axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

axrhstou.blogspot.gr

Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Ευχές για το νέο έτος 2012 μ. Χ.

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Τελευταία συνάντηση της Νεανικής Συνάξεως του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, για το έτος 2011.




Την Πέμπτη 29/12/2011 στις 8.30 μ.μ,. τελέσθηκε η Ακολουθία του Αποδείπνου στο Πνευματικό Κέντρο του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, στα πλαίσια της Νεανικής Συνάξεως που πραγματοποιείται εκεί. 

  Στη συνέχεια σχολιάστηκε για ένα περίπου μισάωρο, το θέμα του Γέροντος Εφραίμ με την πρόσφατη προφυλάκισή του. Ακούστηκαν διάφορες απόψεις και υποθέσεις, γύρω από το θέμα αυτό που αναστάτωνει την χώρα και την Εκκλησία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό και σίγουρα θλίβει κάθε συνειδητό Χριστιανό.  
   Στη συνέχεια, αφού συγκεντρώθηκαν όσα μέλη της Συνάξεως που μπόρεσαν να παραβρεθούν τη συγκεκριμένη Πέμπτη, αναχώρησαν για γνωστό Εστιατόριο της Περιοχής Βλάχικά στο Δίλοφο Βάρης και δείπνησαν, αφού η συγκεκριμένη είναι και η τελευταία Σύναξη για το έτος 2011 και είπαν να κλείσουν εορταστικά και διαφορετικά τις Συναντήσεις, από ότι συνήθως.

 Κατά το δείπνο ο Υπεύθυνος της Συνάξεως π. Αντώνιος Χρήστου, ευλόγησε την τράπεζα και τα περισσεύματά της στο τέλος. Αντάλλαξε ευχές για τη νέα χρονιά με όλους και γενικά ήταν ένα ωραίο ευχάριστο κλίμα για όλους.
      Φεύγοντας, ανανέωσαν όλοι το ραντεβού τους για την 2η Πέμπτη του 2012, 12 Ιανουαρίου, όπου θα κοπεί και η Καθιερωμένη Βασιλόπιτα.  
      Εκ του Νεανικού Τομέα του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας

Εόρτιο Μήνυμα επί τη Ενάρξη του Νέου Έτους 2012, Μητροπολίτου Γλυφάδας, Ε.Β.Β.& Β. κ. Παύλου.


 Eλληνικη    Δημοκρατια
ΙΕΡΑ    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ   ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ  ΚΑΙ  ΒΑΡΗΣ
_______________________________

ΒΑΣΙΛΕΩΣ   ΠΑΥΛΟΥ  2 – 166 73 – ΒΟΥΛΑ  Τηλ.  210-9658849   fax:  210- 9657210


Ἀριθμ. Πρωτ. 1509/27.12.2012
                             
   ΕΟΡΤΙΟΝ   ΜΗΝΥΜΑ,   ΕΠΙ   Τῌ   ΕΝΑΡΞΕΙ   ΤΟΥ   ΕΤΟΥΣ   2012

      Ἀδελφοί μου καί τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

 Ἀρχή ἑνός νέου ἔτους.
Οἱ λευκές σελίδες τοῦ ἡμερολογίου τῆς νέας χρονιᾶς
ἄρχισαν ἤδη νά καταγράφουν, ἐδῶ καί λίγες ὧρες,
τό ὑλικό, πού θά οἰκοδομήσει
τήν ἱστορία αὐτοῦ τοῦ ἐνιαυτοῦ.
Ἡ ἀρχή ἔγινε,
ἡ ἱστορία ὅμως, πού θά περιγράφουν οἱ σελίδες τοῦ βιβλίου
θά ἐξαρτηθεῖ ἀπό τή θέση, πού θά πάρουν
οἱ πρωταγωνιστές τῆς ζωῆς,
πού εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι,
τά μοναδικά ἔλλογα πλάσματα ἐπί τῆς γῆς.
Εἴμαστε δέ τά μοναδικά ἔλλογα πλάσματα,
πού ζοῦν σ’αὐτή τή γωνιά τοῦ σύμπαντος,
ἐπειδή ὁ «Ποιητής οὐρανοῦ καί γῆς»
μᾶς τίμησε, δημιουργώντας μας,
κατ’ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσίν Του.
Αὐτό σημαίνει, πώς ἄν ὁ ἄνθρωπος
λειτουργήσει σύμφωνα μέ τά μέτρα
τῶν δυνατοτήτων, πού τοῦ χορηγήθηκαν,
θά «ἐργάζεται καί θά φυλάσσει» τήν γῆ θεϊκῶς,
καί θά τήν κάνει ἀπό τώρα, μιά πρόγευση τοῦ Παραδείσου,
ἄλλως θά τήν κάνει μιά πρόγευση τῆς ἀβύσσου.

Ἡ ἱστορία τῆς νέας χρονιᾶς θα γραφτεῖ ἀπό μᾶς,
 καί ἐάν δεχτοῦμε στή ζωή μας,
«Τόν ἀρρήτῳ σοφίᾳ συστησάμενον τά πάντα Θεόν Λόγον» (Τροπάριον η’ ᾠδῆς ἑορτῆς),
θά ζοῦμε καθημερινά  μέσα στόν Χριστό,
«τῷ πλουσίως διανέμοντι τῷ κόσμῳ, τό μέγα ἔλεος»(Τροπάριον Αἴνων ἑορτῆς) .

Ὁ Κυρίαρχος ὅλης τῆς δημιουργίας, δέν εἶναι ὁ χρόνος, ἀλλά ὁ Χριστός.
Γράφει πολύ ὄμορφα ὁ οὐρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος:
«Μήπως ὁ χρόνος δέν εἶναι κάτι,
τοῦ ὁποίου τό μέν παρελθόν ἐξηφανίσθη,
τό  μέλλον του ἀκόμη δέν ἐνεφανίσθη,
τό δέ παρόν πρίν καλά-καλά γίνει ἀντιληπτό,
διαφεύγει ἀμέσως ἀπό τά χέρια τῆς αἰσθήσεως ;» (ΕΠΕ 4,39). 

«Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεός τόν οὐρανόν καί τήν γῆν» (Γεν. 1,1).
Ἡ κάθε ἀρχή ὑπάρχει
«οὔτε τυχαίως, οὔτε ματαίως,
ἀλλά γιά νά ὑπηρετήσει ἕνα σκοπό ὠφέλιμο» (Μεγ. Βασιλείου, ΕΠΕ 4,43).
Αὐτό τό ἔτος, πού ἄρχισε,
καί ὁ χρόνος, πού θά διαβοῦμε,
μᾶς χορηγοῦνται,
κατά τόν Μέγα Βασίλειο:
ὡς «σχολεῖο ψυχῶν λογικῶν καί ἐκπαιδευτήριο θεογνωσίας» (ΕΠΕ 4,43).

Ὁ Θεός «διά τῶν ὁρατῶν καί τῶν αἰσθητῶν,
χειραγωγεῖ  τό νοῦ πρός τή θεωρία τῶν ἀοράτων» (Μεγ. Βασιλείου,  ΕΠΕ 4,43).
Τό ἀναφέρει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος:
«Τά ἀόρατα αὐτοῦ ἀπό κτίσεως κόσμου,
τοῖς ποιήμασι νοούμενα καθορᾶται» (Ρωμ. 1,20).
Αὐτό σημαίνει πρακτικά, πώς
ὁ χρόνος πού μᾶς παρέχεται, ἀποτελεῖ δωρεά,
προκειμένου νά ζήσουμε τά ὁρατά καί τά αἰσθητά,
καί εἶναι μιά εὐκαιρία, γιά νά στραφεῖ ὁ νοῦς μας, πρός τή θεωρία τῶν θείων.
Σημειώνει ὁ ἐκ Καισαρείας Θεοφόρος Πατήρ:
«Ὅπως ἡ ἀρχή τῆς ὁδοῦ, δέν εἶναι ἀκόμη ὁδός
καί ἡ ἀρχή τῆς οἰκίας, δέν εἶναι ἀκόμη οἰκία,
ἔτσι καί ἡ ἀρχή τοῦ χρόνου, δέν εἶναι ἀκόμη χρόνος» (Μεγ. Βασιλείου, ΕΠΕ 4,43).
Ἡ εὐκαιρία εἶναι μοναδική,
λειτουργῆστε τήν ἀρχή τοῦ ἔτους θεϊκῶς,
μέ βαθιά ἐμπιστοσύνη στόν Ἄχρονο Κυρίαρχο τοῦ σύμπαντος καί τοῦ χρόνου,
τοιούτως ὥστε, ἡ διάρκειά του νά ἀναδειχθεῖ
ἀληθῶς ἔτος Κυρίου.

Οἰ εὐκαιρίες πού μᾶς δίνονται, 
μέσα σέ μιά παρόμοια νέα ἀρχή
εἶναι πολυμερεῖς:
    Μποροῦμε νά ἀρχίσουμε  μέ τή βασική ἀρετή
τῆς πλήρους ἐμπιστοσύνης στό Θεό.
 «Ἀρχή σοφίας φόβος Κυρίου» (Παροιμ.1,7).
    Ὑπάρχει, ἐάν θέλετε, ἡ ἐναρκτήρια δυνατότης
τῆς ἐφαρμογῆς τοῦ δρόμου τῆς δικαιοσύνης.
 «Ἀρχή ὁδοῦ ἀγαθῆς, τό ποιεῖν τά δίκαια» (Παροιμ. 16,7).
    Ἴσως κάποιος ἐπιθυμήσει, νά μελετήσει καί νά μιμηθεῖ
τά ἀξιώματα, πού ἔθεσε ὁ Δημιουργός στήν ἀρχή τῆς δημιουργίας,
«Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεός».
«Ὡς ἀγαθός τό χρήσιμον,
ὡς σοφός τό κάλλιστον,
ὡς δυνατός τό μέγιστον» (Μεγ. Βασιλείου, ΕΠΕ 4,46).
Κανείς δέν δύναται νά ἀρχίσει
κάτι χρήσιμο,
κάτι πολύ ὡραῖο,
κάτι πολύ μεγάλο,
ἄν δέν καταλήγουν στόν Χριστό
καί δέν δοξολογοῦν Ἐκεῖνον.

Μιά νέα χρονιά ἀρχίζει.
Μήν ἀφήσετε τόν χρόνο  νά ῥέει
χωρίς τόν Κυρίαρχο τοῦ χρόνου, τόν Χριστό.
Χωρίς Ἐκεῖνον, ὁ χρόνος μας εἶναι,
μιά χαμένη περιπλάνηση ἑνός βιολογικοῦ ὀργανισμοῦ,
πού τό μόνο, πού τόν συνδέει μέ τή γῆ, εἶναι ὁ νόμος τῆς βαρύτητας,
ἐνῷ τίποτε δέν τόν ἑνώνει μέ τόν οὐρανό.

Κάνετε ἀρχή, ἀπό ὅπου θέλετε,
ἀπό τήν ἐμπιστοσύνη στό Θεό;
Ἀπό τήν δικαιοσύνη;
Ἀπό τό χρήσιμο;
Ἀπό τό ὡραῖο;
Ἀπό τό μέγιστο;
Ὅλες οἱ δυνατότητες εἶναι ἀνοικτές.

Ἄν ὅμως τά καθημερινά προβλήματα τῆς ζωῆς σας, σᾶς ἔχουν κουράσει,
ἄν εἶστε ἕτοιμοι νά κλειστεῖτε στόν ἑαυτό σας,
ἄν βρίσκεστε στά πρόθυρα μιᾶς ψυχολογικῆς καταρρεύσεως,
καί ἄν ὁδηγεῖστε ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς, σέ ἀπόγνωση καί ἀπελπισία,
καί δέν δύνασθε οὔτε στόν Χριστό νά στραφεῖτε καί νά τόν δεῖτε κατάματα,
τότε, τήν ὥρα αὐτή τῆς μεγάλης κρίσεως,
ὁ Μέγας Βασίλειος προτείνει, ( ΕΠΕ 4,367)
νά κάνουμε μιά νέα ἀρχή ἀπό κάτι ἀπρόσμενο.
Μᾶς προτείνει τόν βιβλικό στίχο:
« Ἐθαυμαστώθη ἡ γνῶσίς σου ἐξ’ ἐμοῦ»( Ψαλμ 138,6), πού σημαίνει:
«Παρατήρησα τόν ἑαυτό μου καί διδάχτηκα καλῶς τήν ὑπερβολή τῆς σοφίας Σου».
Τήν ὥρα, δηλαδή, τῆς δαιμονικῆς ἐσωστρέφειας,
ὅπου μόνο τόν ἑαυτό μου βλέπω,
εἶναι δυνατόν νά τεθοῦν τά θεμέλια, γιά μιά νέα ἀρχή,
ἄν διακρίνω τήν σοφία, μέ τήν ὁποία μέ ἔπλασε ὁ Θεός
καί καταλάβω, πώς εἶμαι εἰκόνα Του.

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
στό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως,
ὁ χρόνος τῆς ζωῆς μας
φανερώνεται, «ὡς εὐκαιρία μετανοίας» (Ἀποκ. 2,21).
Ἀξιοποιήσατέ την, ἀκολουθοῦντες
τόν τρόπο, πού προτείνει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος:
«Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει,
ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε,
πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω»
«Ἀγρυπνεῖτε, μείνετε στέρεοι στήν πίστη,
νά εἶστε γενναῖοι καί δυνατοί,
ὅλες τίς πράξεις σας, νά τίς κάνετε μέ ἀγάπη» ( Α’ Κορ. 16,13).

Εὔχομαι τό παρόν ἔτος, 
τόν εὐλογημένον αὐτόν δρόμο νά ἀκολουθήσετε,
καί  ὁ χρόνος  σας θά γίνει, γιά σᾶς καί τίς οἰκογένειές σας,
σωτήριον ἔτος Χριστοῦ.


Ὁ  Ἐπίσκοπός Σας  καί  Ποιμενάρχης  Σας.

Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ


 

†  Ο    ΓΛΥΦΑΔΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ,  ΒΟΥΛΑΣ,   ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ  και  ΒΑΡΗΣ

ΠΑΥΛΟΣ  ὁ   Α΄

Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

Ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης & Βάρης, επισκέφθηκε στις Φυλακές, τον Ηγούμενο Εφραίμ.

 Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης & Βάρης, επισκέφθηκε στις Φυλακές, τον Ηγούμενο Εφραίμ.   
O Μητροπολίτης Γλυφάδας. Ε. Β. Β. & Β. κ. Παύλος επισκέφθηκε  την Πέμπτη 29/12/2011 το πρωί, τον δέσμιο Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής  Βατοπαιδίου, Γέροντα Εφραίμ,  στις φυλακές Κορυδαλλού ὀπου κρατείται .
Ο Σεβασμιώτατος, πριν εισέλθει εντός του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κορυδαλλού, εξέφρασε και προφορικώς την συμπαράστασή του, προς τον δοκιμαζόμενο Γέροντα Εφραίμ, με την παρακάτω δήλωση :  
   «  τρόπος γιά τήν ἀπόφαση προφυλάκισης τοῦ Γέροντος Ἐφραίμ, ἦτο ἄστοχος, ἄδικος, σκανδαλώδης, ἀσεβής, σκληρός, ἀκατάλληλος στόν χρόνο, ἀνεπίτρεπτος.
Μέ ὅσους συμπαρίστανται στήν δοκιμασία τοῦ Γέροντος Ἐφραίμ, Ἐπίσκοποι, Πρεσβύτεροι, Διάκονοι, Μοναχοί καί Μοναχές, ἡ Ἱερά Κοινότης, ἡ Ἐπιστασία τοῦ Ἁγίου Ὄρους, λαϊκοί, τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας καί ὅσοι ἄλλοι ἐκτός Ἑλλάδος, συμφωνοῦμεν ἀπόλυτα, ἐπιβεβαιοῦμεν καί ἐπικροτοῦμεν.
Πολιτικές σκοπιμότητες, πολιτικά τερτίπια, προσωπικά συμφέροντα εἶχαν σκοπόν νά θίξουν καί νά ἐκθέσουν τήν Ἐκκλησίαν. Ἀλλά ἡ Ἐκκλησία διωκομένη, ἐνδυναμοῦται. «Καί πῦλαι Ἅδου, οὐ κατισχύσουσιν Αὐτήν».
Ὁ Γέροντας Ἐφραίμ πιστεύει ἀκράδαντα στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ καί στήν ἀπόλυτη Δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ.
Μέσῳ τῶν Χριστιανικῶν αἰώνων, πόσοι δέν ἐδιώχθησαν; δέν μαρτύρησαν γιά τήν δόξαν τοῦ Θεοῦ; Οἱ διῶκτες, μέ τήν κοίμησή τους, ἐλησμονήθησαν καί θά λησμονηθοῦν. Οἱ ἀδικηθέντες καί μαρτυρήσαντες, γιά τήν ἀλήθειαν καί τόν Χριστό θά τιμῶνται καί δέν θά ξεχασθοῦν, δέν θά λησμονηθοῦν.
Προσευχόμεθα ὁλοκαρδίως καί γιά τόν Γέροντα καί γιά τήν ἀπορφανισμένην Ἀδελφότητα, μέ τούς πλέον ἀπό 120 Μοναχούς, ὅπως ὁ Γεννηθείς καί Σταυρωθείς καί Ἀναστάς Κύριος μας, τούς στηρίζει, τούς παρηγορεῖ, τούς ἐνισχύει καί τούς ὁπλίζει μέ τήν ἐλπίδα καί τήν ὑπομονή, γιά τήν λήξη τῆς δοκιμασίας τους, τό συντομώτερον.
Ἡ Πολιτεία δυστυχῶς περίτρανα ἀπέδειξεν ἀδυναμίαν νά ἀποδώσει τό δίκαιον καί νά τιμωρηθοῦν οἱ ὑπαίτιοι. 32 οἱ κατηγορούμενοι, ὁ ἕνας καί δή κληρικός, Καθηγούμενος πολυάριθμης Μονῆς εἶναι στή φυλακή. Οἱ ὑπόλοιποι ποῦ εἶναι;»  

Μέσα στις φυλακές,  όπου φυλάγεται ο Γέροντας, ο Ποιμενάρχης μας, είχε την ευκαιρία να  συζητήσει μαζί του, να τον στηρίξει και να ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεσή του.

                    Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Επίσκεψη Αρχιεπισκόπου στο ΚΑΑΠΒ

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ε, Β.Β. & Β. κ. Παύλος: «Χτύπημα για το Μοναχισμό, το Άγιο Όρος και την Ορθοδοξία»

Πηγή : www.ierovima.gr 


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας Ελληνικού, Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης κ. Παύλος, με αφορμή την απόφαση για προφυλάκιση του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, Αρχιμανδρίτη Εφραίμ έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις στο "ierovima": «Είναι χτύπημα για τον Μοναχισμό, το Άγιο Όρος, είναι χτύπημα για την Ορθοδοξία και την Εκκλησία η απόφαση για προφυλάκιση του ηγουμένου Εφραίμ. Μόνο εχθρός της Ορθοδοξίας θα εξέδιδε τέτοια απόφαση και μάλιστα παραμονή Χριστουγέννων. Τόσοι απατεώνες που λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα, κυκλοφορούν ελεύθεροι και η δικαιοσύνη εξήντλησε την αυστηρότητά της στο πρόσωπο του καλόγερου! Αυτές οι αποφάσεις προκαλούν το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού μας και προκαλούν ερωτήματα.»

Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2011

Παραμονή Χριστουγέννων 2011

Ευχές για τα Χριστούγεννα 2011-π. Αντώνιος Χρήστου

H EKΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΗ 6Ης ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ





Σκέφτομαι και γράφω: «Η δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα». Του μαθητή της 6ης Δημοτικού Πέτρου Σαλ
……………..


 Η δημοκρατία γεννήθηκε πρώτη φορά πριν από χιλιάδες χρόνια στην Ελλάδα και μετά απλώθηκε σ’ όλο τον κόσμο πολύ γρήγορα,

παρόλο που δεν υπήρχε Ιντερνετ. Η δημοκρατία είναι το πιο σπουδαίο από τα πολιτεύματα, είναι πολύ καλό πράγμα.

 Αν δεν ήταν, θα την είχαμε καταργήσει όπως τα θερμόμετρα με τον υδράργυρο.

Δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα σημαίνει να μπορείς να λες ελεύθερα τη γνώμη σου, φτάνει να συμφωνεί μαζί σου

 ο Πρετεντέρης, η Τρέμη και ο Πρωτοσάλτης. Δημοκρατία επίσης είναι να μπορείς να διαδηλώνεις ελεύθερα για ό, τι πράγμα θέλεις.

Υπάρχουν χιλιάδες διαδηλώσεις για να πηγαίνεις κάθε τόσο. Θα ήθελα κι εγώ να πάω σε μια διαδήλωση που θα λέει ότι μπορούμε

να τρώμε ελεύθερα σουβλάκια, τσίζμπουρκερ και άλλα σκατοφαγιά κάθε μέρα κι όχι 1 φορά το μήνα, αλλά δεν έχει φτιαχτεί ακόμα τέτοια διαδήλωση.

 Σ’ αυτές που γίνονται σήμερα οι μεγάλοι διαδηλώνουν για το ίδιο πράγμα αλλά ξεχωριστά.

 Άμα βρεθούνε όλοι αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους μαζί, μπορεί να τσακωθούνε και να αρχίσουνε τις μπουνιές.

Στις διαδηλώσεις περνάς ωραία, είναι σκέτη περιπέτεια, αρκεί να φοράς μάσκα, γυαλιά και να αντέχεις το ξύλο.

Οι μεγάλοι που πηγαίνουν σ’ αυτές καλά θα κάνουν να αγοράζουν δικά τους γυαλιά γιατί την τελευταία φορά που πήγε ο μπαμπάς μου,

 μου πήρε τα γυαλιά του κολυμβητηρίου για να μην τον τσούζουν τα μάτια του και μου τα έχασε. Εγώ νεύριασα και μετά ...τσακώθηκε

με τη μαμά που τον έλεγε άχρηστο και πως αν ήταν άξιος θα έτρωγε κι αυτός μερικά λεφτά από αυτά που τρώγανε και οι άλλοι και τώρα δε θα αναγκαζόταν να τρέχει στις διαδηλώσεις, και να τρώει ξύλο, 40 χρονών άνθρωπος, αλλά δεν πολυκατάλαβα τι εννοούσε.

 Στη Δημοκρατία ψηφίζεις όποιον θέλεις για να γίνει βουλευτής και μετά άμα δε σου αρέσει μπορείς να τον βρίσεις,

να τον φασκελώσεις ή να του πετάξεις αυγό ελεύθερα. Αυτός όμως όσες βρισιές κι αν ακούσει δεν το κουνάει από τη θέση του,

δεν καταλαβαίνει Χριστό.

Οι διαφορετικοί βουλευτές μέσα στη Βουλή φωνάζουν, τσακώνονται, κάνουν τους εχθρούς και τους μαλωμένους και καμιά φορά βρίζουν

 ο ένας τον άλλο. Ένας είπε τους άλλους γαϊδούρια προκαιρού και μετά αυτοί τον κάνανε Υπουργό.

Άρα στη Δημοκρατία μπορείς να βρίζεις ελεύθερα άμα είσαι μεγάλος. Άμα πάλι είσαι μικρός, μπορεί να σε βάλει η δασκάλα τιμωρία γιατί είπες το Θοδωρή, μαλακοπίτουρα.

Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία που είναι καλή. Το αντίθετο της Δημοκρατίας είναι η Χούντα που είναι κακή.

Είναι αυτή που είχε ο μπαμπάς όταν ήταν μικρός. Στη Χούντα δεν κάνουν εκλογές και δεν κλείνουν τα σχολεία 4 μέρες.

 Ούτε τώρα κάνουμε εκλογές γιατί θα είναι καταστροφή για τον τόπο, λένε όλοι στις τηλεοράσεις, που δε θέλουν να χάνουμε μαθήματα

 και να μείνουμε αγράμματοι. Σήμερα έχουμε για πρωθυπουργό έναν πολύ καλό κύριο τον Παπαδήμο που αρέσει πολύ στη γιαγιά γιατί είναι σοβαρός, όμορφος, τα λέει ωραία απέξω χωρίς να τα διαβάζει σαν τον προηγούμενο, και έχει έρθει απ’ το εξωτερικό.

Η γιαγιά που έχει Αλσχάιμερ νομίζει ότι είναι ο βασιλιάς και απορεί γιατί δε φοράει στολή. Το βασιλιά δεν τον είχε ψηφίσει κανείς για να μας κυβερνά,

 αλλά ούτε και τούτον τον έχει ψηφίσει κανείς, γι’ αυτό μπερδεύεται η γιαγιά.

Δημοκρατία ακόμα είναι να κάνεις ότι λένε οι πιο πολλοί. Στο σχολείο μου δεν έχουμε δημοκρατία γιατί ενώ είμαστε 25 παιδιά στην τάξη,

κάνουμε πάντα αυτό που θέλει η δασκάλα μας.

 Στο σπίτι μας πάλι έχουμε δημοκρατία. Κάνουμε πάντα αυτό που θέλουμε ο αδερφός μου, η μαμά μου κι εγώ.

Είμαστε πιο πολλοί απ’ τον μπαμπά μου. Είμαστε ο λαός. Και ο μπαμπάς είναι ένας καλός κυβερνήτης που μας ακούει.

Και στην Ελλάδα έχουμε δημοκρατία και στο σπίτι έχουμε δημοκρατία και θα ήμασταν όλοι ευτυχισμένοι αν εκτός από δημοκρατία,

ο μπαμπάς είχε και δουλειά.

Τα παιδιά του Κ.Α.Α.Π. Βούλας είχαν πάλι την τιμητική τους


Την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011 και ώρα 6.30 μ.μ., μία μέρα μετά την Επίσκεψη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου και του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Γλυφάδας Ε.Β.Β. & Β. κ. Παύλου, τα παιδιά του Κ.Α.Α.Π. Βούλας, είχαν πάλι την τιμητική τους.  Αυτή τη φορά στα πλαίσια της Κατηχητικής Συνάξεως που τελείται εκεί κάθε Παρασκευή, έγινε χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση (αυτή τη φορά, όχι για τα παιδιά …αλλά από τα ίδια τα παιδιά), για όλους όσους ήρθαν και τα τίμησαν στην Εκδήλωση τους. Την παρουσίαση, τον συντονισμό της εκδηλώσεως και την ομιλία που έκλεισε την εορτή, με θέμα : «Η πραγματική ουσία των Χριστουγέννων, Η Πνευματική κρίση τότε και τώρα…», με παρουσίαση σχετικών διαφανιών, είχε ο Υπεύθυνος Εφημέριος του Ιδρύματος, π. Αντώνιος Χρήστου. 

 Εκτός από τα παιδιά, που τραγούδησαν επίκαιρα τραγούδια και παρουσίασαν σε θεατρική παράσταση, τα γεγονότα της γεννήσεως Του Μεσσία Χριστού, την Εκδήλωση λάμπρυνε με την εμφάνισή της, η χορωδία της Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, υπό τη διεύθυνση του κ. Γεωργίου Ρουμπέση, Πρωτοψάλτη του ίδιου Ναού, όπου έψαλαν το Απολυτίκιο και το Κοντάκιο της Εορτής και τραγούδησαν κάλαντα από διἀφορα μέρη της Ελλάδας και διάφορα τραγούδια των Χριστουγέννων.

  Κυρίες, μέλη του Συλλόγου Οι φίλοι του ΠΙΚΠΑ, επιμελήθηκαν (σκηνικά, στολές, συντονισμό)  το θεατρικό «Η πιο ωραία ιστορία »που παρουσίασαν μερικά από τα παιδιά του ιδρύματος, καθώς επίσης και το κέρασμα που ακολούθησε μετά από την Εκδήλωση.

Με τη λήξη της Εορτής τα παιδιά έλαβαν από τα χέρια του π. Αντωνίου τα δώρα, που επιμελήθηκε η κ. Σοφία Χρυσοστόμου, συνεργάτης επί σειρά ετών, των Κατηχητικών Συνάξεων του Ιδρύματος.  Η συνάντηση των κατηχητικών συνάξεων,  θα επαναλειτουργήσει, από το νέο έτος!

                                        Εκ του Ιερού Παρεκκλησίου του Αγίου Στυλιανού ΚΑΑΠ.Β.  

Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011

Κήρυγμα την Κυριακή των Προπατόρων

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ


Α
Ὁσιομάρτυς Ἀββακούμ· ἐμαρτύρησε στίς 6 Αὐγούστου 1628 στή Θεσσαλονίκη γιά τήν πίστη.
Ὁσιομάρτυς Ἀγαθάγγελος ὁ Ἐσφιγμενίτης· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο σέ ἡλικία 19 ἐτῶν στή Σμύρνη, στίς 19 Ἀπριλίου 1818.
Ἅγιος Ἀγγελῆς ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, τήν 1 Σεπτεμβρίου 1680.
Ἅγιος Ἀγγελῆς ἰατρός ἀπό τό Ἄργος· ἀπεκεφαλίσθη στή Χίο, στίς 3 Δεκεμβρίου 1813.
Ἅγιος Ἀγγελῆς, ἐκ Μελάμπων Ρεθύμνης Κρήτης· ἀπεκεφαλίσθη στίς 28 Ὀκτωβρίου 1824, πρό τῆς Μεγάλης Πόρτας Ρεθύμνης.
Ἅγιος Ἀθανάσιος ἀπό τήν Κίο· ἐμαρτύρησε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 24 Ἰουλίου 1670 (ἀποκεφαλισμός).
Ἅγιος Ἀθανάσιος ἀπό τήν Ἀττάλεια· ἀπεκεφαλίσθη στήν Σμύρνη, στίς 7 Ἰανουαρίου 1700.
Ἅγιος Ἀθανάσιος ἱερομόναχος ἀπό τή Σπάρτη τῆς Ἀττάλειας· ἐμαρτύρησε στίς 29 Ὀκτωβρίου 1653 "ἐν Μουντανίοις".
Ἅγιος Ἀκάκιος ἀπό τήν Μακεδονία· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, τήν 1 Μαΐου 1815.
Ἅγιος Ἀλέξανδρος ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὁ Δερβίσης· ἐμαρτύρησε στήν Σμύρνη, στίς 26 Μαΐου 1794.
Ἅγιος Ἀναστάσιος Πανέρης ἀπό τήν Μυτιλήνη· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στόν Κασαμπᾶ τῆς Μ. Ἀσίας, στίς 11 Αὐγούστου 1816.
Ἅγιος Ἀναστάσιος ἀπό τό Ροδοβίσιο τῆς Βουλγαρίας· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο στίς 8 Αὐγούστου 1794, στή Θεσσαλονίκη.
Ἅγιος Ἀναστάσιος ἀπό τό Ναύπλιο· ἐμαρτύρησε τήν 1 Φεβρουαρίου 1655 στό Ναύπλιο.
Ἅγιος Ἀναστάσιος ἱερομάρτυς ἀπό τόν Ἅγιο Βλάσιο Ἰωαννίνων· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 8 Ἰουλίου 1743.
Ἅγιος Ἀνδρέας Ἀργέντης ἀπό τήν Χίο· ἐμαρτύρησε στίς 29 Μαΐου 1465 γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη.
Ἅγιοι Ἀνώνυμοι τρεῖς μάρτυρες ἀπό τήν Πελοπόννησο· ἀπαγχονίσθηκαν στό Βραχώρι τό 1786.
Ἅγιος Ἀπόστολος ἀπό τόν Ἅγιο Λαυρέντιο Πηλίου· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 16 Αὐγούστου 1686.
Ἅγιος Ἀργύρης ἤ Ἀργυρός ἀπό τήν Ἀπανομή Μακεδονίας· ἀπαγχονίσθηκε στήν Θεσσαλονίκη, στίς 11 Μαΐου 1806.
Ἁγία Ἀργυρῆ ἀπό τήν Προύσσα· παρέδωσε τό πνεῦμα, κατόπιν πολυχρονίων δεινῶν, στό Χάσκιόϊ Κωνσταντινουπόλεως, στίς 5 Ἀπριλίου 1721.
Ἅγιος Ἀχμέδ Κάλφας· ἀπαγχονίσθηκε στίς 3 Μαΐου 1682, στό Κεάτχανε Μπαξέ τῆς Κωνσταντινουπόλεως.
Ἅγιος Αὐξέντιος ἀπό τήν Βελλᾶ· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 25 Ἰανουαρίου 1720. 
Γ
Ἅγιος Γαβριήλ ἐν Αἰγύπτῳ· ἐμαρτύρησε στήν Αἴγυπτο, στίς 18 Ὀκτωβρίου 1522.
Ἅγιος Γαβριήλ, Οἰκουμενικός Πατριάρχης· ἀπαγχονίσθηκε στήν Προύσσα, στίς 3 Δεκεμβρίου 1659.
Ἅγιος Γαβριήλ, Ἀρχιεπίσκοπος Πεκίου· ἀπαγχονίσθηκε στήν Προύσσα, στίς 13 Δεκεμβρίου 1652.
Ἅγιος Γαβριήλ ἐξ Ἀλλώνης τῆς Προκοννήσου· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 2 Φεβρουαρίου 1676.
Ὁσιομάρτυς Γεδεών ἐκ Θεσσαλίας· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στόν Τύρναβο, στίς 30 Δεκεμβρίου 1818.
Ὁσιομάρτυς Γεννάδιος· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 6 Ἀπριλίου 1818.
Ὁσιομάρτυς Γεράσιμος ὁ Καρπενησιώτης· ἀπεκεφαλίσθη γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη στίς 3 Ἰουλίου 1812.
Ἅγιος Γεώργιος ἐκ Καράτοβα τῆς Σερβίας· ὑπέστη τόν διά πυρός θάνατο, στίς 11 Φεβρουαρίου 1515, στήν Σόφια τῆς Βουλγαρίας.
Ἅγιος Γεώργιος ὁ Μυτιληνιαῖος, ὁ Παϊζάνος· ἐμαρτύρησε γιά τήν εὐσέβεια στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 14 Φεβρουαρίου 1693.
Ἅγιος Γεώργιος (Χατζῆ Γεώργιος) ἐκ Φιλαδελφείας· ἀπεκεφαλίσθη ἐν Καρατζασοῦ, στίς 2 Ὀκτωβρίου 1794.
Ἅγιος Γεώργιος ὁ Νεαπολίτης· ἀπεκεφαλίσθη στίς 3 Νοεμβρίου 1797.
Ἅγιος Γεώργιος ἐξ Ἐφέσου· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο δι' ἀποκεφαλισμοῦ στίς 5 Ἀπριλίου 1801, στήν Ἔφεσο.
Ἅγιος Γεώργιος ἐκ Χίου· ἐσφαγιάσθη γιά τήν πίστη στίς Κυδωνίες, στίς 26 Νοεμβρίου 1807.
Ἅγιος Γεώργιος ἐξ Ἀτταλείας· ἀπαγχονίσθηκε γιά τήν πίστη στίς 25 Ἰουνίου 1823.
Ἅγιος Γεώργιος ἐκ Γρεβενῶν· ἀπαγχονίσθηκε στά Ἰωάννινα, στίς 17 Ἰανουαρίου 1838.
Ἅγιος Γεώργιος ἐκ Κρήτης· ἀπεκεφαλίσθη γιά τήν πίστη στίς 7 Φεβρουαρίου 1867.
Ἅγιος Γεώργιος ἐκ Ραψάνης· ἀπεκεφαλίσθη στόν Τόρναβο, στίς 5 Μαρτίου 1818.
Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Ε´, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως· ἀπαγχονίσθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 10 Ἀπριλίου 1821. 
Δ
Ὁσιομάρτυς Δαβίδ ἐκ Κυδωνιῶν· ἀπαγχονίσθηκε στή Θεσσαλονίκη, στίς 26 Ἰουνίου 1813.
Ἅγιος Δαμασκηνός μοναχός ἐκ Κωνσταντινουπόλεως· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 13 Νοεμβρίου 1681.
Ἅγιος Δαμιανός, μοναχός ἐκ Ριχόβου Ἀγράφων· ὑπέστη τόν διά ἀπαγχονισμοῦ θάνατον στή Λάρισα, στίς 14 Φεβρουαρίου 1568.
Ἅγιος Δημήτριος Τορναρᾶς· ἀπετμήθη τήν κεφαλή γιά τήν εὐσέβειά του, στίς 19 Μαρτίου 1564.
Ἅγιος Δημήτριος ἐκ Φιλαδελφείας· ἐμαρτύρησε στή Φιλαδέλφεια, στίς 2 Ἰουνίου 1657.
Ἅγιος Δημήτριος ἐκ Γαλατᾶ Κωνσταντινουπόλεως· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 27 Ἰανουαρίου 1784.
Ἅγιος Δημήτριος ὁ Πελοποννήσιος· ἀπεκεφαλίσθη στήν Τρίπολη, στίς 28 Μαΐου 1794.
Ἅγιος Δημήτριος ὁ Χιοπολίτης· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο δι' ἀποκεφαλισμοῦ στίς 29 Ἰανουαρίου 1802.
Ἅγιος Δημήτριος ὁ Πελοποννήσιος, ἐκ Τριφυλίας· ἐμαρτύρησε δι' ἀποκεφαλισμοῦ στήν Τρίπολη, στίς 14 Ἀπριλίου 1803.
Ἅγιος Δημήτριος Μοναχός, ἐκ Σαμαρίνης τῆς Πίνδου· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο στά Ἰωάννινα, στίς 17 Αὐγούστου 1808.
Ἅγιος Δημήτριος ὁ Μπεγάζης, ἐκ Μυτιλήνης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 11 Αὐγούστου 1816.
Ἅγιος Διονύσιος ὁ Φιλόσοφος, Μητροπολίτης Λαρίσης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στά Ἰωάννινα, τό 1611.
Ἅγιος Δούκας, ράπτης ἐκ Μυτιλήνης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 24 Ἀπριλίου 1564. 
Ε
Παρθενομάρτυς Εἰρήνη· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στή Λέσβο, στίς 9 Ἀπριλίου 1463.
Ὁσιομάρτυς Εὐθύμιος ἀπό τήν Δημητσάνα· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 22 Μαρτίου 1814. 
Ζ
Ἅγιος Ζαχαρίας, Μητροπολίτης Κορίνθου· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κόρινθο, στίς 30 Μαρτίου 1684.
Ἅγιος Ζαχαρίας ἀπό τήν Ἄρτα· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο διά ραβδισμοῦ στήν Πάτρα, στίς 20 Ἰανουαρίου 1782.
Ἅγιος Ζαχαρίας ἀπό τήν Προύσσα· ἀπεκεφαλίσθη στήν Προύσσα, στίς 28 Μαΐου 1802. 
Η
Ἅγιος Ἠλίας Ἀρδούνης ἀπό τήν Καλαμάτα· ὑπέστη τόν διά πυρᾶς μαρτυρικό θάνατο στήν Καλαμάτα, στίς 31 Ἰανουαρίου 1686. 
Θ
Ἅγιος Θεόδωρος· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στά Δαρδανέλια, στίς 2 Αὐγούστου 1690.
Ἅγιος Θεόδωρος ἀπό τήν Μυτιλήνη· ἀπαγχονίσθηκε στή Μυτιλήνη, στίς 30 Ἰανουαρίου 1784.
Ἅγιος Θεόδωρος ὁ Βυζάντιος, ἐκ Νεοχωρίου· ἀπαγχονίσθηκε στίς 17 Φεβρουαρίου 1795, στήν Μυτιλήνη.
Ἅγιος Θεοφάνης· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο στήν Κωνσταντινούπολη γιά τήν πίστη, στίς 8 Ἰουνίου 1559.
Ἅγιος Θεόφιλος ἐκ Ζακύνθου· ἐμαρτύρησε στή Χίο, στίς 24 Ἰουλίου 1635. 
Ι
Ἅγιος Ἰάκωβος ἀπό τήν Καστοριά· ἀπαγχονίσθηκε γιά τήν πίστη στήν Ἀνδριανούπολη, τήν 1 Νοεμβρίου 1520.
Ἅγιος Ἰάκωβος, ἱεροδιάκονος· ἀπαγχονίσθηκε στήν Ἀδριανούπολη τήν 1 Νοεμβρίου 1520.
Ὁσιομάρτυς Ἰγνάτιος· ἀπαγχονίσθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 8 Ὀκτωβρίου 1814.
Ὁσιομάρτυς Ἱλαρίων ἀπό τό Ἡράκλειο Κρήτης· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 20 Σεπτεμβρίου 1804.
Ἅγιος Ἰορδάνης ἀπό τήν Τραπεζούντα· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 2 Φεβρουαρίου 1650.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τήν Τραπεζούντα· ἀπεκεφαλίσθη στό Ἀσπρόκαστρο, στίς 2 Ἰουνίου 1492.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τά Ἰωάννινα· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 18 Ἀπριλίου 1526.
Ὁσιομάρτυς Ἰωάννης Κουζικᾶς· ἐμαρτύρησε γιά τήν εὐσέβεια, στίς 18 Ἀπριλίου 1564.
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Κάλφας· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 26 Φεβρουαρίου 1575.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τά Σφακιά Κρήτης· ἀπαγχονίσθηκε στή Ν. Ἔφεσο, στίς 15 Σεπτεμβρίου 1811.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τή Θάσο· ἀπεκεφαλίσθη γιά τήν πίστη στίς 20 Δεκεμβρίου 1652, στήν Κωνσταντινούπολη.
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Βλάχος· ἀπαγχονίσθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Μαΐου 1662.
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ ναύκληρος· ὑπέστη τόν διά πυρᾶς θάνατο στήν Κῶ, στίς 8 Ἀπριλίου 1669.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τή Βουλγαρία· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 5 Μαρτίου 1784.
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσοχόος, ἀπό τή Βουλγαρία· ἀπεκεφαλίσθη στίς 14 Μαΐου 1802.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τή Θεσσαλονίκη· ἀπεκεφαλίσθη στή Σμύρνη, στίς 29 Μαΐου 1802.
Ἅγιος Ἰωάννης ἀπό τήν Κόνιτσα· ἀπεκεφαλίσθη στό Βραχώριο, στίς 23 Σεπτεμβρίου 1814.
Ὁσιομάρτυς Ἰωάσαφ· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 26 Ὀκτωβρίου1536.
Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Χαλεπλῆς· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 4 Φεβρουαρίου 1686. 
Κ
Ἅγιος Κοσμᾶς· ἐμαρτύρησε γιά τήν εὐσέβεια, λίγο μετά τήν ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως.
Ἅγιος Κυπριανός ἀπό τά Ἄγραφα· ἀπεκεφαλίσθη στό Φανάρι τῆς Κωνσταντινουπόλεως, στίς 5 Ἰουλίου 1679.
Ὁσιομάρτυς Κύριλλος ἀπό τήν Θεσσαλονίκη· ἄθλησε γιά τήν πίστη, στίς 6 Ἰουλίου 1566.
Ἅγιος Κυρμιδώλης· ὑπέστη φρικτό μαρτύριο γιά τήν πίστη στήν Αἴγυπτο, στίς 18 Ὀκτωβρίου 1522.
Ἅγιος Κωνσταντῖνος ὁ Ρῶσσος· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 26 Δεκεμβρίου 1743.
Ἅγιος Κωνσταντῖνος ἀπό τήν Μυτιλήνη· ἀπαγχονίσθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 2 Ἰουνίου 1819.
Ἅγιος Κωνσταντῖνος ὁ Ὑδραῖος· ἀπαγχονίσθηκε γιά τήν πίστη στή Ρόδο, στίς 14 Νοεμβρίου 1800. 
Λ
Ἅγιος Λάζαρος ἀπό τήν Βουλγαρία· ὑπέστη μαρτυρικό θάνατο στήν Πέργαμο, στίς 23 Ἀπριλίου 1802.
Ἅγιος Λάμπρος· ἄθλησε γιά τήν πίστη στή Μάκρη, στίς 2 Ἰουλίου 1838.
Ὁσιομάρτυς Λουκᾶς ἀπό τήν Ἀδριανούπολη· ἀπαγχονίσθηκε γιά τήν πίστη στήν Μυτιλήνη, στίς 23 Μαρτίου 1802. 
Μ
Ὁσιομάρτυς Μακάριος· ἀπεκεφαλίσθη στή Θεσσαλονίκη, στίς 14 Σεπτεμβρίου 1527.
Ὁσιομάρτυς Μακάριος ἀπό τή Βιθυνία· ἐμαρτύρησε στήν Προύσα, στίς 6 Ὀκτωβρίου 1590.
Ὁσιομάρτυς Μαλαχίας ἀπό τή Ρόδο· ὑπέστη τόν διά πυρᾶς θάνατο στά Ἱεροσόλυμα, στίς 29 Σεπτεμβρίου 1500.
Ἅγιος Μανουήλ ἀπό τά Σφακιά Κρήτης· ἀπεκεφαλίσθη στή Χίο, στίς 15 Μαρτίου 1792.
Ἁγία Μαρία· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη τόν Μάϊο τοῦ 1826.
Ἅγιος Μᾶρκος ἀπό τήν Κρήτη· ἐμαρτύρησε στήν Σμύρνη, στίς 14 Μαΐου 1643.
Ἅγιος Μᾶρκος ἀπό τήν Σμύρνη· ἐσφαγιάσθη γιά τήν πίστη στή Χίο, στίς 5 Ἰουνίου 1801.
Ἅγιος Μῆτρος (ἤ Δημήτριος) ὁ Πελοποννήσιος· ἐμαρτύρησε στήν Τρίπολη, στίς 28 Μαΐου 1794.
Ἅγιος Μιχαήλ ἐξ Ἀγράφων· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στή Θεσσαλονίκη, στίς 21 Μαρτίου 1544.
Ἅγιος Μιχαήλ ὁ Μαυροειδής, ἀπό τήν Ἀδριανούπολη· ἀπεκεφαλίσθη στήν Ἀδριανούπολη, στίς 17 Φεβρουαρίου, τέλη 15ου αἰώνα.
Ἅγιος Μύρων ἀπό τήν Κρήτη· ἀπαγχονίσθηκε στό Ἡράκλειο Κρήτης, στίς 20 Μαρτίου 1794. 
Ν
Ἅγιος Νεκτάριος ἐκ Βρυούλλων· ἀπεκεφαλίσθη στίς 11 Ἰουλίου 1820.
Ὁσιομάρτυς Νικόδημος ἐκ Μετεώρων· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 16 Αὐγούστου 1551.
Ἅγιος Νικόδημος ἐξ Ἑλβασάν· ἀπεκεφαλίσθη στό Ἑλβασάν, στίς 11 Ἰουλίου 1722.
Ἅγιος Νικήτας ὁ Νισύριος· ἀπεκεφαλίσθη στή Χίο, στίς 21 Ἰουνίου 1732.
Ἅγιος Νικήτας ἐξ Ἠπείρου· ἀπαγχονίσθηκε στίς Σέρρες, στίς 4 Ἀπριλίου 1808.
Ἅγιος Νικόλαος ἐκ Θεσσαλονίκης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στή Λέσβο, στίς 9 Ἀπριλίου 1463.
Ἅγιος Νικόλαος ἐκ Κορίνθου· ὑπέστη τόν διά πυρᾶς θάνατον στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 14 Φεβρουαρίου 1554.
Ἅγιος Νικόλαος ἐκ Μετσόβου· ἐμαρτύρησε στά Τρίκαλα, στίς 17 Μαΐου 1617.
Ἅγιος Νικόλαος Καραμάνος· ἀπαγχονίσθηκε στή Σμύρνη, στίς 6 Δεκεμβρίου 1657.
Ἅγιος Νικόλαος ἐκ Καρπενησίου· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 23 Σεπτεμβρίου 1672.
Ἅγιος Νικόλαος· ἐμαρτύρησε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Νοεμβρίου 1732.
Ἅγιος Νικόλαος ἐκ Μαγνησίας· ὑπέστη φρικτά βασανιστήρια γιά τήν πίστη, στίς 24 Ἀπριλίου 1796. 
Ο
Ἅγιος Ὀνούφριος ἐκ Βουλγαρίας· ἀπεκεφαλίσθη στή Χίο, στίς 4 Ἰανουαρίου 1818. 
Π
Ἅγιος Πέτρος, ἱερομάρτυς· ἐμαρτύρησε γιά τήν εὐσέβεια, λίγο μετά τήν ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως, στήν Τραπεζοῦντα.
Ἅγιος Παρθένιος Γ´, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως· ἀπαγχονίσθηκε στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 24 Μαρτίου 1657.
Ἅγιος Παρασκευᾶς ἐκ Τραπεζοῦντος· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, τήν 1 Μαρτίου 1659.
Ἅγιος Παῦλος ὁ Ρῶσος· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 3 Ἀπριλίου 1683.
Ὁσιομάρτυς Παχώμιος· ἀπεκεφαλίσθη γιά τήν πίστη, στίς 21 Μαΐου 1732.
Ἅγιος Πολύδωρος ἐκ Λευκωσίας· ὑπέστη τό δι' ἀπαγχονισμοῦ μαρτύριο στή Ν. Ἔφεσο, στίς 3 Σεπτεμβρίου 1794.
Ὁσιομάρτυς Προκόπιος ἐκ Βάρνας· ἀπεκεφαλίσθη γιά τήν πίστη στήν Σμύρνη, στίς 25 Ἰουνίου 1810.
Ὁσιομάρτυς Παῦλος ἐκ Πελοποννήσου· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 22 Μαΐου 1818.
Ἅγιος Παναγιώτης· ἀπεκεφαλίσθη στήν Ἰερουσαλήμ, μεταξύ τῶν ἐτῶν 1827 - 1838. 
Ρ
Ἅγιος Ραφαήλ ἐξ Ἰθάκης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στή Λέσβο, στίς 9 Ἀπριλίου 1463.
Ὁσιομάρτυς Ρωμανός ἐκ Καρπενησίου· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 5 Ἰανουαρίου 1694.
Ἅγιος Ρωμανός ἱερομάρτυς· ἐσφαγιάσθη γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 6 Ἰανουαρίου 1695. 
Σ
Ἅγιος Σεραφείμ ἱερομάρτυς, ἐπίσκοπος Φαναρίου· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 4 Δεκεμβρίου 1601.
Ἅγιος Συμεών ἐκ Τραπεζοῦντος· ὑπέστη μαρτυρικό τέλος στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 14 Αὐγούστου 1653.
Ἅγιος Σταμάτιος ἐκ Βόλου· ἐσφαγιάσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 16 Αὐγούστου 1680.
Ἅγιοι Σταμάτιος, Ἰωάννης καί Νικόλαος ἐκ Σπετσῶν· ἀπεκεφαλίσθησαν γιά τήν πίστη στή Χίο, στίς 3 Φεβρουαρίου 1822.
Ἅγιος Σάββας Νιγδελῆς· ἐσφαγιάσθη γιά τήν πίστη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Νοεμβρίου 1726. 
Τ
Ἅγιος Τριαντάφυλλος ἐκ Ζαγορᾶς· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 8 Αὐγούστου 1680.
Ὁσιομάρτυς Τιμόθεος ὁ Ἑσφιγμενίτης· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 29 Ὀκτωβρίου 1820. 
Φ
Ἁγία Φιλοθέη ἡ Ἀθηναία· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη στήν Ἀθήνα, στίς 19 Φεβρουαρίου 1589. 
Χ
Ἅγιος Χρῆστος ὁ Κηπουρός· ἀπεκεφαλίσθη στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Φεβρουαρίου 1748.
Ἁγία Χρυσῆ ἡ Παρθενομάρτυς· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 13 Ὀκτωβρίου 1795.
Ὁσιομάρτυς Χριστοφόρος ἐξ Ἀδριανουπόλεως· ἐμαρτύρησε γιά τήν πίστη, στίς 16 Ἀπριλίου 1818.