετιρέ» των καπήλων της Αριστεράς, αυτά καταδυναστεύουν με ανυπέρβλητο σαδισμό το λαϊκό σώμα – οι «αριστεροί» συνδικαλισμένοι του Δημοσίου που από κοινωνικοί λειτουργοί έχουν μεταβληθεί σε τυράννους.

Στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α και στο ΚΚΕ δεν προσχωρείς για να αγωνιστείς ενάντια στην αδικία και στην καταπίεση, δηλαδή ενάντια στην κομματικά διορισμένη και ιταμή δημοσιοϋπαλληλία του ΙΚΑ, του ΟΠΑΔ, των νοσοκομείων. Ούτε προσχωρείς για να απαιτήσεις αξιοκρατία στην παιδεία, ποιότητα σπουδών, αμείλικτο έλεγχο επάρκειας προσόντων των κρατικών λειτουργών. Προσχωρείς για να κάνεις την ατομική σου καριέρα, να κατοχυρώσεις δικαιώματα, να εκβιάσεις παροχές με απεργίες κοινωνικού κόστους, να επιβάλεις με τσαμπουκά διαδηλώσεων τα ιδιοτελή σου αιτήματα. Οπως σε κάθε ακροδεξιό κόμμα αχαλίνωτου ατομοκεντρισμού.

Η οργή διεγείρει το μυαλό να σκεφτεί. Να διερωτηθεί ο μοιρολατρικά υποταγμένος στην κομματοκρατία πολίτης, πώς γίνεται, στη μικρή και καταχρεωμένη Ελλάδα που ελάχιστα παράγει και ζει με δανεικά, να πωλούνται τα περισσότερα, σε σύγκριση με κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης, θηριώδη τζιπ Πόρσε - Καγιέν, με τιμή πάνω από εκατό χιλιάδες ευρώ το κομμάτι. Μαζί και όλο το άλλο αναρίθμητο πλήθος των ίδιου εκτοπίσματος τζιπ που στριμώχνονται στα στενάδια της Αθήνας για να επιδείξουν την κακογουστιά και τον πρωτογονισμό πρώτης γενιάς αστικοποιημένων χωρικών και των καφενόβιων βλαστημάτων τους.

Το ίδιο ερώτημα και για τα αναρίθμητα (στην κυριολεξία) υπερπολυτελή πελώρια κότερα που κατακλύζουν τις μαρίνες της επικράτειας. Ποιος παραγόμενος στη χώρα πλούτος επενδύει περίσσευμα σε αυτή την επιδεικτική κραιπάλη; Η Ελλάδα έχει απελπιστικά αποβιομηχανοποιηθεί, η γεωργική παραγωγή είναι ασήμαντη – μόνος ο τουρισμός και η ναυτιλία αποκλείεται να αναδείχνουν τέτοια πληθώρα Κροίσων.

Η κοινή λογική συνεπέστατα συμπεραίνει ότι ο προκλητικός σήμερα στην Ελλάδα πλούτος (προφανώς αφορολόγητος, αφού το 85% των φόρων εισπράττεται από μισθούς και συντάξεις) είναι τα κλοπιμαία του κομματικού κράτους που έστησε το ΠΑΣΟΚ και του διάδοχου κομματικού κράτους που έστησε η «Νέα Δημοκρατία». Στα τελευταία εικοσιεφτά χρόνια και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Ελλάδα είδε να της προσφέρεται από τον εταιρισμό ευρωπαϊκών χωρών βοήθεια οικονομική τεράστια, προκειμένου να κατορθωθεί η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός της χώρας με μεγάλα έργα υποδομής και πλουτοπαραγωγικές επενδύσεις. Το μέγιστο μέρος της βοήθειας είναι φανερό ότι διοχετεύθηκε στον υπόκοσμο του κομματικού, κάθε φορά, παρακράτους, μεταποιήθηκε σε βίλες, υπεράκτιες εταιρείες, βλαχαδερής χλιδής τετρακίνητες bagnoles, εξωφρενικής αισθητικής κότερα.

Δεν υπάρχουν συνταγές για έξοδο από το αδιέξοδο. Μόνο η οργή αποδεσμεύει από τον αφιονισμό του οπαδού και γεννάει λύση.

ΤΕΛΟΣ ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ,ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΗΔΗ ΑΡΚΕΤΑ, ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΙΟ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΕΦΕΡΕ ΚΑΙ Ο Π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ , ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΤΗΣ "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΗΣ 24-9-2008
"Με τη συνείδηση ότι η αποτυχία μας είναι κοινή και δεν διαφέρει, παρά μόνο σε ποσοστά θεαματικότητας, η αφασία των επισκόπων από την άγνοια ή την πλάνη τη δική μας των λαϊκών, θα μπορούσε να διατυπώσει κανείς μιαν ευχή σαν «ρεμβασμό του Δεκαπενταυγούστου»: Για τη μεταποίηση της θεαματικότητας σε μαρτυρία, να βρεθεί ένας (έστω και μόνος ένας) επίσκοπος, που να δηλώσει δημόσια και να τηρήσει με συνέπεια μια δέσμευση. Οτι θα αρνηθεί τα αυτοκρατορικά διάσημα της μίτρας, του σάκκου, του σκήπτρου, σύμβολα (υποτίθεται) της μεγαλειότητας του επισκοπικού υπουργήματος, έως ότου ξηλωθούν από τις εκκλησιές της επισκοπής του (και πρωτίστως από τον καθεδρικό ναό των Αθηνών) οι θρησκευτικές ζωγραφιές και αποκατασταθεί ή όντως συμβολική γλώσσα των εκκλησιαστικών Εικόνων.

Αυτή την ελάχιστη δέσμευση ως μαρτυρία ανυπόκριτης δίψας για γνησιότητα (όχι ψευτιά) των συμβόλων. Θα ενισχύσει τη μαρτυρία του ο επίσκοπος, αν τολμήσει και κάτι ακόμα: Να αναστείλει στην επισκοπή του κάθε κήρυγμα, προφορικό, γραπτό, ραδιοφωνικό, έως ότου σαρωθεί ριζικά η φτήνεια των ηθικολογικών, δικανικών, «δογματικών» ιδεολογημάτων και ξεμυτίσει μαρτυρία και πάλι εκκλησιαστικής εμπειρίας ή έστω, γνησιότητα αναζήτησης, προβληματισμού, πάλης για τον ρεαλισμό της έκφρασης."

ΑΥΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ.ΘΕΛΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΓΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΕΙ ΟΛΟΥΣ!

Ανώνυμος είπε...

Πατέρα, την ευλογία σας.
Με χριστιανική αγάπη, και ως ένας άνθρωπος που ανήκει στον κόσμο των λαϊκών, και θαυμάζει όλους αυτούς που αφιερώνουν την ζωή τους στον Χριστό, θεωρώντας τους ως πιο ικανούς από αυτόν, και δη στην ηλικία μας, θα ήθελα να εκφράσω τις απόψεις μου, σχετικά με το αναρτηθέν άρθρο σας.
Μου προκαλεί εντύπωση, που δημοσιοποιείται τις απόψεις σας, για ένα θέμα, το οποίο παραδέχεσθε ο ίδιος ότι δεν γνωρίζεται καλώς, παρασυρμένος από τις δημοσιογραφικές και όχι μόνο «σειρήνες».
Καλώς ή κακώς, λόγω της θέσεως σας (ως ιερέας πια) τα λεγόμενα σας, σε μια μεγάλη μερίδα του κόσμου, έχουν διπλάσια βαρύτητα και αξιολογούνται διαφορετικά.
Συνεπώς η κάθε τοποθέτηση σας θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη και για θέματα, τα οποία κατέχετε είτε λόγω της επιστημονικής σας κατάρτισης, είτε αργότερα εμπειρικά, μέσα από την καθημερινή τριβή και σπουδή της καθημερινότητας της εκκλησίας.
Δεν θα εκφέρω άποψη για το αν η Μονή Βατοπεδίου, κινήθηκε μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας, καθώς και λόγω του επαγγέλματος μου, έχω διδαχθεί ότι για να καταλήξει κανείς σε ένα τέτοιο συμπέρασμα, πρέπει να έχει αποδείξεις, ή έστω ενδείξεις, βασισμένες σε έγγραφα, των οποίων δεν είμαστε κοινωνοί, αλλά αντιθέτως καθημερινά βομβαρδιζόμαστε κυριολεκτικώς από δημοσιογραφικά σενάρια, θα τολμούσα να πω επιστημονικής φαντασίας.
Από εσάς, και γενικότερα, από ανθρώπους που έχουν σπουδάσει θεολογικές επιστήμες, θα περίμενα μια θεολογική ανάλυση για το αν θεολογικά, η Μονή Βατοπεδίου κινήθηκε ορθά. Για το κοσμικό μέρος, υπάρχει η Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει.
Επιπρόσθετα, κατά την γνώμη μου πολιτικές νύξεις σε άρθρο, αναρτημένο από ιερέα, είναι ανεπίτρεπτο.
Τέλος σε ένα τόσο μακροσκελές κείμενο, θα περίμενα, να ακούσω έστω και συμπυκνωμένα, το κοινωνικό πρόσωπο της Εκκλησίας, έστω της ενορίας σας, δίδοντας στον αναγνώστη την ελπίδα, ότι η υγιής Εκκλησία είναι παρούσα.
Δεν θέλω να σας κουράσω περαιτέρω, και συγνώμη για το ύφος μου. Ελπίζω να με συγχωρήσετε, καθώς, αν και διαβάζω καθημερινά blogs, είναι η πρώτη φορά που αισθάνθηκα την ανάγκη να απαντήσω.
Την ευχή σας!

π. Αντώνιος Χρήστου είπε...

Καταρχήν σας ευχαριστώ που με τιμήσατε με την παρουσία σας και αισθανθήκατε την ανάγκη να γράψετε και μάλιστα για πρώτη φορά όπως δηλώνετε έστω και αν διαφωνείτε.
Επί της ουσίας τώρα, θα μπορούσα και από την μεριά μου να αγνοήσω το μήνυμά σας μόνο και μόνο γιατί δεν είχατε την στοιχειώδη ευγένεια και θάρρος αν θέλετε να γράψετε επώνυμα, αυτά που γράψατε! Φαίνεσθε άνθρωπος της Εκκλησίας και ξέρετε ότι σ’ αυτή μετέχουμε και είμαστε κυρίως πρόσωπα! Πρόσωπο σημαίνει πολλά πράγματα, ένα από αυτά είναι ότι γράφουμε ότι γράφουμε επώνυμα!
Φυσικά δεν θα μείνω εκεί, θα προχωρήσω παρακάτω προχωρώντας στο σχολιασμό αυτών που μου γράψατε ,παρακαλώντας σας όμως να μου απαντήσετε την επόμενη φορά επωνύμως :
Διαβάσατε όπως είπατε το κύριο άρθρό μου, αν προσέχατε όμως και στα σχόλια ανάρτησα δύο απόψεις ακόμα, που είναι αντίθετες από τις δικές μου και δεν τις είχα υπόψη μου όταν το έγραφα! Αυτό το λέω γιατί σκοπός μου δεν είναι να φωτίζω το θέμα μόνο από μια μεριά και κυρίως ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι ότι γράφω είναι δόγμα και διεκδικώ το αλάθητο! Γράφω ότι γράφω με τη συναίσθηση των αδυναμιών μου και των λαθών μου και είμαι σε μια προοπτική αναζήτησης και ζυμώσεις με αυτά που σχολιάζω! Θα περίμενα τουλάχιστον να μου αναγνωρίζατε το θάρρος και την τόλμη να βγαίνω μπροστά και να καταπιάνομαι με τέτοια θέματα που «πονάνε» από πολλές απόψεις!
Ας σχολιάσω τώρα αναλυτικότερα τα γραφόμενά σας : «....το οποίο παραδέχεσθε ο ίδιος ότι δεν γνωρίζεται καλώς, παρασυρμένος από τις δημοσιογραφικές και όχι μόνο «σειρήνες». Καταρχήν το θέμα της Μονής ήταν η αφορμή, το θέμα το έπιασα με ιστορική θεώρηση και παρέπεμψα και σε site με εκτενέστερη θεώρηση του Μοναχισμού, δείχνοντας ακριβώς το αντίθετο, ότι το θέμα δεν είναι σημερινό!
«Καλώς ή κακώς, λόγω της θέσεως σας (ως ιερέας πια) τα λεγόμενα σας, σε μια μεγάλη μερίδα του κόσμου, έχουν διπλάσια βαρύτητα και αξιολογούνται διαφορετικά.
Συνεπώς η κάθε τοποθέτηση σας θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη και για θέματα, τα οποία κατέχετε είτε λόγω της επιστημονικής σας κατάρτισης, είτε αργότερα εμπειρικά, μέσα από την καθημερινή τριβή και σπουδή της καθημερινότητας της εκκλησίας». Συμφωνώ στα παραπάνω, όμως το blog αυτό υπήρχε ως Αντώνιος Χρήστου που αρχικώς ήταν Διάκονος και τώρα Ιερέας! Φυσικά αυτό δεν διαχωρίζονται είναι ταυτόσημα αυτονόητο, αλλά στο site του Ναού που υπηρετώ ας πούμε δεν θα δημοσίευμα τέτοιο κείμενο! Πιστεύω να καταλαβαίνεις την λεπτή διάκριση! Αυτονόητο πάντως είναι ότι η διδασκαλία της Εκκλησίας είναι και δικιά μου αντίληψη, για θέματα όμως που δεν υπάρχει ξεκάθαρη θέση της Εκκλησίας υπάρχει η επιλογή της γνώμης και ενδεχομένως η πιθανότητα σφάλματος! Αυτά που έκφρασα όμως, ήταν σύμφωνα και με τόσους άλλους ιεράρχες, Θεολόγους, Ιερείς και λαϊκούς στον κόσμο της Εκκλησίας! Η Εξίσωση είναι απλή : Αν κάποιος πήρε κάτι παράνομο = αδικία, κατάχρηση και κέρδος! Αυτός που το επικροτεί ή σιωπηλά το ανέχεται, σημαίνει συνένοχος αυτής της αδικίας! Ως πρόσωπα όλοι είναι σεβαστά και προσευχόμαστε για την μετάνοιά τους, ως πράξεις όμως είναι κολάσιμες και κατακριτέες και φυσικά θα αποδοκιμάζονται! Στην Εκκλησία μας πάντα βέβαια ισχύει ότι όποιος κάνει αμαρτίες τόσο πιο πνευματικά ασθενής είναι! Να εμμένεις όμως συνειδητά στην αρρώστια σου, αυτό στην καλύτερη είναι πάθος! Αυτό είχα στο μυαλό μου και ίσως δεν το έκανα ακριβώς ξεκάθαρο...!
«Δεν θα εκφέρω άποψη για το αν η Μονή Βατοπεδίου, κινήθηκε μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας, καθώς και λόγω του επαγγέλματος μου, έχω διδαχθεί ότι για να καταλήξει κανείς σε ένα τέτοιο συμπέρασμα, πρέπει να έχει αποδείξεις, ή έστω ενδείξεις, βασισμένες σε έγγραφα, των οποίων δεν είμαστε κοινωνοί, αλλά αντιθέτως καθημερινά βομβαρδιζόμαστε κυριολεκτικώς από δημοσιογραφικά σενάρια, θα τολμούσα να πω επιστημονικής φαντασίας».
Δεν διαφωνώ ότι οι δημοσιογράφοι για την εξασφάλιση της ακροαματικότητας και τηλεθέασης τα φουσκώνουν τα πράγματα! Μάλιστα έχω παρατηρήσει ότι όταν υπάρχει κάποιο πολιτικό σκάνδαλο, πάντα μετά φουντώνει ένα Εκκλησιαστικό και ως δια μαγείας εξαφανίζονται τα άλλα! Το άρθρο αυτό όμως ήταν το δέντρο και η υπόθεση βατοπαιδίου το δάσος! Μήπως με την αποφυγή να πάρετε θέση...βλέπετε το δέντρο και χάνετε το δάσος; Φυσικά είστε ελεύθερος να κάνετε ότι κάνετε, όπως όμως είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε και εμείς αυτό που θεωρούμε σωστό και ο κάθε ένας κρίνεται για τις επιλογές του! Επίσης στο τέλος του άρθρου τους πολιτικούς και τους δημοσιογράφους εννοούσα!
«Από εσάς, και γενικότερα, από ανθρώπους που έχουν σπουδάσει θεολογικές επιστήμες, θα περίμενα μια θεολογική ανάλυση για το αν θεολογικά, η Μονή Βατοπεδίου κινήθηκε ορθά. Για το κοσμικό μέρος, υπάρχει η Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει.
Επιπρόσθετα, κατά την γνώμη μου πολιτικές νύξεις σε άρθρο, αναρτημένο από ιερέα, είναι ανεπίτρεπτο». Εάν βρείτε εσείς κάποιο θεολογικό να μου το υποδείξετε, γιατί κυρίως και δυστυχώς αυτά που αφορούν την υπόθεση είναι το νομικό και πολύ χειρότερα το ποινικό μέρος! Αυτό που έθιξα από το άρθρο είναι η θεολογική διαμάχη που υπήρχε στη Ρωσία για το θέμα χωρίς να λυθεί οριστικά ακόμα από το άρθρο του κ. Φειδά! Όσο για τις πολιτικές νύξεις που αναφέρεστε, ξέρετε έχω μάθει να μη κρύβομαι πίσω από το δάκτυλό μου! Έχω χιλιάδες παραδείγματα πατέρων της Εκκλησίας που τα έβαλαν με αποφάσεις και πολιτικές αυτοκρατόρων και γενικά αρχόντων και έχω στο μυαλό μου τα λόγια του Κυρίου κυρίως που είπε: « τα του καίσαρος τω καίσαρι τα του Θεού στο Θεό» Είμαι και πολίτης αυτής της χώρας ξέρετε! Αυτή που θέλουν τους Ιερείς άφωνους και μακριά από τους πολίτες, κάτι άλλο εξυπηρετούν! Η δικιά σας αντίληψη είναι αυτή, άλλοι το βρίσκουν θετικό!
«Τέλος σε ένα τόσο μακροσκελές κείμενο, θα περίμενα, να ακούσω έστω και συμπυκνωμένα, το κοινωνικό πρόσωπο της Εκκλησίας, έστω της ενορίας σας, δίδοντας στον αναγνώστη την ελπίδα, ότι η υγιής Εκκλησία είναι παρούσα.
Δεν θέλω να σας κουράσω περαιτέρω, και συγνώμη για το ύφος μου. Ελπίζω να με συγχωρήσετε, καθώς, αν και διαβάζω καθημερινά blogs, είναι η πρώτη φορά που αισθάνθηκα την ανάγκη να απαντήσω.Την ευχή σας!» Πρώτον εδώ μπαίνω ως πρόσωπο και όχι ως εκπρόσωπος της Ενορίας ή της Εκκλησίας γενικότερα! Δεύτερον τόσο καιρό κατά προσωπική άποψη η Εκκλησία επισημαίνει ή πρέπει πάντα να επισημαίνει αυτά που δεν κάνουμε παρά αυτά που κάνουμε! Δηλαδή το ζητούμενο στη πνευματική ζωή είναι να διορθωθούν οι ατέλειες και όχι να διαφημίζονται τα προτερήματα! Η προσφορά της Εκκλησίας είναι δεδομένη, αλλά από στιγμή που έχει ξεσηκωθεί το σύμπαν για μια υπόθεση, δεν μπορείς να μένουμε στο τι κάνουμε και κάναμε , ούτε μας νομιμοποιεί κανείς ότι επειδή κάναμε....πρέπει να «αρπάζουμε» ώστε να κάνουμε και άλλα!
Το νόημα του άρθρου μου πάντως ήταν, ανεξάρτητα αν είχε δίκιο ο Γέροντας Εφραίμ ή όχι....το σίγουρο είναι ότι έδωσε αφορμές, σκανδαλισμού, σχολίων και αντιεκκλησιαστικού κινήματος! Ράσο πάντα σήμαινε κοντά στο λαό και προστασία των αδυνάτων, ποτέ δεν σήμαινε χρήματα και εμπορικές συμφωνίες εκατομμυρίων!
Αυτά είχα να σας πω, τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο δικαιοκρίτης Χριστός!

π. Αντώνιος

πηνελοπη είπε...

AΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΦΙΛΟΙ.ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΤΕ ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΙΤΑΙ ΚΟΣΜΗΚΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΑΤΕΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΣΑΙ.ΞΕΡΩ ΠΟΛΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΠΕΣΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΚΟΣΜΗΚΟΥΣ ΠΟΥ ΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΜΟΝΑΧΟΙ.ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ.ΗΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΛΩΣΤΗ. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΟΝΑΧΟΥ,ΙΕΡΟΜΕΝΟΥ ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΑΙΣΧΑΤΗΣ ΠΝΟΗΣ.ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΡΙΞΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΙΟΣ ΞΕΡΕΤΑΙ? ΑΓΙΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΨΥΧΗ ΜΟΝΙΜΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΗ ΕΩΣ ΑΙΣΧΑΤΗΣ ΠΝΟΗΣ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΡΙΖΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΙΑ.ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΕΙ Η ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΑΡΕΤΗ ΤΟΥ.ΕΚΕΙΝΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΗΤΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΜΟΘΡΗΣΚΟ ΜΟΝΑΧΟ.ΜΗΝ ΑΠΑΡΙΘΜΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΡΑ.ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΜΕΙΣ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΣΥΝΑΘΡΩΠΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ .ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΣΤΗΝ ΦΟΡΑ?ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΑΚΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΟΧΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ.ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΟΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ?ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ Η ΤΗΝ ΟΥΓΚΑΝΤΑ ΠΟΣΩΣ ΜΕ ΕΝΔΕΙΑΦΕΡΕΙ.ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ .ΑΥΤΟΣ ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΕ ΚΑΝΩΝΑ ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΡΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΩΝΕΣ ΠΟΣΟ ΣΚΗΡΟΙ ΕΙΝΑΙ.ΤΙ ΖΗΤΑΜΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ?ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ?ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΣΟΝ.ΑΔΙΚΑ?ΔΙΚΑΙΑ?ΜΟΝΟΝ Ο ΘΕΟΣ ΞΕΡΕΙ.ΟΛΟΙ ΕΝΟΧΟΙ ΕΙΜΕΘΑ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΤΡΟΓΩΝΙΚΑ ΤΗΝ ΡΟΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΚΟ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΥΝ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.ΕΔΩ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΡΙΞΟΥΜΕ ΠΡΩΤΟΙ ΤΟΝ ΛΥΘΟ?ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΜΑΣ.ΟΛΟΙ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΑΛΛΟΣ ΠΕΦΤΕΙ ΑΛΛΟς ΠΕΦΤΕΙ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ..ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.ΑΛΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΕΤΑ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΙΑ ΣΟΥ ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΧΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΡΟΙΑ.ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΜΕΙΨΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΑΣ.....

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου
Πατήστε πάνω στην Εικόνα






Δημοφιλή