Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Πραγματοποιήθηκε η προσκυνηματική Εκδρομή των Κατηχητών και Κατηχητριών της Ι. Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β. με τελικό προορισμό την Δυτική Μακεδονία.

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου, πραγματοποιήθηκε η προσκυνηματική εκδρομή που διοργάνωσε το Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. για τους Κατηχητές και Κατηχήτριές της. Πλούσιες πνευματικές ευλογίες και εμπειρίες απέκτησαν οι 43 συμμετέχοντες στην Εκδρομή που κάθε χρόνο διοργανώνεται σε διαφορετικό προορισμό και αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα σεβασμού και έμπρακτης αγάπης της τοπικής μας Εκκλησίας, προς τα πρόσωπα των Κατηχητών και Κατηχητριών και της διακονίας τους.

Στο τριήμερο 4 με 6 Σεπτεμβρίου 2015 επισκεφθήκαμε, ως τελικό προορισμό τα ιστορικά, αγιασμένα και αιματοβαμμένα χώματα της Δυτικής Μακεδονίας. Την Προσκυνηματική Εκδρομή φέτος συνόδευσαν οι Κληρικοί: π. Αντώνιος Χρήστου (Υπεύθυνος Γραφείου Νεότητος) μαζί με τον π. Αλέξανδρο Καραΐσκο και τον π. Δημήτριο Σαμαρά  σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα :

Την πρώτη ημέρα Παρασκευή  4 Σεπτεμβρίου 2015 συγκεντρωθήκαμε στις 7.00 μ.μ. στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδας και αναχωρήσαμε με έναν πούλμαν για την Στερεά Ελλάδα. Με μια  ενδιάμεση στάση κοντά στη Λαμία συνεχίσαμε για το Μοναστήρι της Ι. Μ. Αγάθωνος στην Υπάτη.

Προσκυνήσαμε στο Καθολικό της Μονής το θαυματουργικό εικόνισμα της Παναγίας και το Ιερό Σκήνωμα του Γέροντα Βησσαρίωνα. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να λάβουμε την ευχή και να συνομιλήσουμε με τον Ηγούμενο της Μονής Γέροντα Δαμασκηνό και τέλος να επισκεφθούμε το Μουσείο της Φυσικής Ιστορίας που βρίσκεται δίπλα από το Μοναστήρι.

Συνεχίσαμε προς την Καλαμπάκα και αφού είδαμε τους επιβλητικούς βράχους των Μετεώρων με "γαντζωμένα" από πάνω τους τις Ιερές Μονές, γευματίσαμε για μεσημέρι σε Ξενοδοχείο της περιοχής.

Μετά το γεύμα συνεχίσαμε για τα Γρεβενά όπου είχαμε 1 ώρα ελεύθερο χρόνο στη πόλη. Στον Μητροπολιτικό Ναό της Μητροπόλεως Γρεβενών τελέσαμε την Ακολουθία του Εσπερινού και μετά το τέλος της Ακολουθίας επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο μας για τον τελικό μας προορισμό την πόλη της Σιάτιστας.

Εντός του Λεωφορείου τελέσαμε την Ακολουθία του Αποδείπνου με τους Χαιρετισμούς της Παναγίας μας. Γύρω στις 8.30 μ.μ. φτάσαμε στο Ξενοδοχείο μας και τακτοποιηθήκαμε στα Δωμάτια.

Γύρω στις 9.00 το βράδυ μας επισκέφθηκε και μας υποδέχτηκε επίσημα στη Μητρόπολή του, ο Ποιμενάρχης της Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος. Μαζί με τον Σεβασμιώτατο είχαμε την ευκαιρία να μας μιλήσει και να συζητήσουμε μαζί του για περίπου 30 λεπτά μέχρι να σερβιριστεί το Δείπνο και μετά το τέλος του Δείπνου, διανυκτερεύσαμε.

Την επόμενη μέρα Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015, είχαμε εγερτήριο στις 6.30 π.μ. και στις 7.00 αναχωρήσαμε για την Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό της Σιάτιστας Άγιο Δημήτριο. Στην Θ. Λειτουργία ιερούργησε ο Μητροπολίτης Σισανίου κ. Παύλος μαζί με τους πατέρες που συνόδευαν την Εκδρομή.

Μετά το τέλος της Θ. Λειτουργίας και της διανομής του αντιδώρου, στο Πνευματικό κέντρο του Ναού παρατέθηκε πρωινό.

Στη συνέχεια περάσαμε απέναντι στο Επισκοπείο της Μητροπόλεως Σιατίστης όπου είχαμε για δύο και πλέον ώρες την ευκαιρία ο Μητροπολίτης κ. Παύλος να μας μιλήσει για την Διακονία της Κατήχησης και γενικότερα στη συνέχεια για θέματα ανθρωπίνων σχέσεων.

Πραγματικά απολαύσαμε την συζήτηση μαζί του και όλοι οι Κατηχητές λυπηθήκαμε που έπρεπε να την διακόψουμε για να συνεχίσουμε το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας.

Γύρω στις 12 αναχωρήσαμε για την πόλη της Καστοριάς. Μας δόθηκε 1 ώρα ελεύθερος χρόνος και με ταξί ξεναγηθήκαμε στις σημαντικότερες ιστορικές Εκκλησίες της Πόλης, τον Παύλο του Μακεδονομάχου Παύλου Μελά, τα Γραφεία της Μητροπόλεως Καστοριάς όπου μας υποδέχθηκε ο Πρωτοσύγγελος της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμανδρίτης π. Αθανάσιος Γιαννουσάς και τέλος την Ι. Μ. Παναγίας της Μαυρώτισσας.

Φυσικά θαυμάσαμε και τα υπέροχα Αρχοντικά της Πόλης που σώζονται και δεσπόζουν επιβλητικά μέχρι και σήμερα. Μετά την Καστοριά επισκεφθήκαμε τις Πρέσπες και γευματίσαμε σε Ταβέρνα στο γραφικό χωριό Ψαράδες.

Μετά το Γεύμα αναχωρήσαμε για την Ι. Μ. Κλεισούρας όπου τελέσαμε την Ακολουθία του Εσπερινού στις 7.30 μ.μ. Μετά τον Εσπερινό, την προσκύνηση της Κάρας της Αγίας Σοφίας της Κλεισούρας, ξεναγηθήκαμε στους υπόλοιπους χώρους της Μονής και την έκθεση.

Κάποιοι από εμάς πήγαμε και στον Τάφο της Αγίας που είναι έξω από το Μοναστήρι.

Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο όπου τελέσαμε το Απόδειπνο με την Ακολουθία της Θ. Μεταλήψεως και επιστρέψαμε στο Ξενοδοχείο,  και αμέσως μεταβήκαμε στην τραπεζαρία του για το Δείπνο μας και διανυκτερεύσαμε.

Την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2015 στις 7.30 π.μ. το πρωί, αναχωρήσαμε μαζί με τις αποσκευές μας, για την Ι. Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου Μικροκάστρου όπου τελέσαμε τη Θ. Λειτουργία.

Της Θ. Λειτουργίας προεξήρχε ο Πρωτοσύγγελος της Ι. Μ. Σιατίστης Αρχιμανδρίτης π. Εφραίμ Τριανταφύλλου, ο οποίος κήρυξε και τον Θείον Λόγον.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας σε ένα από  τα Αρχονταρίκια της Μονής μας παρατέθηκε καφές και κέρασμα. Η Ηγουμένη της Μονής Θεολογία, μας μίλησε για την ιστορία της Μονής αλλά και για θέματα Κατηχήσεως δίνοντάς μας και μια ευλογία στο τέλος από μία Ομιλία στα ΠΑΥΛΕΙΑ της Βέροιας, που είχε κάνει για την Υπομονή κα την Καρτερία.

Αφού επισκεφθήκαμε και τους άλλους χώρους της Μονής επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο μας με προορισμό την Ι. Μ. Παναγίας Σουμελάς.

Εκεί προσκυνήσαμε το Ιερό Εικόνισμα της Παναγίας, μαζί με το Σταυρό και το Ιερό Ευαγγέλιο που βρίσκονται μαζί της και τα Ιερά Λείψανα στο διπλανό Παρεκκλήσιο του Προσκυνήματος.

Μετά πήγαμε στη Πόλη της Βέροιας και στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου. Μετά το Βήμα πήγαμε σε Ξενοδοχείο της Πόλης όπου είχαμε το μεσημεριανό φαγητό μας.

Μετά το φαγητό επισκεφθήκαμε και προσκυνήσαμε στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Σκήτης Βεροίας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να προσκυνήσουμε το Κελί του Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, και να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα από τον ποταμό Αλιάκμονα .

Στις 5.00 μ.μ. πήραμε το δρόμο της επιστροφής με δύο μικρές ενδιάμεσες στάσεις και στις 12.30 π.μ. ξημερώματα της Δευτέρας 7  Σεπτεμβρίου 2015,  ολοκληρώθηκε η Εκδρομή μας στη Γλυφάδα από όπου και ξεκινήσαμε, στον Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδας.

Όλοι οι συμμετέχοντες Κληρικοί και Κατηχητές δοξολογήσαμε  το Θεό για όσα ζήσαμε σε αυτό το πραγματικά γεμάτο τριήμερο που μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε άλλα μέρη αγιασμένα και πλημμυρισμένα από τη Χάρη Του Θεού, αλλά και να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες για θέματα Κατηχήσεως μέσα στο Λεωφορείο.
Ευχαριστούμε από καρδιάς και γραπτώς, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης για την φιλοξενία και τον χρόνο που μας διέθεσε και ευχόμαστε μια καρποφόρα κατηχητική χρονιά και καλή δύναμη σε όλους τους Κατηχητές μας