Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Μέσα μου ζει ο Χριστός - Γραπτό Κήρυγμα (Κυριακή μετά την Ύψωσιν).

εφημέριος του Ι.Ν. αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης
Κυριακή μετά την Ύψωσιν, 18-9-2016 (Αποστολικό Ανάγνωσμα, Γαλ. β' 16-20)
Μέσα μου ζει ο Χριστός
Μετάφραση του αποστολικού αναγνώσματος (Γαλ. β' 16-20)
" 16 Επειδή όμως γνωρίζουμε, ότι ο άνθρωπος δεν δικαιώνεται από τα έργα του νόμου, παρά δια της πίστεως στον Ιησού Χριστό, γι’ αυτό και εμείς (καίτοι είμεθα Ιουδαίοι και κάτοχοί του νόμου, αφήσαμε το νόμο και) πιστεύσαμε στον Ιησού Χριστό, για να δικαιωθούμε από την πίστι στο Χριστό και όχι από τα έργα του νόμου, διότι κανείς άνθρωπος δεν θα δικαιωθή από τα έργα του νόμου (αφού κανείς δεν τηρεί το νόμο τελείως). 
17 Εάν δε και εμείς, που επιδιώξαμε να δικαιωθούμε δια του Χριστού (παραμείναμε αδικαίωτοι λόγω της εγκαταλείψεως του νόμου και έτσι πάλι) βρεθήκαμε αμαρτωλοί (όπως εκείνοι, που δεν επιδίωξαν να δικαιωθούν δια του Χριστού), άραγε ο Χριστός (που συνετέλεσε ν’ αφήσωμε το νόμο) είναι υπηρέτης αμαρτίας; Μη γένοιτο! 18 Επίσης, εάν πάλι οικοδομώ εκείνα, τα οποία γκρέμισα, παρουσιάζω τον εαυτό μου ως παραβάτη (Εάν δηλαδή επανέρχωμαι στα τυπικά του νόμου, τα οποίοι εγκατέλειψα, παρουσιάζω τον εαυτό μου ως παραβάτη διότι τα εγκατέλειψα). 19 Αλλ’ εγώ (στην πραγματικότητα δεν είμαι παραβάτης, διότι δεν είμαι πλέον υποχρεωμένος να τηρώ το νόμο, αφού) εξ αιτίας του νόμου (της παραβάσεως δηλαδή του νόμου) έχω πεθάνει και είμαι νεκρός για το νόμο, για να ζήσω για το Θεό. 20  Έχω πεθάνει στο σταυρό μαζί με το Χριστό, Και δεν ζω πλέον εγώ, αλλά ζη μέσα μου ο Χριστός. Αυτή δε τη σωματική ζωή, που τώρα ζω, τη ζω με την πίστι στον Υιό του Θεού, που με αγάπησε και παρέδωσε τον εαυτό του στο θάνατο για μένα".

Στο στίχο 20 διαβάζουμε το εξής καταπληκτικό:  "Χριστώ συνεσταύρωμαι· ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός"! Ακολουθώντας την ερμηνεία του ιερού Χρυσοστόμου αναρωτιόμαστε μαζί του, πως είναι δυνατόν να λέγει ο ζων και αναπνέων Παύλος ότι συνεσταυρώθηκε με τον Χριστό; Γνωρίζουμε βέβαια πως ο Χριστός υπέστη σταυρικό θάνατο, πως εξέπνευσε πάνω στον Σταυρό. Αυτό είναι γνωστό. Όμως πως λέγει ο απόστολος, ο οποίος είναι ζωντανός, ότι έχει πεθάνει στον Σταυρό μαζί με τον Χριστό; Τι σημαίνει αυτό;
Να πως το εξηγεί αυτό ο ίδιος ο Παύλος: "Ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός". Δεν ζω πλέον εγώ, αλλά ζει μέσα μου ο Χριστός. Με την πρώτη φράση "έχω πεθάνει στον Σταυρό μαζί με τον Χριστό" υπαινίσσεται το μυστήριο του Βαπτίσματος. Ενώ με το "δεν ζω πλέον εγώ" εννοεί την μετά το Βάπτισμα ζωήόπου νεκρώνονται τα μέλη μας ως προς την αμαρτία. Γι αυτό συνεχίζει με το "ζει μέσα μου ο Χριστός". Ότι δηλαδή τίποτε δεν κάνω που δε θέλει ο Χριστός. Τίποτε δεν γίνεται από εμένα, αν δεν συμφωνεί ο Χριστός! Όπως λοιπόν, θάνατον εννοεί όχι τον φυσικό αλλά τον προερχόμενο από την αμαρτία, έτσι και ζωή εννοεί την απαλλαγή από αυτήν. Θάνατος είναι η αμετανόητη αμαρτωλή βιωτή, ζωή η απαλλαγή από την αμαρτία και η εν μετανοία επιστροφή στο θέλημα του Θεού. Διότι δεν είναι δυνατό κάποιος να ζει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού αν δεν νεκρωθεί ως προς την αμαρτία.
Όπως ο Χριστός υπέστη τον σωματικό θάνατο, έτσι και ο απόστολος ως προς την αμαρτία. "Νεκρώσατε ουν τα μέλη υμών τα επί της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν, και την πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία" (Κολ. γ  5). Και αλλού, " ο παλαιός ημών άνθρωπος συνεσταυρώθη ίνα καταργηθή το σώμα της αμαρτίας" (Ρωμ. στ  6). Αυτό έγινε κατά το Βάπτισμα, δηλαδή ο θάνατος προς την αμαρτία. Οπότε, μετά από αυτά, αν παραμένεις νεκρός ως προς την αμαρτία, ζεις ως προς τον Θεό. Αν όμως αναστήσεις την αμαρτία, τότε κατέστρεψες τη ζωή σου.
Ο Παύλος όμως ήταν τελείως νεκρός ως προς την αμαρτία. Γιατί δεν είπε "ζω εγώ" αλλά "ζει μέσα μου ο Χριστός". Βλέπουμε και θαυμάζουμε την εντέλεια του βίου αυτής της μακαρίας ψυχής. Ποιός μπορεί να εκστομίσει έναν τέτοιον λόγο; Δεν είπε, επειδή είναι υπάκουος στο θέλημα του θεού, "ζω σύμφωνα με το θέλημα του Χριστού",  αλλά είπε "ζει μέσα μου ο Χριστός", πράγμα που είναι πολύ σπουδαιότερο. Διότι όπως όταν επικρατήσει στη ζωή του ανθρώπου η αμαρτία, είναι αυτήν που ζει, κατευθύνοντας την ψυχή εκεί όπου αυτή θέλει, έτσι, όταν νεκρωθεί αυτήν, γίνονται όσα θέλει ο Χριστός. Αυτήν η ζωή πλέον δεν είναι ανθρώπινη, εφόσον μέσα μας επικρατεί και ενεργεί ο ίδιος ο Χριστός!
Αδελφοί μου, ελπίζω να αντιληφθήκατε πόσο σπουδαίος είναι ο λόγος αυτός, "Χριστώ συνεσταύρωμαι· ζω δε ουκέτι εγώ, ζη δε εν εμοί Χριστός"! Έχω πεθάνει στο σταυρό μαζί με το Χριστό και δεν ζω πλέον εγώ, αλλά ζη μέσα μου ο Χριστός. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να κάνουμε την ψυχή αλλά και το σώμα μας κατοικητήριο Θεού, να μπορέσουμε και μεις να μιμηθούμε σε κάτι τον απόστολο Παύλο και να ομολογήσουμε πως μέσα μας δεν ζει η αμαρτία και το δαιμονικό πνεύμα, αλλά ο Χριστός και το άγιον Πνεύμα. Αμήν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου
Πατήστε πάνω στην Εικόνα






Δημοφιλή