Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Xειροτονία νέου Πρεσβυτέρου στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, από τον Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο.





   Με την ευλογία και την άδεια του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, τελέσθηκε σήμερα 7 Φεβρουαρίου 2015, ημέρα μνήμης των Αγίων Παρθενίου επισκόπου Λαμψάκoυ  και του Οσίου Λουκά του εν Στειρίω, η  εις Πρεσβύτερον Χειροτονία του Διακόνου Στέφανου Βερλέκη  στον ιστορικό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Όπλων, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο, πλαισιούμενος από τους Εφημερίους του Ιερού Ναού Αρχιμανδρίτες π. Φιλούμενο Ρούμπη και  π. Παύλο Σάλλαχ, τον κατά σάρκα πατέρα του νεοχειροτονημένου π. Ηρακλή Βερλέκη από την Ι. Μ. Άρτης, τον σύγαμπρό του π. Αντώνιο Χρήστου από την Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β.,  συμπροσευχομένου του Μητροπολίτου Ζακύνθου κ. Διονυσίου, εκκλησιαζομένων κατά σάρκα συγγενών και φίλων του νεοχειροτονημένου  και πλήθους πιστών. 

   Ο νέος Πρεσβύτερος είναι έγγαμος, πατέρας δύο τέκνων, Πτυχιούχος Εκκλησιαστικού Ι.Ε.Κ., εντασσόμενος στο δυναμικό των Κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών εδώ και ένα μήνα, προερχόμενος από την ιδιαίτερη πατρίδα του στην Ιερά Μητρόπολη Άρτης, την οποία υπηρέτησε ως Διάκονος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Άρτης κ. Ιγνατίου επί 7 συναπτά έτη.  

Στον λόγο του προς τον π. Στέφανο, ο Σεβ. κ. Χρυσόστομος αφού ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών για την παραχώρησή της άδειας να λειτουργήσει και να προβεί στη σημερινή χειροτονία, στη συνέχεια προσάρμοσε το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα με την προσφορά του δίλεπτου της χήρας στην διακονική αποστολή του Κληρικού στον σύγχρονο κόσμο, επισημαίνοντας  τη συγκίνησή του, διότι πριν 30 χρόνια περίπου χειροτόνησε στο Καθολικό της Μονής Πεντέλης τον κατά σάρκα πατέρα του π. Ηρακλή και τώρα αξιώνεται να χειροτονήσει και τον υιό π. Στέφανο.

  Στο κύριο μέρος της ομιλίας του ο Σεβασμιώτατος, μεταξύ άλλων ζήτησε από τον νέο Ιερέα να μην εξοικειωθεί  ποτέ με την κακή έννοια , στο Ιερό Θυσιαστήριο και να είναι πάντα Διάκονος στην Εκκλησία. Ολοκληρώνοντας, ο Σεβασμιώτατος την ομιλία του συμβούλεψε όταν έρθει ο καιρός και αξιωθεί να γίνει και πνευματικός ο π. Στέφανος, να είναι επιεικής με τους ανθρώπους και αυστηρός με τον ίδιο του τον ευατό και να είναι προσεκτικός πάντοτε στα λεγόμενά του και την συμπεριφορά του έναντι του ποιμνίου του.
 Ο π. Στέφανος από την μεριά του είπε τα εξής, αισθητά συγκινημένος :
Σεβασμιώτατοι, σεβαστοί πατέρες και εν Χριστώ αδελφοί
Με τη Χάρη του Θεού και δια των ευχών σας βρίσκομαι σήμερα ενώπιον της μεγαλύτερης ευλογίας του Θεού προς τον άνθρωπο. Προ 7 ετών στον Ιερό Ναό Aγίου Γεωργίου, στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την Άρτα, αξιώθηκα της προχειρήσεώς μου εις διάκονον, υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Άρτης κ.κ. Ιγνατίου. Μέχρι και πριν λίγες ημέρες διηκόνισα ταπεινά το θυσιαστήριο του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Άρτης διδασκόμενος πολλά από τους εφημερίους του ναού και συναισθανόμενος καθημερινά την αναξιότητά μου για την ιερωσύνη. Πώς να μην αισθάνομαι ανάξιος, όταν ο ίδιος ο ιερός Χρυσόστομος στον περί ιερωσύνης λόγο του θεωρεί τον εαυτό του ανάξιο μιας τόσο μεγάλης τιμής και ευθύνης. Με παρηγορούν ωστόσο οι λόγοι του Αγίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτη «ο ιερεύς ενεργεί τη βοηθεία της Θείας Χάριτος» και στηρίζομαι εξ ολοκλήρου στη Θεία Χάρη την «τα ασθενή θεραπεύουσα και τα ελλείποντα αναπληρούσα».
Διακατέχομαι όμως και από βαθύτατη συγκίνηση αναλογιζόμενος την αγάπη και το πατρικό ενδιαφέρον του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου μας και υμών Σεβασμιώτατε. Χάρη σε σας ανήκω ήδη στον κλήρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και αξιώνομαι της μεγίστης τιμής της ιερωσύνης σε αυτόν τον ιστορικό ναό. Η συγκίνησή μου ακόμη μεγαλύτερη διότι υπό των τιμίων χειρών Σας, πριν από τριάντα χρόνια στην Ιερά Μονή Πεντέλης  δέχθηκε το ιερατικό χάρισμα και ο κατά σάρκα πατέρας μου. Δεχθείτε Σεβασμιώτατε τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες για τις τόσες προς εμέ και την οικογένειά μου ευεργεσίες σας.
Ευχαριστώ τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Διονύσιο, ο οποίος συμπροσεύχεται μαζί μας .

Επιτρέψτε μου να εκφράσω ακόμη τις ευχαριστίες μου προς τον πατέρα μου, τον παπα - Ηρακλή, για όσα θυσιαστικά υπέφερε για να αναστήσει εμένα και τα τέσσερα αδέλφια μου, τα οποία ευχαριστώ που μου συμπαρίστανται πάντοτε και με τιμούν με την αγάπη τους.
Ευχαριστώ ακόμη τον πνευματικό μου, πατέρα Ιωάννη Βορύλλα, που αόκνως,  με υπομονή και κατανόηση με καθοδηγεί στην πνευματική μου πορεία.
Ιδιαιτέρως όμως ευχαριστώ τη σύζυγό μου Στεφανία, διότι στέκεται δίπλα μου με αφοσίωση και αγάπη, στηρίζει τις επιλογές μου και αναλαμβάνει το μεγαλύτερο βάρος στην ανατροφή των παιδιών μας, του Ηρακλή και του Λεωνίδα, που ο Κύριός μας μάς εμπιστεύθηκε.
Εκφράζω εγκάρδιες ευχαριστίες σε όσους, συγγενείς και φίλους, με τιμούν σήμερα με την παρουσία τους, ερχόμενοι από την Άρτα και άλλα σημεία της πατρίδας μας, αλλά και όσους παρά την φυσική τους απουσία βρίσκονται δίπλα μου με τις προσευχές τους.
Απευθυνόμενος στους ιερείς του Ιερού τούτου Ναού τους ευχαριστώ εκ βάθους καρδίας που με δέχθηκαν αδελφικά ανάμεσά τους και υπόσχομαι σε αυτούς και τους ενορίτες της σεβάσμιας και ιστορικής αυτής ενορίας να διακονήσω με ταπείνωση και αυταπάρνηση προς δόξαν Θεού.
Ευχηθείτε Σεβασμιώτατε, όπως ο φιλεύσπλαχνος και πανοικτίρμων Κύριός μας συγχωρήσει τη θρασύτητα της αναξιότητάς μου και μου χαρίσει ανεπίληπτη την ιερωσύνη εν πάσαις ταις ημέραις της ζωής μου. ΑΜΗΝ
Στη συνέχεια μίλησε και ο π. Ηρακλής Βερλέκης, ο οποίος συγκινημένος ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο κ. Ιερώνυμο και τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσόστομο για την ανεπανάληπτη αυτή στιγμή για τον κατά σάρκα υιό του. Δεν παρέλειψε να απευθυνθεί και ως συμπρεσβύτερος και εν Χριστώ αδελφός στον νεοχειροτονούμενο και να τον συμβουλέψει από την εμπειρία του μέσα στο ράσο.
Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας, ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αρχ. π. Φιλούμενος ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δωδώνης για την τιμή και ευλογία στην Ενορία και καλωσόρισε τον π. Στέφανο στο δυναμικό της Ενορίας ως τρίτος Εφημέριος στον ιστορικό και φιλόξενο αυτό Ναό. 

 Ο νεός πρεσβύτερος μοίρασε το αντίδωρο μετά το "Δι' ευχών" και δέχτηκε τις ευχές από όλο το εκκλησίασμα.  Ακολούθησε και προσφορά κεράσματος στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού, προσφορά του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.



               

     π. Αντώνιος   Χρήστου   www. axrhstou.blogspot.gr    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου

Ομιλίες π. Αντωνίου Χρήστου
Πατήστε πάνω στην Εικόνα






Δημοφιλή