Ο
Παύλος, πρώτος θεολόγος
της Εκκλησίας,
προσέφερε, στους
πιστούς
χάριν σωτηρίας.
του π. Παναγιώτη Γκέζου
Εάν
οποιοσδήποτε άνθρωπος
μελετήσει το
Ευαγγέλιο
και τη
διδασκαλία του Σωτήρα Χριστού,
θα πεισθεί
ότι το Ευαγγέλιο πράγματι
είναι διδασκαλία από Θεού.
Το θείον
και ιερόν Ευαγγέλιο είναι
το
πνευματικό «μάννα»,
το προσκλητήριο της αγάπης,
της
ειρήνης, της χαράς
και της εν Χριστώ Ιησού σωτηρίας.
Αν σήμερα
υπάρχουν κάποιες αρχές
στην κοινωνία,
αν
υπάρχουν φραγμοί κατά του κακού,
αν υπάρχει
επιθυμία της ειρήνης,
της αγάπης, της ελευθερίας,
οφείλουν την έμπνευσή
στο θείο
Ευαγγέλιο, γι’ αυτό
και θεωρείται μεγάλη θεία ευεργεσία.
Ο
Απόστολος Παύλος για να πείσει
τους
δύσπιστους Γαλάτες, παραθέτει
και άλλα
προσωπικά ιστορικά στοιχεία,
ότι μετά
την κλήση του στην Δαμασκό
και την
βάπτισή του
δεν επισκέφθηκε τα Ιεροσόλυμα,
αντίθετα έφυγε για την Αραβία (Γαλ.
1,17),
όπου είχε
την προσωπική
πνευματική του προετοιμασία.
Αναφέρει,
λοιπόν, ότι τα Ιεροσόλυμα
επισκέφθηκε
τρία έτη μετά όπου
συνάντησε
και άλλους στυλοβάτες
της Εκκλησίας,
στους
οποίους παρουσίασε
του Ευαγγελίου την διδασκαλία.
Αφού τον άκουσαν «κατ’ ιδίαν»,
δεν είχανε
τίποτα
να προσθέσουν διαφορετικό.
Το
Ευαγγέλιο που κήρυτταν εκείνοι
που
γνώρισαν καλά και άκουγαν
τρία έτη τον
Χριστό
και που
ήσαν παρόντες
στην
Πεντηκοστή,
το ίδιο
κήρυττε και ο Παύλος.
Αυτό που
αργότερα διδάχθηκε
με αποκάλυψη προσωπική.
Αυτονόητο
είναι όμως ότι το νέο μπορεί
να είναι ομόλογο προς το αρχικό
και να
συνιστά συνέπειά του,
μόνο εάν οφείλεται σε φωτισμό
του αγίου Πνεύματος, διότι μόνο Αυτό
γνωρίζει
την άκτιστη θεία αλήθεια
και μόνο
Αυτό την φανερώνει,
στο βαθμό
πάντα που
είναι αναγκαία
για την
σωτηρία του ανθρώπου
Εν Βάρη
21. 10. 2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου