του π. Αντωνίου Χρήστου
Αγαπητοί Αναγνώστες μπορεί η προετοιμασία μας για τα Χριστούγεννα να έχει ξεκινήσει, αλλά μέσα στην περίοδο αυτή έχουμε και άλλες ενδιάμεσες σπουδαίες γιορτές και μνήμες αγίων. Στις 21 Νοεμβρίου κάθε έτους εορτάζει η Εκκλησία μας τη μεγάλη Θεομητορική Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου. Με αυτή την Εορτή θα ασχοληθούμε και επικεντρωθούμε σε αυτό το άρθρο μας, ακολουθήστε μας!
Η ευσεβής Άννα
σύζυγος του Ιωακείμ, πέρασε τη ζωή της χωρίς να μπορέσει να τεκνοποιήσει, καθώς
ήταν στείρα. Μαζί με τον Ιωακείμ προσευχόταν θερμά στον Θεό να την αξιώσει να
φέρει στον κόσμο ένα παιδί, με την υπόσχεση ότι θα αφιέρωνε το τέκνο της σε
Αυτόν. Πράγματι, ο Πανάγαθος Θεός όχι μόνο της χάρισε ένα παιδί, αλλά την
αξίωσε να φέρει στον κόσμο τη γυναίκα που θα γεννούσε το Μεσσία, το Σωτήρα μας
Ιησού Χριστό. Όταν η Παναγία έγινε τριών χρόνων, σύμφωνα με την παράδοση, η
Άννα και ο Ιωακείμ, κρατώντας την υπόσχεσή τους, την οδήγησαν στο Ναό και την
παρέδωσαν στον αρχιερέα Ζαχαρία. Ο αρχιερέας παρέλαβε την Παρθένο Μαρία και την
οδήγησε στα Άγια των Αγίων, όπου δεν έμπαινε κανείς εκτός από τον ίδιο, επειδή
γνώριζε έπειτα από αποκάλυψη του Θεού το μελλοντικό ρόλο της Αγίας κόρης στην
ενανθρώπιση του Κυρίου. Στα ενδότερα του Ναού η Παρθένος Μαρία έμεινε δώδεκα
χρόνια. Όλο αυτό το διάστημα ο αρχάγγελος Γαβριήλ προμήθευε την Παναγία με
τροφή ουράνια. Εξήλθε από τα Άγια των Αγίων, όταν έφθασε η ώρα του Θείου
Ευαγγελισμού.
Αυτό είναι το
ιστορικό και θεολογικό υπόβαθρο της Εορτής και αντιλαμβάνεται κανείς την
σημασία της. Ο Θεός δεν σώζει τον άνθρωπο χωρίς την συγκατάθεσή του και την
συνεργεία Του. Η Παναγία αφού αφιερώθηκε ψυχή και σώμα της στο Θεό έγινε
κατάλληλη για να την εκλέξει και να έρθει διά αυτής σαρκούμενος στον κόσμο.
Όπως λέμε και στο τίτλο μας, η προσφορά της Παναγίας δεν αφορά μόνο το δικό της
πρόσωπο, ούτε μόνο των προπατόρων της,
ούτε μόνο του Ιουδαϊκού Έθνους, αλλά αφορά προσφορά και θυσία όλου του
ανθρωπίνου γένους.
Είναι ένας
χαρακτηριστικός ύμνος το οποίο ψέλνουμε την παραμονή των Χριστουγέννων στον
Εσπερινό και περιγράφει όλα αυτά με ωραίο τρόπο : «Τί σοι προσενέγκωμεν Χριστέ, ὅτι ὤφθης ἐπὶ γῆς ὡς ἄνθρωπος δι’ ἡμᾶς; ἕκαστον
γὰρ τῶν ὑπὸ σοῦ γενομένων κτισμάτων, τὴν εὐχαριστίαν σοι προσάγει· οἱ Ἄγγελοι τὸν
ὕμνον, οἱ οὐρανοὶ τὸν Ἀστέρα, οἱ Μάγοι τὰ δῶρα, οἱ Ποιμένες τὸ θαῦμα, ἡ γῆ τὸ
σπήλαιον, ἡ ἔρημος τὴν φάτνην· ἡμεῖς δὲ Μητέρα Παρθένον· ὁ πρὸ αἰώνων Θεὸς ἐλέησον
ἡμᾶς.» Δηλαδή σε μετάφραση : «Τί δώρο
να προσφέρουμε Χριστέ, Θεέ μας, Σ’ Εσένα που στη γη ως άνθρωπος ήρθες για μας:
Καθένα από τα πλάσματά Σου ευχαριστία σου προσφέρει. Οι Άγγελοι ύμνο Σού
προσφέρουν, ο ουρανός τον αστέρα, οι Μάγοι τα δώρα, οι ποιμένες έκπληξη και
θαυμασμό, η γη το Σπήλαιο, η έρημος τη φάτνη, κι εμείς προσφέρουμε την Παρθένο
Μητέρα Εσύ που είσαι ο αιώνιος Θεός ελέησέ μας».
Αυτό το εμείς λοιπόν,
όσοι είμαστε και ανήκουμε στην ανθρώπινη φύση, το πρόσωπο της Παναγίας αποτελεί
ότι υψηλότερο και ευγενέστερο έχουμε και προσφέραμε μαζί με τα άλλα στοιχεία
για να έρθει ο Θεός Λόγος και να σαρκωθεί λαμβάνοντας όλα της ανθρώπινης φύσεως
στην υπόσταση του Ιησού Χριστού, εκτός βέβαια της αμαρτίας. Γιατί ο Χριστός που
ήρθε στο κόσμο δεν ήταν καρπός κάποιου φυσικού έρωτα, αλλά αυτό που λέμε και
ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως : «Τὸν
δι᾿ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν
καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα».
Δηλαδή: «Για εμάς τους ανθρώπους και για τη δική μας σωτηρία κατέβηκε από τους
ουρανούς, έλαβε ἀνθρώπινη σάρκα (κυοφορήθηκε) από την Παρθένο Μαρία δια της επελεύσεως
του Αγίου Πνεύματος και έγινε πραγματικός άνθρωπος». Υπάρχει μεγαλύτερη τιμή
και ευλογία που να αξιώθηκε άλλος άνθρωπος; Φυσικά και όχι!
Πηγή : Κιβωτός της Ορθοδοξίας, Αναδημοσίευση : http://euxh.gr Συντάκτης π.Αντώνιος Χρήστου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου