axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

ΗΠΑ: Δεν θα της δώσουν το πτυχίο αν δεν αλλάξει τις χριστιανικές της πεποιθήσεις...


  
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Georgia των ΗΠΑ μηνύει το Πανεπιστήμιό της, που την υποχρέωσε να υποβληθεί σε πρόγραμμα «αποκατάστασης», λόγω των θρησκευτικών της πεποιθήσεων, σχετικά με την ομοφυλοφιλία και τα άτομα που εγχειρίζονται για να αλλάξουν φύλο.
Η 24χρονη Jennifer Keeton, έχει ήδη αποκτήσει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην παροχή συμβουλών (η παροχή συμβουλών είναι ειδικότητα της ψυχολογίας. 
Ο σύμβουλος είναι πολύ διαδεδομένος στις ΗΠΑ) στο Πανεπιστήμιο Augusta State University ,αλλά οι αρμόδιοι της Σχολής της, της είπαν ότι θα απορριφθεί από το Πρόγραμμα εκτός εάν δεν μεταβάλλει "τις βασικές θρησκευτικές της πεποιθήσεις σχετικά με την ανθρώπινη φύση και συμπεριφορά," σύμφωνα με μια Αγωγή που υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα.
«Η Σχολή έχει υποσχεθεί ότι θα διώξει την δεσποινίς Keeton από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αποφοίτησης Συμβούλων, όχι λόγω της κακής ακαδημαϊκής της παρουσίας ή της απόδειξης ότι έχει ελλείψεις σε κλινικές επιδόσεις, αλλά απλά και μόνο επειδή έχει ανακοινώσει τόσο εντός όσο και εκτός της αίθουσας διδασκαλίας ότι αποδέχεται την χριστιανική ηθική σε θέματα της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και της ταυτότητας του φύλου", αναφέρει η 43σέλιδη Αγωγή.
Η Keeton ενημερώθηκε από την διεύθυνση της Σχολής στα τέλη Μαΐου ότι θα πρέπει να κληθεί να λάβει μέρος σε ένα σχέδιο «αποκατάστασης», λόγω των ‘ανησυχιών’ της Σχολής σχετικά με τις πεποιθήσεις της για τα θέματα που αφορούν τους γκέι, τις λεσβίες και τα αμφισεξουαλικά και τρανσεξουαλικά άτομα, ανέφερε το FOXNews.com.
«Το Πανεπιστήμιο προσδιορίζει τις απόψεις της δεσποινίδος Keeton ως ενδεικτικό της επαγγελματικής της ακαταλληλότητας στα πρόσωπα που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες», αναφέρει η Αγωγή.
Σε δήλωσή του στο FoxNews.com, εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου της Augusta, αρνήθηκε να σχολιάσει ειδικά για την άσκηση της Αγωγής, αλλά είπε ότι το Πανεπιστήμιο δεν κάνει διακρίσεις στη βάση της ηθικής, των θρησκευτικών, πολιτικών ή προσωπικών απόψεων ή πεποιθήσεων των φοιτητών.
Αναφέρθηκε όμως στον «κώδικα δεοντολογίας» της Αμερικάνικης Συμβουλευτικής Ένωσης, στον οποίον βασίζεται το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, το οποίο ορίζει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των επαγγελματιών συμβούλων. "Ο κώδικας περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών του εκπαιδευτικού προγράμματος και ορίζει ότι οι εκπαιδευόμενοι σύμβουλοι έχουν την ίδια ευθύνη με τους επαγγελματίες συμβούλους στο να κατανοήσουν και να ακολουθήσουν τον κώδικα δεοντολογίας".
Ο κώδικας δεοντολογίας απαγορεύει στους συμβούλους να κάνουν διακρίσεις με βάση μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της ‘ταυτότητας φύλου’ και του ‘σεξουαλικού προσανατολισμού’. "Οι σύμβουλοι δεν πρέπει να κάνουν διακρίσεις εις βάρος των πελατών τους κατά τρόπο που να έχει αρνητικό αντίκτυπο σε αυτούς" αναφέρει ο κώδικας.


Το «σχέδιο αποκατάστασης», σύμφωνα με την αγωγή, σημείωσε την "διαφωνία της Keeton σε διάφορες συζητήσεις στην τάξη και σε γραπτές εργασίες σχετικά με τον τρόπο ζωής των γκέι και των λεσβιών", (‘gay and lesbian 'lifestyle’), καθώς και την πεποίθησή της ότι αυτά τα «μοντέλα ζωής» αποτελούν περιπτώσεις σύγχυσης ταυτότητας.
Αν η Keeton αποτύχει να ολοκληρώσει το «σχέδιο», στο οποίο περιλαμβάνονται και πρόσθετη προφορική και γραπτή εξέταση που θα περιγράφει τον αντίκτυπο που έχουν οι πεποιθήσεις της, θα αποβληθεί από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Συμβούλων, σύμφωνα με την Αγωγή.
Η Keeton έχει δηλώσει ότι πιστεύει ότι η σεξουαλική συμπεριφορά είναι το «αποτέλεσμα της προσωπικής επιλογής και όχι μία αναπόφευκτη κατάληξη από προσδιοριστικές δυνάμεις», σύμφωνα με την Αγωγή.
"Επίσης, πιστεύει ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα, το αρσενικό και το θηλυκό, και ότι το κάθε ένα έχει δοθεί στο κάθε άτομο κατά την δημιουργία του, και δεν πιστεύει ότι το φύλο είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα ή μία ατομική επιλογή που υπόκειται σε αλλαγές από το άτομο που δημιουργήθηκε έτσι" λέει η Αγωγή. 
"Επιπλέον, έχει εκφράσει την άποψή της ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένας «τρόπος ζωής", και όχι ένα «συστατικό στοιχείο της ύπαρξης». 
Ο David French, ανώτερος σύμβουλος στη νομική εταιρία ‘Alliance Defense Fund’, ο οποίος κατέθεσε την αγωγή εναντίον του Πανεπιστημίου, για λογαριασμό της Keeton, δήλωσε ότι το Πανεπιστήμιο δεν έχει το δικαίωμα να υποχρεώσει τους πολίτες να αλλάξουν τις πεποιθήσεις τους για οποιοδήποτε θέμα.
"Το πανεπιστήμιο δήλωσε στην Jennifer Keeton ότι αν δεν αλλάξει τις πεποιθήσεις της, δεν μπορεί να μείνει στο πρόγραμμα", είπε στο FoxNews.com. "Δεν θα έχει καν την ευκαιρία να πάρει το πτυχίο. Θα πρέπει να διωχθεί".
"Ένας φοιτητής έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του μέσα και έξω από την τάξη χωρίς φόβο ή λογοκρισία ή αποβολή" είπε ο French.

Μετάφραση: Βαγγέλης Καλαποθάκης

Πηγή: FOX NEWS 

Όταν ψάχνουμε "για ίχνη...και όχι για τον ίδιο τον Λέοντα"...!

                                  

του π. Αντωνίου Χρήστου
Εφημερίου Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικών Γλυφάδας

Όλοι λίγο πολύ, τουλάχιστον οι παλιότεροι στην ηλικία,  θα θυμούνται ασφαλώς από τους μύθους του Αισώπου την διήγηση " Του δειλού κυνηγού και του ξυλοκόπου", που διδασκόμασταν στο σχολείο. Για όσους νεότερους που πιθανόν να μη την διδάχθηκαν υπενθυμίζουμε με συντομία τον Μύθο : Ήταν κάποτε ένας κυνηγός που έψαχνε τα χνάρια ενός λιονταριού. Στο δάσος που τα έψαχνε συνάντησε έναν ξυλοκόπο, τον οποίο ρώτησε αν είχε δει ίχνη λιονταριού και εάν γνώριζε πού ήταν η φωλιά του. «Και αυτό ακόμα το λιοντάρι να σου δείξω», του αποκρίθηκε ο ξυλοκόπος. Ο κυνηγός κιτρινίζοντας και ενώ χτυπούσαν τα δόντια του από τον φόβο είπε: «Μόνο τα σημάδια ζητώ, όχι το ίδιο το λιοντάρι».
Αυτή η διδακτική ιστορία, αφορά άμεσα την ζωή όλων μας στις μέρες μας. Όμως κατά την γνώμη μας, αφορά ιδιαίτερα και ταιριάζει απόλυτα σε μία μερίδα ανθρώπων που παρατηρείται να αρέσκονται με ζήλο να τρέχουν από ομιλία σε ομιλία, από ημερίδα σε ημερίδα, από συνέδριο σε συνέδριο, από ομιλητή σε ομιλητή, από εκδήλωση σε εκδήλωση, από Ενορία σε Ενορία. Οι ευκαιρίες πολλές και πυκνές, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς αρκετά εξυπηρετικά, όταν κάποιος δεν διαθέτει δικό του μέσο. Στις σύγχρονες μέρες μας όμως πολλές φορές για να ακούσει κανείς μια ομιλία, δεν απαιτεί πλέον την φυσική του παρουσία  αφού οι ζωντανές ή εκ των υστέρων, ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές μεταδόσεις μέσω διαδικτύου με τα  πολλά WB TV ή το Youtube, κάνουν πλέον παιχνιδάκι και υπόθεση μερικών κλικ, για να ακούσει κανείς κάποιον ομιλητή άνετα, όποτε θέλει και όσες φορές θέλει.
Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι εδώ, ίσα-ίσα είναι ευχής έργο, να ακούμε και να αξιοποιούμε κάθε μέσο και ευκαιρία για να ακούσουμε κάτι καλό και πνευματικό και μάλιστα από χαρισματικούς και έμπειρους ομιλητές άλλων περιοχών και ιδιαίτερα για τις γυναίκες, από αγιορείτες πατέρες, καθώς ως γνωστόν λόγω του Αβάτου, δεν έχουν άλλη ευκαιρία για να τους δουν και τους ακούσουν.
Το πρόβλημα ξεκινά, όταν πολλοί άνθρωποι συστηματικά και πολλές φορές ασυνείδητα, δεν αντιλαμβάνονται ότι το κήρυγμα, η ομιλία, η πνευματική τροφή, δεν είναι αυτοσκοπός στην Εκκλησία μας. Η διδασκαλία και η συνειδητή καλλιέργεια της πίστης μας, είναι ασφαλώς πρωτογενής στοιχείο, όμως στα πλαίσια της βιώσεως, της συμμετοχής μας στην λειτουργική και εν γένη ενοριακή ζωή της Εκκλησίας μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το κήρυγμα γίνεται κανονικά μετά τα αναγνώσματα κατά την Θεία Λειτουργία, αλλά πάμε και παρακάτω στην Αγία Αναφορά και στη συμμετοχή μας στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας. Αν μένουμε μόνο στο κήρυγμα, τότε ουσιαστικά μοιάζουμε στους ετεροδόξους Προτεστάντες, που έχουν κρατήσει την Θ. Λειτουργία απλά συμβολικά και έχει κυριαρχήσει το κήρυγμα και η διάλεξη στη "Λειτουργία τους".  
Όμως δυστυχώς και στον Ορθόδοξο χώρο, κατά τη γνώμη μας, αρχίζει και φαίνεται αυτή η απόκλιση που εξελίσσεται  και γίνεται μάστιγα στην σύγχρονη εκκλησιαστική πραγματικότητα, , αν δεν λάβουμε έγκαιρα τα μέτρα μας. Έχουμε μια μερίδα ανθρώπων, που γίνονται συνεχώς "καταναλωτές κηρυγμάτων και ομιλιών", σε μια συνεχής κίνηση και μετακίνηση αριστερά και δεξιά από Ενορία σε Ενορία, χωρίς πολλές φορές να έχουν έναν πνευματικό εξομολόγο στη ζωής τους, να αγνοούν τους ιερείς της ίδιας τους της ενορίας και να μην φροντίζουν να έχουν ούτε καν τυπικές σχέσεις μαζί τους. Είναι σίγουρο, ότι όλοι αυτοί οι "ζηλωτές ακροατές" ότι δεν διαθέτουν  τον απαραίτητο χρόνο αφομοίωσης και κυρίως υλοποίησης όλων αυτών που ακούγονται. Πολλές φορές επειδή δεν διαθέτουν και το κατάλληλο πνευματικό  αλλά και θεολογικό γνωσιολογικό υπόβαθρο, να μην διακρίνουν και κατανοούν πλήρως αυτά που ακούν και αντί για ωφέλεια, να έχουν σύγχυση και αυτοπαραπληροφόρηση σε βασικά σημεία πίστεως και εφαρμογής της πνευματικής ζωής.  Άλλωστε όλοι αυτοί συνήθως, φροντίζουν να μην έχουν καμία διακονία και υπευθυνότητα στην Ενορία τους, για να μην δεσμεύονται, κοπιούν και να έχουν τον χρόνο να τρέχουν σε ομιλίες και συνάξεις, που γνωρίζουν κόσμο, που κάνουν δημόσιες σχέσεις, που γεύονται κεράσματα, αλλά οι ίδιοι εκτός από τον χρόνο τους, δεν προσφέρουν τίποτα άλλο και πολλές φορές είναι ανεπαρκής στα οικογενειακά και συζυγικά τους καθήκοντα και έχουν την ψευδαίσθηση ότι κάνουν πνευματική ζωή...!
Ο Χριστός μας όμως δεν ήρθε στη γη να γίνει έστω και ο πιο χαρισματικός διδάσκαλος. Η Παναγία μας δεν μιλούσε καθόλου σε όλα τα θαυμαστά που βίωσε και κρατούσε όλα τα ρήματα στη καρδιά της...! Οι Απόστολοι και οι περισσότεροι Άγιοι βεβαίως κήρυξαν, αλλά κυρίως μαρτύρησαν με το αίμα τους και την ζωή τους, για την Σταύρωση και Ανάσταση του Χριστού μας. Γι αυτό αγίασαν, όχι γιατί άκουσαν πολλά κηρύγματα, αλλά γιατί η ζωή τους και η μετάνοιά τους, έγιναν οι ίδιοι "κήρυγμα" και "ομιλία", μέσω του Συναξάρι τους για όλους εμάς.

Κλείνοντας θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε, ότι όσο πιο πολλά ακούσουμε, τόσο πιο μεγάλη ευθύνη έχουμε να βιώσουμε και θα κριθούμε γι αυτό. Η πνευματική  ζωή, δεν είναι μια στάση παθητική, δεν έχει να κάνει με πομπό και δέκτη, αλλά έχει να κάνει με άσκηση, με αγώνα, σε μια πορεία κάθαρσης-φωτισμού-θέωσης, τα οποία όμως κάποιοι έζησαν και ζουν και μας προτρέπουν να ακολουθήσουμε και όχι να ακούσουμε για να ακούσουμε, αλλά για να ζήσουμε, εφαρμόσουμε και μεταδώσουμε...!   Ο Κύριος ας μας αξιώνει να γινόμαστε όχι μόνο ακροατές αλλά και ποιητές των Θείων Λόγων Του. 

  Άρθρο για Λογαριασμό της Εφημερίδας "Κιβωτός Ορθοδοξίας".

Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2016

Τρεις Κατάλογοι προσευχών.

           

 του κ. Δημητρίου Κομποθέκρα

Πτυχιούχου Θεολογίας΄

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΕΞΙ ΠΡΟΣΕΥΧΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΡΙΑ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ (ΕΞΑΤΑΥΤΟΝ) ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΞΙ ΘΕΙΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΣΤΑ 150 ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΤΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ. 1)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΠΑΤΡΟΣ, 2)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΥΙΟΥ, 3)ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, 4)ΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ, 5)ΘΕΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, 6)ΕΣΦΑΓΜΕΝΟΝ ΑΡΝΙΟΝ. ΟΙ ΕΞΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΥΠΕΡΑΡΡΗΤΗ ΕΝΑΔΑ. Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΚΤΟΣ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΙΧΕ Ο ΘΕΟΣ. ΕΚΤΟΣ(6ΟΣ) ΕΓΙΝΕ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, Ο ΥΙΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ, ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΥΡΑΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΑΒΕ Ο ΑΚΤΙΣΤΟΣ ΙΗΣΟΥΣ. ΟΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ ΕΝΕΚΕΝ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ. Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΕΝΤΟΛΕΚΤΟΝ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΔΙΟΤΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΧΟΥΝ ΠΕΝΤΕ ΜΟΝΟ ΛΕΞΕΙΣ. Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΛΑΪΚΟΝ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΘΟΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΕΙΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ.
           






Έναρξη Αθλητικών Πρωταθλημάτων των Ενοριών της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β.

ελληνικη    δημοκρατια

ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ    ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ,  ΒΟΥΛΑΣ,  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ

«ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ-Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΣΤΩΡ»
_______________________________

     Ἀριθμ. Πρωτ. 1340                                                     Ἐν Βούλᾳ τῇ 2 Νοεμβρίου 2016


              Πρός
              τούς Ὑπευθύνους  Ἱερεῖς Νεότητος
              καί Ὑπευθύνους τῶν Ἀθλητικῶν Tμημάτων
              τῶν Ἱερῶν Ναῶν, τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

      Ἀγαπητοί μου συνεργάται,
                                                                       " Χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε ".

          Mέ τό παρόν σᾶς γνωρίζουμε, ὅτι  κατά τήν διάρκειαν το παρόντος κκλησιαστικο τους 2016-2017, θά διοργανωθοῦν Πρωταθλήματα: ες τά ξς θλήματα: α) Καλαθοσφαιρίσεως, β) Μικρο Ποδοσφαίρου (Mini soccer) 5Χ5. γ) Πετοσφαίρισης.        
         διεξαγωγή κάστου πρωταθλήματος, θά ξαρτται πό τήν συμμετοχήν τουλάχιστον τριῶν Ἐνοριῶν. κάστη μάς πρέπει νά χῃ τό λιγώτερον 8 παίκτας, διά τά μαδικά θλήματα. Ες καστον θλημα, συμμετοχή πευθύνεται καί ες τά δύο φλα καί πρέπει ες κάστην νορίαν νά νημερωθον ο Κατηχηταί καί α Κατηχήτριαι, ο οποοι καί α ποαι μέ τήν σειράν των, θά πρέπῃ νά νημερώσουν τούς Κατηχητόπαιδας.
        Α νορίαι δύνανται ες κάστην Κατηγορίαν νός ἀθλήματος νά δηλώσουν δύο ἤ τρεῖς μιγες μάδας, ἀρκε νά ποτελονται πό διαφορετικούς παίκτας κάστη.
        ν δημιουργία μάδος πό τινα νορίαν δέν εναι φικτή, τότε Σς προτρέπομεν νά συνεργασθτε μέ τέραν  λλην νορίαν (μορον κατά προτίμησιν).
          συμπλήρωσις τῶν συνημμένων ἐγγράφων (φόρμα δηλώσεως ἀθλημάτων καί δελτίου ἀθλητοῦ) εναι ποχρεωτική, διά τήν συμμετοχήν τῆς Ἐνορίας σας καί τῶν ἀθλητῶν της καί α δηλώσεις συμμετοχῆς, πρέπει νά σταλον μέχρι τήν Παρασκευήν 16 Δεκεμβρίου 2016, μερομηνία, κατά τήν  ποίαν λήγει ἡ ὑποβολή τῶν δηλώσεων.
         Ἡ συνάντησις διά τήν Κλήρωσιν τῶν πρωταθλημάτων θά πραγματοποιηθῇ τήν Τετάρτην, 23-11-16 καί ὥραν 19:15, εἰς τό νέον «Ἀρχονταρίκι» τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικῶν Γλυφάδας.  Σᾶς ὑπενθυμίζομεν, ὅτι τά ἀπαραίτητα δικαιολογητικά θά προσκομισθοῦν ἀπαραιτήτως κατά τήν ἡμέραν τῶν ἀγώνων: α. Πιστοποιητικόν Γεννήσεως  β. Βεβαίωσιν μαθητικῆς ἰδιότητος γ. Πιστοποιητικόν Ὑγείας, ἀπό Ἰατρόν Παθολόγον ἤ Καρδιολόγον  δ. Πρόσφατον Φωτογραφίαν καί ε. Συμπεπληρωμένον τό ἐπισυναπτόμενον Δελτίον Ἀθλητοῦ. Εχόμενοι πλούσιαν τήν ελογίαν το Κυρίου, φ’ μς καί καλήν διοργάνωσιν ες τά θλήματα, διατελομεν μετ’ γάπης ν Κυρί.
λάχιστος ν πισκόποις

Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ




†  Ο  ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ και ΒΑΡΗΣ

ΠΑΥΛΟΣ ὁ Α΄

Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2016

Κήρυγμα στο Αποστολικό Ανάγνωσμα της Κυριακής ΙΓ´ Λουκά.



Όντως αξεπέραστο
το μέγεθος της δύναμής του, να
    καθίσει κάποιος μαζί με το Χριστό!

 του π. Παναγιώτη Γκέζου

 Μέσα από τη συγκεκριμένη
                              αποστολική περικοπή
 ο Απόστολος Παύλος τονίζει πως
η σωτηρία δεν είναι αποτέλεσμα
 ανθρώπινων προσπαθειών,
 αλλά της χάριτος του Θεού:
ούτε οι αρετές
                  ως ανθρώπινα επιτεύγματα,
τις οποίες υπερτόνιζαν
             οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι,
ούτε ο Νόμος, στον οποίο
                προσκολλούνταν οι Ιουδαίοι,
 μπορούν να σώσουν τον άνθρωπο.
Ήδη από την αρχή του
     δεύτερου κεφαλαίου της επιστολής,
 ο Απόστολος υπογραμμίζει
την  κατάσταση των Εφεσίων
πριν πιστέψουν στο Χριστό:
                       ήταν πνευματικά νεκροί
εξαιτίας των παραπτωμάτων
                        και των αμαρτιών τους,
έχοντας αιχμάλωτη
       την ύπαρξή τους στα πάθη τους.
Η αμαρτία είχε ως αποτέλεσμα
την πνευματική νέκρωση, αλλά
ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός,
αφού αναστήθηκε από
τους νεκρούς και νίκησε το θάνατο,
   μετέβαλε τη νεκρότητά μας σε ζωή.
Μας μετάγγισε το πλήρωμα
                                 της δικής Του ζωής
«ίνα ζήσωμεν δι’ αυτού» (Α΄ Ιω. 4,9).
Βέβαια, όσο διαρκεί η παρούσα ζωή
έχουμε απλώς «τον αρραβώνα
της κληρονομίας ημών» (Εφ. 1, 14),
αφού η σωτηρία θα γίνει κτήμα μας
με τη Δευτέρα Παρουσία του
   Κυρίου και την κοινή εξανάσταση.
Τότε θα μπορούμε
            να γευόμαστε ολοκληρωμένα
 «τον υπερβάλλοντα πλούτον
                              της χάριτος αυτού».
Ο Απόστολος των Εθνών,
θέλοντας να ξεκαθαρίσει
στους Εφεσίους τη θέση και το ρόλο
                           των «αγαθών έργων»
στη ζωή τους –και
    γενικά στη ζωή όλων των πιστών-
γράφει:
«ούκ εξ έργων, ίνα μή τις καυχήσηται. 
Αυτού γαρ εσμέν ποίημα,
κτισθέντες εν Χριστώ Ιησού
                             επί έργοις αγαθοίς…».
 Ο Θεός
           δια της χάριτός του τους έσωσε,
χωρίς να αφήνονται περιθώρια
                           σε κάποιο να καυχηθεί.
Εντούτοις, ο Θεός δημιουργεί
 και αναδημιουργεί
                       εν Χριστώ τον άνθρωπο
«επί έργοις αγαθοίς»,
   δηλαδή για να εργάζεται το αγαθό.
Ο σύγχρονος ερμηνευτής
Καραβιδόπουλος αναφέρει:
«Γίναμε καινούρια κτίση
                  όχι με τα έργα που κάναμε,
 αλλά για να κάνουμε καλά έργα,
με τα οποία φανερώνεται
                                   η ανακαίνισή μας.
Αποτέλεσμα λοιπόν της σωτηρίας
είναι τα καλά έργα
                               και όχι προϋπόθεση».
Η αναφορά στη χάρη που εκπήγασε
και εκπηγάζει από το
απολυτρωτικό έργο του Ιησού Χριστού
και δια της οποίας οι πιστοί σώζονται
και απολαμβάνουν πλουσιοπάροχα
                                     τα αιώνια αγαθά,
είναι ένα από τα πιο αγαπητά
και προσφιλή θέματα
του αποστόλου Παύλου.
Εμείς, που με το βάπτισμά μας γίναμε
μέλη του σώματος του Κυρίου,
δεν πρέπει να χάνουμε αυτό
             που πραγματικά μας αξίζει.
             Ας δεχτούμε το δώρο του Θεού,
ας γευτούμε δια της πίστεως
 «τον υπερβάλλοντα πλούτον
                                  της χάριτος αυτού»
και ας αφήσουμε την δωρεάν
θεία χάρη να μας περιβάλει,
   να μας ανακαινίσει, να μας θεώσει.


Εφεσίους 2, 4-10  

Ολοκληρώθηκαν οι λατρευτικές και εορταστικές εκδηλώσεις για την Γιορτή του Αγίου Στυλιανού, στο Ίδρυμα Κ.Α.Α.Π. Βούλας.


Το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016, τελέσθηκε ο Όρθρος και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία με την συμμετοχή του Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου του ομωνύμου Δήμου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου Χάλαρη και του π. Αντωνίου Χρήστου, Υπευθύνου Ιερέως του Ιδρύματος, των παιδιών και εργαζομένων του Ιδρύματος, καθώς και Χριστιανών από την ευρύτερη περιοχή.


Το Θείο Λόγον κήρυξε ο π. Ματθαίος, ο οποίος   αναφέρθηκε στην πραγματική και ουσιαστική χαρά που κανείς βρίσκει και βιώνει στην Εκκλησία και την διέκρινε με την κοσμική-εξωτερική "χαρά" του κόσμου, που είναι ψεύτικη, εφήμερη και προσωρινή. Ο κόσμος εννοεί χαρά την εκπλήρωση των φιλήδονων στόχων του, κάνει μια προσπάθεια να σωματοποιήσει την καρδιά, ενώ η πραγματική χαρά είναι πνευματική, βιώνεται στην καρδιά με την προσκόλληση και κάθαρση του νου στον Θεό. Αυτό κατάφεραν οι Άγιοι και γι αυτό η Εκκλησία μας προβάλει έναν ή περισσότερους κάθε μέρα για να μας εμπνεύσουν και να τους μιμηθούμε όπως και ο Άγιος Στυλιανός που γιορτάζουμε σήμερα.  Κλείνοντας ο π. Ματθαίος ευχήθηκε να βιώσουμε αυτή τη χαρά και να υπερβούμε τις "ψευδοχαρές" του κόσμου.

  Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο π. Αντώνιος ευχαρίστησε τον π. Ματθαίο που  φροντίζει ανελλιπώς  κάθε χρόνο να έρχεται και να λειτουργεί στη μνήμη του Αγίου σε αυτό το Εκκλησάκι,  καθώς και όλους τους προσκυνητές και εθελοντές, που βοήθησαν και συνέβαλαν ο κάθε ένας με τον τρόπο του, στον ευτρεπισμό του Ναού. Ακολούθησε το 6χρονο μνημόσυνο της αδελφής μας Χριστίνας.

         Μετά το "Δι' ευχών" ο π. Αντώνιος μετέβηκε με το Άγιο Δισκοπότηρο σε όλα τα τμήματα του Ιδρύματος, για να  κοινωνήσουν τα παιδιά τα  οποία δεν μπορούσαν να βρίσκονται στο Εκκλησάκι. 

Στη συνέχεια όλοι μετέβησαν στην αίθουσα εκδηλώσεως του Ιδρύματος όπου ακολούθησε κέρασμα με εδέσματα, αναψυκτικά, γλυκίσματα α προσφοράς του "Συλλόγου Φίλοι του ΠΙΚΠΑ" με επικεφαλής την κ. Φωτεινή Ψιλάκη και εθελοντών από την Ενορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Δικηγορικών Γλυφάδας και από τις Κατηχητικές Συνάξεις του Ιδρύματος.  Μουσική έπαιξε και  Τραγούδησε η κ. Μαρία Κοτσίρη  .  Ενώ τα παιδιά συμμετείχαν και αυτά σε όσα τραγούδια γνώριζαν και χόρεψαν.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι συμμετείχε στη Θ. Λειτουργία και έδωσε το παρών στην Εκδήλωση η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, η κ. Σοφία Κωνσταντέλλια .




   Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου Κ.Α.Α.Π. Βούλας.