23.10.2011
" Ο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ"
Ο Ιησούς Χριστός πάει παντού, πάει σε όλους, αγαπά όλους και θέλει να τους σώσει όλους. Και να! Ο Ιησούς μας βρίσκεται στη χώρα των Γαδαρινών, αντίπερα της Γαλιλαίας.
Κεντρικό σημείο αφετηρίας για να μπούμε στις βαρύτερες προοπτικές της περικοπής είναι αυτό που είπε ο δαιμονισμένος όταν ο Χριστός τον ρώτησε ποιό είναι το όνομά σου. Του είπε: «Λεγεών». Αναφέρετε σε κάτι πολύ ποιοτικό που αφορά την ποικιλία των δαιμονικών καταστάσεων που ζούμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε.
Αυτό κάνει η περικοπή. Μας βάζει σε μια σκληρή αναμέτρηση με δαιμονικά πράγματα που ζούμε καθημερινά.
Θα περιμέναμε απο όλους τους κατοίκους της περιοχής των Γεργεσηνών να χαρούν το γεγονός και να σπεύσουν να ευχαριστήσουν με ευγνωμοσύνη τον Ιησούν για τα θαυμαστά έργα του και για την ευεργεσία που παρείχε στον άρρωστό τους και την κοινωνία τους. Και αντί αυτού απαιτούν απο τον Ιησούν την άμεση απομάκρυνση του. Άρα η παρουσία του Χριστού γι’ αυτούς είναι ασύμφορη οικονομικά. Πολλοί άνθρωποι βλέπουν ένα γεγονός, προσπαθούν να βγάλουν μερικά συμπεράσματα γι’ αυτό, χωρίς όμως να αναζητούν τα αίτια και καταλήγουν σε ερμηνείες συμφέρουσες προς αυτούς. Όλα τα βλέπουν κάτω απο το οικονομικό πρίσμα και γι’ αυτό τους κατέλαβε «φόβος μέγας», αναζητώντας τις επιπτώσεις της παρουσίας και της ενεργείας του Ιησού όχι στον κατά φύση πνευματικό χώρο, αλλά σε αλλότριους σκοπούς που δεν αφορούσαν τον Κύριο.
Απο πολλούς και νεωτέρους, υποστηρίχθη η άποψης, πως τάχα ο Χριστός υπήρξε πολέμιος του πλούτου, εχθρός της ιδιοκτησίας. Ίσως δε η σημερινή του ενέργεια, του αφανισμού δηλαδή της ιδιοκτησίας των χοιρεμπόρων του Ευαγγελίου, να είναι ένα επιχείρημα στα χέρια των ανθρώπων αυτών. Δεν είναι όμως παρά ένα σαθρό (χωρίς βάση) επιχείρημα βασισμένο επάνω σε μία παρανόηση. Γιατί ο Ιησούς ποτέ δεν καταδίκασε την ιδιοκτησία. Σήμερα καταπόντισε «εις την λίμνην» όχι την ιδιοκτησία, αλλά τον παράνομο πλουτισμό.
Ό Νόμος απαγόρευε ρητώς το εμπόριο των χοίρων. Οι σημερινοί όμως χοιρέμποροι μπροστά στο εύκολο και πολύ κέρδος, έγραψαν στα πόδια των χοίρων το θεόσδοτο αυτό Νόμο. Η ασεβής λοιπόν αυτή η παρανομία είναι που τιμωρείται κατά τον παραδειγματικώτερο τρόπο σήμερα απο τον Ιησούν.
Όχι η ιδιοκτησία απλώς, αλλά η παράνομος, η κακή χρήση της ιδιοκτησίας καταδικάζεται απο τον Χριστιανισμό.
Ο Μάρξ διετύπωσε τη θεωρία, ότι η ιδιοκτησία είναι κλοπή.
Η πλουτοκρατία αντέτεινε, ότι η ιδιοκτησία είναι απόλυτον δικαίωμα.
Ο Χριστιανισμός διδάσκει μια υψηλή ιδέα, πως η ιδιοκτησία είναι ευθύνη. Πως ο ιδιοκτήτης, ο πλούσιος, δεν είναι παρά ένας διαχειριστής θησαυρού, που δι’ αυτού διαβιβάζεται και διανέμεται στο σύνολο. Κι’ αν ο διαχειριστής αυτός είναι έντιμος, δίκαιος, η μεγάλη αυτή Εταιρία που λέγεται Κοινωνία, θα προκόψει. Οι μετοχές της θα πάρουν αξία και οι μέτοχοι θ’ απολαμβάνουν εν ηρεμία και γαλήνη το ανάλογο μερίδιο. Αν ο διαχειριστής όμως είναι ατομιστής, τότε η Εταιρία χρεοκοπεί και οι μετοχές μεταβάλλονται σε πληθωρικά νομίσματα. Η Κοινωνία, μ’ άλλα λόγια, διαλύεται, καταποντίζεται, επαναστατεί, αιματοκυλιέται. Και ο μεγάλος υπεύθυνος είναι ο Διαχειριστής, που με την εγωιστική του πολιτική, με την ιδέα πως τα πάντα τού ανήκουν, με την άνισο και άδικη κατανομή των αγαθών, με την κακή μ’ ένα λόγο διαχείριση, οδήγησε την Κοινωνία στη χρεωκοπία και τη διάλυση.
Να γιατί ο Χριστιανισμός δίδαξε, και πολύ ορθά, πως η ιδιοκτησία δεν είναι ούτε κλοπή, όπως θέλει ο άθεος Μαρξισμός, ούτε ασύδοτο δικαίωμα, όπως υποστηρίζει ο αντίχριστος συμφεροντολογισμός, αλλά είναι βαρεία ευθύνη. Κι’ έτσι ανάμεσα απο τις Συμπληγάδες αυτές όπου τόσο τραγικά συγκρούεται στην εποχή μας και πολτοποιείται το ταλαίπωρο Κοινωνικό σώμα, επιχειρεί το Χριστιανικό πνεύμα να περάσει άτρωτη την ανθρωπότητα και να την σώσει απο τον γκρεμό της απώλειας, προς τον οποίον, σαν τους δαιμονόπληκτους χοίρους του σημερινού Ευαγγελίου, φέρεται.
Και η λύση αυτής της τραγωδίας είναι το «σοφρονόντα».Αυτό που κάνει η Εκκλησία «σώας τας φρένας», ιατρεύει το νου, ιατρεύει τας φρένας, μπορεί να εγκατασταθούν και τα δαιμόνια.
Όσοι είναι κοντά στον Χριστό είναι σοφρόνοντες, είναι καθαροί τω νοώ, έχουν περάσει απο την κάθαρση του Νου.
π. Παναγιώτης Γκέζος
Πηγές: π. Κ. Στρατηγόπουλος.
Γ. Πατρώνος
Κ. Κούρκουλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου