Πρόσφατα ο κ. Γρηγόρης Ψαριανός βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, κατέθεσε στη Βουλή επερώτηση σχετικά με την αναγκαιότητα του Αγιασμού στην αρχή της Σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα αναφέρει ο κ. Ψαριανός και θέτει στην υπουργό Παιδείας. τις εξής ερωτήσεις:
«1. Ποιο είναι το παιδαγωγικό σκεπτικό βάσει του οποίου θρησκευτικές τελετές τελούνται επίσημα και υποχρεωτικά εντός σχολικού ωραρίου σαν να ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς και όχι σε μια ελεύθερη πολυπολιτισμική και ανεξίθρησκη δημοκρατία;
2. Για ποιο λόγο δεν παραπέμπετε όσους μαθητές το επιθυμούν να παίρνουν την ευλογία των ιερέων για το νέο σχολικό έτος στους εκκλησιαστικούς ναούς της Ενορίας τους;
3. Με ποιο σκεπτικό οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό;
4. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικοί λειτουργοί αρνηθούν ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτές τις υποχρεωτικές τελετές θα υφίστανται κάποιες ποινές ή κυρώσεις υπηρεσιακές ή άλλες;»
«1. Ποιο είναι το παιδαγωγικό σκεπτικό βάσει του οποίου θρησκευτικές τελετές τελούνται επίσημα και υποχρεωτικά εντός σχολικού ωραρίου σαν να ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς και όχι σε μια ελεύθερη πολυπολιτισμική και ανεξίθρησκη δημοκρατία;
2. Για ποιο λόγο δεν παραπέμπετε όσους μαθητές το επιθυμούν να παίρνουν την ευλογία των ιερέων για το νέο σχολικό έτος στους εκκλησιαστικούς ναούς της Ενορίας τους;
3. Με ποιο σκεπτικό οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό;
4. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικοί λειτουργοί αρνηθούν ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτές τις υποχρεωτικές τελετές θα υφίστανται κάποιες ποινές ή κυρώσεις υπηρεσιακές ή άλλες;»
Με βάση τα παραπάνω θέλουμε να απαντήσουμε αλλά και να ερωτήσουμε τον κ. Βουλευτή τα παρακάτω :
1. Το όλο πρόβλημα της παιδείας στη χώρα μας είναι η προσευχή; Αυτή την επερώτηση, θεωρεί ότι είναι η συμβολή του ο κ. Ψαριανού, στην καλυτέρευση της δημόσια παιδείας; Έθεσε ποτέ ο χώρος της παιδείας τέτοιο θέμα και πάει να το θεραπεύσει με την επερώτησή του; Δεν άκουσε τίποτα για ελλείψεις βιβλίων και γραφικής ύλης; Για συγχώνευση σχολείων; Για μη διορισμό των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικά κενά; Σε αυτά δεν είδαμε να ανησυχεί και πολύ….!
2. Ο Βουλευτής εκλέγεται από τον Ελληνικό λαό για να εκπροσωπεί υποτίθεται αυτόν, τα συμφέροντά του, τις παραδόσεις του και τις ιδιαιτερότητές του! Αλλιώς αν δεν ισχύουν τα παραπάνω, ας βάλουμε να μας κυβερνούν ξένοι ( αν και ήδη γίνεται μέσω του ΔΝΤ) αυτοί θα τα καταφέρουν καλύτερα . Στην περίπτωση του συγκεκριμένου κ. Βουλευτή έχουμε το ακριβώς αντίθετο, προσπαθεί να επιβάλει τις αντεκκλησιαστικές απόψεις στου στο λαό και στην εκπαίδευσή του! Το θέμα δεν είναι τι πιστεύει κανείς στην ιδιωτική του ζωή, που είναι σεβαστά, αλλά ποιος έχει δώσει το δικαίωμα στην βουλευτική ιδιότητα και στον κάθε κ. Ψαριανό, εντός του Ελληνικού Κοινοβουλίου να αντιστρέφουν τους όρους και ουσιαστικά να προσπαθούν να μεταμορφώσουν την ιδιοσυγκρασία του λαού; Δεν έχει βάση η δημοκρατία στην αρχή της πλειοψηφίας; Τολμάει να το θέσει για δημοψήφισμα να δούμε τα αποτελέσματα; Για τα Μουσουλμανικά σχολεία θέτει τα ίδια να δούμε τι απαντήσεις θα πάρει από την Μουσουλμανική κοινότητα; Αν υπάρχει εξαίρεση γι αυτούς, δεν μπορούν οι Ορθόδοξοι που είναι η πίστη που έχει η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού; Έχει τις ίδιες ευαισθησίες στις προσπάθειες που κάνουν διάφοροι, προσπαθώντας να μπουν και να επηρεάσουν την παιδεία από πλάγιους τρόπους, όπως προσπάθεια διδασκαλίας GIOGA στα σχολεία, παραθρησκευτικές και νεοεποχήτικες απόψεις μέσω των οικολογικών δήθεν προγραμμάτων κτλ; Το πρόβλημά του μόνο είναι η παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μέσα στα σχολεία μόνο;
Πριν απαντήσουμε στα κάθε αυτό ερωτήματα του κ. Βουλευτή, έχουμε να πούμε το εξής :
Η προσευχή μέσω των Ακολουθιών : είναι η ανάγκη του κάθε ανθρώπου να επικοινωνήσει με τον Θεό και είναι πολύ ευεργετική για τον άνθρωπο και αυτό είναι αποδεδειγμένο σύμφωνα με αποτελέσματα αντικειμενικών επιστημονικών πειραμάτων και μελετών. Δεν έχει ανάγκη ο Θεός από την προσευχή μας, ο Θεός είναι απαθής. Εμείς έχουμε ανάγκη από την προσευχή μας στον Θεό. Η προσευχή και ο Αγιασμός, δεν θεσπίστηκε φέτος, γίνεται από τότε που υπάρχουν Σχολεία στο νέο Ελληνικό κράτος, γίνεται σε πολλά κράτη του κόσμου . Η πίστη στο Θεό είναι προαιρετική όποιος θέλει πιστεύει όποιος θέλει δεν πιστεύει! Όποιος δηλώνει ότι πιστεύει όμως η λατρεία στον Θεό είναι υποχρεωτική και η προσευχή είναι στα πλαίσια αυτά., στην άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων και αναγκών και αυτά προστατεύονται από τα ανθρώπινα δικαιώματα του Ο.Η.Ε.
Ας πάμε στις απαντήσεις μας τώρα στις ερωτήσεις του Βουλευτή, χωρίς να σημαίνει ότι είμαστε Υπουργοί φυσικά, αλλά για να δείξουμε τις λάθος βάσεις που κτίζει την συλλογιστική του και το ιδιεολογικό υπόβαθρο που αντλούνται αυτά τα ερωτήματα :
1. Ποιο είναι το παιδαγωγικό σκεπτικό βάσει του οποίου θρησκευτικές τελετές τελούνται επίσημα και υποχρεωτικά εντός σχολικού ωραρίου σαν να ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς και όχι σε μια ελεύθερη πολυπολιτισμική και ανεξίθρησκη δημοκρατία;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
«Εκ Θεού άρξασθαι». Η γνώση είναι κατόρθωμα του ανθρώπου αλλά και δωρεά του Θεού στον άνθρωπο, γι αυτό παρακαλούμε τον Θεό να έχουμε φώτιση και δύναμη. Ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου θα έπρεπε να ήξερε ότι το Σύνταγμα στο άρθρο 16 παράγραφο 2 ορίζει « H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων,την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.» Η απάντηση είναι σαφής λοιπόν, γιατί δεν είναι μόνο οι ξερές γνώσεις ζητούμενο αλλά ο όλος άνθρωπος ψυχή και σώμα! Όπως το σώμα μας θέλει να τραφεί, καθαρισθεί κτλ, θέλει και η ψυχή να καλύψει τις δικές της προδιαγραφές όπως είναι η κοινωνία με τον Θεό μέσω της ακολουθίας του Αγιασμού και των Μυστηρίων της Εκκλησίας μας. Στη χώρα μας δεν έχουμε Θεοκρατία κ. Ψαριανέ , έχουμε συναλληλία με κοινούς στόχους με αποδέκτες τους ίδιους μαθητές και ανθρώπους. Άλλωστε όλοι οι Ιερείς κατόπιν προσκλήσεως πηγαίνουμε, δεν πάμε απρόσκλητοι, υποχρεωτικά και αναγκαστικά! Στη χώρα που αντλείται την εφαρμογή της ιδεολογίας σας κ. Ψαριανέ την Ρωσία και τις πρώην επαρχίες της, κάνουν το ίδιο, αυτό δεν σας λέει κάτι;
2. Για ποιο λόγο δεν παραπέμπετε όσους μαθητές το επιθυμούν να παίρνουν την ευλογία των ιερέων για το νέο σχολικό έτος στους εκκλησιαστικούς ναούς της Ενορίας τους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
Στην Εκκλησία δεν αγιάζονται μόνο τα πρόσωπα αλλά παίρνουν ευλογία και τα κτίσματα και τα πάντα. Ακόμα δεν θα ξεκινάει το έτος και θα ξεκινάει με απουσίες, μόνο και μόνο για να μην έχει παρουσία η Εκκλησία στα Σχολεία; Θεωρείτε ότι η δράση της Εκκλησίας είναι μόνο εντός των τοιχών του Ιερού Ναού; Είστε βαθειά γελασμένος και έχετε μια εντελώς λανθασμένη εικόνα για την Εκκλησία ! Εκκλησία είναι το σώμα του Χριστού και την αποτελούν όλα τα βαπτισμένα μέλη της και «ὅπου εἰσί δύο ἤ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τό ἐμόν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσῳ αὐτῶν» ( Ματθ 18, 20) είπε ο Χριστός! Άρα ο Ναός είναι ο χώρος συγκέντρωσης των πιστών , αλλά ο Θεός είναι Πανταχού Παρών . Οι μαθητές λοιπόν επικαλούνται τον Θεό με τον Αγιασμό για να έχουν μια γόνιμη χρονιά. Στα ίδια πλαίσια και η προσευχή το πρωί για μια δημιουργική ημέρα, δεν προσβάλουν και δεν αντικαθιστούν θεοκρατικά την παιδαγωγική του κράτους. Μη ξεχνάτε ότι κάποτε στη σκλαβιά οι Ακολουθίες της Εκκλησίας ήταν η διδακτέα ύλη τους, αυτά διέσωσαν την Ελληνική παιδεία και αυτοσυνειδησία του Έθνους μας! Το χρωστάμε στους εαυτούς μας και στην ιστορική μνήμη και τιμή όλων των προγόνων μας. Αυτή είναι η παράδοσή μας που πάτε να ροκανίσετε κ. Ψαριανέ και το γνωρίζετε πολύ καλά!
3. Με ποιο σκεπτικό οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
Οι δάσκαλοι πρέπει να εμπνέουν και να διδάσκουν πρώτα με το παράδειγμά τους. Αν δεν προσεύχονται οι ίδιοι πως θα προσευχηθούν οι μαθητές; Είναι εσωτερική ανάγκη των Καθηγητών για να έχουν φώτιση και δύναμη στην αποστολή τους.
Στο δε Εκκλησιασμό, το σκεπτικό είναι η συνοδεία και η ασφάλεια των μαθητών. Δεν θέλει πολύ λογική! Τονίζουμε άλλη μία φορά να έχετε την ίδια ευαισθησία και σε άλλες δραστηριότητες των Σχολείων π.χ. όταν πάνε Εκδρομές πενθήμερες ή τριήμερες και συνοδεύονται τα παιδιά από τους καθηγητές σε Μπαράκια, Μπουζούκια, Clubs, Σινεμά κτλ. Εκεί γιατί δεν αναρωτιέστε τα ίδια;
4. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικοί λειτουργοί αρνηθούν ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτές τις υποχρεωτικές τελετές θα υφίστανται κάποιες ποινές ή κυρώσεις υπηρεσιακές ή άλλες;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ :
Δεν είναι αντιφατικό; Τους θεωρείτε λειτουργούς αλλά χωρίς την κάθε αυτό «ΛΕΙ-ΤΟΥΡΓΙΑ» που είναι η κατεξοχήν έκφραση της Εκκλησίας; Τα ερωτήματα θεωρούμε ότι είναι καθαρά ρητορικά και προς λάθος κατεύθυνση! Σας προτείνουμε αυτές τις ερωτήσεις να μη τις κάνετε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων (αυτό το ξεχνάμε συνήθως) αλλά προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης και ρωτήστε αν οι Φυλακές έχουν γεμίσει από Εκπαιδευτικούς λόγω άρνησης της προσευχής να δούμε τι θα σας απαντήσει!!! Φυσικά είναι αστεία όλα αυτά και το γνωρίζετε πολύ καλά!
Ο Θεός να μας φωτίζει όλους κ. Ψαριανέ, απλά να σας υπενθυμίσω ότι τον Θεό και την Εκκλησία μπορείτε να τους αρνηθείτε και να τους απορρίψετε… .αυτά όμως δεν θα σας απορρίψουν ποτέ!
π. Αντώνιος Χρήστου
Εφημέριος Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου