axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013

MIXALARAS feat MARIA KAPLANIDOY''ENA SWMA ME 10 PSYXES''

Απολογισμός Εκκλησιαστικού Έτους 2012-2013, της Ενοριακής Τράπεζας Αγάπης του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ,
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΒΑΡΗΣ
________
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ  ΒΟΥΛΑΣ
ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ
Ενοριακη τραπεζα αγαπης


ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012-2013



     Η «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης», του Ενοριακού Φιλοπτώχου Ταμείου, του Ιερού Ναού Αγίου Νεκταρίου Βούλας, ολοκλήρωσε το έργο της για το Εκκλησιαστικό έτος 2012-2013. Λόγω του καλοκαιριού η «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης» αναστέλλει τη λειτουργία της (αφού χορήγησε αυξημένη ποσότητα τροφίμων τον Ιούνιο) για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και θα επαναλειτουργήσει την 1η Σεπτεμβρίου του 2013.
    Κατά τους επτά πρώτους ολοκληρωμένους μήνες λειτουργίας της Τράπεζας (από το Δεκέμβριο του 2012 ως τον Ιούνιο  του 2013), η συγκεντρωτική βοήθεια που έχει προσφερθεί στους δικαιούχους Ενορίτες της, έφτασε  τους δυόμιση  τόνους τροφίμων (2.398,90 κιλά για την ακρίβεια) και  περίπου ένα τόνο  ποσότητα ρούχων (και των δύο φύλων και όλων των ηλικιών), τα οποία λόγω έλλειψης ζήτησης, τα προσφέραμε στη «ΦΩΛΙΑ ΕΛΠΙΔΑΣ», την Κοινωνική Υπηρεσία της Ιεράς μας Μητροπόλεως και στείλαμε και μέσω ενός συλλόγου στην Ουγκάντα της Αφρικής .
Αναλυτικότερα η βοήθεια σε κάθε μήνα, είχε ως εξής :
Δεκέμβριος του 2012: 346,90 κιλά, Ιανουάριος 2013: 171,50 κιλά, Φεβρουάριος 2013: 245,50 κιλά, Μάρτιος 2013: 281,50 κιλά, Απρίλιος 2013 : 383 κιλά, Μάιος 2013 : 280 κιλά, Ιούνιος 2013: 690,50 κιλά.
   Οι δικαιούχες οικογένειες που βοηθήθηκαν από την «Ενοριακή Τράπεζα Αγάπης» από την αρχή σε εβδομαδιαία βάση (Δεκέμβριο 2012) ήταν 8 και τώρα τον Ιούνιο του 2013 έχουν αυξηθεί κατά 50% και έχουν φτάσει τις 16. Περιστασιακά έκτακτα και  μεμονωμένα βοηθήθηκαν ακόμα 6 οικογένειες.  
   Τρόφιμα μακριάς διαρκείας (ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, κονσέρβες, κ.α.) κρέατα και ψαρικά (κοτόπουλο ρολό, κοτόπουλο σουβλάκι, χοιρινό και ψάρι)  είδη πρώτης ανάγκης (γάλατα, ζάχαρη, αλεύρι, καφέ, ντοματοχυμούς, καθαριστικά) και γλυκίσματα (σοκολάτες, γκοφρέτες, μαρμελάδες, μερέντα κ.α.) δόθηκαν σε εβδομαδιαία βάση σε οικογένειες οι οποίες πραγματικά το έχουν ανάγκη και τα οποία είναι καταγεγραμμένα μέχρι το τελευταίο γραμμάριο για το που και πότε έχουν διατεθεί, με απόλυτη διαφάνεια αλλά και διακριτικότητα.
    Τα μέλη του Φιλοπτώχου Ταμείου και οι εθελοντές της Τράπεζας Αγάπης, κατέβαλαν  κάθε δυνατή προσπάθεια για την άριστη και εύρυθμή λειτουργία της, στις καθιερωμένες ώρες λειτουργίας (Κάθε Σάββατο 9.30-10.30 παράδοση και κάθε Τετάρτη 7.00-7.30 το βράδυ και Κυριακή 10.30-11.00 το πρωί παραλαβή) και τους αξίζει κάθε ευγνωμοσύνη. 
   Μεγάλη ευγνωμοσύνη και θερμό ευχαριστώ, φυσικά ανήκει δικαιωματικά στους  εμφανείς και αφανείς δωρητές μας Ενορίτες μας και μη, πρόσωπα και επιχειρήσεις, που ευαισθητοποιήθηκαν και συνέβαλλαν στα μέγιστα στη συγκέντρωση αυτών των σεβαστών σε ποσότητα και ποικιλία τροφίμων.         Παρακαλούμε πολύ, από τις 20 Αυγούστου 2013 που θα ξεκινήσουμε τις ενέργειες για την λειτουργία της Ενοριακής Τράπεζα Αγάπης για το νέο Εκκλησιαστικό Έτος 2013-2014 να συνεχίσουμε να προσφέρουμε όλοι, έχοντας την πεποίθηση ότι υλοποιούμε τους λόγους του Κυρίου μας :  Ματθ. 25, 35-36 «ἐπείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην, καὶ συνηγάγετέ με,  Διότι επείνασα και μου εδώσατε να φάγω…..»

      Για οποιαδήποτε διευκρίνιση και ερώτησή σας , είμαστε στη διάθεσή σας.

Ο Υπεύθυνος της Ενοριακής Τράπεζας Αγάπης


Πρεσβύτερος   Αντώνιος Χρήστου
Ὑπεύθυνος Νεότητος & Φιλοπτώχου Ταμείου



Κυριακή των Αγίων Πάντων 2013.

Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

Κήρυγμα στην Κυριακή των Αγίων Πάντων 2013 -του Αρχιμανδρίτου π. Διονυσίου Λαζαρίδη

     
H εκκλησία μας εορτάζει σήμερον τελευταία Κυριακή του Πεντηκοσταρίου εν μιά και μόνον εκκλησιαστικήν ημέραν την πανήγυριν δύο τινών. Την πάνδημον χορείαν της συνάξεως των δώδεκα 
Αγίων Αποστόλων αλλά και πάντων των Αγίων.  Αναρωτιόμαστε πως ημπορεί μία καί μόνον ημέρα να χωρέσει τα ανυπέρβλητα καυχήματα των σεπτών Αποστόλων, τους λογικούς αστέρες της εκκλησίας και συγχρόνως τα αρραγή στηρίγματα των θεμελίων της τους Αγίους Πάντες; Ιλιγγιά ο νούς μας στην απαρίθμηση της αμέτρητης χορείας των ονομάτων τους που κατακλύζουν και φωταγωγούν τα σεπτά δίπτυχα της εκκλησίας μας. Τί να απαριθμήσει κανείς του Πέτρου τη στερρότητα ή του Παύλου την σύνεσιν και την σοφίαν, των προπατόρων, των πατέρων των πατριαρχών, των μαρτύρων, των ιεραρχών, των οσίων, των ασκητών των δικαίων την χορείαν οι οποίοι με το φως της χάριτος τους καταφαίδρυναν  και κατεκόσμησαν όλην την οικουμένην. 
     Το φώς του μαρτυρίου τους δια του αίματος τους εστόλισε την εκκλησίαν ως πορφύραν και βύσσον.  Τόσο οι πνευματορρήτορες μαθητές του Σωτήρος Χριστού όσο και οι Άγιοι Πάντες εκκάησαν από το πύρ της θεηφόρου αγάπης του Κυρίου μας και  κατεφρόνησαν τους αληθινούς άνθρακες που έκαυσαν τα μαρτυρικά σώματα τους.  Στρεβλούμενοι, εκκεντούμενοι, τυμπανιζόμενοι, ξεόμενοι,  και κάρας ετεμνόμενοι, φλογιζόμενοι, έχυσαν κρουνούς από τα τίμια αίματα τους και την Αγίαν μας εκκλησίαν κατήρδευσαν και εζωογόνησαν και δια των προσφερομένων ικεσιών τους την Αγίαν μας Εκκλησίαν εν ειρήνη βαθείαν διατήρησαν σε καιρούς λίαν χαλεπούς. 
    Η καρδίαν πάντων των Αγίων ήτο καιομένη και πυρπολουμένη με τη μοναδική αγάπη του Σωτήρος Χριστού και οι γήινοι έγιναν επουράνιοι και έφεραν εις την γήν του ουρανόν και εις τον εμπαθήν κόσμον εφύτευσαν την απάθειαν του νου και της καρδίας.  Ως αστέρες πολύφωτοι του νοητού στερεώματος, εκόμισαν εις ημάς τους άνυδρους πνευματικά την ζωηφόρον χάριν του Πνεύματος και εξέπληξαν ακόμη και τις ασώματες δυνάμεις με την χύσιν του αγνού αίματος τους, καθώς ουράνωσαν την επίγειον εκκλησίαν μας και κατεπλούτησαν με τον διδασκαλικόν λόγον τους ολόκληρον την οικουμένην. Τους ευγνωμονούμε δι’αυτό και τους γεραίρουμε καθώς εδίωξαν της προσωπικής μας άγνοιας τον ζόφον και με τω θείω φωτί της γνώσεως τους κατελάμπρυναν την αχλύν των παθών μας.  Εν τω μέσον της τρυφηλής ζωής που διανύουμε τα μαρτύρια τους η σεπτή πίστη τους μας φαίνονται ως χίμαιρες.  Εκήρυξαν και ήραν τον Ζωηφόρον Σταυρόν αγαλιώμενοι και το σεπτόν πάθος του Κυρίου μας ακλινώς εμιμήθησαν.  Ζούμε και εμείς την σήμερον ημέραν εν αγαλιάσει ψυχής και καρδίας; Οι αυτοχειρίες έχουν φθάσει στο ζενίτ της Ελληνικής κοινωνίας. Εχάθηκε η αγαλίαση καρδίας που είχον οι σεπτοί και ένδοξοι πρόγονοι μας. Κυριαρχεί η ανασφάλεια, η αλαζονεία, η εγκατάλειψη του πλησίον, οι φοβίες, οι μανιοκαταθλιπτικές τάσεις. Οι Άγιοι Απόστολοι και Άγιοι Πάντες επολέμησαν προτάσοντας σθεναρώς τα στήθη των εναντίων παντός εχθρού και προπάντων εναντίον του αοράτου εχθρού, θωρακίζοντας πρώτα τας ψυχάς και καρδίας αυτών. Με γνώμη ανδρείας ανέλαβαν μαρτυρικούς άθλους και ακλινώς υπέμειναν αυτούς, αποτινάσοντας κάθε ίχνος δειλίας και εσωτερικής φοβίας εκ των καρδιών των. 
     Αγαπητοί μου, τη σήμερον ημέραν, η αγαλίαση καρδίας εκλέλοιπεν εκ των καρδιών πολλών αδελφών μας της συγχρόνου κοινωνίας και καλούμαστε ημείς οι πιστοί του εικοστού πρώτου αιώνος, ενδυσάμενοι τα όπλα της πίστεως και του φωτός να δώσουμε μαρτυρία πίστεως. Ας αναρωτηθούμε έκαστος προσωπικώς εάν άρουμε τον Σταυρόν ημών εν αγαλιάσει καρδίας. Αυτό εμπεριέχει και 
προϋποθέτει την ανάληψιν του προσωπικού μας σταυρού εκουσίως και με αγαλλίαμα καρδίας.  Η κοινωνία μας πρέπει να λάβει δείγματα μαρτυρικού πνεύματος από ημάς με αγαλλώμενα πρόσωπα και στερρήν την πίστην και ακλινές το μαρτυρικόν φρόνημα για να πιστεί όπως  πάλαι ποτέ με τους αγίους μάρτυρας που ως εθελόθυτα θύματα με τά εκούσια στίγματα και παθήματα της σαρκός των, ουράνωσαν την γην μιμούμενοι το πάθος του Χριστού και εβάδισαν την οδόν της αθανασίας άροντες τον Σταυρόν των αγαλλόμενοι. 
    Σαν σήμερα εορτάζω την ενδεκάτην επέτειον την εις ιερέαν χειροτονίας μου και καλούμε δια της ιερωσύνης να εναθλήσω γενναίως συν τοις αποστόλοις, τοις οσίοις διδασκάλοις και συν τοις ιερομάρτυσι, είμαι όμως ικανός; Εκείνοι έχοντες τα πάθη των βροτών και τις γήινες αδυναμίες εκκάθαραν εαυτούς τη χειρουργία της χάριτος. Πρέπον και δι’εμέ να εισέλθω εις τον πνευματικόν χειρουργίον της χάριτος δια να λάβω την εσωτερικήν κάθαρσιν εκ των βροτείων παθών τη χειρουργία 
του παρακλητικού Πνεύματος, δια να αφαιρεθεί πλήθος παθών του εγωιστικού φρονήματος και της εγωπαθούς καρδίας μου.  Ας καταστεί η εν Χριστώ ζωή μου άξιαν ομολογίαν έμπροσθεν του Πατρός ημών του εν ουρανοίς και εκουσίας αναλήψεως του ζωηφόρου εμού Σταυρού εν αγαλλιάμα καρδίας. Γένοιτο, Αμήν.

Κήρυγμα το Σάββατο 29 Ιουνίου 2013.

Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2013

ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ (του πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Αντζουλάτου.)


  Οἱ κληρικοί παντός βαθμοῦ, ὡς πνευματικοί ὁδηγοί τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, (προϋποτίθεται ὅτι) γνωρίζουμε καί (ὀφείλουμε νά) διδάσκουμε τήν Ἀλήθεια. Ὁ Χριστός μας, ἡ Ἀλήθεια, νικᾶ τό θάνατο, τή φθορά, τό ψεῦδος, τή λύπη καί τό σκότος. Ἐμφανιζόμενος μέ θεοσημίες στούς ἀνά τούς αἰῶνες μαθητές του, τούς ὁδηγεῖ στό φῶς. Ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας ἔχει καταδείξει, πώς κάθε χριστιανός, ὅταν ἀκολουθεῖ τό ἀνέσπερο φῶς Του, καταλαμπρύνεται καί γεύεται ἀνεκλάλητων δωρεῶν. Χαρισμάτων, τά ὁποῖα τό Πανάγιο Πνεῦμα διανέμει πλουσιοπάροχα στά μέλη τῆς Ἐκκλησίας Του. Τρανή  ἀπόδειξη,  οἱ  ἀγαπημένοι  καί  φίλοι  τοῦ  Θεοῦ, οἱ  Ἅγιοί  Του.

Μέσα στό φῶς τῆς Ἀναστάσεώς Του, στό φῶς τοῦ Παρακλήτου καί στό φῶς τῶν Ἁγίων Του, ἐπαληθεύεται καί ἡ Ἱστορία. Ἡ λήθη ἐξαφανίζεται καί στή θέση της ἀνατέλλει ἡ μνήμη. Ἡ σκιά καί τό ἡμίφως διαλύονται καί λάμπει ἡ ἀλήθεια τοῦ φωτός, γεμίζοντας δημιουργικά τίς καρδιές τῶν ἀνθρώπων μέ χαρά. Διανύοντες λοιπόν τήν ἀκατάπαυστη Ἀναστάσιμη εὐφροσύνη, δέν θά μπορούσαμε νά δοῦμε τίποτε ἄλλο κατάματα, παρά τήν Ἀλήθεια καί τήν ἀλήθεια περί τῶν Ἁγίων Της, ὅπως αὐτή μέ τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἀποκαλύπτεται στό πέρασμα τῶν αἰώνων. 
Τόν βίο πολλῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, γνωρίζουμε ἄριστα. Γιά ὁρισμένους ἄλλους, λιγότερο γνωστούς, ἡ Πρόνοια τοῦ Θεοῦ φροντίζει νά κοινοποιεῖται τό Συναξάρι τους καί νά εὐεργετοῦνται οἱ χριστιανοί ἀπό τίς μεσιτείες τους. Μεταξύ αὐτῶν, τῶν κάποτε ἀφανῶν Ἁγίων, οἱ τρεῖς ἑορταζόμενοι τήν Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων Ὁμολογητές, Γρηγόριος, Θεόδωρος καί Λέων. Στρατιῶτες στό ἐπάγγελμα, πιστεύοντας ἀκράδαντα στό Χριστό, γιά νά μήν ὑποκύψουν στήν αἵρεση τοῦ Ἀρείου, ἐγκατέλειψαν τόν αὐτοκρατορικό στρατό στή Σικελία καί κατέφυγαν στήν Κεφαλονιά στά μέσα τοῦ 4ου μ.Χ. αἰ. Ἐγκαταστάθηκαν στήν περιοχή τῆς Σάμης, ὅπου πέρασαν τό ὑπόλοιπο τῆς ζωῆς τους μέ προσευχή, ὥσπου κοιμήθηκαν ὁσιακά.
Ἡ φθορά καί ὁ θάνατος, νικημένα μεγέθη ἀπό τό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Θεανθρώπου, δέν μπόρεσαν νά ἐξαφανίσουν ἀπό τόν ἐπίγειο τόπο καταπαύσεως τῶν τριῶν ὁμολογητῶν, τά φωταγωγικά ἴχνη τους. Μέ τό πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἡ θεϊκή Πρόνοια φρόντισε, ὥστε νά ἀποκαλύψει τά πλήρη χάριτος Θεοῦ ἄφθαρτα σώματά τους καί νά τά ἐντάξει στό ἱστορικό γίγνεσθαι τῆς Κεφαλληνιακῆς Ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς.
 Ἄν καί ἀπό τήν ἱδρυθεῖσα πρός τιμήν τους παλαίφατη Ἱερά Μονή, τά χαριτόβρυτα λείψανα ἀφαιρέθηκαν ἐδῶ καί πολλούς αἰῶνες, στήν Κεφαλλονιά δέν ἔπαψε νά διατηρεῖται ἡ μνήμη τους, στά χείλη καί στίς καρδιές τῶν κατοίκων τοῦ νησιοῦ. Ἡ «τῶν Ἁγίων Φανέντων» Μονή στή Σάμη, καταγεγραμμένη ἤδη τό ἔτος 1264, ἀποτελεῖ διαχρονικό μαρτύριο τόσο τοῦ ἔνθεου βίου, τῆς ὑπέρβασης τοῦ θανάτου καί τῆς θαυμαστῆς ἀποκαλύψεώς τους, ὅσο καί κεντρικό σημεῖο ἀναφορᾶς τῶν χριστιανῶν πού τιμοῦν κάθε χρόνο τέτοια μέρα, Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων, τούς τρεῖς Ἁγίους. Ἔπειτα ἀπό παραμονή τῶν ἀγνοούμενων ἱερῶν λειψάνων τους στή Βενετία, γιά τουλάχιστον ἑπτά αἰῶνες, τόν Μάϊο τοῦ 2009, μέρος τους, ἐπέστρεψε μέ κάθε τιμή στό νησί τοῦ Ἰονίου.
Καί ἐνῶ αὐτή εἶναι ἡ Ἱστορία, κατά τά τελευταῖα ἔτη διαπιστώνεται, ὅτι ὁρισμένες γραφίδες ἐκ μέρους τῆς Αἰγαιοπελαγίτικης νήσου Σάμου, ἐπιχειροῦν σφετερισμό τῆς τοπικῆς διαστάσεως τῶν τριῶν Ἁγίων, μέ ἀπώτερο στόχο τήν ἐνσωμάτωσή τους στό Τοπικό Ἁγιολόγιο. Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Σάμου, ἐνστερνιζόμενη τίς ἀπόψεις, δίνει ἔδαφος γιά καλλιέργεια καί ἄλλων καινοφανῶν θεωριῶν. Ἔτσι, μόλις τό 1996 καί γιά πρώτη φορά, ἁγιογραφεῖται εἰκόνα τῶν τριῶν ἁγίων μέ αὐθαίρετη ἀπόδοση τῶν χαρακτηριστικῶν τῶν ἱερῶν μορφῶν, τό ἑπόμενο ἔτος καθιερώνεται ἑορτή σέ ἐσφαλμένη ἡμερομηνία, ἐνῶ λίγο ἀργότερα συντάσσεται ἀκολουθία βρίθουσα ἀπό ἀνακρίβειες καί θεμελιώνεται Παρεκκλήσι σέ στρατόπεδο.
Καί εὔλογα διερωτᾶται κάποιος: Γιατί νά μήν παρουσιάζεται ἡ ἀλήθεια, ἀκέραια καί ἀνόθευτη; Γιατί ἐξ αἰτίας ἀβάσιμων καί χαλκευμένων συγγραφῶν, νά παραπλανῶνται οἱ χριστιανοί καί νά προκαλεῖται σύγχυση; Γιατί νά παραποιεῖται τό ἐκκλησιαστικό γίγνεσθαι, ἀπό τήν προωθούμενη παραχάραξη τῆς ἱστορίας;
Ἄν καί ἔχει λεχθεῖ ἀπό τά πλέον ἁρμόδια χείλη, ὅτι "δέν διεκδικοῦμε τίποτε", ἡ ἐπιμονή στήν προβολή ἀνιστόρητων στοιχείων καί ὑποθέσεων, καταδεικνύουν, πώς τοπικιστικές σκοπιμότητες λειτουργοῦν δεσμευτικά καί ἔχουν ἐγκλωβίσει τούς ὑπευθύνους. Ἐπιτέλους! Ἀς ἀφήσουμε τό φῶς νά πλημμυρίσει τή ζωή μας. Ὅποιος γεύεται τή χαρά τοῦ Ἀναστημένου Ἰησοῦ καί τήν πληρότητα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ἔχει τήν ἐξ ὕψους δύναμη, τήν ποιμαντική  εὐχέρεια καί τήν Νικοδήμου τόλμη, νά δώσει στόν πιστό λαό τήν ὀρθή ἱστορική διάσταση τῶν γεγονότων. Κάθε φορέας Ἁγιοπνευματικῶν χαρισμάτων, ἀκολουθῶντας τό Φῶς τό Ἀληθινό, δέν φοβᾶται, οὔτε ἐθελοτυφλεῖ, ἀλλά ὀρθοτομεῖ τήν Ἀλήθεια καί τήν ἀλήθεια τῶν Ἁγίων Του.


                      Πρωτ. Γεώργιος Ἀντζουλᾶτος

Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2013

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ, Ε. Β. Β. και Β.


  

Η Εορτή του Αγίου Πνεύματος εορτάστηκε όπως κάθε χρόνο, δεόντως και λαμπρώς, στην Ι.Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β. καθώς εορτάζουν : α) Το Καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος-Αγίου Νεκταρίου Τερψιθέας Γλυφάδας, β) Η Ενορία της Αγίας Τριάδος Γλυφάδας και  γ)  Η Ενορία της Αγίας Τριάδος Ελληνικού.  

Σε όλους τους προαναφερθέντες Ιερούς Ναούς τελέσθηκε πανηγυρικά ο Εσπερινός το βράδυ της Παραμονής της Εορτής, ανήμερα της Εορτής τελέσθηκε ο Όρθρος και  η πανηγυρική Θεία Λειτουργία και το απόγευμα της ίδιας ημέρας,  ο Μεθεόρτιος Εσπερινός και η Παράκληση στην Αγία Τριάδα.  Στο Μοναστήρι τελέσθηκε και  Ιερά Αγρυπνία.
Φέτος ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας,  συμμετείχε τους εορτασμούς κατά το εξής πρόγραμμα :

Την Κυριακή 23 Ιουνίου 2013 το πρωί ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Δίλοφου Βάρης και στη συνέχεια προεξήρχε στον Εσπερινό της Γονυκλισίας.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, παραμονή της Εορτής, χοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό του Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Γλυφάδας. Κατά το κήρυγμά του, ο Σεβασμιώτατος μίλησε για τη Θεολογία της Αγίας Τριάδος και τις Φανερώσεις Του Θεού, τόσο στην Παλαιά, όσο και στην Καινή Διαθήκη. Ο Κύριος είναι σαφής : «Όποιος διψά να έρθει και να πιεί από το ύδωρ που θα του δώσω εγώ και δεν θα διψάσει πάλι». Κατόπιν ο Ποιμενάρχης μας μίλησε για τα υποστατικά ιδιώματα του Παράκλητου, του τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος, και για το πόσο σημαντικός είναι ο φωτισμός του στη ζωή της Εκκλησίας. Αυτός ο φωτισμός χρειάζεται και στην πολιτεία, συνέχισε με νόημα ο Μητροπολίτης μας, καθώς δυστυχώς πολλές λανθασμένες αποφάσεις ή μη υλοποιημένες υποσχέσεις, έχουν φέρει τη χώρα στο αδιέξοδο και τον κόσμο στην απελπισία.

Εν συνεχεία, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε το Άγιο Πνεύμα να μας φωτίζει όλους, κλήρο και λαό, άρχοντες και πολίτες, ώστε με μετάνοια να επιστρέψουμε στην παράδοσή μας και τη σωτηρία μας, εντός της Εκκλησίας. Στο τέλος, ο Ποιμενάρχης μας διένειμε τον άρτο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Εσπερινό συμμετείχε ο  Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Νικόδημος Φαρμάκης, Διευθυντής και Γραμματέας του Ιδρύματος «Μ. Κόκκορη» για πρόσωπα με νοητική υστέρηση και σύνδρομο Down.

Ανήμερα της Εορτής του Αγίου Πνεύματος, Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013, ο Σεβασμιώτατος ιερούργησε στην πανηγυρίζουσα Ενορία της Αγίας Τριάδος Ελληνικού.



Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

Το «ιερό» beach party στο Καβούρι με μουσική και φωτιές...(από την εφημερίδα Δημοκρατία του Σαββάτου 22 Ιουνίου 2013)

Το «ιερό» beach party στο Καβούρι με μουσική και φωτιές (ΠΗΓΗ: Δημοκρατία)
22.06.2013
Μια πρωτότυπη καλοκαιρινή συνάντηση νέων πραγματοποιήθηκε στην παραλία του μικρού Καβουρίου Βουλιαγμένης πριν από λίγες ημέρες. Δίπλα στο κύμα, με μια φωτιά στο κέντρο να φωτίζει τα πρόσωπα των παρευρισκομένων και με θέα τα υπέροχα αστέρια του αττικού ουρανού, νέοι άνθρωποι από τρεις ενορίες του Λεκανοπεδίου (Αγία Σοφία Ψυχικού, Μεταμόρφωση Σωτήρος Βύρωνος και Κοίμηση Θεοτόκου Βούλας) πέρασαν τρεις και πλέον ευχάριστες ώρες, χαλάρωσαν και άφησαν μακριά τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν αλλά και το άγχος των (ψυχοφθόρων) εξετάσεων.

Εχοντας στη συντροφιά τους τρεις υπευθύνους νεότητας των ενοριών, άκουσαν ελληνική έντεχνη και επιλεγμένη λαϊκή μουσική, διασκέδασαν και έγιναν όλοι μια μεγάλη παρέα. Από το αμιγώς καλοκαιρινό σκηνικό δεν έλειπαν, φυσικά, το φαγητό και τα άφθονα δροσιστικά ποτά. Είναι η τέταρτη φορά που διοργανώνεται με μεγάλη επιτυχία η εν λόγω εκδήλωση, αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι οι νέοι διψούν για τέτοιες πρωτοβουλίες, ζητώντας επίμονα την παρουσία των κληρικών στην παρέα τους. Ζήσαμε από κοντά αυτές τις πολύ όμορφες στιγμές, που μας χάρισαν αξέχαστα συναισθήματα.

«Με τον π. Γεώργιο και π. Νεκτάριο γνωριζόμαστε από λαϊκοί και, επειδή δεν θέλαμε να χάσουμε την επαφή μας, αποφασίσαμε να κάνουμε από κοινού αυτήν τη συνάντηση. Με αφορμή τη δική μας γνωριμία (των ιερέων), έρχονται εδώ νέοι από διάφορες περιοχές και αλληλογνωρίζονται. Ειδικά τώρα που είμαστε σε περίοδο εξετάσεων είναι μια καλή ευκαιρία να χαλαρώσουν» τονίζει στη «δημοκρατία» ο π. Αντώνιος Χρήστου (υπεύθυνος νεότητας Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας), ένας ιερωμένος που «μιλάει» στη γλώσσα των νέων. Από την πλευρά του, ο π. Νεκτάριος Κουτρουμάνης (υπεύθυνος νεότητας Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως Σωτήρος Βύρωνος) συμπληρώνει αναφερόμενος στο ευαίσθητο θέμα των σχέσεων της νεολαίας: «Το κυρίως πρόβλημα είναι οι μεταγαμιαίες σχέσεις. Ερχονται πολλοί (νέοι) θέτοντάς μου το ερώτημα πώς θα κρατήσουν μια σχέση, γιατί κλονίζεται, γιατί οι παλιοί με ένα προξενιό κρατούσαν εξήντα χρόνια γάμου, ενώ τώρα όλα εξανεμίζονται μέσα σε λίγους μήνες; Φταίει ο ναρκισσισμός, μας έχουν καλομάθει-κακομάθει οι γονείς να είμαστε μια “μαύρη τρύπα” που ρουφάει τη ζωή των άλλων. Φταίει ο κτητικός εγωισμός, όταν ο άνθρωπος θέλει να παίρνει τα πάντα και να μη δίνει τίποτε».

Το κέφι συνεχίστηκε μέχρι αργά τη νύχτα, με τους ερασιτέχνες οργανοπαίκτες-μουσικούς να δίνουν μια μικρή παράσταση κλέβοντας τις εντυπώσεις. Τα αλλεπάλληλα υπέροχα τραγούδια της εγχώριας μουσικής σκηνής δημιούργησαν ψυχική ανάταση και ευεξία, ενώ προσέγγισαν και αρκετούς που έτυχε να κάνουν έναν παραθαλάσσιο περίπατο στην κοντινή περιοχή. Για την ιστορία, κιθάρα έπαιξε ο Αιμιλιανός Μεταξάς και μπουζούκι ο Σωτήρης Ξελές, ενώ με τις φωνές τους (εναλλάξ) «ταξίδεψαν» και ενθουσίασαν τους τυχερούς παρευρισκόμενους. Αρκετοί, μάλιστα, πήραν θάρρος και συνόδεψαν (με δικά τους μουσικά όργανα) τους δύο προαναφερθέντες.

Στο περιθώριο της βραδιάς μιλήσαμε με τον π. Γεώργιο Χριστοδούλου (υπεύθυνο νεότητας Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Ψυχικού) για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι με τις εξαρτησιογόνες ουσίες και πώς μπορούν να τα ξεπεράσουν. «Υπήρξε περίπτωση παιδιού στη σύναξή μας που ταλαιπωρούνταν με τα ναρκωτικά. Χρειάζεται συνεχής επίβλεψη, αλλά και συνεχής ενασχόληση μαζί του. Η εξάρτηση δημιουργεί πολύπλοκα προβλήματα στην ψυχή του και μέχρι να αντιμετωπιστεί, χρειάζεται υπέρβαση στη στήριξή του. Παράλληλα με την πνευματική ζωή από την πλευρά της εκκλησίας, βρίσκονται και οι μονάδες και οι τρόποι απεξάρτησης από την πλευρά της επιστήμης. Με πολλή προσπάθεια μπορέσαμε να τον βοηθήσουμε. Επιβάλλεται όμως συνεχής παρακολούθηση, γιατί υπάρχουν κακόβουλοι άνθρωποι που δεν θα τον αφήσουν ήσυχο…» μας ανέφερε.


«Η Εκκλησία είναι ζωή!»

Σε ορισμένους που λένε ότι η Εκκλησία απευθύνεται στην τρίτη ηλικία απαντά με αφοπλιστική ειλικρίνεια η 26χρονη Ιωάννα Λ. «Αρκετοί έχουν συνδέσει λανθασμένα την Εκκλησία με τον φόβο του επερχόμενου θανάτου των ηλικιωμένων ανθρώπων. Η Εκκλησία δεν έχει σχέση με αυτό, είναι ζωή. Αν το δούμε έτσι, περισσότερο ταιριάζει στους νέους. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που έχω ταξιδέψει αυτοί που πηγαίνουν στην εκκλησία είναι νέοι. Ακόμα και στα Ιεροσόλυμα που έχω βρεθεί το Πάσχα, αν εξαιρέσουμε εμάς τους Ελληνες, η πλειονότητα των άλλων επισκεπτών είναι νεολαία», ενώ ο Ιωάννης Κουμανάκος υπογραμμίζει την προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί σε αυτές τις συνευρέσεις. «Τέτοιες ενέργειες, όπως η σημερινή, βοηθούν στη χωρίς διακρίσεις προσέγγιση των νέων και στη γνωριμία τους σιγά σιγά με τους ιερείς. Αλλωστε, όπως έλεγε -ως γνωστόν- και ο μακαριστός Χριστόδουλος “ελάτε όπως είστε”. Επειτα μπορούν οι πατέρες με τον τρόπο τους και με το έργο τους να βοηθήσουν τα νέα παιδιά να αποβάλουν τις κακές τους συνήθειες (αν έχουν)».


Αντώνης Μακατούνης

Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Ομιλία δια το Ομοδύναμον Πνεύμα-Κυριακή της Πεντηκοστής.

                                                 

     "  Γλώσσαι ποτέ συνεχύθησαν διά την τόλμαν της πυργοποιίας, γλώσαι δε νύν  εσοφίσθησαν διά την δόξαν της Θεογνωσίας. "
                                     του Αρχιμανδρίτου π. Διονυσίου Λαζαρίζη 



 
Είναι αλήθεια ότι βιώνουμε πνευματικά άνυδρες εποχές στην ευλογημένη πατρίδα μας.  Παρακαλούμε τον Κύριον μας ώστε το Πνεύμα του το Αγαθόν να μας οδηγήσει όλους τους Έλληνες εν γή ευθεία, διότι ακόμη περιπλανιώμαστε στην γήν της αποστασίας. Ζούμε μακριά από την βιαία Πνοή και είμαστε αμύητοι του Παναγίου Πνεύματος της χάριτος. Απέχουμε μακράν από την πνευματικήν σύνεσιν που προσφέρει η Αγία μας Εκκλησία ως σαφήν γνώσιν η συνετίζουσαν τας ψυχάς των Ορθοδόξων. Ο ζόφος των παθών μας έχει επισκιάζει τα όμματα της ψυχής μας. Παρακαλούμε θερμώς βαθιά λαβωμένοι από την ακηδίαν της ψυχής μας να λάβουμε την παραμυθίαν της χάριτος και αναφωνούμε σθεναρώς στο Πνεύμα της χάριτος, «Έγγισον ημίν έγγισον ο Πανταχού.»
 
Είναι παράδοξο για τη σημερινή εκκοσμικευμένη ελληνική κοινωνία μας να μιλάμε για το Πνεύμα τη στιγμή που μας έχει κυριεύσει ο άκρατος καταναλωτισμός η άμετρος αλαζονεία της δόξας της εξουσίας, η σάρκα μολυσμένη από τα πάθη μας αδυνατεί να νιώσει τη μέθεξιν του Πνεύματος. Όμως παρότι η κρίση εταπείνωσε το σώμα μας σε εμάς τους Χριστιανούς που νιώθουμε την ταεπείνωση σαν ψυχικό φάρμακο τότε το πνεύμα μας πρέπει να παραμένει συνηγμένο με την βιαία πνοήν. Εάν θεωρούμε ότι είμαστε συντεταγμένοι με τις πύρινες γλώσσαις τότε είμαστε συντεταγμένοι με τα ξένα από τον γήινον υλικόν κόσμο διδάγματα της Αγίας Τριάδος. Η κοινωνία μας υποφέρει ηθικά, υλικά, πνευματικά και ψυχικά. Πως θα μυηθεί των ξένων ρημάτων του Πνεύματος εν μέσω πνευματικής ξηρασίας που διανύουμε αγαπητοί μου. Εμείς οι εναπομείναντες πιστοί εις τα θεία διδάγματα που μας προσφέρει η Αγία Μητέρα Εκκλησία μας ως ζωηφόρα νάματα, πρέπει να εναρμονίσουμε τη βιοτή μας με την λύρα του Πνεύματος ώστε να καταστούμε θεόπνευστες χορδές πνευματικού μελωδήματος.

Σαν άλλοι Απόστολοι έχουμε ευθύνη να σαγηνεύσουμε με την πνευματική ζωή μας και τα μεστά Πνεύματος Αγίου έργα μας, τα πνευματικά αισθητήρια των πεπλανημένων εκ του ζόφου της πνευματικής άγνοιας αδελφών μας. Η διδασκαλία της εκκλησίας μας είναι βίωμα είναι αγιαστική πράξις, είναι Πνεύμα σοφίας, Πνεύμα συνέσεως, Πνεύμα νοερόν, Πνεύμα Θεοποιούν και πηγή αγαθότητος. Ο πιστεύων και ζών εγκολπούμενος μετά της Θειοτάτης αυτής Αγιοπνευματικής Διδασκαλίας, ενεργεί εις τον κόσμον και εν μέσω της πνευματικής σήψεως και διαφθοράς που εμφορεί την κοινωνίαν μας δυστηχώς, ως εστεμένος με το Πνεύμα το Άγιον όπως οι προφήται και οι απόστολοι πάλαι ποτέ εστέφθησαν και κατέστησαν τους εαυτούς τους ως ξένον άκουσμα και ξένον θέαμα για τον απορημένον εκ της πνευματικής ακοινωνησίας κόσμον.

Είναι γεγονός αγαπητοί μου ότι εμείς οι αγωνιζόμενοι Χριστιανοί ως κοινωνοί του Πνεύματος αποτελούμε ξένον άκουσμα και ξένον θέαμα.  Όμως η Πνευματική μαρτυρία του αγωνιζόμενου πιστού εις τον σύγχρονον χειμαζόμενον κόσμον αποτελεί σημείον αδιάψευστον τοις πάσιν. Η χάρις του Αγίου Πνεύματος μας καλεί σήμερα ή να καταξιωθούμε της κοινωνίας του Θείου Φωτός ή να εκπέσουμε εις την νόσον της απιστίας.  Σήμερα καλούμαστε αγαπητοί μου αδελφοί ή να βιώσουμε την θείαν μέθεξιν ελλαμπόμενοι την μυστικήν καινουργίαν της γνώσεως του Πνεύματος στις καρδιές μας, ή να μείνουμε εις τον ζόφον της αγνωσίας. Εμείς διαλέγουμε το πρώτο την θειοτάτην γνώσιν του Πνεύματος και καταγγέλουμε την κοσμικήν πνευματικήν σύγχυσιν της σύγχρονης βαβέλ. Ας αναφωνήσουμε με αγωνία και πίστη το Πνεύμα Σου το Αγαθόν μη αντανέλης αφ’ημών των αμαρτωλών.  Δόξα σοι!

Σαν σήμερα αγαπητοί μου την Ογδόην Κυριακή από του Πάσχα την Αγίαν Πεντηκοστήν εορτάζομεν. Όντως ο Κύριος μας ανέδειξε πανσόφους Αποστόλους τους φοβισμένους αγράμματους αλιείς και εκείνοι σαγήνευσαν την οικουμένην εμφορούμενοι με το Πνεύμα το Άγιον. Ο φωτισμός του Αγίου Πνεύματος έγινε αισθητός εν είδει πυρίνων γλωσσών.  Σήμερα εορτάζουμε πανηγυρικώς την ευλογημένην αυτήν επετειακήν ημέραν της Αγίας Πεντηκοστής και αισθανόμαστε σαν άλλοι ουρανομύστες Απόστολοι την συμπλήρωσιν της επαγγελίας. 
Σήμερα αγαπητοί μου το φώς επέστη του Παρακλήτου και την Αγίαν μας Εκκλησίαν εφώτισεν. Σήμερα ελάβαμεν από την ζωοφόρον πηγήν του Παναγίου Πνεύματος το δροσώδες πύρ, αυτή η υετίζουσα φλόγα μερίσθηκε και μας γέμισε με το Παρακλητικόν φώς.  Σήμερα ο πυρφόρος ποταμός του Πνεύματος ξεχείλισε και αξιωθήκαμε να λάβουμε την χάριν δια πυρός και ύδατος. Σήμερα εγίναμε Θεόπτες της καταπεμφθείσανς δόξας του Κυρίου μας.
Είναι αλήθεια ότι βιώνουμε πνευματικά άνυδρες εποχές στην ευλογημένη πατρίδα μας.  Παρακαλούμε τον Κύριον μας ώστε το Πνεύμα του το Αγαθόν να μας οδηγήσει όλους τους Έλληνες εν γή ευθεία, διότι ακόμη περιπλανιώμαστε στην γήν της αποστασίας. 
Ζούμε μακριά από την βιαία Πνοή και είμαστε αμύητοι του Παναγίου Πνεύματος της χάριτος. Απέχουμε μακράν από την πνευματικήν σύνεσιν που προσφέρει η Αγία μας Εκκλησία ως σαφήν γνώσιν η συνετίζουσαν τας ψυχάς των Ορθοδόξων. Ο ζόφος των παθών μας έχει επισκιάζει τα όμματα της ψυχής μας. Παρακαλούμε θερμώς βαθιά λαβωμένοι από την ακηδίαν της ψυχής μας να λάβουμε την παραμυθίαν της χάριτος και αναφωνούμε σθεναρώς στο Πνεύμα της                                                                                                        χάριτος, «Έγγισον ημίν έγγισον ο Πανταχού.»
Είναι παράδοξο για τη σημερινή εκκοσμικευμένη ελληνική κοινωνία μας να μιλάμε για το Πνεύμα τη στιγμή που μας έχει κυριεύσει ο άκρατος καταναλωτισμός η άμετρος αλαζονεία της δόξας της εξουσίας, η σάρκα μολυσμένη από τα πάθη μας αδυνατεί να νιώσει τη μέθεξιν του Πνεύματος. Όμως παρότι η κρίση εταπείνωσε το σώμα μας σε εμάς τους Χριστιανούς που νιώθουμε την ταεπείνωση σαν ψυχικό φάρμακο τότε το πνεύμα μας πρέπει να παραμένει συνηγμένο με την βιαία πνοήν. Εάν θεωρούμε ότι είμαστε συντεταγμένοι με τις πύρινες γλώσσαις τότε είμαστε συντεταγμένοι με τα ξένα από τον γήινον υλικόν κόσμο διδάγματα της Αγίας Τριάδος. Η κοινωνία μας υποφέρει ηθικά, υλικά, πνευματικά και ψυχικά. Πως θα μυηθεί των ξένων ρημάτων του Πνεύματος εν μέσω πνευματικής ξηρασίας που διανύουμε αγαπητοί μου. Εμείς οι εναπομείναντες πιστοί εις τα θεία διδάγματα που μας προσφέρει η Αγία Μητέρα Εκκλησία μας ως ζωηφόρα νάματα, πρέπει να εναρμονίσουμε τη βιοτή μας με την λύρα του Πνεύματος ώστε να καταστούμε θεόπνευστες χορδές πνευματικού μελωδήματος. 
Σαν άλλοι Απόστολοι έχουμε ευθύνη να σαγηνεύσουμε με την πνευματική ζωή μας και τα μεστά Πνεύματος Αγίου έργα μας, τα πνευματικά αισθητήρια των πεπλανημένων εκ του ζόφου της πνευματικής άγνοιας αδελφών μας. Η διδασκαλία της εκκλησίας μας είναι βίωμα είναι αγιαστική πράξις, είναι Πνεύμα σοφίας, Πνεύμα συνέσεως, Πνεύμα νοερόν, Πνεύμα Θεοποιούν και πηγή αγαθότητος. Ο πιστεύων και ζών εγκολπούμενος μετά της Θειοτάτης αυτής Αγιοπνευματικής Διδασκαλίας, ενεργεί εις τον κόσμον και εν μέσω της πνευματικής σήψεως και διαφθοράς που εμφορεί την κοινωνίαν μας δυστηχώς, ως εστεμένος με το Πνεύμα το Άγιον όπως οι προφήται και οι απόστολοι πάλαι ποτέ εστέφθησαν και κατέστησαν τους εαυτούς τους ως ξένον άκουσμα και ξένον θέαμα για τον απορημένον εκ της πνευματικής ακοινωνησίας κόσμον. 
Είναι γεγονός αγαπητοί μου ότι εμείς οι αγωνιζόμενοι Χριστιανοί ως κοινωνοί του Πνεύματος αποτελούμε ξένον άκουσμα και ξένον θέαμα.  Όμως η Πνευματική μαρτυρία του αγωνιζόμενου πιστού εις τον σύγχρονον χειμαζόμενον κόσμον αποτελεί σημείον αδιάψευστον τοις πάσιν. Η χάρις του Αγίου Πνεύματος μας καλεί σήμερα ή να καταξιωθούμε της κοινωνίας του Θείου Φωτός ή να εκπέσουμε εις την νόσον της απιστίας.  Σήμερα καλούμαστε αγαπητοί μου αδελφοί ή να βιώσουμε την θείαν μέθεξιν ελλαμπόμενοι την μυστικήν καινουργίαν της γνώσεως του Πνεύματος στις καρδιές μας, ή να μείνουμε εις τον ζόφον της αγνωσίας. Εμείς διαλέγουμε το πρώτο την θειοτάτην γνώσιν του Πνεύματος και καταγγέλουμε την κοσμικήν πνευματικήν σύγχυσιν της σύγχρονης βαβέλ. Ας αναφωνήσουμε με αγωνία και πίστη το Πνεύμα Σου το Αγαθόν μη αντανέλης αφ’ημών των αμαρτωλών.  Δόξα σοι!

Εορτή λήξης του Βρεφονηπιακού Σταθμού της Ι.Μ. Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.



Την Πέμπτη 20 Ιουνίου, στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Αγίου Τρύφωνος, Τερψιθέας Γλυφάδας, πραγματοποιήθηκε η Εορτή λήξης του Βρεφονηπιακού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως μας, με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου.

Κληρικοί, νηπιαγωγοί, γονείς , παππούδες, γιαγιάδες  και συγγενείς των παιδιών, έδωσαν το «παρών» στη γεμάτη παιδική αθωότητα γιορτή. Στο τέλος, όλα τα παιδιά έλαβαν το ενδεικτικό τους για τη χρονιά που πέρασε, μαζί με πολλές άλλες ευλογίες από τον Σεβασμιώτατο.

Στη γιορτή βρέθηκαν και παιδιά που πέρασαν από τον παιδικό σταθμό και πλέον μεγάλωσαν και φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.



                         Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Ομιλία στον Εσπερινό της Παρασκευής 21/6/2013.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (ΕΠΙ ΤΟ ΟΡΘΟΝ) ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2819.


Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα περί Εγκυκλίου της Εκκλησίας σχετικά με τη δωρεά οργάνων, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους πιστούς Χριστιανούς, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη για τα εξής:
1. Η Εγκύκλιος 2819 «Περί της δωρεάς οργάνων σώματος» αποτελεί εγκύκλιο της ΔΙΣ (Διαρκούς Ιεράς Συνόδου) και όχι απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Για να είναι κάποια απόφαση ισχυρά και εφαρμοστέα, για θέματα μείζονα που εγγίζουν ζητήματα της Ορθοδόξου ανθρωπολογίας, στο χώρο της δογματικής, θα πρέπει να έχει επικυρωθεί από το σύνολο της Ιεραρχίας, τουτέστιν από άπαντας τους 82 εν ενεργεία Μητροπολίτας. Αυτό δεν ισχύει για την Εγκύκλιο 2819, η οποία φέρει υπογραφές των τότε μελών της ΔΙΣ.
2. Οι εγκύκλιοι της ΔΙΣ υπογράφονται από την ΔΙΣ ως σώμα, δηλαδή υπογράφονται υποχρεωτικά από όλα τα μέλη της ΔΙΣ, συμφωνούντα ή διαφωνούντα.
3. Κατόπιν προτροπής του μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου, όλοι οι Αρχιερείς έγιναν αυτόματα δότες, χωρίς όμως να υποβάλουν σχετικές δηλώσεις ή χωρίς να έχουν την ευκαιρία να δηλώσουν ότι συμφωνούν με τη δωρεά οργάνων, υπό προϋποθέσεις, δηλαδή εφόσον δεν βλάπτεται η ζωή του δότου, ή εφόσον πρόκειται για τη δωρεά ενός εκ των διπλών οργάνων από υγιή δότη, χωρίς να υπάρξει πρόβλημα υγείας για το δότη.
4. Η Εγκύκλιος 2819 πολύ ορθώς επισημαίνει: «Αν κάτι βλάπτει την ψυχή ή υποβιβάζει τις πνευματικές αξίες, ανεπιφύλακτα το απορρίπτει». Η αφαίρεση οργάνων από ασθενή που έχει χαρακτηριστεί «εγκεφαλικά νεκρός», οπωσδήποτε υποβιβάζει τις πνευματικές αξίες και βλάπτει την ψυχή.
5. Η Εγκύκλιος 2819 πολύ ορθώς τονίζει: «Η Εκκλησία ενδιαφέρεται για τον λήπτη, θέλει όμως να προστατεύσει τον δότη. Επ´ ουδενί λόγω και με κανένα τρόπο δεν θυσιάζει το δότη στην ανάγκη επιβιώσεως του λήπτη». Και αφού ο δότης «σε λίγο θα πεθάνει», δηλαδή είναι ζωντανός, η ύπαρξή του εξαρτάται από τον Κύριο της ζωής και του θανάτου. Γι´ αυτό και η Εκκλησία, σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο, «ούτε σε πολιτική σκοπιμότητα υποχωρεί, ούτε με την εκκοσμίκευση συντάσσεται». Έτσι, και σύμφωνα με την αποστολή της, η Εκκλησία έχει χρέος να προστατεύσει την αξία της ανθρώπινης ζωής και να επαναλάβει την αγιοπατερική θέση ότι το καλό είναι καλό, μόνο όταν γίνεται με καλό τρόπο.
6. Η άγνοια περί της μη ταύτισης του λεγόμενου «εγκεφαλικού θανάτου» με τον οριστικό, βιολογικό θάνατο, φαίνεται ότι οδήγησε σε εσφαλμένες υποθέσεις και δηλώσεις.
7. Ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας κ. Παύλος, παρότι δεν είχε παλαιότερα πλήρη γνώση για τη διαφορά μεταξύ «εγκεφαλικού» και βιολογικού θανάτου, μετά από ενδελεχή ενημέρωση και εμβριθή μελέτη, προέβη το 2009 στην έκδοση σχετικού ενημερωτικού τόμου και το 2012 στη διοργάνωση ημερίδας, όπου σοβαροί επιστήμονες, ιατροί και θεολόγοι, κατέδειξαν ότι ο «εγκεφαλικός θάνατος» δεν είναι θάνατος. Οι εισηγήσεις της ημερίδας, τα περισσότερα κείμενα του τόμου, αλλά και άλλα νεώτερα άρθρα περί βιοηθικής και μεταμοσχεύσεων είναι ανηρτημένα στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως. Η ενημέρωση, και μάλιστα για τόσο σοβαρά θέματα, είναι χρέος όλων μας.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Στιγμές από το ποιμαντικό πρόγραμμα του Ποιμενάρχου μας.



Την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας βρέθηκε :


Α) Το απόγευμα στις 7.00 μ.μ. στο Πνευματικό κέντρο του Ι.Ν. Αγίας Τριάδος Γλυφάδας, όπου άκουσε την ομιλία του καθηγητή κ. Σκαλτσή με θέμα : «Ο προαιώνιος Λόγος».

Β) Στις 9.00 μ.μ. στο Θέατρο ΒΕΜΠΟ στην Παραλία της Βούλας στη Μουσική Εκδήλωση που συνδιοργάνωσε ο  Οργανισμός Αθλητισμού, Πολιτισμού και Παιδικής Αγωγής του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και το 1ο Γυμνάσιο Βούλας,   με  τίτλο “Τραγούδια που άντεξαν στο χρόνο”. 

Η εκδήλωση, που θα μπορούσε να δώσει την έμπνευση και για ανάλογες εκδηλώσεις από άλλα σχολεία, είχε και φιλανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς συγκεντρώθηκαν είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα, για το Ίδρυμα ΚΑΑΠΑΑ Βούλας (πρώην ΠΙΚΠΑ).

          Στο τέλος των εκδηλώσεων, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τους διοργανωτές και έδωσε συγχαρητήρια τόσο στον ομιλητή,  όσο και στα παιδιά, τους καθηγητές και τους γονείς τους, για την άρτια μουσικά εκδήλωση.
            


Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Oλοκληρώθηκε με Προσκυνηματική Εκδρομή, η Μελέτη της Αγίας Γραφής, του Ι. Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας.




Στα πλαίσια της ολοκληρώσεως, για το φετινό εκκλησιαστικό έτος 2012-2013, του Αγιογραφικού Κύκλου του Ι.Ν. Αγίου Νεκταρίου Βούλας, πραγματοποιήθηκε εσπερινή προσκυνηματική εκδρομή στην Ι.Μ. Βηθλεέμ Κορωπίου, τη Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013.

  Στην Ιερά Μονή είχαμε την ευκαιρία, να συμμετέχουμε στις Ακολουθίες της Ενάτης ώρας, του Εσπερινού και της Ιεράς Παρακλήσεως της Παναγίας μας.  Μετά το κέρασμα το οποίο μας προσέφεραν οι μοναχές της Μονής, πήραμε το δρόμο της επιστροφής, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για το Σεπτέμβριο του 2013 , όπου θα αναλύσουμε την Θ. Λειτουργία.



                                 Εκ του Ιερού Ναού

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ Ε. Β. Β. ΚΑΙ Β. ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2819.

Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα περί Εγκυκλίου της Εκκλησίας σχετικά με τη δωρεά οργάνων, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους πιστούς Χριστιανούς, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη για τα εξής:
1. Η Εγκύκλιος 2819 «Περί της δωρεάς οργάνων σώματος» αποτελεί εγκύκλιο της ΔΙΣ (Διαρκούς Ιεράς Συνόδου) και όχι έγκυρη απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Για να είναι κάποια απόφαση έγκυρη, ισχυρά και εφαρμοστέα, θα πρέπει να έχει επικυρωθεί από το σύνολο της Ιεραρχίας, τουτέστιν άπαντες τους 82 Μητροπολίτες. Αυτό δεν ισχύει για την Εγκύκλιο 2819, η οποία φέρει υπογραφές μόνο των τότε μελών της ΔΙΣ.
2. Οι εγκύκλιοι της ΔΙΣ υπογράφονται από την ΔΙΣ ως σώμα, δηλαδή υπογράφονται υποχρεωτικά από όλα τα μέλη της ΔΙΣ, συμφωνούντα ή διαφωνούντα.
3. Κατόπιν προτροπής του μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου, όλοι οι Αρχιερείς έγιναν αυτόματα δότες, χωρίς όμως να υποβάλουν σχετικές δηλώσεις ή χωρίς να έχουν την ευκαιρία να δηλώσουν ότι συμφωνούν με τη δωρεά οργάνων, υπό προϋποθέσεις, δηλαδή εφόσον δεν βλάπτεται η ζωή του δότου, ή εφόσον πρόκειται για τη δωρεά ενός εκ των διπλών οργάνων από υγιή δότη.
4. Η Εγκύκλιος 2819 πολύ ορθώς επισημαίνει: «Αν κάτι βλάπτει την ψυχή ή υποβιβάζει τις πνευματικές αξίες, ανεπιφύλακτα το απορρίπτει». Η αφαίρεση οργάνων από ασθενή που έχει χαρακτηριστεί «εγκεφαλικά νεκρός», οπωσδήποτε υποβιβάζει τις πνευματικές αξίες και βλάπτει την ψυχή.
5. Η Εγκύκλιος 2819 πολύ ορθώς τονίζει: «Η Εκκλησία ενδιαφέρεται για τον λήπτη, θέλει όμως να προστατεύσει τον δότη. Επ´ ουδενί λόγο και με κανένα τρόπο δεν θυσιάζει το δότη στην ανάγκη επιβιώσεως του λήπτη». Και αφού ο δότης «σε λίγο θα πεθάνει», δηλαδή είναι ζωντανός, η ύπαρξή του εξαρτάται από τον Κύριο της ζωής και του θανάτου. Γι´ αυτό και η Εκκλησία, σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο, «ούτε σε πολιτική σκοπιμότητα υποχωρεί, ούτε με την εκκοσμίκευση συντάσσεται». Έτσι, και σύμφωνα με την αποστολή της, η Εκκλησία έχει χρέος να προστατεύσει την αξία της ανθρώπινης ζωής και να επαναλάβει την αγιοπατερική θέση ότι το καλό είναι καλό, μόνο όταν γίνεται με καλό τρόπο.
6. Η άγνοια περί της μη ταύτισης του λεγόμενου «εγκεφαλικού θανάτου» με τον οριστικό, βιολογικό θάνατο φαίνεται ότι οδήγησε σε εσφαλμένες υποθέσεις και δηλώσεις.
7. Ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας κ. Παύλος, παρότι δεν είχε παλαιότερα πλήρη γνώση για τη διαφορά μεταξύ «εγκεφαλικού» και βιολογικού θανάτου, μετά από ενδελεχή ενημέρωση και εμβριθή μελέτη, προέβη το 2009 στην έκδοση σχετικού ενημερωτικού τόμου και το 2012 στη διοργάνωση ημερίδας, όπου σοβαροί επιστήμονες, ιατροί και θεολόγοι, κατέδειξαν ότι ο «εγκεφαλικός θάνατος» δεν είναι θάνατος. Οι εισηγήσεις της ημερίδας, τα περισσότερα κείμενα του τόμου, αλλά και άλλα νεώτερα άρθρα περί βιοηθικής και μεταμοσχεύσεων είναι ανηρτημένα στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως. Η ενημέρωση, και μάλιστα για τόσο σοβαρά θέματα, είναι χρέος όλων μας.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

Με μεγάλη επιτυχία και η «10η Εορτή του Παιδιού» της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.



Την Κυριακή 16 Ιουνίου 2013  πραγματοποιήθηκε η 10η κατά σειρά Εορτή του Παιδιού, που διοργανώνει κάθε χρόνο το Γραφείο Νεότητος, της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ε. Β. Β. και Β.

Για πάνω από τέσσερις συνεχόμενες ώρες, χιλιάδες παιδιά από όλη την Αττική, μαζί με τους γονείς τους, απασχολήθηκαν δημιουργικά στα 25 περίπτερα-δοκιμασίες από τα οποία αποκόμισαν δώρα.

Τα παιδιά, περνώντας από τα υπόλοιπα περίπτερα (συνολικά 37), δροσίστηκαν με χυμούς και νερά,

έφαγαν παγωτά, σουβλάκια, χοτ-ντογκ, πίτσες,  μαλλί της γριάς,


ψυχαγωγήθηκαν με 3 παραστάσεις κουκλοθέατρου,

παρακολούθησαν μία θεατρική παράσταση,

κινούμενα σχέδια,

κινηματογράφο,

χορευτικά από παιδικά και νεανικά ενοριακά συγκροτήματα,

και μουσική από το 5ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου,

φυσικά όλα δωρεάν, προσφορά της Ιεράς Μητροπόλεως.

          Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Παύλος, έδωσε για άλλη μια χρονιά το «παρών»  και είχε την ευκαιρία να έρθει σε άμεση επαφή με τα παιδιά, τους γονείς και τους παρευρισκόμενους, μοιράζοντας εικονάκια και δίδοντας την ευχή του.




Ο Μητροπολίτης μας, είχε επίσης την ευκαιρία  να ξεναγηθεί στα 37 περίπτερα και να στηρίξει τους κατηχητές, τους μουσικούς, τους χορευτές και όλους τους εθελοντές, οι  οποίοι διακόνησαν τη γιορτή και συνέβαλαν στο ωραίο αποτέλεσμα. 

Στο τέλος της γιορτής, οι εθελοντές έλαβαν από τον Σεβασμιώτατο  βιβλία,  ως ελάχιστη έκφραση ευγνωμοσύνης για τους κόπους τους.  

            Το παρόν δελτίο τύπου αδυνατεί να μεταφέρει το ευχάριστο και ωφέλιμο κλίμα το οποίο έζησαν όλοι όσοι συμμετείχαν στη γιορτή.




Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως