του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί αναγνώστες, όλοι μας λίγο πολύ στον λίγο χρόνο που διαθέτουμε και τον μεγάλο καταιγισμό πληροφοριών και ειδήσεων που ερχόμαστε σε επαφή καθημερινά μέσω του διαδικτύου και των κινητών μας συσκευών, μας κάνει επιλεκτικούς στο τι θα επιλέξουμε να διαβάσουμε ή όχι, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά βεβαίως του κάθε ενός. Αυτό βέβαια το γνωρίζουν πολύ καλά τα δημοσιογραφικά πρακτορεία, οι δημοσιογράφοι, οι αρθρογράφοι, οι youtubers ή οι influencers με αποτέλεσμα να προσπαθούν από την διατύπωση της είδησης να την κάνουν δελεαστική ώστε να καταφέρουν τον αναγνώστη να πατήσουν επάνω στο άρθρο ή στο βίντεο και να πάρουν το πολυπόθητο κλικ ή views.
Ως εδώ όλα καλά και
εννοείται ως ένα σημείο είναι θεμιτό! Όμως από ένα σημείο και μετά είναι τόσο
παραπλανητικό όλο αυτό με αποτέλεσμα να μην έχει καμία σχέση ο τίτλος με το
θέμα του άρθρου ή του βίντεο και κάποιες φορές ακόμη χειρότερα ο τίτλος να
είναι εντελώς αντίθετος με την είδηση κάθε αυτό. Ακόμη πιο εκνευριστικό είναι
οι διαφημίσεις που πετάγονται, αλλά αυτό που είναι ακόμη πιο κατάπτυστο είναι
οι προσπάθειες των συντακτών να επιβάλλουν τις υποκειμενικές απόψεις τους πάνω
σε πρόσωπα και καταστάσεις κατά το δοκούν με αποτέλεσμα να νομίζουμε ότι έχουμε
άποψη, αλλά στην ουσία να είμαστε φορείς «της πλύσης» εγκεφάλου την οποία
έχουμε υποβληθεί με ότι συνέπειες έχει αυτό όχι μόνο για την ζωή μας και την
άποψη μας, αλλά για την ποιότητα της Δημοκρατίας την οποία επιλέγουμε να
έχουμε.
Ότι τα Μ.Μ.Ε. είναι
μέρος της εξουσίας και της χειραγώγησης της κοινής γνώμης είναι γνωστό εδώ και
δεκαετίες. Αυτό όμως που είναι δυσδιάκριτο είναι που είναι το γεγονός-η είδηση
κάθε αυτό και που είναι τα σχόλια και οι απόψεις αυτών που τις παρουσιάζουν.
Δεν είναι κακό κάποιος να έχει άποψη εννοείται, το κακό είναι την άποψη να την
παρουσιάζουμε ως αντικειμενική και καθολική αλήθεια και έχουν υποχρέωση να
παρουσιάζουν και την άλλη μεριά και άποψη ή τουλάχιστον να μην την αποκρύπτουν
συστηματικά.
Όλα αυτά αφορούν και
την εκκλησιαστική δημοσιογραφία και την εκκλησιαστική πραγματικότητα, γιατί δεν
είναι λίγες οι φορές που κάθε δημοσιογράφος ξεσπαθώνει εναντίον της Εκκλησίας
ως θεσμό ή στα πρόσωπα που την διακονούν να στοχοποιούνται και να αποδομούνται
συστηματικά με αποτέλεσμα να έχουν συμβάλλει σπουδαίο τα Μ.Μ.Ε. στην
αποχριστιανοποίηση του ελληνικού λαού καθώς στο αντικληρικό πνεύμα από ομάδες
τέτοιων μέσων αλλά και κακά τα ψέματα των «εντολοδόχων» τους φανερών και
κρυφών.
Φυσικά δεν είναι όλοι
έτσι ευτυχώς, ούτε όλοι έχουν κίνητρα να πλήξουν την Εκκλησία, άλλωστε κακά τα
ψέματα και εμείς οι κληρικοί και λαϊκοί που διακονούμε την Εκκλησία, δίνουμε
αφορμές με την συμπεριφορά μας και την βιωτή μας. Ευτυχώς που και η ίδια η Εκκλησία
ως θεσμός και κάθε Μητρόπολη και ακόμη και Ενορία έφτιαξε δικό της
δημοσιογραφικό τμήμα για να είναι σίγουροι ότι εκφράζουν 100% της
πραγματικότητας αυτά που βγαίνουν προς τα έξω ή όχι και κυρίως να απαντούν σε
οποιοσδήποτε προκλήσεις και επιθέσεις χρειάζεται από επώνυμες αλλά και
ανώνυμους λιβελλογράφους.
Επομένως οφείλουμε ως Χριστιανοί και ως ευσυνείδητοι πολίτες να ενημερωνόμαστε και να έχουμε μια γενική άποψη για την επικαιρότητα. Πιο πολύ όμως οφείλουμε να διακρίνουμε την είδηση από τις απόψεις και τις αναλύσεις και κυρίως όχι από αυτά που λέγονται αλλά όσα κυρίως αποκρύβονται! Η Εκκλησία ποτέ δεν είχε πρόβλημα με την πτώση, την αμαρτία, την προδοσία, το πάθος ίσα ίσα γράφονται κατά κόρον μέσα στην Αγία Γραφή για να μας δείξει που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος μακριά από τον Θεό. Δεν καταγγέλλει όμως αλλά ίσα ίσα ως μάνα δίνει την θεραπεία και την λύση σε όλο αυτό το αδιέξοδο του ανθρώπου. Το ίδιο και εμείς μας αρέσουν να περιεργαζόμαστε και να μιλάμε εκ του ασφαλούς για διάφορα ολισθήματα και σκάνδαλα άλλων και ιδιαίτερα των υψηλά ιστάμενων. Δεν μας πέρασε στο μυαλό το αυτονόητο να θρηνήσουμε και να προσευχηθούμε για την μετάνοια και την διόρθωση, γιατί η κάθε «κάθαρση» ξεκινά από τα πρόσωπα και η εξουσία φθείρει όπως και ο πλούτος! Μακριά από εμάς! Αμήν!
Πηγή : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου